Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihat ihmiset! Mikä on suurinta herkkuasi?

yks kateellinen läski
13.01.2018 |

Kuinka usein herkuttelet?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit, tortillat, tacosipsit, sushi.. makeesta en niinkään välitä tai ei tule vaan itse ikinä hommattua. Olen aika pieniruokanen, jos ostetaan miehen kanssa sipsipussi niin siitä riittää kyllä seuraavallekkin illalle

Vierailija
42/51 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit, dippi ja ykköskalja. Kerran viikossa syödään iso pussi miehen kanssa puoliksi, dippiä 2,5dl per nenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon te hoikat syötte herkkuja kerralla? Itsehän olen läski ja herkutellessani voisin vetää pussin sipsiä ja koko dipin kerralla yksin. Samoin suklaalevy voi mennä helposti kokonaan. Tämän takia olen läski.

Yleensä hoikat ystäväni sanovat pystyvänsä syömään mitä tahansa kuinka paljon tahansa ja silti eivät liho. Totuus on, että he syövät kuitenkin paljon vähemmän kuin minä lihavana.

Olet oikeassa. Mä en ainakaan pysty syömään paljoa esim sipsiä, tulee huono olo jos ei lopeta silloin kun siltä tuntuu. Suklaata menee max kaksi riviä, silloinkin vois jo yökätä. Mun bmi 17

Vierailija
44/51 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

gin&tonic

Vierailija
45/51 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit/ruissipsit. Näitä menee kyllä koko pussillinen kerralla vaikka olisi isokin (kerran viikossa).

Makeista suklaa, pulla, leivokset ja keksit. Ehkä noin pari-kolme kertaa viikossa tulee syötyä, tosin vain yksi kappale kerrallaan (suklaat on pieniä patukoita). Enempää ei pysty, alkaa se makeus tökkimään.

Ennen tuli ahmittua moninkertaisia määriä, söin lähinnä ahdistukseeni. Kaikin puolin ruokavalio koostui lähinnä roskaruuasta. Se näkyikin sitten painossa (20kg enemmän kuin nykyään). Jossain vaiheessa havahduin ja tein kokonaisvaltaisen elämänmuutoksen. Pari vuotta siihen meni, mutta ylimääräiset kilot lähtivät eivätkä ole takaisin tulleet. Opettelin syömään perusterveellisesti ja herkkuja kohtuudella. Kun siihen tottuu ei enää muuta kaipaa tai edes pysty ahtamaan itseään ylitäyteen.

Vierailija
46/51 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon te hoikat syötte herkkuja kerralla? Itsehän olen läski ja herkutellessani voisin vetää pussin sipsiä ja koko dipin kerralla yksin. Samoin suklaalevy voi mennä helposti kokonaan. Tämän takia olen läski.

Yleensä hoikat ystäväni sanovat pystyvänsä syömään mitä tahansa kuinka paljon tahansa ja silti eivät liho. Totuus on, että he syövät kuitenkin paljon vähemmän kuin minä lihavana.

Pystyn syömään kokonaisen sipsipussin, perhepizzan, kuusi arnoldsin munkkia jne. kerralla.

Mutta en sitten syö paljon muuta, jos olen syönyt noin.

Ja en syö, jos ei ole nälkä, esim. kerran olin kaksi päivää syömättä vahingossa, olin kiireinen, ei ollut nälkä ja unohdin vain syödä.

En koe mitään negatiivisia vaikutuksia, jos en syö, joten syön vain nälkääni, ja sitten taas nälkäisenä voin syödä tosi paljon kerralla. En oikeastaan stressaa syömisestä ja ruoasta yhtään.

Vierailija
47/51 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä viikolla olen syönyt noin 5 pikkupussillista sipsejä, oiskohan 100g / pussi. Söin niitä töissä eväänä. Sitten oon syönyt yhden pussin karkkia 180g, sen meni kahdessa erässä. Keksejä joku 200g tällä viikolla muutamassa erässä. Suklaalevyn syön helposti kerralla, mutta se painaa kai noin 100g se suklaa mitä syön (vegaanista). Kyllä syön aina niin paljon kuin vain jaksan, ruokaa ja makeaa ja suolaista, ja olen laiha, luulen että ylipainoisilla on jotenkin erilainen aineenvaihdunta, selvästikin.

Vierailija
48/51 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ateria on mulle nautinto. En ymmärrä sitä ajattelutapaa, että syödään ankeeta tai pahaa ruokaa vain siksi, ettei sitä söis liikaa ja sitten kuitenkin mätetään jälkeenpäin täytteeksi kaikkea epätervellistä ja muka hyvää. Kun jokainen ateria on valittu sen perusteella, että se on hyvää, niin ei tule mitään erillisiä herkutteluntarpeita. Sipsit, karkit, kaikenmaailman "herkuttelujäätelöksi" tituleeratut jätti jätskipurkit, teolliset pullat, keksit, kääretortut yms. ei ne ole oikeasti edes hyvää. Ennen pidin niitä herkkuina, mutta kun olin ilman niitä riittävän kauan ja panostin oikeasti hyvään ja herkulliseen ruokaan, niin ei tuota edellä listattua moskaa enää tee yhtään mieli, suorastaan oksettaa ajatellakin niitä. Joskus jossain kahvipöydässä tullut sorruttua johonkin tuollaiseen herkkuun ja jälkiseuraamukset oli aivan kamalat; turvotti, pieretti, närästi, kamala jälkimaku.

Tämä! Pyrin syömään joka aterialla hyvin ja ruoka on yksi elämäni suurista nautinnoista. Hyvin syömisellä tarkoitan hyvänmakuista ja ravitsevaa ruokaa hyvässä seurassa nautittuna.

Näin ollen joki voisi sanoa että herkkuani ovat useimmat salaatit, keitot, wokki, risotto, munakkat, pastat, perunamuusi...

Uskon että kun vatsan syö täyteen hyvää JA terveellistä ruokaa niin kaloripommiherkkuja, kuten karkkia, leivoksia tai keksejä ei edes tee mieli.

Mulle maistuu lähes kaikki ruoka ja teen ne enimmäkseen itse. Silti menee suklaata, sipsejä, olutta ja vaikka mitä kun melkein kaikki on hyvää. Kiitos vaikka spagettihirviölle hyvistä geeneistä kun kestää nauttia ilman lihomista. Savusimpukoiden syömistä on pitänyt rajoittaa kun nykyinen neiti ei kestä niiden hajua. Onhan niissä voimakas tuoksu mutta nekin on niin hyviä että joskus niihin iskee suorastaan himo.

Vierailija
49/51 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki makeat leivonnaiset, munkit, pullat, keksit, lätyt, pannukakku, jäätelö, vanukkaat, kiisselit, kaakao kermavaahdolla, suklaa, lakritsa, karkit. Sellaista makeaa herkkua ei ole vielä löytynyt, mistä en tykkäisi.

Voisin syödä näitä vaikka joka päivä aamusta iltaan, mikäli kuuntelisin omia mielitekojani. Olen opetellut kuitenkin syömään virallisten suositusten mukaan ja jotain herkkua syön 2-3 kertaa viikossa kohtuudella. Mikään ei siis kuulu kiellettyjen listalle. Tärkeintä on pysyä kohtuudessa. Siitäkin teen poikkeuksen, jos on joku erityistilaisuus, kuten joulu, synttärit, laivamatka yms.

Lisäksi liikun päivittäin. Teen 5-7 km lenkin ja/tai jotain muuta liikuntaa, kuten pyöräilyä, tanssia, sählyä. Tällä tyylillä olen onnistunut pitämään itseni ihannepainossani.

Vierailija
50/51 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pahin mussutus on 8 levyä alppisuklaata. Ne siis normiruuan lisäksi. Mitä se yksi levy painaa 250 grammaa vai enemmän? Aivan sama suklaata ei ole koskaan liikaa.

Vierailija
51/51 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikkana tulee pienemmästä annoksesta täyteen ja jos ei ole tottunut syömään makeaa niin tulee ällötys vähän suuremmasta makean määrästä (esim. En pystyisi vetämään kahta riviä suklaata).

Läskien haaste on, että heidän elimistö on tottunut suurempaan herkkujen ja ruuankin määrään. Pelkästään vatsalaukku on suurentunut liiallisen syömisen johdosta. Tämän takia laihdutus on vaikeeta, sillä pitää pystyä lopettamaan syöminen ennen kuin on täynnä. Tämän vuoksi kalorien laskeminen kannattaa laihduttaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan