Kuka näitä käyttää? Kasvoseerumi, silmänympärysgeeli....
Valokynä, dekolteevoide, meikinkiinnitysruiske ymym
Aina on Nivean sininen toiminut kohtaan kuin kohtaan.
Kommentit (652)
Se on helppo sanoa, jos oma iho ei ole ongelmaiho.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi näyttää nuoremmalta. Haluan vanheta arvokkaasti ja näyttää ikäiseltäni, mitä hävettävää siinä on? Kuitenkinhan me kaikki kuollaan joskus.
Tätä keskusteltua lukiessani olen kinnitänyt huomiota samaan asiaan.
Minäkin haluan vanheta...
Mitä arvokkaasti vanheneminen sitten onkaan?
En halua olla enää 5-kumppisenä kasvoiltani mikään nukke.
Olen, mikä olen, ja itse hyvin tyytyväinen siihen.
Moni uskoo virheellisesti että luonnonkosmetiikka ei allergisoi, luonnonkosmetiikka voi olla pahemmin allergisoivaa ja toisaalta sisältää samoja allergisoivia ainesosia; esim. Limonene on pahiten allergisoivia hajusteita ja sitä käytetään useissa luonnonkosmetiikan tuotteissa, limonenea voi olla luonnosta saatua tai sitä voidaan valmistaa synteettisesti mutta hyvin allergisoivaa riippumatta siitä miten se on valmistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina jaksan ihmetellä, miten naiset haksahtavat näihin seerumeihin ja silmäryppyvoiteisiin ym. Katsomalla jo tuotesisältöä voi nähdä, mitä myrkkyjä ainesosat ovat iholle. Olen varma että esim kookosöljy on tuhat kertaa parempi ihon kosteuttaja. Paremmin kuin mitkään rasvat, toimii liikunta ja hyvä ruokavalio.
T. N34, joka näyttää 10v nuoremmalta
Öljy ei kosteuta tippaakaan, koska siinä ei ole vettä. Se voi estää oman ihon kosteuden haihtumista iholta muidostamalla ihoa suojaavan kalvon. Jos tarvitsee kosteutusta ja jaluaa käyttää öljyä, pitää levittäö alle kosteusvoidetta ja päälle öljyä.
Kookosöljy on ykso pahimmista myrkyistä akneiholle koska on todella tehokas ihohuokosten tukkija.
Silmänympärysvoide, seerumi, yövoide (/öljy), päivävoide, vartaloöljy, vartalovoide.
39-v. ja käyttänyt 2-kymppisestä asti silmänympärysvoidetta ym. Siis kohta 20 v.
Vierailija kirjoitti:
Silmänympärysvoide, seerumi, yövoide (/öljy), päivävoide, vartaloöljy, vartalovoide.
39-v. ja käyttänyt 2-kymppisestä asti silmänympärysvoidetta ym. Siis kohta 20 v.
Kosmetiikkayritykset kiittävät.
Olet vuosikymmenet palkannut ihmisiä.
Mä en käytä tuota paljon kehuttua cieniä. Ällöttävää silikonimoskaa, joka ei edes kosteuta ihoa. Käytän rahaa kosteusvoiteisiin, sillä akne pahenee jos en kosteuta hyvin. Nyt on käytössä Biothermin Ay-voide, Clarinsin päivä geeli, ja Lancomen yövoide. Dermosililtä olen tilannut pesunesteen ja kasvoveden. Kasvovesi huippu, pesuneste muttuu kunhan saan tuon käytettyä. En kuori ihoa ollenkaan, ei kestä yhtään mekaanista puhdistusta. Käytän kyllä sellaisia naamioita korealaisesta kosmetiikasta. Löytyy ihan cittareista jo Sokokselta.
Tutustukaa luonnonkosmetiikkaan. Itse en muuta käytä!
Vierailija kirjoitti:
Juuri tätä inhoan Suomessa ja suomalaisissa kun itseensä ja ulkonäköönsä ei saisi panostaa yhtään. Jo niinkin lähellä kuin Ruotsissa on hyväksyttävää ehostautua ja laittautua. Mielenkiontoista muuten, että Japanissa ja Etelä-Koreassa, joissa teknologiassa ollaan niin paljon Suomea edellä, panostetaan myös ihonhoitoon paljon länsimaita enemmän.
Just näin. Mä olen oppinut paljon ihostani juurikin koska aloin hoitamaan ihoani. Korea-tuotteet ovat ihan huippuja tähän. Tosin eivät kaikki. Mulla on aina ollut akneiho, täynnä kystisiä isoja molluroita, toisaalta kuiva kuin sahara ja yhteen väliin kaikki ihollani kirveli. Kyllä tuntui kivalta kun kerran kehaistiin että ihoni säteilee:)
Vierailija kirjoitti:
Mä en käytä tuota paljon kehuttua cieniä. Ällöttävää silikonimoskaa, joka ei edes kosteuta ihoa. Käytän rahaa kosteusvoiteisiin, sillä akne pahenee jos en kosteuta hyvin. Nyt on käytössä Biothermin Ay-voide, Clarinsin päivä geeli, ja Lancomen yövoide. Dermosililtä olen tilannut pesunesteen ja kasvoveden. Kasvovesi huippu, pesuneste muttuu kunhan saan tuon käytettyä. En kuori ihoa ollenkaan, ei kestä yhtään mekaanista puhdistusta. Käytän kyllä sellaisia naamioita korealaisesta kosmetiikasta. Löytyy ihan cittareista jo Sokokselta.
Lancomen ja Biothermin useissa tuotteissa on limoneneä, olen sille allerginen joten hyvin karsii kosmetiikkaa jota voin käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikkayritykset kiittävät.
Olet vuosikymmenet palkannut ihmisiä.
Mitä sitten?
Onko täällä muita sellaisia, jotka eivät voi käyttää hajustettuja tuotteita? Mulla on vaikeuksia löytää merkkejä/sarjoja, joilla olisi hajusteettomia tuotteita, niin olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä? Tuntuu, että hajusteallergikoilla ei ole yhtä paljon valinnanvaraa tuotteissa..
Kai se on geeneistä kiinni kuka tarvitsee mitäkin. Minulla ei ole yhtään ryppyä silmien ympärillä vaikka en ole koskaan käyttänyt silmänympärysgeeliä. Kevyttä happokuorintaa ja seerumia kasvoille käytän, koska iho muuttuu muuten ihan harmaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lievästi atooppinen iho, ja koen tarvitsevani silmänympärysvoidetta. Käytän silmänympärysvoidetta myös luomille, koska ne kuivuvat todella herkästi. Yksinään silmänympärysvoide ei kuitenkaan ole minun iholleni tarpeeksi kosteuttava, vaan tarvitsen muuallekkin kasvoille menevän kasvovoiteen siihen päälle. Silmänympärysvoide auttaa siihen, ettei kasvovoide polttele ja kirvele luomilla ja silmänympärysiholla, mitä se yksinään laitettuna minulla tekee.
Kasvovoiteesi on hyvin vesipitoinen ja siksi polttelee kun sitä menee atooppiseen ihottumaan/tosi kuivalle iholle(hyvin öljy/rasvapitoinen ei tätä tee).Mutta miksi ihmeessä laitat kasvovoidettakin sinne silmänympärysiholle?
Siksi, koska yksinään silmänympärysvoiteet eivät minulla riitä kosteuttamaan silmänympärysihoa.
Sun pitää vaihtaa voidetta silmänympärysiholle. Kokeile Avenea.
Millä muuten peset kasvosi? Suosittelen puhdistusöljyä,kosteuttaa myös sitä silmänympärysihoa.Olen käyttänyt silmänympärysvoiteena Vichyn, Clarinsin ja tällä hetkellä käytössä Lieracin. Yksikään näistä ei ole sopinut minulle yksinään, vaan olen aina joutunut laittamaan kasvovoiteet silmänympärysvoiteiden päälle. Minulla on pillereistä johtuen myös aknea, joten kasvojenpuhdistustuotteetkin ovat tulleet testatuiksi. Puhdistusvaahdot, akneiholle tarkoitetut puhdistusgeelit, puhdistusmaidot, misellivedet jne. Kaikista parhaiten kasvoilleni sopii kuitenkin geelimäinen tuote.
Tuo Avenen silmp.ymp.voide sopii nimenomaan monille joilla atooppista ihottumaa luomilla ja silmänymp.iholla. Kokeile! Ja vaikka sinulla olisi rasvainen iho ja akne,puhdistusöljyä suosittelen. Rasva liukenee rasvaan,eli on yllättävän tehokas putsari. Geelimäinen puhdistustuote on ihan myrkkyä kuivalle silmänympärysiholle ja kyllähän sitä pestessä sinnekin yleensä päätyy,ellet käytä huuhteluun esim.vanulappuja. Itse en voi talvisin tai syksyisin edes harkita geelimäistä,koska atooppinen silmänympärysiho räjähtäisi käsiin.
T. Toinen rasvaisen ja atooppisen ihon omaava
Mitä puhdistusöljyä käytät? Nyt kun aloin asiaa tutkimaan niin Cimen Recette de Purete ja Providan Jojoba-puhdistusöljyt saattaisivat sopia?
Tässä ketjussa on tainnut mennä puurot ja vellit vähän sekaisin. Tietenkään ihonhoitotuotteet eivät estä vanhenemista ja rypistymistä tms. rupsahtamista. Ja on totta että useimmat ns. ryppyvoiteet ovat ihan hypeä, puhdasta markkinointia. MUTTA on myös totta, kuten jotkut ovatkin jo maininneet, etta oikein valitulla täsmätuotteilla todella pystyy vaikuttamaan ihonsa kuntoon. Toimivia aineita ovat mm. AHA, BHA, niasiini, hyaluronihappo, keramidit, retinoli... Näitä aineita löytyy nykyään yhä enemmän (vaikka The Ordinarylta) eikä todellakaan tarvitse maksaa maltaita toimivista tuotteista. Sen sijaan täytyy nähdä hiukan vaivaa, opetella lukemaan INCIt ja tietää mitä ainesosia tuotteessa pitää olla, miten paljon jne.
Ihon hoitaminen siis kyllä kannattaa JOS haluaa pitää ihonsa kauniina pitempään. Ainakin minä haluan että ihoni on mahdollisimman tasaisen sävyinen ja sileä (hyvin kosteutettu), maksaläiskät ja punaisuus minimissä, jne. vaikka niitä ryppyjä olisikin.
Jos oma ulkonäkö ei kiinnosta, se on tietysti eri asia.
Vierailija kirjoitti:
......MUTTA on myös totta, kuten jotkut ovatkin jo maininneet, etta oikein valitulla täsmätuotteilla todella pystyy vaikuttamaan ihonsa kuntoon. Toimivia aineita ovat mm. AHA, BHA, niasiini, hyaluronihappo, keramidit, retinoli... Näitä aineita löytyy nykyään yhä enemmän (vaikka The Ordinarylta) eikä todellakaan tarvitse maksaa maltaita toimivista tuotteista. Sen sijaan täytyy nähdä hiukan vaivaa, opetella lukemaan INCIt ja tietää mitä ainesosia tuotteessa pitää olla, miten paljon jne.
Ihon hoitaminen siis kyllä kannattaa JOS haluaa pitää ihonsa kauniina pitempään. .....
Jos oma ulkonäkö ei kiinnosta, se on tietysti eri asia.
Tuntuu välillä siltä, että nuo tummelia silmäkulmaan tyypit elää jossain vuodessa -67 ihonhoidon suhteen.
Ja ovat vielä jotenkin tosi ylpeitä siitä etteivät tiedä mitään, jotenkin säälittävää.
Mutta siis ordinarya kannattaa katsoa kyllä, itsekin käytän paria niiden tuotetta, ei tosiaankaan ole mitään "superkallista huijausta" niin kuin jotkut yksinkertaiset kuvittelee.
Se ero ihossa on ihan hurja ihmisillä, jotka oikeasti hoitaa sitä toimivilla tuotteilla vs. tummelia kerran saunan jälkeen kymmenen vuotta sitten (mutta hih, hih, näytän 2-vuotiaalta, ainakin mielikuvituksessa). Varsinkin juuri se tasainen ihonsävy ja kirkkaus.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä muita sellaisia, jotka eivät voi käyttää hajustettuja tuotteita? Mulla on vaikeuksia löytää merkkejä/sarjoja, joilla olisi hajusteettomia tuotteita, niin olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä? Tuntuu, että hajusteallergikoilla ei ole yhtä paljon valinnanvaraa tuotteissa..
Mulla on nyt kokeilussa Atopik-sarjan sensitive-tuotteita, niissä ei tiettävästi ole hajusteita. Ovat suunniteltu herkälle iholle.
Toinen sarja jota kokeilen on Olivia Klein, niissäkään ei kai ole hajusteita. Molempien sarjojen tuotteiden incit on netissä luettavissa.
Avene on sarja jonka tuotteet eivät koskaan ole ärsyttäneet, mutta siinä ei ole muuten mitään erityisen kiinnostavaa.
Tosin joissain tuotteissa, erityisesti luonnonkosmetiikassa, on ainesosia jotka eivät ole varsinaisesti hajusteita mutta silti aromaattisia (esim. rosmariinin lehtiuute) ja voivat siis mahdollisesti aiheuttaa ärsytystä. Se selviää valitettavasti vain kokeilemalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi näyttää nuoremmalta. Haluan vanheta arvokkaasti ja näyttää ikäiseltäni, mitä hävettävää siinä on? Kuitenkinhan me kaikki kuollaan joskus.
Oma valintasi, jos et halua sijoittaa rahaa itseesi.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tätä inhoan Suomessa ja suomalaisissa kun itseensä ja ulkonäköönsä ei saisi panostaa yhtään. Jo niinkin lähellä kuin Ruotsissa on hyväksyttävää ehostautua ja laittautua. Mielenkiontoista muuten, että Japanissa ja Etelä-Koreassa, joissa teknologiassa ollaan niin paljon Suomea edellä, panostetaan myös ihonhoitoon paljon länsimaita enemmän.
Suomi taitaa olla Euroopan tilastoissa alimpana itsensä huolehtimisen ja kosmetiikan suhteen. Siksi sellaiset suuret ketjut kuten Sephora eivät tuo tänne liikkeitään koska ei kannata. Tallinnassakin on puolet enemmän kosmetiikkamerkkejä kuin Suomessa.
Aika moni keskustelija tuntuu olettavan, että ihonhoidon pääasiallinen tarkoitus olisi näyttää nuoremmalta tai hidastaa vanhenemista. Minä hoidan ihoani siksi, että en pidä kuivana kiristelevästä ja hilseilevästä ihosta. En oleta, että näyttäisin nyt nuoremmalta kuin olen tai että vanhana olisin sileä ja rypytön vaan haluan, että iho tuntuu hyvältä nyt. Minulla on ollut kuiva iho lapsesta saakka, ja jos en kosteuttaisi ja rasvaisi sitä säännöllisesti, oloni olisi epämukava.