Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi meillä on niin paljon idiootteja

Vierailija
13.01.2018 |

Eräs psykiatri sanoi että suurin osa hänen potilaistaan ei kärsi mielenterveys ongelmista vaan siitä että he ovat yksinkertaisesti idiootteja. Syy ei välttämättä ole henkilöissä itsessään vaan siinä ettei heille yksinkertaisesti ole ollut lapsuudessa tarpeeksi palikoita rakentaa kykyä käyttää omia aivojaan. Näitä palikoita olisi ollut mahdollisuus saada omilta vanhemmiltaan.
Kuuntelin tätä kuulemma suomalaista piirrettä terveydenhuollon piirissä. Ihmiset hakeutuu päivystykseen sen vuoksi että heillä on kuume noussut 38. Ihmiset soittavat ambulanssin kun paska ei ole tullut kahteen vuorokauteen. Ensihoitajien työ on kuulemma 60%:sti uusavuttomien ja idioottien holhoamista. Ja tämä on kuulemma vain suomalainen ilmiö. Miksi tämä uusavuttomuus vaan lisääntyy?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mutta joskus oon päivystyksessä nähny kun sinne tuli ihmisiä ihan pilipalijuttujen takia. Ja sitten kun viimein oli tulossa vuoroni, niin eteen rynnisti joku juuri päivystyksestä tullut kyselemään tyhmiä. 

Ja niin, en mäkään mikään nero ole mutta monelta suomalaiselta tuntuu ihan oikeasti puuttuvan ainakin käytöstavat/järkevästi ajattelu.  En osaa sanoa mikä tämän voisi aiheuttaa mutta ilmiönä se on huolestuttavaa.

Vierailija
2/7 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se vapaa kasvatus ja helikopterivanhemmuus.

Onko tässä nyt muutama sukupolvi mennyt ilman kasvatusta ja jäljet ovat näkyvissä jo ala-asteelta lähtien.

Parempia selityksiä odotellessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä sun mieltä pysty kouluttamaan kun tulevaan... Tietysti se että sua vaan kokoajan hakataan tai käytetään hyväksi niin tietyllä kasatuksella lapsesta saattaa tulla liian kiltti ja varsinkin omaa kehoa ajattelematon ja näin voi ajaa itsensä loppuun.... Eli sinänsä näin on... Vanhemmat eivät ole opettaneet missä rajat menevät ja varsinkin sanomisilla on suuri merkitys... Kehittymättömiin aivoihin jos vielä huumeita tai alkoholia sekoittaa on huonompi tilanne... Jotkut ihmiset saattavat aikuistua hyvinkin nopeasti mutta niitä on hyvin murto osa ja yleensä ne ovatkin viisaampia kuin ikäisensä ..... Monessa tilanteessa elämässä on käsiteltävä inhottavia asioita. Joillekin on eväät annettu ja niitä ei osata käyttää oikein.... Joten oma valinta myös jokaisen omalla kohdalla. 

Vierailija
4/7 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tunnen itseni idiootiksi kun en kehtaa mennä päivystykseen vaikka oikeasti kuuluisi. Meitä idiootteja on monenlaisia.

Olen kyllä tosi idiootti kun olen yrittänyt itse ratkoa ongelmiani ja väkisin yrittänyt selvitä mahdottomista asioista yksin. Onneksi tämä idiootti on nyt käynyt jo monta vuotta terapiassa.

Ja ihan varmasti menen jatkossa päivystykseen jos minulle tulee esim. kohtuuton päänsärky tai joku outo tunne rintaan tai näköhäiriöitä, tai puhe puuroutuu. Ennen en mennyt, ja varmasti on muutama TIA kohtaus koettu jne.

Vierailija
5/7 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääkään ei ole yhteydessä milläänlailla koulutukseen

Vierailija
6/7 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukurutsaus tiiviiden yhteisöjen piirissä (pieni paikkakunta ennen muinoin, erilaiset lahkot ja vähemmistöryhmät).

Vierailija
7/7 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi se on sitten niiden vanhempien ihmisten vika jos ei kakaroilleen antaneet niitä tärkeitä rakennuspalikoita perus itsenäiseen elämiseen. Liikaa pumpulissa pidetty ja hemmoteltu. Sitten kun aikuiseksi kasvaa niin silloin siitä joutuu kärsimään jos ei kaverisuhteidenkaan kautta ole oppinut jo perus elämäntaitoja. Ketä syyttää?? 

Olen 24 ja tuntuu että suurin osa maailman ihmisistä elää jossain unimaailmassaan, kaikki pitää olla helppoa, mistään ei saa tulla pahastumisen tunnetta koska sitä ei kestetä ja tietenkin tää internetti vielä avittaa siinä että suurin osa idiooteista kokoontuvat tänne tappelemaan toisen maailman ongelmistaan haha :'D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan