Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt selvisi miksi kierrätyskeskuksesta ei löydy hyvää, työntekijät ottavat parhaat päältä

Vierailija
13.01.2018 |

Kuulin tänään kassajonossa kun kaksi naista juttelivat, toinen on kuntouttavassa työtoiminnassa kierrätyskeskuksessa. Kertoi kuinka sinne saapui tänään haluttuja tuotteita ja hän osti ne itselleen ja aikoo myydä eteenpäin. Oikein ylpeillen kertoi tästä sille toiselle naiselle. Kyllä tympi kuulla tuota. Itse käyn lähes päivittäin kierrätyskeskuksen nettisivuilla tutkimassa tuoteluetteloa eikä löydy koskaan ostamisen arvoista. Samoin käyn monta kertaa viikossa kirppiksillä, en löydä juuri ikinä mitään. Miten voisikaan löytää kun myyjät vie parhaat päältä. Tähän loppui minun kirpputorilla käyminen. Tästä lähtien suosin vain torin ja huutonetin kaltaisia paikkoja.

Kommentit (281)

Vierailija
41/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niin hyvää ja arvokasta tavaraa siellä on? Ei mitään.

Vierailija
42/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sangen ikävää. Mene ite sinne töihin, jos ahdistaa.

Pääkaupunkiseudulla voi hakea myös vapaaehtoiseksi, eli muitakin tapoja päästä apajille on kuntouttavan lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään luin IS netistä, että kierrätyskeskus hinnoitellut A.Aallon suunnitteleman lampun 20e ja sen arvo 1400e. Siellä oli muitakin vastaavia hinnoittelumokia.

Vierailija
44/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiatonta! Eihän työntekijät voi "syödä kuormasta" ainakaan työajallaan tai mitenkään jemmata tai laittaa syrjään tuotteita itselleen, jotta voi ostaa ne vapaa-ajallaan. Noin ei vaan työntekijät voi toimia, vaikka olisi minkälainen työsopimus. Miettikääpä jos noin saisi tehdä kaikki kauppojen työntekijät? Alkaisi olla superalet yhtä tyhjän kanssa, kun mitään ei jäisi asiakkaille. Entäpä satunnaiset kakkukahvit ja ilmaistuotteet? Turha olisi minnekään enää asiakkaiden tulla jos työntekijät saavat viedä kaikki parhaat aina päältä.

Jos tiedät mistä kierrätyskeskuksesta oli kyse, niin ota yhteyttä heidän johtoon. Eihän työntekijät voi toimia noin.

Ei kuntouttavassa työtoiminnassa oleva ole työntekijä, vaan hän on ilmaiseksi siellä.

Vierailija
45/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein paikallisen Konttiin aikoinaan siistejä lasten vaatteita, leluja ja tarvikkeita. Kävin myöhemmin katsomassa, olivatko esillä ja mihin hintaan. Eihän niitä näkynyt missään? Vievät työntekijöt välistä ja kauppaavat itse. Vien nykyään Uffin laatikkoon vaatteet ja kalliimpia tavaroita myyn Torissa. Satun tietämään tuon Kontin vastaavan ja en ihmettele välistävetoa yhtään...

Vierailija
46/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidin kerran kirpputoripöytää ja myin hyvää tavaraa tosi halvalla. Kirpparinpitäjä ratsasi aina ensimmäiseksi pöydän ja osti parhaat päältä myytäväksi toisella pitämällään kirpputorilla omassa pöydässään.

Vierailija
47/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tänään luin IS netistä, että kierrätyskeskus hinnoitellut A.Aallon suunnitteleman lampun 20e ja sen arvo 1400e. Siellä oli muitakin vastaavia hinnoittelumokia.

Tottakai. Pistetään joku amatööri pakolla hinnoittelemaan, ammattilainenhan maksaa... Nyt näköjään sitten maksaa myös asiansa osaavan henkilön palkkaamatta jättäminen, mutta ainahan rapatessa roiskuu.

Sitä sopii miettiä, kannattaako aina ottaa orjatyöntekijä, vaikka helpolla saisikin. Ei koske pelkästään kierrätystä, vaan onhan nykyään palkatonta työvoimaa esimerkiksi viestinnässä ja rekrytoinnissa.

Vierailija
48/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka näistä asioista tiedätte ja mietitte että nyt naapurikirpparipöydänpitäjä osti teiltä tavaran 2 eurolla ja nyt myy sitä 4 eurolla omassa pöydässään....

No, te ootte varmaan sitä samaa sakkia, joiden toimintaa esitellään telkkarissa, ne siis etsii kirpparikamaa maailmalta tai huutelevat jotain toisten käytettyjä romuja ja diilaavat niitä eteenpäin.

Diilaajia ja jobbareita olette kaikki, sinällään ihan kiva että olette yritteliäitä, mutta turha itkeä jos näitä diilereitä ja jobbareita on sitten muitakin.

Mitä enemmän Sipilän hallinto välttelee työpaikkojen aikaansaamista, sitä enemmän Suomessa on jatkossa näitä diilereitä ja jobbareita ja muita keinottelijoita.

Ja ei varmasti tule rikkaaksi tuossa hommassa, toki leivän voi saada pöytään sehän se tarkoitus kai alun alkaenkin.

Vierailija
49/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidin kerran kirpputoripöytää ja myin hyvää tavaraa tosi halvalla. Kirpparinpitäjä ratsasi aina ensimmäiseksi pöydän ja osti parhaat päältä myytäväksi toisella pitämällään kirpputorilla omassa pöydässään.

Eikö se ole tärkeintä että kierrätetään?

Vierailija
50/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi nyt ovat tuollaisia keksittyjä juttuja. Toimii miljoona kertaa paremmin kuin joku mainos kun kaikki ahneet ryntää käymään läpi niitten roinat. Lehti teki varmaan jutun ilmaiseksi joten ei tarvinnut maksaakaan. Tosin enpä yllättyisi jos iltis ottaa "lahjuksia" tämän kaltaisten juttujen teoista. Eli jutuista jossa kerrotaan semi mielenkiintoisia juttuja jostakin firmasta jotka myyvät kuluttajille.

Koko aikuisen elämäni olen kierrellyt kaikenlaiset kirppikset ja huutokaupat läpi. Kierrätyskeskus on kyllä kaikista huonoin paikka tehdä löytöjä.

Vierailija
51/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena töissä vaate ja kenkäkaupoissa ja siellä oli ihan normaalia että varattiin itselle kuormasta halutut, eikä ne näin edes päätynyt myyntiin.

Pieniä kokoja tuli tosi vähän, esim.koon 36 kenkiä saattoi tulla vain yhdet tai kahdet ja välillä ostin itselleni ne ainukaiset.

Tämä oli ihan normaalia kaikissa liikkeissä ja ihan sovittu kauppiaitten/esimiesten kanssa, koska ei heitä kiinnostanut kuka ne ostaa, kunhan joku ostaa ja liike tekee tulosta.

Tuotteet sai ostaa omalla tauolla tai vuoron loputtua, niin että toinen myyjä möi ne sinulle.

No nyt tiedän miksi kenkäkaupoissa ei IKINÄ ole kokoa 35. Kiitos! Voin siis hyvällä omallatunnolla jatkaa ulkomaisista nettikaupoista tilaamista.

Vierailija
52/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa vouhkata jostain kierrätyskeskuksen romuista:)

Sinä olet liian hyväosainen ymmärtääksesi.

Vierailija
53/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No useimmissa työpaikoissa on tietyt edut, mitkä tulevat työn mukana. Esim. H&M:llä oli ainakin joskus kaikki tuotteet henkilökunnalle -20% tai -25%. Varmaan ravintolassa saavat työntekijät syödä edullisemmin. Hankkiudu kyseiseen paikkaan sitten itse töihin jos kadehdit myyjien etuja.

Vierailija
54/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No useimmissa työpaikoissa on tietyt edut, mitkä tulevat työn mukana. Esim. H&M:llä oli ainakin joskus kaikki tuotteet henkilökunnalle -20% tai -25%. Varmaan ravintolassa saavat työntekijät syödä edullisemmin. Hankkiudu kyseiseen paikkaan sitten itse töihin jos kadehdit myyjien etuja.

Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksessa saa alennusta myös opiskelija tai jos on kanta-asiakaskortti, muistaakseni myös työttömät saavat. Ihan hyvä, että vähissä rahoissa olevat saavat halvemmalla. :)

Vierailija
55/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa kuinka jotkut luulevat, että sen 9 euron eteen joutuisi tekemään ihan oikeita töitä. Sen verran moni on niitä tehnyt, että ei mene ihan läpi enää :)

Itse olin kierrätyskeskuksessa palkkatuella eikä sekään juuri oleskelua kummempaa ollut.

Vierailija
56/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin itse Kierrätyskeskuksessa muutama vuosi sitten me saimme ottaa ilmaistavaroita ja ostaa hinnoiteltuja tavaroita, mutta läheisessä, toisessa Kierrätyskeskuksessa työntekijät olivat mokanneet ja vetäneet homman överiksi, ja he eivät saaneet enää ottaa tavaroita.

Vierailija
57/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. ja kaikki muut paheksujat, miksi ette mene sinne vapaaehtoiseksi töihin? Mielellään ottavat, ainakin SPR, jossa olen ollut, nyt kun lapset ovat muuttaneet kotoa ja on enemmän aikaa, tosin eivät maksa palkkaa, tai edes matkakuluja.

Tosiaan, olen ostanut sieltä jotakin, mutta monin verroin, myös rahallisesti olen vienyt sinne tavaraa.

Vierailija
58/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kaupan tätinä tekee sitä että esim joulun/juhannuksen tms alla saattaa huomata että joku tuote on pian lopussa ja ottaa sitten kesken päivän itelleen sivuun sen verran kun tarvii. Ja maksaa työpäivän päätyttyä. Asiakashan hänkin on.

Vierailija
59/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap. ja kaikki muut paheksujat, miksi ette mene sinne vapaaehtoiseksi töihin? Mielellään ottavat, ainakin SPR, jossa olen ollut, nyt kun lapset ovat muuttaneet kotoa ja on enemmän aikaa, tosin eivät maksa palkkaa, tai edes matkakuluja.

Tosiaan, olen ostanut sieltä jotakin, mutta monin verroin, myös rahallisesti olen vienyt sinne tavaraa.

Aina olen mennyt jos ei muuta ole. Ainakin jos saan 9 euroa päivässä lisää. Todella mukava aikuisten päivähoitopaikka. MInun mielestä voittaa yksin kotona olemisen eikä työt rasita.

Vierailija
60/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tuollaisessa kuntouttavassa toiminnassa mukana ja ikinä ei ole ollut käyttörahaa niin paljon kuin silloin :)Keskimäärin 2000-3000e kuussa jälleenmyynnillä ja verottomana :)Osa tuotteista sosialisoitiin muiden "työntekijöiden"kanssa. Oli ihan  loistava tiimi samaan aikaan.Jos olisi mahdollisuus menisin vakkariin tuollaiseen paikkaan vaikka pienellä palkalla kun tilit tehdään sitten "kierrätyksellä" :)Tämä tosin oli kaupungin ylläpitämä ja pomot ihan jäätävän tyhmiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi