Kuka näitä käyttää? Kasvoseerumi, silmänympärysgeeli....
Valokynä, dekolteevoide, meikinkiinnitysruiske ymym
Aina on Nivean sininen toiminut kohtaan kuin kohtaan.
Kommentit (652)
Tämän keskustelun perusteella alkoi kiinnostamaan tuo korealainen kosmetiikka. Voisikos joku neuvoa tällaiselle 45 vuotiaalle, mitä (perus)tuotteita lähtisi kokeilemaan? Iho on herkkä ja pintakuiva, ärsyyntyy herkästi ja sillä aina arveluttaa satsata satasia uusiin tuotteisiin.. mutta olisiko joku hyvä korealainen päivävoide, yövoide, naamio, puhdistusvaahto. Tai joku laadukas tuotemerkki tiedossa. kiitos!
Minä ainakin käytän yhtä sun toista tököttiä naamaani. Hyllyt notkuu erilaisia seerumeja, öljyjä ja voiteita. Mulla on tosi ongelmallinen iho, olisin onnellinen jos yksi voide sopisi koko naamaan. Mutta kun ongelmana on kuivuus, herkkyys, rypyt, pintakuivuus, rasvaisuus, pigmenttiläiskät, näpyt...eli siis kaikki mahdollinen, niin eri tuotteita tarvitaan. Okei, myönnän että osa on silkkaa turhamaisuutta ja ylimääräistä luksusta, mutta sallittakoon se meille, jotka sellaisista jutuista nauttivat.
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun perusteella alkoi kiinnostamaan tuo korealainen kosmetiikka. Voisikos joku neuvoa tällaiselle 45 vuotiaalle, mitä (perus)tuotteita lähtisi kokeilemaan? Iho on herkkä ja pintakuiva, ärsyyntyy herkästi ja sillä aina arveluttaa satsata satasia uusiin tuotteisiin.. mutta olisiko joku hyvä korealainen päivävoide, yövoide, naamio, puhdistusvaahto. Tai joku laadukas tuotemerkki tiedossa. kiitos!
Toi on niin laaja aihe, että kannattaa käyttää googlea.
Täällä on yksi keskustelu, jossa on vähän syvällisemmin asiasta, se löytyy varmaan haulla.
Yleisesti ottaen redditin korean beauty ryhmistä löytyy tietoa, blogeista niin kuin fiddysnails, snow white and the asian pear jne.
Vierailija kirjoitti:
ja sillä aina arveluttaa satsata satasia uusiin tuotteisiin..
Niin ja testerkoreasta saat testerit halvalla ihan kaikesta mikä kiinnostaa, jopa kalliimmista kuten sulwhasoo, hera ja vastaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
just mietin 40v ikäisenä, että tarviiko ihonhoitoon laittaa se 100€kk, ei oikein olisi pienipalkkaisena varaa, mutta seerumit ja öljyt ym maksaa..
Lidlin cien-voiteet ajaa saman asian ja maksaa n. 3e/purkki.
Yllytyshulluna ostin cien-päivävoiteen ja ekana päivänä se oli ok. Seuraavana alkoi kirvellä oikein tulisesti. Cien meni jalkavoiteeksi ja naamaan uudet paremmat aineet.
Olen aivan liian laiska käyttämään kosmetiikkaa. Saippuan ja hammastahnan lisäksi ostan käsi- ja jalkavoiteitatuubit vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse siirryin korealaiseen kosmetiikkaan, siellä köytetään paljon seerumeita ym, ja iho paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen. Koreassa kosmetiikka paljon edellä kehityksessä kuin täällä.
Sama. Viime keväänä siirryi k-kosmetiikkaan ja ero ihon kunnossa on selkeä. Laatu on tosiaan valovuosia edellä länsimaisiin merkkeihin verrattuna, eikä vaikuttavat aineet ole inci-listan häntäpäässä edullisissakaan korealaisissa tuotteissa.
Sama. Huomaa kyllä eron sekä länsimaisiin tuotteisiin että minimalistiseen hoitoon verrattuna.
Jossain kohtaa en pessyt naamaa kuin parin päivän välein pienesti ja vain siten iho pysyi "hyvänä" eli ei hilseillyt ja kutissut suupielistä ja nenän alueelta. Oli toki karhea, tukkoinen ja samea mutta aika terve kuitenkin. Mutta AINA kun meikkasi ja naama piti puhdistaa tuntui että juurikin ne ihonhoitotuotteet sai sen tasapainon järkkymään. Sitten kun ongelmana on hilseilyn lisäksi myös näpyt ja rasvaisuus, niin ai että :) Seerumit, ainakin ne kosteuspitoiset eikä jotkut öljycocktailit, oli ihan törkeän hintaisia pikkuputeleita kaikissa liikeissä joista etsin. Ainoat "löydöt" oli lumenen essence ja vichyn mineral 89. Meikkikään ei ikinä näyttänyt luonnolliselta kun iho oli mitä oli. Sitten tajusin että ebay ja korealainen kosmetiikka tarjoaa parempia vaihtoehtoja murto-osalla Suomen hinnoista.
Onhan korealaisessa ihonhoidossa monta vaihetta, mutta koskaan ei ole ollut näin hyvä iho ja osan askeleista voi aivan hyvin skipata välillä. Paras käyttämäni kasvojenpuhdistustuote (putsarit on mulle tainneet olla se suurin ongelma ja häiriötekijä, paljon kokeiluja takana) oli FarmStayn oliiviputsari josta maksoin oikeasti _euron_! Oon alle 30, mutta ihoni on melkoisen ongelmainen ja kaipaa kunnollisia tuotteita näyttääkseen hyvältä ja ollakseen puhdas, kosteutettu ja tasapainossa. Jos joku pärjää jollain nivean rasvalla/perusvoiteella ja vedellä niin PALJON ONNEA SINULLE! Mulla ei oo toiminut murrosiän jälkeen, kokeilin kyllä sitäkin aikani...
Mulla oli tuo sama ongelma, että puhdistustuotteet sai aina ihon kuivaksi ja jotenkin epämääräisen näköiseksi. Vaikka käytin kaikista kosteuttavampia putsareita niin aina lopputulos oli sama. Tällä hetkellä käytän pelkkiä Lidlin puhdistusliinoja ja niillä saan kasvot putsattua eikä kuivata. Tietysti kunnon kosteusvoiteet pitää olla silti. Iho on pintakuiva sekaiho ja riesana vielä psoriasis, mikä onneksi ei juuri nyt oireile.
Mulle ei myöskään ole koskaan riittänyt mikään perusvoide kun korkeintaan yövoiteena. Perusvoiteilla ei muutenkaan ole koskaan ollut mun iholle mitään positiivisia vaikutuksia, kaikki on joko liian rasvaisia, eli ei imeydy millään tai sitten liian ohuita. Ja olen todellakin kokeillut kaikki.
Korealainen kosmetiikka on vielä kokeilematta, taidankin perehtyä siihen seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
http://www.wishtrend.com/skin-care/1676-free-shipping-angry-skin-calmin…
Klairs on ainakin tosi hyvä omalle herkkisiholle. Blue Cream jää vähälle käytölle kun iho ei enää erityisemmin ärsyynny enää, mutta tulee sitäkin käytettyä. Samalta merkiltä löytyy myös puhdistusvaahto jota en ole kokeillut kun löytyi hyvä tuote (FarmsStay) eurolla ebayn roseroseshopin kautta.
Tuon Mid-day Blue Sun Lotionin tilasin myös ja se ei oikein imeydy omalle iholle, vaatii päälle meikkiä että kiillon saa pois. Naamioita en ole päässyt kokeilemaan kunnolla, mutta yksi halpa sheet mask jonka tilasin vei ainakin kuivuuden täysin pois pariksi päiväksi. Sheet maskit ovat siis seerumimaisessa nesteessä olevia yksittäispakattuja naamioita, jotka laitetaan iholle puhdistuksen jälkeen ja ylimääräinen neste taputellaan ja imeytetään iholle. Sen jälkeen tulee muut ihonhoidon vaiheet normaalisti.
Käytän silmänympärysvoidetta. Puhdistusaine, kasvovesi ja kasvovoide on ihotyypin mukaan.
