Kuka näitä käyttää? Kasvoseerumi, silmänympärysgeeli....
Valokynä, dekolteevoide, meikinkiinnitysruiske ymym
Aina on Nivean sininen toiminut kohtaan kuin kohtaan.
Kommentit (652)
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen paljon tuota Lumenea hehkutetaan. Minusta ei todellakaan hyvä.
Ei tietenkään brändiuudistuksen jälkeen. Samaa kamaa purkeissa, mutta vain nätimmissä purkeissa +300% kalliimmin
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä miten näissä keskusteluissa on aina rypyttömiä ja hyväihoisia tummelilla ja nivealla rasvaajia. Mutta kaupungilla tulee usein kiinnitettyä keski-ikäisten naisten ihon kuntoon ja aika monella on sellainen hoitamaton paksu, sarveistunut punainen ja couperoottinen iho. Ei joo välttämättä ole ryppyjä mutta ei se kiiltävä ja punakka ihotyyppi jossa isot huokoset ei ole todellakaan hoidettu eikä kaunis.
En tiedä muista (aika moni oli ainakin antanut yläpeukkua) mutta meikäläiselle tullee kyllä tällaisista kommenteista aika surullinen olo. Kuten jo monessa kommenteissa sanottiinkin, ihotyyppejä ja iho-ongelmia on monenlaisia. Joillekin oireille voi tehdä jotain ja joillekin taas ei (ja kaikista vähiten voi tehdä mitään sille tosiseikalle, että jokainen meistä ennemmin tai myöhemmin vanhenee, vaikkakin elämäntavoilla ja geeneillä on tiettyyn rajaan asti mahdollisesti vaikutusta). Voi olla ihmisiä joiden iho yksinkertaisesti on niin herkkä että vain harvoja juttuja voi käyttää. Joillakin taas voi olla kylmäallergiaa, autoimmuunisairauksia jne.. On asioita, joille ei vaan voi mitään ja jotka saattavat silti olla kantajilleen hyvinkin kipeitä juttuja. Siksi tämänkaltaiset kommentit ovat melko ajattelemattomia ja ihan tarpeettomia.
Kukin käyttäköön/olkoon käyttämättä tuotteita miten parhaaksi katsoo, ja jos kokee että iho voi silloin hyvin, niin sehän kai on se pääasia! Kosmetiikankulutustaan kannattaa kyllä toisinaan tarkasella kriittisesti, sillä ihoaan voi huomaamattaan myös "hoitaa liikaa". Ympäristökin kiittää kun tarpeettomat putelit jäävät ostamatta. Aina kannattaa muistaa, että kosmetiikkateollisuuden ensisijainen tavoite on tuottaa rahaa.
Omat ihonhoitorutiinini ovat tällä hetkellä hyvin kevyet. Useampaa herkkäihoisille tarkoitettuja tuotteita olen testannut, mutta olen saanut huomata, että ihoni voi sitä paremmin, mitä vähemmän siihen kosken. Pesuun käytän haaleaa hanavettä iltaisin ja rasvaan kevyellä apteekin perusvoiteella saunan tai pakkaspäivän jälkeen. En meikkaa. Muutamia kevyitä vaakaryppyjä on tullut otsaan, ja aknen jättämiä värimuutoksia näkyy tietyssä valaistuksessa. Kuitenkin, niin kauan kuin kipeät näppylät ja punoitus (joita moni tuote on aiheuttanut) pysyvät poissa, olen tyytyväinen ja aion jatkaa samaan malliin. Tervetuloa rypyt sitten kun olette tullakseen :)
Käytän noita kaikkia. Ehkä ei tarvitse sitten kymmenen vuoden päästä ihmetellä, miksi naama on kuin maanjäristysalue.
Silmänympärysvoide on erikseen siksi, että iho on silmien alueella paljon ohuempi kuin muu kasvojen iho. Dekolteelle eri voide kuulostaa turhalta, mutta tuo ei. Eikä näiden kaikkien erilaisten tuotteiden tarvitse olla kalliita.
Itä-Aasiassa panostetaan erityisen paljon ihonhoitoon aikamoisella tuotearsenaalilla ja jotenkin jännästi siellä naiset ovat usein nuorekkaita ja hyväihoisia.
Ehkäpä sinä et koe tarvetta meikinkiinnityssuihkeelle, koska meikkisi pysyvyydessä ei ilmeisesti ole ongelmia. En yleensä käytä tuotteita huvikseni, joten meikinkiinnityssuihkettakin käytän ihan siksi, että sen avulla meikki pysyy pidempään paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
hyvin:toimii kirjoitti:
Itselläni on aika paljon iho-ongelmia ollut aina, on atooppista ihottumaa ja aikuisiän akne.
Kiinnostuin joku aika sitten korealaisesta kosmetiikasta ja ihonhoidosta ja täytyy kyllä sanoa, että iho ei ole ollut koskaan niin hyvässä kunnossa kuin nyt. Kasvoissa ei ole enää finnejä kuin harvakseltaan jokunen ja ei ole enää kuivia ihottumakohtia. Onhan tämä vähän työlästä, koska korealaisessa ihonhoidossa on niin monta eri vaihetta, mutta on se sen väärti kun voi olla kerrankin tyytyväinen itseensä. Nykyään käyn ihan surutta kaupassakin ilman meikkiä, kun ennen en kehdannut mennä finnien ja punoituksen takia.
Mutta itselläni on tällä hetkellä käytössä nämä tuotteet:
Kasvosaippua, puhdistusvaahto, kasvovesi, kasvoseerumi, kasvoemulsio, yö- ja päivävoiteet, silmänympärysvoide, kuorinta 1 x vko ja kasvonaamio 1 x vko. Meikinpoistoaineet vielä erikseen ja lisäksi käytän Basiron sellasta aknevoidetta, ja hyvin toimii.
Toimiiko korealainen kosmetiikka couperosaan?
Tietenkin voi kokeilla. Itse käytän myös korealaista kosmetiikkaa, ja liityn niiden monien joukkoon tässä ketjussa, jotka ovat kokeneet sen erittäin hyväksi. Itselläni ei ole couperosaa, mutta olen saanut avun ihon pintakuivuuteen ja sameuteen. Ihoni ei ole vuosiin näyttänyt näin hyvältä. Voit etsiä tietoa erilaisista blogeista, tässä pari vaihtoehtoa jotka käsittelevät couperosan/rosacean hoitoa korealaisella kosmetiikalla
https://theklog.co/best-skincare-products-for-rosacea/
https://theklog.co/skin-care-redness-treatments/
http://k-beauty-europe.com/korean-skin-care-and-makeup/skincare-korea/s…
https://www.reddit.com/r/AsianBeauty/
https://www.reddit.com/r/AsianBeautySuomi/comments/6n1xon/parhaimmat_tu…
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän vain reiänympärysgeeliä. M47
Nyt olet ilmeisesti väärässä päässä. Puhutaan yläpäästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
just mietin 40v ikäisenä, että tarviiko ihonhoitoon laittaa se 100€kk, ei oikein olisi pienipalkkaisena varaa, mutta seerumit ja öljyt ym maksaa..
Lidlin cien-voiteet ajaa saman asian ja maksaa n. 3e/purkki.
Kyllähän näitä on julkisesti kehuttu, mutta itselleni ei Cienin voiteet sovi. Innoissani ostin Cienin voiteita ja kaikki ne kirvelevät! Jäävät kalvomaisesti iholle, eivätkä imeydy.
Sama kokemus. Ostin sen paljon kehutun Cienin silmänympärysvoiteen, ei kunnolla imeytynyt ja sain silmänympärysalueelle ihon alaisen pienen paukaman. Voiteessa oli jotain ihoa tukkivaa.
Nyt käytössäni on Etelä-Korealaisen Mizonin snail repair eye cream, toimii hyvin. Tilasin sen Bearelista, maksoi 9,95€
Tekeekö noi korealaiset kosmetiikkafirmat muuten eläinkokeita? Entä nuo etanavoiteet, rääkätäänkö niitä etanoita? Olen harkinnut ostoa, mutta tuo asia epäilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö noi korealaiset kosmetiikkafirmat muuten eläinkokeita? Entä nuo etanavoiteet, rääkätäänkö niitä etanoita? Olen harkinnut ostoa, mutta tuo asia epäilyttää.
Ne tekee, jotka myy kiinan markkinoilla.
Ne etanat kävelee niillä farmeilla sellaisilla puukepeillä, ja sitten niiden lima kerätään, googlella löytyy kuvia niistä farmeista.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna Koreassa kielletään kosmetiikan testaaminen eläimillä 😊
https://www.crueltyfreeinternational.org/breaking-news/korea-announces-…
Moni merkki on lopettanut eläinkokeiden käytön jo aikaisemmin.
https://sokoglam.com/blogs/news/113436357-all-you-need-to-know-about-cr…
http://stylestory.com.au/2017/06/k-beauty-brands-that-dont-test-on-anim…
Se perinteinen pyöreässä sinisessä purkissa oleva Nivea sopii perusvoiteeksi, mutta jos on haastava "ongelmaiho" niin se ei riitä. Käsirasvana menee, mutta kasvojen iholle en laittaisi kun on aivan liian paksua koostumukseltaan.
Korealaiset tuotteet ovat vakuuttaneet ja ainesosatkin useasti paljon laadukkaampia kuin länsimaalaisissa tuotteissa. Kotimainen Lumenekin kalpenee, mutta se nyt ei varsinaisesti laadukkaimmasta päästä ole muutenkaan. Hinnatkin edullisia laatuunsa nähden. Ebayn kautta tilattuna Koreasta suoraan tulee monesti viikossa ja ilman postikuluja. Mizon Black Snail All-In-One on paras etanavoide. Se aiempi versio viininpunaisessa paketissa Mizon Snail Repair All-In-One on hyvä myös, mutta kevyempi koostumus ja sopii sellaiselle, joka ei tarvitse niin runsasta kosteutusta. Tai päivävoiteeksi Snail Repair ja yöksi Tuo Black Snail. Meikin alle kumpikin hyviä. Snail Repair Intensive Ampouole seerumi on ihan paras. Etana suodatteen jälkeen on heti toisena INCI:ssä hyaluroni, joten kyseessä on hyvin hoitava ja kosteuttava seerumi. Hakkaa kaikenmaailman kalliit kultahippuseerumit mennen tullen.
Täältäkin suositus Frantsilalle, erityisesti silmänympärysvoiteelle ja puhdistustuotteille. Ovat kaiken lisäksi suloisen nostalgisissa pakkauksissa :)
Nykyään tosin tarvitsen lähinnä tuota silmänympärysvoidetta, olen siirtynyt putsailemaan ja kosteuttamaan kasvot jojobaöljyllä. Se on korvannut kosteusvoiteen, huulirasvan ja meikinpoistoaineen, ei voi kuin suositella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää entiset finninaamat jotka ylpeilevät sillä että heidän ihonsa ei vanhene yhtä nopeasti kuin muiden. Totuus on että entisillä aknenaamoilla on aikuisena kasvot arpiset, iho paksu ja huokoinen, jotenkin vahamainen.
Mulla ei ole koskaan ollut aknea. Iho on yhtä ohut kuin muillakin naisilla. Ihotyyppi on rasvainen. Ryppyjä on vähän. Näytän nuoremmalta. Myös mun vanhemmat ja sisarukset näyttävät nuoremmalta.
Rasvainen ihotyyppi säilyy tosiaan pidempään nuorekkaana. Se on yleensä paksumpi (vaikka ei silmälle näykään, myös ilman arpia paksumpi) ja omia ihoöljyjä on runsaasti rasvaamassa ja suojaamassa ihoa omasta takaa. Siksi se säilyy rypyttömänä. Kaikilla rasvaisesta ihotyypistä kärsivillä ei ole aknea.
... ja ainakin minä olen käyttänyt meikkivoidetta noin 13-vuotiaasta lähtien. Vaikka niissä ei aikoinaan 90-luvulla aurinkosuojaa varsinaisesti ollutkaan, niin värillinen voide toki tarjoaa mekaanisen suojan aurinkoa vastaan. Tämä on suojannut ihoa auringon vaurioilta erinomaisesti, ja "nuorentaa" paljon kun ei ole mitään värivaurioita naamassa kun aknen jäljetkin on lopulta kaikonneet.
Vierailija kirjoitti:
Silmänympärysvoide on erikseen siksi, että iho on silmien alueella paljon ohuempi kuin muu kasvojen iho. Dekolteelle eri voide kuulostaa turhalta, mutta tuo ei.
Niinhän ne markkinamiehet asian perustelevat. En ole tähän ikään (38) mennessä vielä silmänympärysvoidetta käyttänyt, enkä mitään vikaa tavallisessa kosteusvoiteessa huomannut vaikka sitä käytän myös silmien ympärille. Mitä tämän hirveän väärinkäytön pitäisi teidän mielestänne aiheuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmänympärysvoide on erikseen siksi, että iho on silmien alueella paljon ohuempi kuin muu kasvojen iho. Dekolteelle eri voide kuulostaa turhalta, mutta tuo ei.
Niinhän ne markkinamiehet asian perustelevat. En ole tähän ikään (38) mennessä vielä silmänympärysvoidetta käyttänyt, enkä mitään vikaa tavallisessa kosteusvoiteessa huomannut vaikka sitä käytän myös silmien ympärille. Mitä tämän hirveän väärinkäytön pitäisi teidän mielestänne aiheuttaa?
Tuskin sinua edes kiinnostaa, haluat vain väitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sinua edes kiinnostaa, haluat vain väitellä.
Minua kiinnostaa.
- toinen joka ei ole käyttänyt sy-voiteita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vähän opiskella kosmetiikan kemiaa vaikka netistä ja tutkia inci-listoja. Tulee huomaamaan, että varsin samoja ainesosia pyörii niin edullisemmissa kuin hinnakkaammissa tuotteissa ja aika harvojen aineiden tehosta on puolueettomia tutkimustuloksia. Tietysti kalliimpi tuote voi tuntua ihanalta luksukselta, joten jos sitä kaipaa ja budjetti kestää, niin antaa mennä. Pienituloisena en tuhlaisi rahojani hankkimalla joka ruumiinosalle oman voiteen. Ja ei, en itsekään ole mikään vesi ja saippua-tyyppi, vaan purtiloita löytyy kyllä...
Näin yksinkertaisena insinöörimiehenä sanoisin, että kannattaa vilkaista niitä tutkimuksia, joihin noiden kalliiden purnukoiden vaikuttavien ainesosien vaikutukset perustuvat. Jos esim. c-vitamiinin on todettu lisäävän kollageenin muodostumista, kun sitä laitetaan puhtaalle iholle väh. 10 %-liuoksena, niin miksi ostaa kymmenien eurojen voidepurkkia, jossa sitä vaikuttavaa ainetta on muutaman gramman verran, kun reilulla kympillä saa puoli kiloa askorbiinihappoa. Kyseessä on vesiliukoinen vitamiini, joka imeytyy ihoon aivan yhtä hyvin pelkkään veteen liuotettuna kuin niistä kalliista "rejuvenating"-voiteista, joiden hinnasta suurin osa on markkinointikuluja ja osakkeenomistajien muhkeita voittoja. Ne voiteet ovat oikeastaan huonompia, koska c-vitamiini hapettuu herkästi liuenneena, joten sitä on jouduttu muokkaamaan voiteeseen laitettaessa, jotta se säilyisi edes osittain hapettumattomana kuukauden ajan. Jos ostaa purkin c-vitamiinijauhetta, niin voi tehdä joka viikko (tai vaikka joka päivä) uuden satsin c-vitamiinivoidetta, joka on aina hapettumatonta.
Rakastuin
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kannattaa opetella lukemaan edes jonkin verran inci listoja, sillä kalliit tuotteet ovat usein ihan "tyhjästä" maksamista. Esim. lancomen 100 € seerumi on lähes identtinen tuoteselosteeltaan kuin lorealin vastaava (lancome, kerastase ym on muutenkin lorealin omistamia merkkejä).
Ja Lancomen tuotteet myydään tuolla L'Orealin nimellä marketeissa, ja ne pakkaukset ovat vaan halvemmat mutta tuotteiden sisällöt samat :) Olen tiennyt tämän jo noin 10 vuotta.
Minä kävin kasvojen ihon kerroskuvauksessa kun sain sen kuvauksen ilmaiseksi laitehoidon kylkiäisenä ennen sitä varsinaista hoitoa, ja hoitaja sekä paikalla käynyt plastikkakirurgi sanoivat että minun ihon rakenteesta näkee selvästi että olen käyttänyt laadukkaita tuotteita koko ikäni, ja että olen suojannut ihoni auringolta, ja siksi minulla oli ikäisekseni hyvin vähän juonteita.
Tuo oli mukavaa kuultavaa koska olisivathan he voineet antaa vääristävän myyntipuheen että ihoni rakenne on huono ja että ota nämä 5 erilaista laitehoitoa niin saadaan siitä parempi ja maksa niistä 1500 euroa :D
Totuus on tietenkin se että aloin käyttää laadukkaita kosmetiikkatuotteita heti aikuisiästä, mukaanlukien silmänympärysvoide, seerumit ja anti-agetuotteita aloin käyttää heti kun täytin 30. Aurinkosuoja aina, vähintään meikkivoiteessa. Ostin paljon tuotteita kauneushoitoloista koska niissä on parhaat pitoisuudet vaikuttavia aineita, enkä mitään markettihalpistuotteita koska ne on täynnä sellaisia mömmöjä jotka tukkivat huokoset ja tekivät ihon sävystä epätasaisen, enkä suosinut mitään muotifirmojen kuten Dior, Chanel ja YSL:n hoitotuotteita koska mitä tuollaiset muotitalot mistään pitkän linjan ihonhoidosta ja sen tutkimuksista edes tietävät?
Kosmetologilla olen käynyt 1-2 krt vuodessa, eli en sen enempää.
Nuxe ja Kiehls ovat olleet erinomaisia hinta-laatusuhteeltaan. Muita pitkään suosimiani ovat olleet Decleor, Darphin, Filorga, Dermalogica ja Ole Henriksen. Myös jotkut Clarinsin tuotteet. Tilasin ison kasan korealaisia kangasnaamioita koska olin kuullut niistä paljon positiivista palautetta ystäviltäni ympäri maailman, ja olen suosinut korealaisia BB-voiteita jo muutaman vuoden, samoin Lily Lolon mineraalimeikkipuuteri on suosikkini, sillä saa lähes photoshopatun näköisen ihon pinnan. Olen luopunut raskaista "kakkumaisista" perusmeikkivoiteista ajat sitten, koska ihoni on ollut niin hyväkuntoinen joten mitä sitä peittelemään liikaa.
Toimiiko korealainen kosmetiikka couperosaan?