Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on suurin kolikko, jonka antaisit tällä hetkellä ohikulkijalle, joka sinulta rahaa pyytäisi?

Vierailija
13.01.2018 |

Tuli mieleen kun joku pyysi äsken 10 senttiä (taskustani löytyi hänen onnekseen juuri 10 snt, se oli ainoa kolikko taskussani!)

Mikä on suurin kolikko, jonka antaisit tällä hetkellä ohikulkijalle, joka sinulta rahaa pyytäisi?

Vaihtoehdot

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 2 euroa on jo niin iso raha, että sen pummaaminen ventovierailta on todella röyhkeä. Enkä ole edes köyhä.

Vierailija
2/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän yleinen tuo vastaus 2 e. Antaisivatkohan tuon vastanneet tosipaikan tullen sen ohikulkijalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä 1 e, kun se on isoin joka löytyy. Joskus pyydettiin rahaa euron tms., mutta kun ei ollut sopivaa, niin annoin sit 2-eurosen. Jostain syystä 2 e ei tunnu niin pahalta, kun pyydetään sitä vähemmän, mut jos suoraan pyyetään se 2 e, niin epätodennäköisemmin antaisin. En ees katsoisi löytyykö.

Jos pyyetään vaikka 50 snt, voisi pysähtyä etsimään sitä summaa ja "sortua" antamaan enemmän, jos onkin vain isompia kolikoita.

Vierailija
4/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

seteleitä taskussa, niin ei tarvi antaa. jos pyytäis kolikon sijaan setelin niin antaisin 100e laakista

Vierailija
5/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*En välttämättä ees katsoisi löytyykö.

Vierailija
6/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 €. Olen antanutkin vaikka olen työtön.

Vierailija
7/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohikulkijalle en koskaan mitään, soittajille usein pari euroa

Vierailija
8/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympärysmitaltaan maybe 35" pyöreän.

Vierailija
9/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän yleinen tuo vastaus 2 e. Antaisivatkohan tuon vastanneet tosipaikan tullen sen ohikulkijalle?

Minä olen ainakin muutaman kerran antanutkin, vaikka olen itsekin köyhä. Ei se nyt oikeasti NIIN iso raha ole. Riippuu vähän siitäkin miten sitä rahaa pyydetään, ja millainen pyytäjä on. 

Vierailija
10/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin, etten anna ikinä mitään, mutta mietin hetkisen  ja pakko myöntää, että hellyn poikkeuksellisesti joskus, jos pyytäjä on joku lapsi tai nuori, samoin joskus annan kolikon ns. pultsarityypille. Ryhmä, joille en ikinä anna kolikkoakaan, on romanialaiset ammattikerjääjät.

Vierailija
11/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pihi täytyy olla jos ei viittä senttiä pyydettäessä voi antaa :D

Vierailija
12/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut ja enemmänkin. Viimeksi joulun alla olin Kampissa jouluostoksilla. Narinkkatorin laidalla oli kaksi noin 30-vuotiasta miestä kerjäämässä rahaa. Heillä oli kyltti, jossa luki jotenkin näin "otetaan vastaan rahaa keskikaljaa varten". Musta se oli niin ihanan rehellistä, että kaivoin käsilaukustani kaikki kolikot (useampikin 2€ kolikko oli mukana) ja annoin heille. 

Vierailija
13/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisen puupennin puolikas

Vierailija
14/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole käteistä ollenkaan, joten ei voi mitään.

Vierailija
15/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo ikinä käteistä. Jos olis, voisin antaakin, mutta en romanikerjäläisille.

Vierailija
16/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 €. En jaa kolikoitani ventovieraille, tarvitsen ne itse. Jätän äänestämättä.

Vierailija
17/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin läjän Hollanista saamiani 1 ja 2 sentin kolikoita.

Vierailija
18/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin 1000€ kolikon.

Vierailija
19/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vain voi mitenkään käsittää miksi kukaan antaisi koskaan mitään täyin tuntemattomalle muukalaiselle joka voi huomenna olla joku joka potkii selkään takaa niin että lamaantuu loppuelämäksi koska tällä oli tylsää.

Mutta ehkä jos tuntisi jotenkin jonkinsorttista yhteenkuuluvutta täysin vieraiden kanssa... minulta se elin puuttuu kokonan.

Vierailija
20/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaan pitää pummaamista epäkohteliaana? Itse vastasin tuon en anna mitään vaihtoehdon, mutta esimerkiksi katusoittajille annan mielelläni rahaa, varsinkin yhdelle ihanalle panhuilun soittajalle annan aina kaikki hilut mitä sattuu olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi