Keskivertoa tyhmempi: mikä on raskainta tyhmyydessä?
Kertokaa ajatuksianne ja suurimpia tyhmyyden aiheuttamia ongelmia tänne
Kommentit (84)
Tyhmillä on helppoa, kun he eivät edes tajua, missä mennään. Sarkasmi menee ohi, kaikki mitä tapahtuu elämässä menee ohi. He eivät edes ymmärrä, mitä ihmiset puhuvat. He elävät omassa tyhmässä kuplassaan ja ovat tyytyväisiä idioottimaiseen viihteeseen tai tyhjään, koska heidän aivonsa eivät vaadi mitään. He myös näyttävät tyhmiltä. Se on aikamoinen näky, kun joku on oikein kunnolla tyhmä.
Olen törmännyt ihmiseen, joka vastasi kysymykseen toistamalla saman kysymyksen. Se oli jo todellista tyhmyyttä. En ollut sellaista koskaan ennen nähnyt. Sen jälkeen kyllä päädyin ryhmään, jossa oli henkilö, joka ei osannut yhdyssanoja. Se oli toinen kosketukseni tyhmyyden kanssa. Oma vika, kun meni ryhmään, jonka jäseniä ei oltu karsittu millään läpäisykokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen törmännyt ihmiseen, joka vastasi kysymykseen toistamalla saman kysymyksen. Se oli jo todellista tyhmyyttä. En ollut sellaista koskaan ennen nähnyt. Sen jälkeen kyllä päädyin ryhmään, jossa oli henkilö, joka ei osannut yhdyssanoja. Se oli toinen kosketukseni tyhmyyden kanssa. Oma vika, kun meni ryhmään, jonka jäseniä ei oltu karsittu millään läpäisykokeilla.
Mä välillä toistan kysymyksen ääneen, että saan miettimisaikaa ja varmasti tiedän mihin vastaan. Olen tyhmä mutta mä oonkin vasta amk:ssa. Sori.
Raskasta, kun pitää niin kadehtia kaikkia. Seläntakana puhumiseenkin tahtoo joskus väsyä. Mutta jonkun nämäkin on tehtävä.
Huono koulumenestys yrityksistä huolimatta, yksinäisyys, halveksunta ja ihmisten ymmärtämättömyys tyyliin "En tajua miten et osaa näin helppoja juttuja!" "Miten voit olla normaalissa koulussa?" "Miks oot tavallisella luokalla?" ja "Eikö sua hävetä?"
Tietysti häpeän tyhmyyttäni, vaikken voi sille itse juuri mitään tehdä. Nuo kommentit tuntuvat silti pahalta ja usein olen miettinyt, että olisi mukavampaa olla oikeasti kehitysvammainen kuin keikkua typerän ja kehitysvammaisen välillä. Joskus olen jopa miettinyt, olisinko lievästi kehitysvammainen.
En ikinä ymmärrä mitään monimutkaisempia asioita, en lukemaani ainakaan kovin hyvin, en osaa laskea edes peruslaskuja, enkä pärjää missään aineessa kovin hyvin. Kaikki vaan menee yli hilseen ja se harmittaa valtavasti.
Toivottavasti en joudu enää kauaa olemaan täällä, vaikka nuori olenkin.
Kun ei ymmärrä kysymystä ja alkaa vastaamaan muiden puolesta, että kuinka tyhmiä he oikein ovat.
Tota.... mä oon varmaan oikeesti tyhmä. En oo koskaan tajunnu paljoo juttuja ja koulu jäi ysiluokkaan.
En esim tajuu sellasta kun avaruus. Et mikä se on. Tai jos laittaa taikinan uuniin miten siitä tulee leipä.
Mua on helppo jekuttaa ja huijata, esim rahaa. Tai baarissa joku mies ehdottaa jotain niin uskon heti et kylläpäs mua onnisti kun ihana hunki on kiinnostunu.
Sitten en esim tajunnut et ilman ehkäisyä voi ihan oikeesti tulla raskaaksi.
Oon 23 v.
6 lisää vielä, että älykkyysosamääräni on keskivertoa reippaasti alhaisempi ja olen "heikkolahjainen", nykyäänhän puhutaan laaja-alaisista oppimisvaikeuksista. Synnyin keskosena ja synnytys oli pitkä ja vaikea, en tiedä, onko sillä osuutta asiaan.
Se kun luulee itteensä muita fiksummaksi ja haukkuu muita tyhmäksi kuin saapas jne.
Vierailija kirjoitti:
Huono koulumenestys yrityksistä huolimatta, yksinäisyys, halveksunta ja ihmisten ymmärtämättömyys tyyliin "En tajua miten et osaa näin helppoja juttuja!" "Miten voit olla normaalissa koulussa?" "Miks oot tavallisella luokalla?" ja "Eikö sua hävetä?"
Tietysti häpeän tyhmyyttäni, vaikken voi sille itse juuri mitään tehdä. Nuo kommentit tuntuvat silti pahalta ja usein olen miettinyt, että olisi mukavampaa olla oikeasti kehitysvammainen kuin keikkua typerän ja kehitysvammaisen välillä. Joskus olen jopa miettinyt, olisinko lievästi kehitysvammainen.
En ikinä ymmärrä mitään monimutkaisempia asioita, en lukemaani ainakaan kovin hyvin, en osaa laskea edes peruslaskuja, enkä pärjää missään aineessa kovin hyvin. Kaikki vaan menee yli hilseen ja se harmittaa valtavasti.
Ei tyhmä pysty analysoimaan tuolla tavalla eikä tyhmä kirjoita noin. Huono yritys.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat älykkäältä tekstisi perusteella. Silti voi olla tunne tyhmyydestä jos on pahoja sisäistämis- ja hahmotusvaikeuksia tai lukihäiriö ja matemaattisesti heikkolahjainen. Älähän masennu taikka itsemurhaa siellä haudo!
Ei se kirjoitustaito tai analysointi tee älykkyysosamäärääni yhtään korkeammaksi.
Pitääkö lähettää kuvat kaikista papereista todisteeksi? Siellä lukee, että minulla on diagnosoitu laaja-alaiset oppimisvaikeudet ja älykkyysosamääräni on alhainen.
6
Tyhmyys on helppoa :-)
Ei tarvitse koskaan miettiä asioita, sillä kyllä hallituksen viisaat herrat tietävät asiat parhaiten.
Äänestyksissä valitsen aina suosituimman ehdokkaan, sillä kyllä kai viisaammat tietävät asian minua paremmin.
Luen kirjallisuutta mitä muutkin lukevat, sillä eihän se voi huonoa olla kun sitä niin paljon luetaan.
Vietän tuntikausia aikaa Amerikkalaisen viihteen parissa, sillä siinä ei tarvitse edes tajuta vitsejä kun voi nauraa kun naurukone napsuatetaan päälle.
Pidän myös Zombeista ja tappamisesta, kuten itseäni viisaammat ovat puolestani päättäneet minulle telkkarista ja HBO:sta näyttäää.
Teen työtäni nurkumatta, sillä työhän on velvollisuuteni viisaita päättäjiän kohtaan, eikä palkka ole pääasia vaan työstä saatu nautinto.
En rettelöi työpaikalla vaatimalla mitään tai liittymällä ammattiliittoon, sillä minulle opetettiin jo koton, ettei saa rettelöidä hyvntekijöitään vastaan.
Hyvää minulle työ tekee ja teen sitä ahkerammin kuin kukaan muu.
Työttömyyttäkin olen kokenut ja kiitollisena otan vastaan mitä ylhäältä annetaan. Vielä ei ole suussa maistunut jaskalle tai silmiä kirvellyt herrojen kusi, josta olen ikuisesti kiitollinen suomalaiselle yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kirjoitustaito tai analysointi tee älykkyysosamäärääni yhtään korkeammaksi.
Pitääkö lähettää kuvat kaikista papereista todisteeksi? Siellä lukee, että minulla on diagnosoitu laaja-alaiset oppimisvaikeudet ja älykkyysosamääräni on alhainen.
6
Kirjoitat ihan normaalisti. Täällä näkee paljon, paljon tyhmempiä kommentteja. Ihan sellaisia kehitysvammaisen tasoisia. Sinua se ei koske.
Ei oikeasti tyhmä ihminen edes tajua olevansa tyhmä. Se on se tyhmän "siunaus". Todennäköisesti moni tyhmä kirjoittelee parhaillaankin tuohon keskivertoa älykkäämmät -keskusteluun.
Tyypillistä, että joku joka kirjoittaa normaalisti pitää itseään tyhmänä, ja sitten tänne palstalle kirjoittelevat ihan pokkana ihmiset, joilla on peruskoulukin kommenttien mukaan käymättä ja joita fiksumpia ovat jopa kehitysvammaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti en joudu enää kauaa olemaan täällä, vaikka nuori olenkin.Ei tyhmä pysty analysoimaan tuolla tavalla eikä tyhmä kirjoita noin. Huono yritys.
Usko tai älä, niin juuri tällaisia kommentteja hän toivoi saavansakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen törmännyt ihmiseen, joka vastasi kysymykseen toistamalla saman kysymyksen. Se oli jo todellista tyhmyyttä. En ollut sellaista koskaan ennen nähnyt.
Kuulostaisi ekolalialta. Sillä on älykkyyden kanssa yhtä paljon tekemistä kuin änkytykselläkin.
Itse koen, että en sovi mihinkään porukkaan. En tajua miksi jotkut jutut ovat muka tärkeitä esim. työpaikalla. Aina joudun tarkistamaan muilta, että mikä ihme tässäkin hommassa nyt oli tärkeää, kun omasta mielestä työ on maailman helpointa ja yksinkertaisinta, mutta työkaverit näkevät meidän työssä paljon jotain muita tasoja kuin minä.
Kun ei vaan tajuu