Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko lihoit lapsen saannin myötä?

Vierailija
13.01.2018 |

Tai onko painosi laskenut? Olenko ainoa, joka ei jaksa hallita painoaan kuten ennen lapsia? Pikkulapsiaika, valvominen ja uupumus vie minusta kaikki mehut. Painoa on tullut kuudessa vuodessa kaksikymmentä kiloa verrattuna aikaan ennen kahta lastani.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kilon kanssa kamppailen laihduttaen ne aina välillä pois, mutta tulevat aina takaisin.

Vierailija
2/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka raskaudessa on tullut 25 kiloa (3 raskautta) mutta imetys on kaksi kertaa palauttanut painon lähtötilanteeseen (bmi 21).

Nyt on bmi 26, mutta vauva vasta 2 kk, joten luotan painon putoavan samaan malliin kuin ennenkin. Ikää on toki enemmän, noin 40.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen odotusaikana puhjennut raskausdiabetes johti elämäntapamuutokseen, jonka ansiosta painan nyt n. 5 kiloa vähemmän kuin ennen ensimmäistä raskautta - ja rasvaprosentti on muuttunut radikaalisti (27 -> 17). En ollut ylipainoinen aiemminkaan - 170/65 - mutta elintavat oli epäterveelliset.

Vierailija
4/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sulle.

Vierailija
5/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en äitinä jaksa tuollaisia edes miettiä

Vierailija
6/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin raskausaikana vain 9 kiloa. Ne lähti heti. Kun lapsi oli puolivuotias painoin vain 48 kg. Olen 165 cm pitkä. Nyt paino on vakiintunut 52 kg.

Vierailija
7/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

70kg > 100kg. 5 lasta 10 vuodessa.

Vierailija
8/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti raskauskilot saman tien, painoin jälkitarkastuksessa vähemmän kuin ennen raskautta..

Mutta vauvavuosi lihotti melkein 10 kiloa ja vasta nyt 3 vuotta myöhemmin tuntuu, että niitä on mahdollista saada tippumaan.

Vierailija
9/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsia 18 vuotiaana 62 kiloa. Nyt 42 vuotiaana viiden lapsen jälkeen 70 kiloa. Ikinä en ole laiha ollut ja syömisiä seurannut. Tiedä sitten onko tuo 8 kiloa johtuvaa lapsista vai iän tuomaa lisää jota voisi olla jopa enemmän jos ei olisi noita lapsia joiden perässä/kanssa juosta ulkoilla liikkua ym...

Vierailija
10/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lihonut lainkaan pysyvästi. Molemmissa raskauksissa paino nousi 70 kiloon ja tippui muutamassa kuukaudessa takaisin 53-56 kiloon.

Vierailija
11/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20kg tuli raskausaikana ja vuoden jälkeen olin takaisin aloituspainossani, olin kyllä ihan luuviulu tulloin ja sain onneksi 5kg lisää painoa kun aloitim salilla käymisen, eli tuo 5kg on enemmän painoa nyt 5v synnytyksen jälkeen.

Vierailija
12/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsia vaatteet olivat suurinpiirtein kokoa 36 nyt 38. Kiinteäkroppainen olen ollut aina. En toisaalta pidä itsestäni liian laihana (kokemusta siitä) mutten myöskään lihavana. Enkä juurikaan laikottele ja vedä pullaa. 

Vierailija
13/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana tulee kymmenen kiloa lisää, josta poistuu synnytyslaitoksella osa ja loput lähtevät imetyksen myötä parin kuukauden sisällä synnytyksestä. Se on normaali tilanne, muu osoittaa sairasta suhdetta ruokaan. On myös törkeää miestä kohtaan, jos nainen on lihavampi lapsen jälkeen kuin ennen lasta.

Vierailija
14/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu sulle.

Törkeä vastaus. Ilmeisesti kiloja on tullut todella paljon.

Vierailija
15/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 88kg kun aloin odottaa esikoista, saman painoin kun lähdin kotiin sairaalasta. 7kg tuli raskausaikana ja kaikki lähti kersan mukana.

Myöhemmin kyllä lihoin ja kun 14 vuotta myöhemmin odotin kaksosia laihduin raskausaikana n. 15 kg, ja ne kaikki on tulleet takaisin, kaksoset on 9v. ja painan suurinpiirtein yhtä paljon kuin ennen heitä. Olen ollut 130kg jo jotain 15 vuotta.

Lapset ei ole suuremmin vaikuttaneet painooni. Eniten vaikuttaa stressi, masennus ja parisuhde.

Vierailija
16/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 30 kg ja laihdutin pois 40. Pituutta 156

Vierailija
17/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun painoni on vakio 52-53kg. Kaksi lasta on, raskauksissa tuli painoa 14 ja 10kg mutta ne ovat lähteneet nopeasti. Imettänyt olen molemmat ja esikoinen oli sellainen maitolalli että painoin pahimmillaan noin 45kg :-/

Pituutta minulla on 162cm ja tuo sama paino on minulla ollut noin 20 vuoden ajan. Ikää nyt 36 vuotta.

Syön normaalia kotiruokaa sen verran kuin on nälkä. En siis mitenkään erityisesti pidä itseäni tässä painossa.

Luulen, että minulla toimii hyvin tämä nälkä-kylläisyyssysteemi.

Vierailija
18/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana painoa tuli 20 kg. Ensimmäiset kymmenen lähti aika sukkelaan ja sitten laihtuminen loppui. Minulla imetys ei todellakaan auttanut painonhallinnassa, sillä se sai minut jatkuvasti nälkäiseksi ja väsyneeksi. Heti kun lopetin alkoi kilot karista, nyt vauva 8 kk ja 2 kg vielä pudottamatta. Eiköhän ne itsekseen kesään mennessä katoa. Painon kanssa ei ole ollut toistaiseksi ongelmia niin kauan kun hormonitoiminta on normaali (eli en ole raskaana tai imetä) ja se asettuu aina itsekseen siihen samaan 60 kilon tuntumaan.

Vierailija
19/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin raskauden aikana 20kg, niistä 17kg oli lähtenyt vauvan täytettyä vuoden. 

Vierailija
20/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin 10kg, lapsi nyt 2v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme