Kuka näitä käyttää? Kasvoseerumi, silmänympärysgeeli....
Valokynä, dekolteevoide, meikinkiinnitysruiske ymym
Aina on Nivean sininen toiminut kohtaan kuin kohtaan.
Kommentit (652)
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä kookosöljyn nimeen vannovat. Minulle tai muillekaan kuivaihoisille ei kookosöljystä ole mitään iloa, koska ihosta puuttuu kosteutta eli vettä. Öljy ei tuo iholle sitä pisaraakaan lisää. Samasta syystä monet hehkutetut apteekin perusvoiteet eivät toimi. Ei niistä mineraali- yms. öljyistä ole mitään hyötyä, kun kosteuttavia ainesosia ei ole. Kun ensin jotenkin ihoon saa kosteutta esim. levittämällä kostealle iholle hyaluronihapposeerumi, öljyn tehtävä on muodostaa ihon pinnalle sulkeva eli okklusiivinen kalvo, joka estää kosteuden haihtumisen. Siihen taas sopii monet muutkin kuin kookosöljy.
Öljyt eivät ole kovin hyviä sulkemaan kosteutta alkeen
http://thebeautybrains.com/2014/02/whats-the-best-plant-based-moisturiz…
1. Occlusives
Purpose: To reduce how much water evaporates through your skin. (Cosmetic scientists refer to this as TransEpidermal Moisture Loss or TEWL.) Occlusive agents form a hydrophobic barrier on your skin that keeps the water on the inside. The most effective examples include petrolatum, mineral oil, and dimethicone. Some plant oils help occlude the skin but typically they are included more for their emolliency.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vähän opiskella kosmetiikan kemiaa vaikka netistä ja tutkia inci-listoja. Tulee huomaamaan, että varsin samoja ainesosia pyörii niin edullisemmissa kuin hinnakkaammissa tuotteissa ja aika harvojen aineiden tehosta on puolueettomia tutkimustuloksia. Tietysti kalliimpi tuote voi tuntua ihanalta luksukselta, joten jos sitä kaipaa ja budjetti kestää, niin antaa mennä. Pienituloisena en tuhlaisi rahojani hankkimalla joka ruumiinosalle oman voiteen. Ja ei, en itsekään ole mikään vesi ja saippua-tyyppi, vaan purtiloita löytyy kyllä...
Näin yksinkertaisena insinöörimiehenä sanoisin, että kannattaa vilkaista niitä tutkimuksia, joihin noiden kalliiden purnukoiden vaikuttavien ainesosien vaikutukset perustuvat. Jos esim. c-vitamiinin on todettu lisäävän kollageenin muodostumista, kun sitä laitetaan puhtaalle iholle väh. 10 %-liuoksena, niin miksi ostaa kymmenien eurojen voidepurkkia, jossa sitä vaikuttavaa ainetta on muutaman gramman verran, kun reilulla kympillä saa puoli kiloa askorbiinihappoa. Kyseessä on vesiliukoinen vitamiini, joka imeytyy ihoon aivan yhtä hyvin pelkkään veteen liuotettuna kuin niistä kalliista "rejuvenating"-voiteista, joiden hinnasta suurin osa on markkinointikuluja ja osakkeenomistajien muhkeita voittoja. Ne voiteet ovat oikeastaan huonompia, koska c-vitamiini hapettuu herkästi liuenneena, joten sitä on jouduttu muokkaamaan voiteeseen laitettaessa, jotta se säilyisi edes osittain hapettumattomana kuukauden ajan. Jos ostaa purkin c-vitamiinijauhetta, niin voi tehdä joka viikko (tai vaikka joka päivä) uuden satsin c-vitamiinivoidetta, joka on aina hapettumatonta.
Yksinkertaiselle insinöörille - joka muuten kirjoitti melko fiksusti, vastaa puolityhmä perheenäiti:
Miksi hemmetissä sitä C-vitamiinia pitää sotkea johonkin rasvaan jota lällätä naamaansa? Miksi ei C:t suoraan suuhun ja vettä päälle?!!!! Tutkitusti vitamiinit ja hivenaineet vaikuttavat SISÄISESTI nautittuina kaikkein tehokkaimmin. Olet mitä syöt!
Toki joku edullinen voidekin on paikallaan.
Satasten purnukat silkkaa pelkkää rahastusta!
Olen nähnyt rikkaita ryppyisiä rouvia kalliine rasvoineen ja köyhiä samanikäisiä siloposkia joilla on varaa vain edullisimpaan.
Että se naamavoiteista.
Siinäpä se! Miksi juurikin nuo kaikkein kalleimpia voiteita ja seerumeita käyttävät daamit ovat huomattavasti kurttuisempia kuin halpoja tai ei mitään käyttävät samanikäiset naiset!
Kenpä taitaisi selittää sen?????
Ei uskoisi, että hyvin koulutetussa Suomessakin vielä osa ihmisistä uskoo kalliisiin voiteisiin. Kai se on vain niin oltava, että johonkin hömppään sitä on saatava uskoa ;)
Eräs vaimoihminen kertoi ikänsä käyttäneen kasvovoiteena Emännän käsivoidetta! Ehkä se toimi hänellä koska oli ikäistään nuoremman näköinen.😂
Vierailija kirjoitti:
Noita kaikkia ei vaan tarvita.
Jos ne oikeasti auttaisivat, maailmassa ei olisi yhtään vanhannäköistä rypyllistä ihmistä.
Hyvä kosteusvoide riittää.
Kuulutko kalliita voiteita kasvoihinsa laittaviin? Todisteletko voiteiden tehoa taivaaseen? Loppupeleissä niiden vaikutus on nolla. Lain mukaanhan kosmetiikka tuotteista ei saa imeytyä mitään verenkiertoon. Kollageenikin sijaitsee niin syvällä ettei voiteet imeydy sinne asti. Mainonnassa luvataan jotain. Mutta mitä? Osassa kierretään totuutta ja saadaan aine vaikuttamaan tehokkaalta eri sanamuodon. Ja tutkimuksin, joissa tehoa ei ole vielä kertaakaan kestävästi pystytty todistamaan. Se ei kuitenkaan muuta totuutta siitä, ettei ryppyjä siloittavia aineita ole olemassakaan.
T. Ihotautikääkäri
Yritin käyttää mm. kasvoseerumia ja silmänympärysgeeliä, mutta kiinnostus lopahti.
Hupaisinta on, että ikäiseni ovat aivan yhtä ruttuisia, käyttivätpä he seerumeita ja geelejä tai eivät. Miehet ja naiset.
Kannattaa olla hyvä perimä, niin näyttää sileäihoisemmalta.
Varmastikin perimällä on suuri merkitys siihen miltä kenenkäkin iho näyttää. Mulla, kohta viisikymppisellä on kosmetologini mukaan noin 15 v nuoremman iho. Johtuneeko geeneistä (isäni on hyvin nuorekas) vai siitä, että olen parikymppisestä asti käynyt säännöllisesti kosmetologilla ja käyttänyt hyviä tuotteita. Mulle on kuitenkin ihan sama. Rakastan kosmetiikkaa ja kauniita purkkeja enkä henkilökohtaisesti ymmärrä niitä, jotka kehuvat sillä, että pesevät naamansa käsisaippualla ja Nivealla rasvataan päästä varpaisiin. Ja syyksi se, että ei tarvi, ovat niin luonnonkauniita :-D Just.
Ymmärrän, että joku rakastaa kosmetiikkaa ja purnukoita.
Itse rakastan yksinkertaisuutta, minimalismia niin kosmetiikassa kuin koko elämässä. Suurin kauhistukseni on valtava materian määrä.
Kylppärissäni on muutamia suihkusaippuoita, shampoita ja hoitoaineita, perusvoiteita, saunahunajaa, jalkavoidetta, muutamaa muu purnukka ja itse tehtyä vartalovoita ja voidepaloja ihanilla tuoksuilla.
Meikkipussukkani sisältää yhtä minimaaliset tuotteet, ripsari, kajal, kulmakynä, poskipuna, huulipuna ja puuteri ja itse tehtyä mineraalimeikkiä. Ihoni on tosi herkkä atoopikon iho enkä ole koskaan voinut kuvitellakaan käyttäväni meikkivoiteita, luomivärejä tms.
Ymärrän, että joku toinen haluaa viipyä purnukoiden äärellä ja hoitaa itseään. Ja joku toinen haluaa lähteä juoksulenkille, hiihtämään ja käydä vain nopeasti suihkussa. Joku käy hemmotteluhoidoissa, joku hoitaa kehoaan ratsastamalla maastossa tai joogaamalla tai uimalla. Joku rakastaa meikkaamista, toinen haluaa tanssia tai tehdä käsitöitä tai purjehtia. Tai sekä että. Ihmiset ovat erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vähän opiskella kosmetiikan kemiaa vaikka netistä ja tutkia inci-listoja. Tulee huomaamaan, että varsin samoja ainesosia pyörii niin edullisemmissa kuin hinnakkaammissa tuotteissa ja aika harvojen aineiden tehosta on puolueettomia tutkimustuloksia. Tietysti kalliimpi tuote voi tuntua ihanalta luksukselta, joten jos sitä kaipaa ja budjetti kestää, niin antaa mennä. Pienituloisena en tuhlaisi rahojani hankkimalla joka ruumiinosalle oman voiteen. Ja ei, en itsekään ole mikään vesi ja saippua-tyyppi, vaan purtiloita löytyy kyllä...
Näin yksinkertaisena insinöörimiehenä sanoisin, että kannattaa vilkaista niitä tutkimuksia, joihin noiden kalliiden purnukoiden vaikuttavien ainesosien vaikutukset perustuvat. Jos esim. c-vitamiinin on todettu lisäävän kollageenin muodostumista, kun sitä laitetaan puhtaalle iholle väh. 10 %-liuoksena, niin miksi ostaa kymmenien eurojen voidepurkkia, jossa sitä vaikuttavaa ainetta on muutaman gramman verran, kun reilulla kympillä saa puoli kiloa askorbiinihappoa. Kyseessä on vesiliukoinen vitamiini, joka imeytyy ihoon aivan yhtä hyvin pelkkään veteen liuotettuna kuin niistä kalliista "rejuvenating"-voiteista, joiden hinnasta suurin osa on markkinointikuluja ja osakkeenomistajien muhkeita voittoja. Ne voiteet ovat oikeastaan huonompia, koska c-vitamiini hapettuu herkästi liuenneena, joten sitä on jouduttu muokkaamaan voiteeseen laitettaessa, jotta se säilyisi edes osittain hapettumattomana kuukauden ajan. Jos ostaa purkin c-vitamiinijauhetta, niin voi tehdä joka viikko (tai vaikka joka päivä) uuden satsin c-vitamiinivoidetta, joka on aina hapettumatonta.
Yksinkertaiselle insinöörille - joka muuten kirjoitti melko fiksusti, vastaa puolityhmä perheenäiti:
Miksi hemmetissä sitä C-vitamiinia pitää sotkea johonkin rasvaan jota lällätä naamaansa? Miksi ei C:t suoraan suuhun ja vettä päälle?!!!! Tutkitusti vitamiinit ja hivenaineet vaikuttavat SISÄISESTI nautittuina kaikkein tehokkaimmin. Olet mitä syöt!
Olen nähnyt rikkaita ryppyisiä rouvia kalliine rasvoineen ja köyhiä samanikäisiä siloposkia joilla on varaa vain edullisimpaan.
Että se naamavoiteista.
No esimerkiksi siksi, että c-vitamiinijohdannaiset vaalentavat tutkitusti maksaläiskiä ulkoisesti käytettyinä. Ei sitä samaa tulosta saa vetämällä appelsiineja naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että joku rakastaa kosmetiikkaa ja purnukoita.
Itse rakastan yksinkertaisuutta, minimalismia niin kosmetiikassa kuin koko elämässä. Suurin kauhistukseni on valtava materian määrä.
Kylppärissäni on muutamia suihkusaippuoita, shampoita ja hoitoaineita, perusvoiteita, saunahunajaa, jalkavoidetta, muutamaa muu purnukka ja itse tehtyä vartalovoita ja voidepaloja ihanilla tuoksuilla.
Meikkipussukkani sisältää yhtä minimaaliset tuotteet, ripsari, kajal, kulmakynä, poskipuna, huulipuna ja puuteri ja itse tehtyä mineraalimeikkiä. Ihoni on tosi herkkä atoopikon iho enkä ole koskaan voinut kuvitellakaan käyttäväni meikkivoiteita, luomivärejä tms.
Ymärrän, että joku toinen haluaa viipyä purnukoiden äärellä ja hoitaa itseään. Ja joku toinen haluaa lähteä juoksulenkille, hiihtämään ja käydä vain nopeasti suihkussa. Joku käy hemmotteluhoidoissa, joku hoitaa kehoaan ratsastamalla maastossa tai joogaamalla tai uimalla. Joku rakastaa meikkaamista, toinen haluaa tanssia tai tehdä käsitöitä tai purjehtia. Tai sekä että. Ihmiset ovat erilaisia.
Mitä minimalismi sinulle tarkoittaa? Ei ainakaan määrää? Ainakin kylppärin kosmetiikkamäärä on mielestäni jopa runsas.
Hep, minä käytän noita kaikkia! Parhaat kasvoseerumit ovat kalliita, joten niitä harvemmin.
Käytän meikin alla silmänympärysvoidetta, seerumia, kosteusvoidetta, BB voiteen sekä meikinalusvoidetta. Joskus laitan ennen kosteusvoidetta vielä heleyttävän voiteen, jos mieli tekee. Ilalla silmänympärysvoide, seerumi, kosteusvoide.
Meikkaan päivittäin ja teen ihan "Kunnon" meikin. En käytä meikkivoidetta, sillä ihoni on tasainen ja kuulas, mutta simien alle, nenään ja kulmien laitan peitevoiteen sekä meikinkiinnityspuuterin. Lisään contourin, aurinkopuuterin, poskipunan, highlighterin, meikkaan kulmat. Silmämeikkiä en yleensä arkena tee. Huulet meikkaan kyllä. Tämä rutiini on lempiosani päivää, rakastan rauhassa juoda aamukahvia, katsoa youtubeta ja meikata, en ole luopunut tästä rutiinista edes lapsen tulon myötä.
Muutoin käyn laittamassa välillä botoxia, jotta mahdolliset rypyt eivät pääse esille (olen 33). Botox on myös poistanut minulta kaikki päänsäryt. Ripsissäni on klassinen luonnollinen pidennys ja huulet laitan kerran ehkä kerran 1,5 vuoteen tai kerran kahdessa vuodessa, erittäin pieni määrä täytettä, joka vain tasapainoittaa ilmettä. Näitä voi tehdä erittäin huomaamattomasti ja luonnollisesti, ikäänkuin ylläpitää sitä nuoruuden hehkua, aivan kuten Jennifer Aniston, Lopez jne hyvällä maulla Botoxia ja täyteaineita käyttävät henkilöt laittavat.
En näe omassa panostuksessani mitään erityistä. Lisäksi käyn kasvohoidoissa, laitan varpaan kynnet hoitolassa, ja teen välillä muutakin. En koe, että tekisin mitenkään paljon, mutta kun täältä lukee niin tuntuu, että moni tekee huomattavasti vähemmän. Minulla on varaa tähän, olen korkeassa asemassa työelämässä ja tienaan hyvin, joten laittaminen ei ole ollut pois muusta. Ja se ei myöskään korreloi ihmisen älykkyyden kanssa vaan nykyään nainen saa olla oma itsensä eikä tarvitse imitoida miehiä ollakseen tasa-arvoinen ja arvostettu.
Jotain on pahasti pielessä, jos vähän päälle 3-kymppinen ottaa säännöllisesti Botoxia ja kaiken maailman täyteaineita. Ei niille pitäisi olla vielä kymmeneen vuoteen mitään tarvetta! Joko oma kehonkuva on vääristynyt, tai elintavat niin epäterveelliset että fyysinen ikä on kymmenen vuotta todellista suurempi.
Minä käytän. Olen 37v. eikä tosiaan ole vielä tarvetta botixille tms. Tosin en usko niihin koskaan turvautuvani. Hyvillä elintavoilla ja ahkeralla ihonhoidolla mennään.
Missä naamavoiteessa ei ole silikonia? Olen käyttänyt muutamia tuotteita, joissa on silikonia. Ajatus muovin levittämisestä ryppyjen siliämisen vuoksi on kammottava. Minulla on helposti hikoileva kuiva iho (kiitos vaihdevuodet hikoilusta ja ihon kuivimisesta).
HELEVETTI SE ON VAAN TUMMELIA NAAMAAN NIIN,,, SÄILYY HYVÄNÄ VAIKKA SITÄ KÖRSSIÄ VÄHÄN SATTUISIKIN PALAMAAN,,,
HUONOIN: KALAT
Vierailija kirjoitti:
Lumeneen siirryin pari v sitten. Kosmetiikkaan menee vuodessa 400 e. Sis kaikki hammastahnasta yövoiteeseen.
Hammastahna? Onko se meikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Jotain on pahasti pielessä, jos vähän päälle 3-kymppinen ottaa säännöllisesti Botoxia ja kaiken maailman täyteaineita. Ei niille pitäisi olla vielä kymmeneen vuoteen mitään tarvetta! Joko oma kehonkuva on vääristynyt, tai elintavat niin epäterveelliset että fyysinen ikä on kymmenen vuotta todellista suurempi.
Höpöhöpö se on kuule myöhäistä silloin, kun ne rypyt on jo tulleet. Niitä ei voi perua mitenkään, korkeintaan hieman avittaa. Kehonkuvassani ei ole mitään vikaa, pidän itseäni kauniina ja olen ulkonäkööni erittäin tyytyväinen. Laitan botoxin säännöllisesti nyt, koska silloin ne rypyt eivät edes samalla tavalla pääse syntymään - kyse on ennaltaehkäisystä. Olen siis 33 ja rypytö, sellaisena ajattelin pysyäkin mahdollisimman monta vuotta vielä. Voisin hyvin olla ilmankin, mutta miksi olisin? Tykkään laittautua ja tämä on vain osa rutiinia, sen sen isompi juttu. Minulla on paljon kavereita, jotka ovat myös aloittaneet hoidot tässä iässä (+30) ja näin onnistuneet estämään ulkonäön muutokset sinne yli 40 vuotiaaksi.
Että se naamavoiteista.