Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko lihoit lapsen saannin myötä?

Vierailija
13.01.2018 |

Tai onko painosi laskenut? Olenko ainoa, joka ei jaksa hallita painoaan kuten ennen lapsia? Pikkulapsiaika, valvominen ja uupumus vie minusta kaikki mehut. Painoa on tullut kuudessa vuodessa kaksikymmentä kiloa verrattuna aikaan ennen kahta lastani.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painoin kolmen aika peräjälkeen tehdyn lapsemme jälkeen kolmekymppisenä 47 kiloa. Olen 165 pituinen, eli aika hoikassa kunnossa olin. Sain kuulla vihjailuja anoreksiastakin, siitä ei ollut kuitenkaan kyse. Kolmen vilivilperin perässä juokseminen vaan kulutti kaloreita, sillä söin kuitenkin normaalisti. Imetin nuorimmaistamme kaksivuotiaaksi, joten sekin varmasti vaikutti. Nyt on ikää päälle viidenkymmenen ja painoa 17 kiloa enemmän.

Vierailija
22/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino raskaaksi tullessa 60 kg. Raskausaikana paino nousi 2.5 kg ja synnytyksen jälkeen painoin 47 kg. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpainoni oli 54 kg. Minulla on vaikea toksemia ja vauva jouduttiin viikolla 36 ottamaan sektiolla ulos. Paino oli noussut 85 kiloon, josta toki suurin osa oli nestettä. Kolme viikkoa oltiin sairaalassa ja sieltä lähtiessä oli 64 kg. Jo reilun vuoden kuluttua painoni oli 48 kg. Lapsella oli koliikki ja valvominen ja päivät ulkoillen vauva vaunuissa paino tipahti.

Toista lasta en enää edes harkinnut. Nyt vuosia myöhemmin painan 58 kg.

Vierailija
24/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin 53kg esikoista alkaessa odottamaan. Lihoin raskausaikana 30kg. Kuopusta aloin odottamaan esikoisen ollessa 1v 1kk ja painoin 53,5kg. Kuopuksen raskausaikana lihoin noin 16kg. Nyt kuopuskin on jo 3v ja olen nämä vuodet painut 45-47kg.

Vierailija
25/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lasten jälkeen ollut ihan samannäköinen kuin ennenkin n. 6 viikkoa synnytyksestä.

Vierailija
26/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousi raskauden aikana 25 kg. Lapsi on nyt vuoden vanha ja jäljellä on 8 kg. Ennen lasta harrastin raskasta liikuntaa 5 - 8 h/vko. Nyt olen palannut toimistotöihin ja aika liikunnalle on hieman kortilla. Mieskin on perustanut yrityksen tässä vauvavuoden aikana, joten harjoitellaan vielä tätä arkiruljanssin pyöritystä. Vaatekoko on M entisen XS-S sijaan. Rinnat ovat isommat ja lantio mielestäni leveämpi. Arpia ei tullut. Kaipaan entistä urheilullista kroppaani, mutta tiedän minulla olevan aikaa myöhemminkin omille harrastuksille, kun lapsi kasvaa.

Vierailija
27/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Raskausaikoina tuli painoa yli 20 kiloa molemmilla kerroilla, ja lähtivät laihduttamatta heti, luultavasti turvotusta. Normaalipainoni oli <50kg 174 cm.

Aloin lihoa sitten vähän vaille nelikymppisenä.

Vierailija
28/28 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen jälkeen olin vuosikausia n. 5 kg laihempi kuin ennen lapsia. Sitten myöhemmin lihoin muutaman kilon, mutta tätä ei voi selittää lapsilla. Lapsilla siis oli pikemminkin painoa pudottava vaikutus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi