Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt selvisi miksi kierrätyskeskuksesta ei löydy hyvää, työntekijät ottavat parhaat päältä

Vierailija
13.01.2018 |

Kuulin tänään kassajonossa kun kaksi naista juttelivat, toinen on kuntouttavassa työtoiminnassa kierrätyskeskuksessa. Kertoi kuinka sinne saapui tänään haluttuja tuotteita ja hän osti ne itselleen ja aikoo myydä eteenpäin. Oikein ylpeillen kertoi tästä sille toiselle naiselle. Kyllä tympi kuulla tuota. Itse käyn lähes päivittäin kierrätyskeskuksen nettisivuilla tutkimassa tuoteluetteloa eikä löydy koskaan ostamisen arvoista. Samoin käyn monta kertaa viikossa kirppiksillä, en löydä juuri ikinä mitään. Miten voisikaan löytää kun myyjät vie parhaat päältä. Tähän loppui minun kirpputorilla käyminen. Tästä lähtien suosin vain torin ja huutonetin kaltaisia paikkoja.

Kommentit (281)

Vierailija
61/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että tää on niin monien mielestä OK. Itse en todellakaan vie omia, hyväkuntoisia esineitä kierrätykseen jotta työntekijät voi tehdä niillä tiliä. Vaan siksi että toivon niiden päätyvän edullisesti kotiin, missä niillä todella on tarvetta. Omaan kotiin ostamisen vielä jotenkuten ymmärrän, mutta en sitä että haalitaan kamaa myyntiin suoraan kuormasta.

Vierailija
62/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lahjoittanut ylimääräiset kierrätykseen ilmaiseksi. Mitä mä pikkurahasta kinaamaan.

Oikein kerran oli myyjällä silmät lautasina, kun sanoin että myy pois, saat ilmaiseksi.

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa että tää on niin monien mielestä OK. Itse en todellakaan vie omia, hyväkuntoisia esineitä kierrätykseen jotta työntekijät voi tehdä niillä tiliä. Vaan siksi että toivon niiden päätyvän edullisesti kotiin, missä niillä todella on tarvetta. Omaan kotiin ostamisen vielä jotenkuten ymmärrän, mutta en sitä että haalitaan kamaa myyntiin suoraan kuormasta.

No voithan sä ajatella niin, että sun ansiosta joku kuntoutustoimintaan pakotettu ilmaisorja saa edes jotain tienestiä ja voi ostaa vaikkapa sapuskaa tai lapselleen mieluisat vaatteet. Ja joku toinen, jolla on varaa saa mieleisensä huonekalut. 

Vierailija
64/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut samanlaisia juttuja, mm. kaveriltani jonka sisko on töissä kierrätyskeskuksessa. Ottavat myös perheenjäsenilleen ja kavereilleen tavaraa sivuun.

Vierailija
65/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne ei saisi ostaa tuotteita?

Saavat ostaa työpäivänsä jälkeen, ei varata niitä ennen kuin ne pääsevät esille. Ei ole reilua muita asiakkaita kohtaan että hyvät tuotteet eivät koskaan päädy takahuoneesta ulos.

Ap

Mitä merkitystä sillä on liiketoiminnan kannalta, kuka tuotteen ostaa? Kunhan joku ostaa, se on tärkeintä. Mielestäni täysin ok.

Vierailija
66/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläisessä kierrätyskeskuksessa/kirpputorilla työskentelevät eivät tunnista arvokkaita tuotteita ja hinnoittelevat ne alle arvon. Se Aalto-valaisin - juttu olisi ihan hyvin voinut sattua meilläkinpäin.

Vierailija
67/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös törmännyt Helsingin Kierrätyskeskuksessa siihen, että trokarimies (pitää itse luultavasti antiikkiliikettä tms.) päästetään henkilökunnan tiloihin, ns. takatiloihin katsomaan tuotteita, joita ei vielä ole laitettu hyllyyn asti. Tämä siis oli sellaista, että mies kävi varmaan joka päivä, oli tullut tutuksi työntekijöiden kanssa ja sai erityiskohtelua, vaikka siellä varmasti tiedettiin, mikä hänen bisnes oli. Mielestäni todella väärin. 

Näitä miehiä (jostain syystä aina miehiä!) on Helsingin liikkeissä paljon. Keski-iän ylittäneitä, todella siistejä, jotka todella nopeasti kulkevat ja skannaavat liikkeen läpi eivätkä pohdi ostopäätöksiään. Ryysivät menemään, ovat heti kärppinä tonkimassa jos tiloissa on kärryssä myyntiin tulossa olevia tuotteita ja muut ihmiset ovat käytöksestään päätellen lähinnä heidän tiellään. Itsekkäitä p*skiaisia.

Vierailija
68/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seuraat tarjontaa pelkästään nettisivujen kautta, et koskaan ehdi löytää mitään mielenkiintoista tai tarpeellista. Ei muuta kuin päivittäin parikin kertaa vain päivystämään kierrätykseen, niin ehkä sokeakin kana löytää joskus jyvän.

Vierailija
69/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikäläisessä kierrätyskeskuksessa/kirpputorilla työskentelevät eivät tunnista arvokkaita tuotteita ja hinnoittelevat ne alle arvon. Se Aalto-valaisin - juttu olisi ihan hyvin voinut sattua meilläkinpäin.

Täällä puolestaan Ikean Lack-pöytäkin maksaa naarmuisena kympin. Uutena 4,99e.

Aiemmin tuotteet olivat ihan ookoo hintaisia, mutta vuoden aikana on porukka vissiin vaihtunut ja hinnoittelu on oikeasti ihan naurettavaa.

Vierailija
70/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omaan käyttöön ostaisi, olisi ok. Mutta että myy kalliimmalla muualle, ei! Ja vielä ylpeänä kertoo. Jotku on vaan syntyny huijareiksi.

Vierailija
71/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama mitä sille tavaralle tapahtuu sen jälkeen kun olen hankkiutunut siitä eroon. Jos tavara ei ole sen arvoinen että jaksaisin nähdä vaivaa sen myymisen eteen, mutta kuitenkaan ei ole siinäkään kunnossa että laittaisin suoraan roskiin, niin silloin vien kierrätykseen miten vain helpoimmin onnistuu. Ja jos siellä joku työntekijä tai ahkerasti päivystävä asiakas huomaa että tästä voisi saada myydessä enemmän, niin minun puolestani voivat aivan vapaasti nähdä sen vaivan, sijoittaa siihen omaa pääomaa ja yrittää löytää ostajan joka maksaa enemmän. Sen takiahan sinne kierrätykseen sen vein, kun halusin päästä helpolla.

Se tavarasta saatava hinta on aina enemmän tai vähemmän siihen käytetyn ajan ja vaivan funktio. Olen yrittänyt turhaan myydä siistejä teinitytöltä pieneksi jääneitä liivejä 1,5€/kpl ja Marimekon käsilaukkua 10 eurolla. Liivit laitoin UFFille, kun ei ne tuohon hintaan kelvanneet. Marimekon käsilaukku jäi kaappiin, kun en raaskinut siitä ilmaiseksi luopua. Ehkä muutaman vuoden päästä sekin menee UFFille.

Vierailija
72/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiatonta! Eihän työntekijät voi "syödä kuormasta" ainakaan työajallaan tai mitenkään jemmata tai laittaa syrjään tuotteita itselleen, jotta voi ostaa ne vapaa-ajallaan. Noin ei vaan työntekijät voi toimia, vaikka olisi minkälainen työsopimus. Miettikääpä jos noin saisi tehdä kaikki kauppojen työntekijät? Alkaisi olla superalet yhtä tyhjän kanssa, kun mitään ei jäisi asiakkaille. Entäpä satunnaiset kakkukahvit ja ilmaistuotteet? Turha olisi minnekään enää asiakkaiden tulla jos työntekijät saavat viedä kaikki parhaat aina päältä.

Jos tiedät mistä kierrätyskeskuksesta oli kyse, niin ota yhteyttä heidän johtoon. Eihän työntekijät voi toimia noin.

No eihä tuo AP:n mainitsema nainen edes ollut töissä siellä kierrätyskeskuksessa joten ei ole minkäänlaista työsopimusta. Ihan oikein vaan, että pakotettu orja vie välistä edes jotain itselleenkin.

Vierailija
73/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä sillä on, kuka sen ostaa kunhan maksaa sen hinnan mitä on pyydetty?

Enpä ole koskaan edes miettinyt asiaa, meneekö mun kirppispöydältä ostetut tavarat omaan käyttöön vai jälleenmyyntiin. Ihan sama. Kunhan pääsen roinasta eroon.

Vierailija
74/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropas ap vähän itsestäsi, niin saadaan kuulla kuka näin nolon viestin on kirjoittanut.

Vierailija
75/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja muut uuvatit samoja tyyppejä jotka itkevät kun huutokauppakeisari ostaa jonkun mööpelin kympillä ja myy satasella? Eihän niin saa tehdä! :'D

Vierailija
76/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä joissakin sitten työllistettyjä ja sitten pesien siivouksista sitten monasti esim kirjat sitten suoraan kierrätykseen kun arvokkaita yksilöitä sitten löytyi lavalta ja grafiikkaa sekä vedoksia.

Vierailija
77/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtinen kirjoitti:

Olen myös törmännyt Helsingin Kierrätyskeskuksessa siihen, että trokarimies (pitää itse luultavasti antiikkiliikettä tms.) päästetään henkilökunnan tiloihin, ns. takatiloihin katsomaan tuotteita, joita ei vielä ole laitettu hyllyyn asti. Tämä siis oli sellaista, että mies kävi varmaan joka päivä, oli tullut tutuksi työntekijöiden kanssa ja sai erityiskohtelua, vaikka siellä varmasti tiedettiin, mikä hänen bisnes oli. Mielestäni todella väärin. 

Näitä miehiä (jostain syystä aina miehiä!) on Helsingin liikkeissä paljon. Keski-iän ylittäneitä, todella siistejä, jotka todella nopeasti kulkevat ja skannaavat liikkeen läpi eivätkä pohdi ostopäätöksiään. Ryysivät menemään, ovat heti kärppinä tonkimassa jos tiloissa on kärryssä myyntiin tulossa olevia tuotteita ja muut ihmiset ovat käytöksestään päätellen lähinnä heidän tiellään. Itsekkäitä p*skiaisia.

Tässä voi olla yhteistyö juuri hinnoitteluongelman takia. Ammattilainen käy vilkaisemassa ja antaa arvioapua ja saa edullisia löytöjä.

Vierailija
78/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä halvatun väliä sillä on ostaako ne työntekijä vai joku muu,pääasia,että kauppa saa rahansa.

Jössös,että ihmiset voi olla kateellisia kaikesta,osta sinäkin vanhaa romua ja vie myyntiin,jos se niin kannattavaa on,kehtaavatkin vanhoista romuista riidellä,stupidos

79/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena töissä vaate ja kenkäkaupoissa ja siellä oli ihan normaalia että varattiin itselle kuormasta halutut, eikä ne näin edes päätynyt myyntiin.

Pieniä kokoja tuli tosi vähän, esim.koon 36 kenkiä saattoi tulla vain yhdet tai kahdet ja välillä ostin itselleni ne ainukaiset.

Tämä oli ihan normaalia kaikissa liikkeissä ja ihan sovittu kauppiaitten/esimiesten kanssa, koska ei heitä kiinnostanut kuka ne ostaa, kunhan joku ostaa ja liike tekee tulosta.

Tuotteet sai ostaa omalla tauolla tai vuoron loputtua, niin että toinen myyjä möi ne sinulle.

No nyt tiedän miksi kenkäkaupoissa ei IKINÄ ole kokoa 35. Kiitos! Voin siis hyvällä omallatunnolla jatkaa ulkomaisista nettikaupoista tilaamista.

Lapsille myydään pienempiäkin, kokeile kysyä myyjiltä. Ovat turvallisempiakin, ei yleensä korkeita korkojakaan.

Vierailija
80/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kierrätykseen menevästä tavarasta kyllä taitaa olla aika arvotonta: halpahuonekaluja, massavaatteita, taviskirjoja ym. Lisäksi paljon tavaraa ei kerta kaikkiaan mene kaupaksi ja päätyy ilmaishyllylle tai jätteeksi. Että sikäli ymmärrettävää, että näkyisi olevan pelkkää "roinaa" - - sitähän suuri osa tavarasta nykyään on muutenkin.

Noh, tykkään keräillä kirjoja, joten minullahan on kissanpäivät. Samoin "kierrätyshipeillä" on ostajan markkinat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme