Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli just mieleen, että haluaisin AMK-opeksi. Missä ja millaiset pedagogiset tiedot & taidot?

Vierailija
14.01.2018 |

Siinäpä se. Oman alani asiantuntija oon, työkokemusta on laajasti ja pitkältä ajalta... vois välillä tehdä muutakin ja just tuo opettajan ala kiehtoo.

Anyone?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit päästä tuntiopeksi ilman pedapätevyyttä. Meillä se on ehtona, että kolmen vuoden kuluessa pitää aloittaa pedaopinnot ja vasta niiden jälkeen voi saada vakityön ja täydet tunnit.

Pedaopinnot kestävät noin vuoden-pari, riippuen miten tehokkaasti suorittaa. Itse tein monimuotona, noin vuosi meni ja työn ohessa.

Vierailija
2/8 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoissa useimmat suorittaneet pedagogiset. Onko sulla sellaiset aineet että voi opettaa myös peruskoulussa tai lukiossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditaan 60 opintopisteen pedagogiset opinnot. Aika tyypillistä ainakin tekniikan alalla on se, että ensin hankitaan opettajan paikka amk:sta ja siihen sitten sisältyy vaatimus, että nuo pedagogiset pitää suorittaa työn ohessa esim. kolmen ensimmäisen vuoden aikana. Yleensä noihin opintoihin sisältyy aika paljon oman opetuksen kehittämistä, joten niitä on järkevintä suorittaa samaan aikaan, kun tekee opetustyötä.

Vierailija
4/8 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma noita asiantuntijoita tulee aina silloin tällöin amkeihin. Haluavat kokeilla jotain uutta. Kyllästyvät opettamiseen yleensä vuodessa, kun se ei olekaan riittävän mielenkiintoista eikä helppoa.

Vierailija
5/8 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk ammatillinen opettajakoulutus. Haku on nyt

Vierailija
6/8 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos kaikille vastaajille! Oottepa kivoja. Alani on sellainen, etten voi opettaa juuri mitään peruskoulussa tai lukiossa, eli AMK olis ainoa vaihtoehto. Oon kyllä tehnyt nuorena peruskoulussa lyhyitä luokanopen sijaisuuksia, sen kummempaa kokemusta ei opettamisesta ole.

Mulla olis mahdollista opiskella vähän aikaa täyspäiväisesti ja sitten työn ohessa. Pitääpä etsiä kouluvaihtoehtoja :) Lisääkin vinkkejä saa antaa, olen kiitollinen kaikista :)

ap

Vierailija
7/8 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeakoulujen opetusresursseja on leikattu viime vuosina rajusti, joten virkoja/pysyviä työsuhteita ei juuri ole tarjolla. Ei kannata ainakaan jättää vakiduunia opehaaveiden takia.

Vierailija
8/8 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattikorkeakoulujen opetusresursseja on leikattu viime vuosina rajusti, joten virkoja/pysyviä työsuhteita ei juuri ole tarjolla. Ei kannata ainakaan jättää vakiduunia opehaaveiden takia.

Jep. Lisäksi monissa paikoissa on rekrykielto, joten vanhoja virkoja ei täytetä edes silloin, kun vanhat jäävät eläkkeelle viroistaan.

Satunnaista pätkää saattaa olla saatavilla, ehkä. Ja siinä tapauksessa, että on niitä suhteita. Joku toinen työ pitää olla ohessa, opettamisella ei elä kuin ne, jotka joskus aikoinaan ovat sattuneet sen viran saamaan. Ja sen toisen työn pitää sitten olla sellainen, joka sallii sen sivutoimisen opetuksen.

Että onnea vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi