Kuka näitä käyttää? Kasvoseerumi, silmänympärysgeeli....
Valokynä, dekolteevoide, meikinkiinnitysruiske ymym
Aina on Nivean sininen toiminut kohtaan kuin kohtaan.
Kommentit (652)
En oo ikinä käynyt kosmetologilla. Uskon terveisiin elämäntapoihin ja vältän aurinkoa. Ts en makaa auringossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen täyttää 50, loppuu nämä "en tarvitse erikoistuotteita"lotkautukset. Vaikka olisi mitkä geenit, rupsahtaminen alkaa takuuvarmasti. Tai sitten ei osata katsoa peiliin, ei haluta nähdä asioita. Tämän voi havaita helposti vertaamalla nuoruuskuvia tähän päivään.
Ei lopu.Korvaan noi rahastusrasvat hyvillä elintavoilla ja sähkoisellä kasvonkohotuksella. Edelleenkään en aio maksaa satkua kauniista pakkauksesta. Elintavat ja ruokavalio vaikuttavat enemmän.
No kyllä loppuu. Hormonit ja vaihdevuodet pitävät siitä huolen. Kollageenin tuotanto loppuu, sinullakin. Mutta kirurgit tulevat a puun ja auttavat noin päällisin puolin. Sisältä olet samanikäinen kuin muutkin. Helpommalla pääset kun pääset irti harhakuvitelmistasi.
TIedän noiden tuotteiden markkinoinnista yms. sen verran etten itse lankea lupauksiin. Minulla ei todellakaan ole mitään harhakuvitelmia niiden tehosta koska tiedän etteivät ne oikeasti tehoa. Jonakin päivä sinäkin tajuat sen. Sinä tässä olet mainosten uhri, en minä.
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö sen päällepäin kuka käyttää silmänympäryvoidetta ja kuka ei? Mihin sitä edes tarvii? Olen 47v enkä ole vielä käyttänyt ja tuskin tulen koskaan käyttämäänkään.
Minä olen 40 v. ja huomaan itsestäni käytänkö vai en. Silmänaluset eivät ole niin tummat kuin käytän.
Keskustelussa hämmästyttää tarve määritellä, mitä muiden täytyy tai ei pidä naamaansa levittää. Minulla on ne tuotteet ja siinä hintaluokassa kuin itse haluan. Käytän yleisesti turhakkeina pidettyjä kasvoseerumeita, koska niillä on joku itse havaitsemani hyvä vaikutus ihooni.Osaa yleisesti tarpeellisina tuotteista en käytä, en esim. rasvaa vartaloa koskaan vaan vain kasvoja, satunnaisesti käsiä ja jalkoja. En silti mene mene keskustelupalstoille ihmettelemään, mihin joku voi tarvita vartalovoiteita.
Minulla keski-ikäisellä naama räjähtäisi, jos käyttäisin niin rasvaista kasvovoidetta kuin Nivean sininen. Toisaalta voisin ihmetellä, miksi kukaan ikinä on tarvinnut yhtäkään hiustenmuotoilutuotetta. Yksinkertaisten ihmisten hommaa hämmästellä sitä, että joku toinen on erilainen kuin he itse.
AP on oikeassa. Samalla kun nillitetään ruoan puhtaudesta, völjätään iholle syöpää aiheuttavia petrokemian tuotteita.
Oliivipalasaippua, vauvaöljy ja huulirasva. Hiuksille hajustamaton shampoo ja hoitoaine, enempi vaihtelun vuoksi kuin tarpeeseen. Hyvä leikkaus toimii paremmin kuin hoitoaine.
45v. Jotain mun peilissä varmaan on vikana kun en ole vielä keksinyt tarvitsevani useampaa sorttia rasvoja...kai niitä pian myydään joka varvasvälille oma purkkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Tai vartaloemulsio. Jouluna taas tuli lahjapakkaus jossa suihkugeeli ja vartalovoide. Suihkugeeli meni käyttöön, mutta taas pähkäilen minne tungen se rasvan, täysi turhake.
Itelleiki on käynyt noin. Sanoin, olisi nyt vartalovoide, puuttuu enää vartalo. Olen takakanpuoleinen.
Mutta kyllä se voide on vaan suihkun jälkeen tarpeen. Lievittää ihon kutinaa ja kuivumista.
Laita vaikka sääriin, jos et vartaloa jaksa rasvailla, iho kaipaa kosteutta.
68 / kirjoitti takakanpuoleinen.
Itse asiassa olen tanakanpuoleinen.
aloituksessa lukee meikinkiinnitysruiske. Eiköhän se nyt kuitenkin ihan suihke ole eikä mikään ruiske.
vois alkaa itsekin laittamaan ruiskeita asiakkaiden naamaan että meikit kiinnittyy :D
Realismia peliin kirjoitti:
....loppujen lopuksi et kuitenkaan huomaa 70-vuotiaista, että kuka on käyttänyt satasen rasvaa ja kuka pelkkää Niveaa. Samanlaisia kurppia kaikki tyynni.
Ja toisekseen: mitä väliä, luuleeko vanhusta 80- vaiko 90-vuotiaaksi? Ketä siinä iässä muka enää yrittää pokailla, kun ei ikätovereilla edes seiso? Vai onko pyrkimys vanhainkodin Miss Mummoksi?
Kaikki rapistuu ja kuolema hoitaa loput.
No melkein noin kuin sanot, kuolema tosiaan odottaa kaikkia meitä. Mun 70 v äitini on aina käyttänyt "satasen rasvoja", syönyt vehnänalkiokapseleita jne. ja hän kyllä näyttää noin viiskymppiseltä ja leskeksi jäätyään meni kimppaan 55-vuotiaan komean miehen kanssa. Tyttären näkökulmasta parempi noin kuin, että odottaisi kuolemaa muiden vanhusten kanssa :)
Niin siskot, rasvatkaa että saatte miehen
Vierailija kirjoitti:
Mainosten uhrit noita käyttää ja reppanat vielä uskovat, nuortuvansa ja ihonsa siliävän noilla tuotteilla. Suotakoon se heille :)
Peili kertoo totuuden. Valitettavasti. Eri tuotteilla on hurja ero. Myös ihotyypit eroavat ja vaativat erilaisia tuotteita.
Mulla on rumat isot ihohuokoset ja valitettavasti vain kalliit tuotteet sulkee ne. Se on nähtävissä myös muiden kuin minun silmin.
Itselläni korealainen kosmetiikka on edesauttanut aknen parantumista, ja olen muutenkin kokenut tuotteet paljon toimivimmiksi kuin länsimaalaiset. Jos englanti sujuu, niin Redditin Asian Beauty foorumi on aivan mahtava tietolähde:
https://www.reddit.com/r/AsianBeauty/wiki/theabroutine
https://www.reddit.com/r/AsianBeauty/wiki/new_user_guide
http://cosdna.com/ taas on hyvä apu eri tuotteiden INCI-listojen tarkistukseen.
Itselläni on tällä hetkellä päivittäisessä käytössä:
Skinfood Black Sugar Perfect Cleansing Oil (Kose Softymo Speedy Cleansing Oil on myös hyvä)
Etude House Baking Powder B.B Deep cleansing foam
COSRX Natural BHA Skin Returning A-Sol
Scinic honey all in one ampoule
Tony moly naturalth goat milk premium moisture cream
Ja viikottaisessa käytössä:
Finacea Gel 15%
Cosrx aha whitehead power liquid
Skinfood Rice Mask
Innisfree Wine Jelly Sleeping pack
Itse olen tilannut tuotteet Jolse.com, Iherb.com, ja Ebaystä ( Jolsella on oma Ebay kauppa nimeltään iamlove-shop)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nämä etanavoiteet todella toimisivat niin maailmassa ei olisi ryppyisiä naisia lainkaan. Sisäinen rasva katoaa ja iho veltostuu.
No rypyistä en tiedä mutta korealainen 90% etanavoide häivyttänyt maksaläiskät puolet vaaleammaksi. Eikä ole edes omaa mielikuvitusta kun kaverit huomannu saman.
ihan tosi? sanotko mikä tuote on kyseessä? Itsellä pisamia ja maksaläiskiäkin tulee joskus..
Oon nyt 29 ja viimeisen vuoden aikana on kehittynyt silmäpussit/tummat silmänaluset.Käytän silmänympärysvoidetta ja valokynää.
Vierailija kirjoitti:
En oo ikinä käynyt kosmetologilla. Uskon terveisiin elämäntapoihin ja vältän aurinkoa. Ts en makaa auringossa.
Sulla ei sit ikinä ole ollut esim mustapäitä nuorena ja sun kulmat on luonnostaan niin tummat ettei tarvii kun nyppiä. Joskus se kestovärjäys lyhentää ja helpottaa niitä aamurutiineja.
Onnea.
Epätieteellinen huomio: ne jotka meikkejä käyttävät, rupsahtavat nopeammin. Tähän voisi liittyä se, että esimerkiksi ryppyvoide turvottaa kudosta jolloin iho venyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse siirryin korealaiseen kosmetiikkaan, siellä köytetään paljon seerumeita ym, ja iho paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen. Koreassa kosmetiikka paljon edellä kehityksessä kuin täällä.
Sama. Viime keväänä siirryi k-kosmetiikkaan ja ero ihon kunnossa on selkeä. Laatu on tosiaan valovuosia edellä länsimaisiin merkkeihin verrattuna, eikä vaikuttavat aineet ole inci-listan häntäpäässä edullisissakaan korealaisissa tuotteissa.
Sama. Huomaa kyllä eron sekä länsimaisiin tuotteisiin että minimalistiseen hoitoon verrattuna.
Jossain kohtaa en pessyt naamaa kuin parin päivän välein pienesti ja vain siten iho pysyi "hyvänä" eli ei hilseillyt ja kutissut suupielistä ja nenän alueelta. Oli toki karhea, tukkoinen ja samea mutta aika terve kuitenkin. Mutta AINA kun meikkasi ja naama piti puhdistaa tuntui että juurikin ne ihonhoitotuotteet sai sen tasapainon järkkymään. Sitten kun ongelmana on hilseilyn lisäksi myös näpyt ja rasvaisuus, niin ai että :) Seerumit, ainakin ne kosteuspitoiset eikä jotkut öljycocktailit, oli ihan törkeän hintaisia pikkuputeleita kaikissa liikeissä joista etsin. Ainoat "löydöt" oli lumenen essence ja vichyn mineral 89. Meikkikään ei ikinä näyttänyt luonnolliselta kun iho oli mitä oli. Sitten tajusin että ebay ja korealainen kosmetiikka tarjoaa parempia vaihtoehtoja murto-osalla Suomen hinnoista.
Onhan korealaisessa ihonhoidossa monta vaihetta, mutta koskaan ei ole ollut näin hyvä iho ja osan askeleista voi aivan hyvin skipata välillä. Paras käyttämäni kasvojenpuhdistustuote (putsarit on mulle tainneet olla se suurin ongelma ja häiriötekijä, paljon kokeiluja takana) oli FarmStayn oliiviputsari josta maksoin oikeasti _euron_! Oon alle 30, mutta ihoni on melkoisen ongelmainen ja kaipaa kunnollisia tuotteita näyttääkseen hyvältä ja ollakseen puhdas, kosteutettu ja tasapainossa. Jos joku pärjää jollain nivean rasvalla/perusvoiteella ja vedellä niin PALJON ONNEA SINULLE! Mulla ei oo toiminut murrosiän jälkeen, kokeilin kyllä sitäkin aikani...
Näen että kallista rasvaa tarvitsee hippusen kun halpaa menee enemmän. Myös koostumus on mieleisempää, tuoksu ylellistä ja ainesosissa enemmän hoitavia kuin täyeaineita. Itse vauvan valvottamana aloin käyttämään Estee Lauderin silmänympärysvoidetta ja johan rypyt oikeni.
Näen että on halpaa hyvää ja kallista hyvää ja kaikkea siltä väliltä. Pitää löytää ne parhaat.
Usein halpa rasva saattaa olla oikeasti myrkkyä ja apteekin tujut rasvat huokosia tukkivia.
Kaikkea on kokeiltu.
Tässä ketjussa näkyy sama ärsyttävä asenne kuin siinä eilisessä ketjussa, missä suurin osa vastanneista kehua retosteli sillä, että ovat puolessa tunnissa heräämisestä ovesta ulkona aamuisin.
Että se on joku kummallinen hyve, jos pesee kasvonsa saippualla ja rasvaa Nivean sinisellä. Kaikki muu on turhaa hömpötystä ja kyllä on typeriä sellaiset naiset, jotka lankeavat mainosmiesten puheisiin.
Mun mielestä on käsittämätöntä, että vielä vuonna 2018 Suomessa edelleen voi hyvin ajatus, jonka mukaan ulkoisesta olemuksesta huolehtiminen on turhaa, yksinkertaisten ja pinnallisten ihmisten höpöä. Ja ihan järkyttävää on, jos joku kehtaa tunnustaa käyttävänsä kosmetiikkaa tms. siihen, että näyttäisi nuoremmalta tai ei ainakaan ikäistään vanhemmalta (kuten nämä Nivea-ihmiset useimmiten).
Suomessa ilmasto ja auringon puute aiheuttaa ihmisen iholle paljon enemmän haasteita kuin monessa muussa maailman kolkassa. Mitäpä jos oikeasti ymmärretäisiin jo, että ihmiset ovat psykofyysisiä kokonaisuuksia ja suurimmalla osalla meistä tyytyväisyys omaan ulkoiseen olemukseen vaikuttaa myös henkiseen hyvinvointiin.
Jos sinä haluat pestä kasvosi saippualla ja rasvata apteekin perusvoiteilla, se on ihan ok, mutta lakkaa "hyväntahtoisesti" ihmettelemästä (=tuomitsemasta) niitä, jotka haluavat panostaa enemmän aikaansa ja rahaansa siihen, miltä näyttävät.