Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Suomessa paljonkin sellaisia työttömiä, jotka eivät edes halua hakea töitä?

Vierailija
14.01.2018 |

Siis tämmöisiä elämäntapatyöttömiä.....

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan, mutten pysty :(

Saatan saada hakemuksen tehtyy, mut sen lähettäminen on mahdottomuus.

Mulle iskee hirveä itseinho ja tuhoan hakemukset ajatuksella "ei ne mua valitse kuitenkaan".

Itselläni oli sama tunne YT:n jälkeen. Puolen vuoden hirressä roikkuminen yliopiston YT:ssä ja sain myöhemmin diagnoosiksi työuupumus.

Voi voi.

Olen käynyt yksityisessä firmassa 9 yt:t. 9 vuotta roikuin löysässä hirressä. Mutta en ajattele olevani epäonnistuja, firma oli vaan huonosti johdettu. Mä oon ihan hyvä tyyppi.

Vierailija
42/50 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on enemmän. Pari kuukautta sitten oli huomattavati vähemmän. Kiitos aktiiivimallin, ei enää ihan niin paljon kiinnosta leikkiä, että olisin osa yhteiskuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kotiäitejä jotka eivät halua mennä töihin ja pyöräyttävät tämän vuoksi uuden muksun.

Itse haluan tehdä töitä mutta en kokopäiväisesti. Teenkin nyt töitä n.20 h viikko ja mies opiskelee, hyvin ollaan pärjätty.

Minusta työhaluttomille työttömille tulisi olla enemmän osa-aika töitä tarjolla.

Vierailija
44/50 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu hakea töitä laimenee ajan mittaan kun työtön huomaa että 

- hakemisesta ei ole mitään hyötyä, työpaikkaan hakee satoja ja työtön ei pääse koskaan edes haastatteluun

- työpaikkoja ei ole haettavaksi, työtön ei täytä vaatimuksia

Loputtomiin ei vaan jaksa tehdä turhaa työtä eli "hakea työtä". Se on henkisesti hyvin raskasta tulla aina torjutuksi ja hyljeksityksi. 

Todellisuuden hyväksyntä aikaansaa "elämäntapatyöttömyyden". Toisin sanoen työtön joutuu hyväksymään oman asemansa tässä yhteiskunnassa, koska sille ei mitään mahdakaan. 

Vain idiootti hakkaa loputtomiin päätään samaan seinään ja odottaa että tulisi viisaaksi siten. 

Vierailija
45/50 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä hakisi töihin mutta kai se on nyt pakko kun fasistinen aktiivimalli tuli.

Vierailija
46/50 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, en halua osallistua tähän kulutusjuhlaan, elinympäristön tuhoamiseen ja ihmisten alistamiseen. En sano ettenkö menisi enää koskaan töihin, mutta tällä hetkellä on parempaa tekemistä.

Sinun kaltaisesi loiset aiheuttavat sortoa, talousahdinkoa ja sitä kautta ympäristöä tuhoavia päätöksiä, kun yhteiskunnalla ei ole varaa tehdä pitkän aikavälin arvovalintoja vaan keskitytään tästä vuodesta selviämiseen keinolla millä hyvänsä.

Pyh ja pah, katso peiliin. Minun omatuntoni on kiiltävän puhdas.

Vierailija
47/50 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sopivasti, juuri ennen aktiivimallia, näitä "elämäntapatyöttömiä" putkahteli julkisuuteen. On aika naiivia luulla ettei näillä kahdella asialla ollut mitään tekemistä keskenään. 

Työtävieroksuvia on myös työelämässä, tuskin sen pienempää osuutta kuin työttömissäkään. Me ollaan ihmisiä kaikki. 

Noita työnvieroksujia todellakin on myös työelämässä. Minunkin työpaikalle noita on sattunut useita, olisivat sitten saatanat työttöminä kun se työnteko on muka niin raskasta. Näkee kyllä ulkomuodostakin, että eivät jaksakaan tehdä mitään.

Vierailija
48/50 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi hakea töitä kirkosta koska kirkko on korrputoitunut johtajista lähtien sekä alamaisina leesbona naispappeja

siksi minun pitäisi saaada tästä korvaus

Vierailija
49/50 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täystyöllisyys on Suomelle katastrofi, kun se ylikuumentaa työmarkkinat ja lisää inflaatiota. Tavoitetaso työttömyyteen on 6 %. Minusta olisi vaan hyvä, jos elämäntapatyöttömät saisivat olla työttöminä sillä pienellä työttömyyskorvauksella ja työhaluiset pääsisivät töihin. Palkkatyöstä saa kuitenkin enemmän rahaa mitä työttömyyskorvauksesta, lisäksi tulee kaikki muu työn mukana tuleva hyvä.

Mitä hyvää työn mukana tulee muuta kuin palkka?

Puhun nyt omasta puolestani. Tunsin itsensi arvostetuksi, minulla oli mukavia työkavereita, päivät meni nopsaan, oli työterveyshuolto ja palkalliset sairauslomat, palkka nousi vuosittain yleiskorotuksen verran, työssä oppi jatkuvasti uusia asioita, palkallinen kesäloma ja se, että ei tarvinnut kuukausittain anoa rahaa jostain, murehtia, milloin se tulee, tuleeko jotain kiristyksiä ja olla jatkuvasti puhelin kourassa, jos joku soittaa. Tuossapa noita ensialkuun.

Vierailija
50/50 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttakun, muttakun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä