Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

70-luvulla vanhemmat kävivät kevät- ja joulujuhlassa sekä 1-2 kertaa vuodessa vanhempainillassa

Vierailija
13.01.2018 |

Tietääkseni minunkaan luokaltani ei kukaan ole erityisemmin syrjäytynyt eikä rikolliseksi päätynyt. Alemmilta luokilta tiedän kaksi linnakundiksi päätynyttä. Läksyjä seurattiin sen verran, että kysyivät joskus, oletko tehnyt.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käyneet edes vanhempainillassa, en päästänyt.

Vierailija
2/18 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, eikö se ole samanlaista nykyäänkin? Tai ainakin mun lasten koulussa on tuollaista.

Vierailija
4/18 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla vanhemmat kävivät kevät- ja joulujuhlassa sekä 1-2 kertaa vuodessa vanhempainillassa

Höpöhöpö kävivät.  Ei meillä ainakaan mitään tuollaisia vanhempainiltoja pidetty ja koulun juhlat olivat koulunsisäisiä juhlia.  Ylioppilasjuhliin vanhemmat tulivat koululle.

Vierailija
5/18 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö kävivät.  Ei meillä ainakaan mitään tuollaisia vanhempainiltoja pidetty ja koulun juhlat olivat koulunsisäisiä juhlia.  Ylioppilasjuhliin vanhemmat tulivat koululle.

Näin juuri. Johan sitä olisi häpeästä pyörtynyt jos vanhemmat olisivat tavallisiin kevätjuhliin tulleet koululle. Opettajatkin olisivat saaneet slaagin, että mitä nyt?

Mitä vanhempainiltoja? Ylioppilasjuhliin tulivat. Opettajiini ei vanhemmat olleet tietääkseni koskaan yhteydessä.

Vierailija
6/18 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, ja näin edelleen 80- ja 90-luvulla. Huoltajan allekirjoitus tarvittiin koepapereihin, että numero oli kotona näytetty. Se siitä.

Vierailija
7/18 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ei 80-luvulla käyneet koskaan vanhempainilloissa. Sanoivat mulle etteivät koe siihen mitään syytä niin kauan kuin tuon kotiin niin hyviä numeroita kuin toin.

Vierailija
8/18 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysin tyttö kirjoitti:

Mun vanhemmat ei 80-luvulla käyneet koskaan vanhempainilloissa. Sanoivat mulle etteivät koe siihen mitään syytä niin kauan kuin tuon kotiin niin hyviä numeroita kuin toin.

Eli viis siitä jos olisi kiusattu tms, kunhan numerot hyviä?

Vierailija
9/18 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä vanhempia kutsuttu edes ala-asteen joulujuhliin? (yläasteella tai lukiossa nuo toki on useimmiten vain koulunsisäisiä juhlia)

Vierailija
10/18 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä käytiin juhlissa ja vanhempainiltoja oli ylästeella. Olen emsimmäisiä peruskoulun käyneitä ikäluokkia. Ehkä paikkakunta- tai koulukohtaista? Ap

Vierailija
11/18 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysin tyttö kirjoitti:

Meillä tykkäsivät käydä kuuntelemassa kehuja minusta.

Vierailija
12/18 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä meilläkin oli 70-80-luvulla joulujuhlat tarkoitettu myös vanhemmille, ne oli juuri siksi iltaisin. Olihan jo kansakoulussakin kuusijuhlia koko perheelle.

Vierailija
13/18 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysin tyttö kirjoitti:

Eikö sun vanhemmat oikein ymmärtäneet vanhempainiltojen tarkoitusta?

Vierailija
14/18 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainiltaan yleensä tulevat ihmiset, jotka tykkää esitellä itseään ja olla esillä. Tai tulevat ihailemaan komeampia muita miehiä tai kauniimpia naisia. T. Ope47

Vierailija
15/18 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä 80-luvulla pidetty mitään kevätjuhlia, kevätkirkko oli mihin mentiin busseilla ympäri kaupunkia pikkukouluilta, sit takas kouluun omaan luokkaan missä opettaja jakoi todistukset, sit kotia. Se kevätkirkko oli kiva kun se tunne tuli että nyt on toukokuun loppu ja tästä alkaa loma, ja kirkko täynnä iloisia lapsia jotka lauloi suvivirren. Jouluna oli joulujuhla missä esitettiin lauluja ja näytelmiä. Kerran vuodessa taisi olla vanhempainilta.

Nyt nuorimmaiseni ovat toisella luokalla, ja tasan yksi vanhempainilta on ollut ekan luokan syksyllä. Vanhempainvartit on aika paljon sen korvannut, kun esikoinen oli koulussa viime vuosikymmenellä oli vanhempainiltoja kai kerran vuodessa ja sit vanhempainvartti, en muista oliko joka vuosi.

Vierailija
16/18 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin oppikoulussa 70-luvulla. Siellä oli vuosittain vanhempainilta, jossa oli mahdollisuus tavata kaikki koulun opettajat. Muuten eivät olleet koulun kanssa tekemisissä muuta kuin alekirjoittivat poissaolot ja maksoivat lukukausimaksun (pieni) ja ruokamaksun. Me oppikaoumulqoset olimme niin kilttwjä ja motivoituneita, että kukaan ei uskaltanut jättää läksyjä tekemättä. Kuri oli kova ja ope olisi huutanut. Kielten opettajia ja uskonnon opettajaa jopa pelättiin

Vain kansakoulun ekalla ja tokalla luokalla vanhemmat osallistuivat joulujuhlaan ja kevätjuhlaan.

Vierailija
17/18 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysin tyttö kirjoitti:

Meillä tykkäsivät käydä kuuntelemassa kehuja minusta.

En ole koskaan kuullut että vanhempainillassa olisi puhuttu kenestäkään yksittäisestä oppilaasta, miksi ihmeessä puhuttaisiin toisten vanhempien aikana? Siellä puhutaan yleisistä asioista koulunkäyntiin liittyen ja varainkeruusta luokkaretkeä varten ym.

Vierailija
18/18 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vanhemmat käyneet edes joulu- ja kevätjuhlassa. :-) Olivat yrittäjiä ja molemmat juhlapäivät kiivasta sesonkia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme