1000 € vuokra
Miten toosen pystyy maksamaan jos olen yksin kolmen lapsen kanssa
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös yksinhuoltajat saa helvetisti tukia, jos vertaa vaikka opiskelijoihin? Me poikaystävän kanssa asutaan 1200E kaksiossa, ollaan opiskelijoita ja pärjätään, käydään töissä osa-aikaisesti tosin. Ei saada kuin asumistukea vähän (koska yhdessä saa vähemmän kuin jos asuisi yksin). Työt ei kai siihen vaikuta, kun vaan vähän osa-aikaisesti. Mutta ei tuhlata turhaan. Rahat menee ruokaan, opiskelukirjoihin ja sähköön yms laskuihin. Kerran kuussa elokuviin tai ulos syömään.
En siis tosiaan vähättele sitä, että jos on yksinhuoltaja ja monta lasta yms. Mutta niin, vuokra maksetaan varmaan palkalla/tuella. Tai sitten pitää muuttaa kauemmas. Oltaisiin mekin muutettu kauemmas jos ei olisi saatu töitä, tosin jos menee sisäisen ulkopuolelle seutulippu tulee jo maksamaan melkein enemmän kuin se vuokran erotus...
50 euroa/kk on lapsilisän yksinhuoltajakorotus. Se on ainoa pelkästään yksinhuoltajille maksettava yhteiskunnan tuki. kaikki muut ovat sellaisia että niitä saavat muutkin.
Saatko ilmaista rahaa yhteiskunnalta 50e ja siis vain 50e/kk. Minulla on ehkä suomen surkein palkka, enkä saa senttiäkään tukia mistään. Onhan se vähän, jos saat vain 50e ilmaista rahaa, mutta saat sen kuitenkin tekemättä mitään.
No juu, voihan sen noinkin nähdä! Ihan hirveästi en kyllä jaksa hävetä tuota "ilmaista" viisikymppistä. Muuten tosiaan pärjään ihan omilla avuillani. En usko että ne ovat yhteiskunnalta kaikkein huonoimmin sijoitetut rahat kuitenkaan. Löydät varmasti äveriäämpiäkin kadehdittavia.
En edellinen, mutta luulen hänen nostaneen tämän koska raha tulee 'tyhjästä', ei siksi että olisit rikas. "Löydät varmasti ihmisiä jotka tekevät enemmänkin tukiensa eteen".
No normi summa: 4 h rivitalo,wc pesuhuone saunalla, alhalla erikseen wc suihku. 105 neliötä. Vuokra vesien(6 henkeä) kanssa 1025e/kk. Omaa ei saada, maksuhäiriö merkintä.
Minä valitsin toisin kirjoitti:
Mä maksan 50 €/kk uudehkosta omakotitalosta. Siis asuntolainan korko. Tosta tulee vielä verotuksessa takaisin muutama kymppi. Ehkä 30 €/kk maksan oikeasti.
Lyhennyshän menee käyttötililtäni lainatililleni eli se ei ole kulu.
Käytännössä täällä päin okt:n arvo nousee 800 €/kk eli vaurastun vauhdilla - ihan vain asumalla tasokkaasti ja tilavasti. 🙂 Asuntolainakin loppuu aikanaan ja sitten taidan ostaa kesämökin.
Se on kuule ihan oma valinta maksaako vuokraa vai oman. Koko elämänsä vuokralla asuva maksaan vuokra-asuntonsa 3 - 4 kertaa.
Vuokra-asuminen maksaa helposti 3 000 €/kk enemmän kuin vuokralla johtuen pääoman menettämisestä ja järjettömästä
vuokratasosta.
Hyvä luoja, että mä inhoan kaltaisiasi ääliöitä. Hyvin harvoin toivon kenellekään mitään harmia, mutta sinun toivon kuule tippuvan joskus korkealta kovaa. Koska se on kuule ihan oma valinta.