Kun ostat uutta autoa, ostatko sen ”kaikilla herkuilla”, vaikka lopullinen hinta kallistuukin vai ostatko kaikkein yksinkertaisimman ja halvimman perusauton?
Mihin et ole ostanut mitään ylimääräisiä ominaisuuksia kuten navigaattoria, peruutustutkaa..... mitä niitä nyt onkaan. Oletko valmis maksamaan autosta enemmän, että sat sen kaikilla mahdollisilla herkuilla?
Vai tyydytkö ihan perus ”karvalakkimalliin”?
Kommentit (51)
Se vähän riippuu. Pari kertaa olen ostanut liikkeessä valmiiksi olleen auton ja silloin se on tietysti tarjottu niillä varusteilla mitä siinä on sattunut olemaan, yleensä niissä on ihan hyvät varustelut. Olen myös ostanut auton karvalakkimallina ja olen myös ostanut auton suunnilleen kaikilla lisäherkuilla. Riippuu aina vähän etä mitä tarvii ja mikä verran haluaa/pystyy käyttämään siihen rahaa.
Kieltämättä nauratti ja itketti kun 2-4v ikäistä autoa ostaessa suurin osa ilmoituksista oli juuri näitä karvalakkivarustelu + pienin mahdollinen moottori-halpisautoa :D Kuka ihme sellaisen ostaa? Uuden halpiksen hinnalla kun saa juuri tuollaisen vähän käytetyn ja hyvin varustellun, EDELLEEN ihan riittävän uuden auton ja nykyisin monella tehtaalla on 5 vuoden takuukin voimassa vielä.
Eli ihmiset: kun ostatte UUTTA autoa, niin älkää nyt ihmeessä tinkikö varusteissa ja tehoissa liikoja! Turhia juttuja ei tietty kannata ottaa (esim. nuo tonnin hintaiset navit :D), mutta joku järki pitää kyllä olla.
Joistakin varusteista on tullut jo pakollisa. En esimerkiksi ostaisi autoa ilman automaatti-ilmastointia, joten jos se ei sisälly karvalakkiversioon, niin se ei tule kysymykseen. Joka kertahan nuo varustepaketit ja niiden hinnat pitää arvoida erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä nauratti ja itketti kun 2-4v ikäistä autoa ostaessa suurin osa ilmoituksista oli juuri näitä karvalakkivarustelu + pienin mahdollinen moottori-halpisautoa :D Kuka ihme sellaisen ostaa? Uuden halpiksen hinnalla kun saa juuri tuollaisen vähän käytetyn ja hyvin varustellun, EDELLEEN ihan riittävän uuden auton ja nykyisin monella tehtaalla on 5 vuoden takuukin voimassa vielä.
Eli ihmiset: kun ostatte UUTTA autoa, niin älkää nyt ihmeessä tinkikö varusteissa ja tehoissa liikoja! Turhia juttuja ei tietty kannata ottaa (esim. nuo tonnin hintaiset navit :D), mutta joku järki pitää kyllä olla.
Rahoistaan tarkka ostaa karvalakkimallin, siitä saa suhteessa paremman hyvityksen kun vaihtaa uuteen. Kalliista lisävartusteista ei paljon hyvitetä kun autoa hinnoitellaan vaihtoa varten.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole varaa uuteen autoon, mutta neuvot muita miten sellainen pitäisi ostaa :D
Osta uusi, niin saat ruksia kaikki varusteet mitä haluat.
Ostan uuden auton niillä ominaisuuksilla joita itse tarvitsen, en välttämättä "kaikilla herkuilla". Mutta aina uuden siksi koska käytetyt ovat poikkeuksetta karvalakkeja ja ihan sellaista täysin basic-mallia en huoli.
Ostan autot käteisellä (max 2000€). Käytän rahat asumiseen ja matkoihin.
nykyään karvalakissakin on oikeastaan kaikki tarpeellinen vakiona. Mitä helvettiä mä teen jollain automaattisella taskuparkkeerauksella tai kuolleen kulman vahdilla?
ja mitä ihmettä tekee oikeastaan edes sähkösillä takalaseilla?
En osta autoa ’herkuilla’ vaan niillä ominaisuuksilla, mitä haluan ja tarvitsen. Nyt olen ajanut automaattivaihteilla jonkin aikaa, joten se tuntuu tärkeältä. Toki turvallisuuteen liittyvät varusteet ovat myös hyviä. Ja usein uusissa autoissa ei ole edes itsestäänselvyyksiä, kuten lämmitykseen liittyviä välineitä, jotka pitää tilata erikseen, pistokkeet sisätilalämmittimelle jne.
Siltä väliltä. Osa on must have ja niiden mukana tulee pakettina tarpeettomiakin. Olishan joku lasikatto ja nahkapenkit kivat, mutta ei kuitenkaan lisähinnan arvoiset.
Auto ostetaan niillä varusteilla joita tarvitsee. En osta varmuuden vuoksi ominaisuuksilla joita en tarvitse vaan maksan vain siitä minkä olen kokenut itselleni tarpeellisiksi. Karvalakkimallia en ole koskaan omistanut enkä myöskään tarvinnut lippulaivamallia,. Jälleenmyyntiarvo on mulle samantekevä koska ajan autot loppuun. Auto on vain pakollinen kuluerä joka minulla on vain koska en tule toimeen ilman eikä mikään itsetehostuksen väline kuten miehille.Mieluummin laittaisin rahani kiinni kohteisiin jotka tuottavat minulle rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahoistaan tarkka ostaa karvalakkimallin, siitä saa suhteessa paremman hyvityksen kun vaihtaa uuteen. Kalliista lisävartusteista ei paljon hyvitetä kun autoa hinnoitellaan vaihtoa varten.
Hyvityshinta-asia osin totta, mutta rahoistaan tarkka ei osta uutta autoa lainkaan koska siinä häviää aina enemmän arvonalenemassa kuin vähän käytetyn ja hyvin varustellun ostamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole varaa uuteen autoon, mutta neuvot muita miten sellainen pitäisi ostaa :D
Osta uusi, niin saat ruksia kaikki varusteet mitä haluat.
No eipä ole niilläkään jotka ostaa uuden karvalakin :D Minäpä ostankin sen käytetyn ja melkein uuden kaikilla tarvittavilla herkuilla samalla hinnalla, joten pitäkääpäs niiden saatavuus hyvänä!
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä autoa osteta seuraavaa ostajaa varten vaan itselle, omia tarpeita varten. Jos ei tarvitse varusteita niistä on turha maksaa siksi ettei sulle tulis paha mieli. Kaupungissa ei tee tehoilla mitään.Suurin osa on kaupunkiin pieniä matkoja varten ostettuja autoja joten tehot ja varusteet ovat turhakkeita. Ilmeisesti aika monille kelpaa karvalakki, koska niitä on niin paljon myynnissä.Tämän nyt ois voinut järkeillä ihan maalaisjärjelläkin. Osta itse uusi auto kaikilla herkuilla tai lakkaa valittamasta. Hullu maksaa turhasta eikä auto ei ole mikään sijoitus kuten itse taidat kuvitella vaan välttämätön paha.
Meillä on Lada 1200S kaikilla varusteilla.
Monet lisävarusteet kuten automaattivaihteisto, peruutuskamera, navigaattori, ratin ja tuulilasin lämmittimet tekevät autoilusta niin paljon mukavampaa, että niistä kannattaa hieman maksaa. Sitten on tietenkin varusteita, kuten kevytmetallivanteet tai metalliväri, joita ei oikein pysty perustelemaan kuin turhamaisuudella. Helpostihan noista tulee monta tonnia ylimääräistä, mutta eihän uuden auton hankkimisessa muutenkaan ole taloudellisessa mielessä juuri järkeä.
En ylipäätään ostaisi uutta autoa. Auton hinta laskee todella paljon jo muutamassa vuodessa. Muutenkaan en laittaisi autoon yhtään enempää kuin on pakko. Se on pelkkä kulkuneuvo jolla siirrytään paikasta A paikkaan B.
Tarvittavat herkut? Just ostettiin karvalakkimalli, kun siinä tuntui olevan ihan riittävästi valmiina näitä herkkuja, joita itse tarvitsen. Haluan manuaalivaihteiston ja peruutustutkan ja jonkinlaisen ajonvakausjärjestelmän sekä ilmastoinnin, ja nämä noissa karvalakkimalleissa on jo valmiina. Muut härpäkkeet on ihan turhia, maksavat monta sataa eivätkä koskaan maksa itseään takaisin.
Ei muuten ole olemassakaan ärsyttävämpää termiä kuin tuo uusiin autoihin liitetty "kaikilla herkuilla". Voi jeesus miten nopeasti katoan sellaisen miehen läheisyydestä, joka tuota sanontaa käyttää.
En ole koskaan ostanut ihan uutta autoa, mutta minulle tärkeimpiä asioita autossa ovat automaattivaihteet, penkinlämmittimet, vetokoukku, pieniruokaisuus, hyvä näkyvyys ja tilavuus. Navigaattori on puhelimessa, peruutustutka voisi olla kiva, mutta ei ratkaise auton valintaa.