47v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo ikinä käynyt kosmetologilla. Uskon terveisiin elämäntapoihin ja vältän aurinkoa. Ts en makaa auringossa.
Sulla ei sit ikinä ole ollut esim mustapäitä nuorena ja sun kulmat on luonnostaan niin tummat ettei tarvii kun nyppiä. Joskus se kestovärjäys lyhentää ja helpottaa niitä aamurutiineja.
Onnea.
Ihanko oikeasti ihmiset eivät osaa itse värjätä kulmakarvojaan 😂?!
Nyt vuoden käyttänyt korealaista ihonhoitosysteemiä eikä ole vanhaan paluuta. Aiemmin piti jatkuvasti lisäillä kosteusvoiteita otsalle ja poskipäihin, jopa kesällä, kun ihoa kiristi kuivuudesta. Kokeilu oli sekä perusvoiteita että apteekin ja selektiivisen kosmetiikan merkkejä. Ja ikää 30-v. Jatkuvasti oli näppyjä ja suurentuneita ihohuokosia.
Nykyään panostan ihon pesuun ja kosteuttamiseen ihan eri tavalla, olen hakenut vinkkejä suurimmaksi osaksi youtubesta ja blogeista. Niissä näkee myös minkätyyppistä aine on, vaikka ei se tietenkään samanlaista ole kuin testeripurkista kokeilu. Lempimerkkejä tällä hetkellä: Pyunkang Yul, Cosrx, Dr.Jart+ ja ei-korealaisista The Ordinary.
Ihonhoito iltaisin:
Skinfood Black Sugar Cleansing Oil - levitänkuivin käsin kuivalle iholle ja sillä saa pois päivän aikana kertyneet liat ja mahdolliset meikit pois (myös kevyt silmämeikki).
Palasaippualla (esim. Madara, Flow) ja vedellä pesen edellinen kerroksen pois. Pesen myös kaulan ja dekolteen.
Pyunkang Yul Mist Toner suihke suoraan iholle tai The Ordinary Glycolic Acid Toning Solution tai Dr.Jart.+ Toner, annan vaikuttaa hetki.
Cosrx Advanced Snail Mucin Power Essence, annan vaikuttaa hetki.
Sitten laitan 1-2 seerumia. Esim. silmien ympärille ja otsaan The Ordinary Argireline, muualle The Ordinary Buffet tai Niacinamide + Zinc. Annan vaikuttaa ennen kosteusvoidetta.
Cosrx Honey Ceramide Eye Cream tai Mizon Snail Eye Cream
Kasvovoiteeksi vaihdellen Dr.Jart+ ceramidin voide, Cosrx Snail tai Aloe vera tai Hyaluronic Acid voide tai The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA.
Silloin tällöin laitan kasvovoiteiden jälkeen Cosrx Overnight mask (honey tai rice)
Hoitotuotteita laitan kasvojen lisäksi kaulalle ja dekolteelle.
Aamuisin pesen kasvot Cosrx Low pH geelillä, laitan kasvovettä ja essencea, sitten yksi seerumi esim. The Ordinary EUK 134 tai Matrixyl 10% ja lopuksi silmänympärysvoide ja kasvovoide.
Kasvojen kuorinta kerran kuussa Meine Base suolalla ja pari kertaa kuussa Missha Super Aqua D-tox peeling geelillä.
Ja ennen kuin kauhistelee hoitovaiheita ja tuotteiden määrää, googlatkaa hintoja =) Näistä merkeistä kallein on Dr.Jart+ ja toiseksi kallein Pyunkanf Yul. Ja paremman hoitorutiinin ansiosta käytän vähemmän meikkivoiteita ja vain juhlissa peiteaineita ja valokyniä.
Vierailija kirjoitti:
Sheet maskit ovat siis seerumimaisessa nesteessä olevia yksittäispakattuja naamioita, jotka laitetaan iholle puhdistuksen jälkeen ja ylimääräinen neste taputellaan ja imeytetään iholle. Sen jälkeen tulee muut ihonhoidon vaiheet normaalisti.
Omia suosikkejani sheet maskeista on innisfreen, freesetin ja ehdottomasti tosowoongin propolis! Jolsesta saa ilman postikuluja noita.
Olen sitä propolista ennenkin täällä suositellut, se oikeasti tekee ihmeitä iholle.
Iherbilla on muuten myynnissä esim. snp birds nest sheet maskeja (yllätyin tosissaan millä hinnalla ne myy niitä) erittäin halvalla, jos joku haluaa helposti tilata niitä sieltä, ja niillä on myös erilaisia geelinaamioita silmien alle, oma suosikki mulla on noista snp birds nest gel silmien alle. Iherbista löytää kaikkea muutakin k-beauty tagilla.
Vierailija kirjoitti:
Skinfood Black Sugar Cleansing Oil.
Tästä tuli muuten mieleen, että kokeilkaa ihmeessä skinfoodin black sugar mask wash offia.
Se on niin järisyttävän hyvä. Sitäkin saa esim. jolsesta, tai iherbista.
Skinfoodilla on myös mansikka- ja riisiversiot tuosta, mutta omasta mielestäni tuo black sugar on paras.
Käytän enimmäkseen korealaisia tuotteita. Joka päivä tulee käytettyä puhdistukseen öljyä ja puhdistusvaahtoa. Sen jälkeen kasvovettä, essenceä, seerumia, silmänympärysvoidetta, kosteusvoidetta ja lopuksi vielä yönaamio. Ihoni on paljon parempi kuin mitä se oli joskus ennen. Ja noiden kanssa ei tule mitenkään löträiltyä, ettei se nyt niin kauhean kalliiksi tule.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt alkanut käyttää noita kaikkia ja vähän muutakin lisäksi. Syy tulee monelle selväksi 45+ vuotiaana.
N49
Oletko testannut onko noista ollut oikeasti mitään hyötyä, paitsi lumevaikutus ja omat uskomuksesi? Ikääntyminen näkyy aina vaikka mitä tekisit.
Ai niin, jatkoa edelliseen vielä. Aurinkovoidetta tietysti, ja joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt alkanut käyttää noita kaikkia ja vähän muutakin lisäksi. Syy tulee monelle selväksi 45+ vuotiaana.
N49
Oletko testannut onko noista ollut oikeasti mitään hyötyä, paitsi lumevaikutus ja omat uskomuksesi? Ikääntyminen näkyy aina vaikka mitä tekisit.
Kosteustason ylläpidolla on hurjan iso vaikutus ihon ylläpitoon.
Ja voit katsoa pubmedista tutkimustuloksia niasiinille, retinoideille, hapoille jne. ihonhoidossa, ne oikeasti, todistetusti toimii.
Musta on muuten hienoa miten tämäkin humble brag -ketjuksi tarkoitettu kilpailuasetelma, jossa voittaja varmaan kertoisi lopuksi "En ole koskenut kasvoihini kymmeneen vuoteen ja minua luullaan aina 30 vuotta nuoremmaksi!" on nyt täynnä ihmisiä, joiden ongelmaihon vasta k-beauty on pelastanut :D Ei mulla muuta, jatkakaa.
Olen 49-vuotias. Pesen kasvot vedellä aamuin illoin. Käytän Avenen silmänympärysvoidetta (noin 20€ apteekissa) ja LV:n kasvovoidetta (noin 5 € ruokakaupassa). Jos iho on oikein kuiva, käytän ihoöljyä. Muuta en tarvitse. Lumenen tuotteista saan ihottumaa.
Naama valuu toki iän myötä, mutta rypyt silmien ympärillä ei haittaa. Ne on vain elämää. En käytä alkoholia, en syö lihaa, ulkoilen paljon.
Ei ole niin yksiselitteistä. Kuvittelin vauvaöljyn olevan turvallinen ja hyvä tuote. Kävi ilmi että ainakin Johanssonin öljyt on muoviteollisuuden sivutuotteena syntyvää jätettä. Kierrän kaukaa. Niiden talkkikin on synteettistä myrkkyä.
Vauvalle ja itselle ennemmin ruokakaupasta 100% manteli tai oliiviöljyä yms.