Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Merkitseekö miehen pituus?

Vierailija
13.01.2018 |

Tätä aihetta on täällä koluttu, mutta haluaisin oman ajatteluni tueksi saada mielipiteitä ja muiden kokemuksia. Ja toivoisin monipuolisempaa ajattelua kuin tiukan tuomitsevuuden, sillä oikeasti haluaisin päästä tämän asian yli.

Olen tapaillut miestä, joka on suunnilleen minun pituiseni, eli hieman alle 170 cm. Voi olla että on sentin tai pari lyhyempikin minua, en ole varma, koska en pitänyt asiaa merkityksellisenä ja en siis ole kysynyt. Aluksi ajattelin, että se ei minua häiritse. Meillä synkkaa hyvin. Mutta nyt se kuitenkin häiritsee, ja mietin asiaa jatkuvasti.

Oletko ollut samassa tilanteessa ja kasvanut asian yli? Onko suhteesi kaatunut tai jäänyt kehittymättä tämän vuoksi?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran esimerkki siitä että nainen on se pinnallisempi sukupuoli.

Tuokin mies on kelpuuttanut mahd jopa itseään pitemmän naisen ja on asian kanssa sujut mutta sinua se häiritsee.

Vierailija
2/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin mies on kelpuuttanut mahd jopa itseään pitemmän naisen ja on asian kanssa sujut mutta sinua se häiritsee.

Sepä se, tämä ajatus on itsellenikin tullut yllätyksenä. Siksi mielelläni pohtisin asiaa muiden ajatuksia vasten. Uskoisin, että kaikissa meissä on pinnallisuutta, varmasti hänkin pohtii jotain asiaa minussa, ja on oikein, että pohtii nyt eikä sitten kun ollaan voimakkaan kiintyneitä toisiimme.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Mä himoitsen pitkiä miehiä, ei siitä pääse mihinkään.

Vierailija
4/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaah, mihin jäi naisten väite siitä että naisten miesmaku kun on niin monipuolinen että kaikille on ottajansa?

Vierailija
5/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se, tämä ajatus on itsellenikin tullut yllätyksenä. Siksi mielelläni pohtisin asiaa muiden ajatuksia vasten. Uskoisin, että kaikissa meissä on pinnallisuutta, varmasti hänkin pohtii jotain asiaa minussa, ja on oikein, että pohtii nyt eikä sitten kun ollaan voimakkaan kiintyneitä toisiimme.

Ap

Melkoista omien ajatusten projisointia.. Ehkä mies ajattelee että olet täydellinen juuri noin kuten olet?

Vierailija
6/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi surullista kyllä, jos pelkkä pituus rikkoo muuten hyvän suhteen. Mä olin vuosikaudet yhdessä miehen kanssa, joka oli ehkä 5 senttiä pidempi kuin minä, eikä siinä ollut mitään ongelmaa. Enemmän pituus häiritsee minua nyt kun mieheni on 17 senttiä pidempi kuin minä. Joudun "venymään" joka kerta kun yritän pussata häntä.

Tosin, muistan kyllä että aiemmassa suhteessani harmittelin kun ei "voi" käyttää korkokenkiä, koska sitten olisi miestä pidempi. Ja mitä silläkin on muka väliä? Arvatkaapa muuten paljonko nyt käytän pidemmän miehen kanssa korkokenkiä? En juuri lainkaan, koska onhan ne nyt ihan kamalat jalassa! :D

Vierailija
7/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi surullista kyllä, jos pelkkä pituus rikkoo muuten hyvän suhteen. Mä olin vuosikaudet yhdessä miehen kanssa, joka oli ehkä 5 senttiä pidempi kuin minä, eikä siinä ollut mitään ongelmaa. Enemmän pituus häiritsee minua nyt kun mieheni on 17 senttiä pidempi kuin minä. Joudun "venymään" joka kerta kun yritän pussata häntä.

Tosin, muistan kyllä että aiemmassa suhteessani harmittelin kun ei "voi" käyttää korkokenkiä, koska sitten olisi miestä pidempi. Ja mitä silläkin on muka väliä? Arvatkaapa muuten paljonko nyt käytän pidemmän miehen kanssa korkokenkiä? En juuri lainkaan, koska onhan ne nyt ihan kamalat jalassa! :D

Heh, 5 senttiä pidempi mies.. mitä ongelmaa siinä olisi edes voinut olla? Nykyään ei riitä enää edes pidempi mies? Pitää olla 20 senttiä pidempi?

Naisten vaatimukset on ihan älyttömiä.

Vierailija
8/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 5 cm pidemmän miehen kanssa, se ei minua häirinnyt. Siksi olenkin ajatellut, että pituudella ei ole väliä. Mutta nyt se rassaa. Tykkään korkkareista, ja ne on nyt ihan mahdoton ajatus. 5 cm pidemmän kanssa ei haitannut, koska peruskorkkareillakin olin vain 1-2 cm pidempi.

Olen samaa mieltä, onhan se typerää jos tähän kaatuu. En oikein edes ymmärrä miksi se on minulle niin tärkeää että mies olisi edes hieman pidempi.

Kiitos ajatuksistasi, näihin on hyvä peilata.

Ap

Vierailija
9/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tapaillut useita itseäni lyhyempiä miehiä, joistain suhteista on tullut pidempiäkin, eivätkä ne ainakaan minun puoleltani ole kaatuneet lyhyyteen. Niistä joista ei tullut vakituista parisuhdetta en tiedä vaikuttiko pituuteni kenties asiaan.

Ei oikein voi väittää että "mies on kelpuuttanut ja sujut asian kanssa" kuten ensimmäinen vastaaja tekee, kukaan ei tiedä mitä siellä mielessä pyörii.

Vierailija
10/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaah, mihin jäi naisten väite siitä että naisten miesmaku kun on niin monipuolinen että kaikille on ottajansa?

No onhan naisten miesmaku monipuolinen. Yksi tykkää pitkästä, lihaksikkaasta ja komeasta, toinen pitkästä, lihaksikkaasta ja komeasta silmälaseilla, kolmas pitkästä, lihkaksikkaasta ja komeasta parransängellä.

Vierailija
11/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mihinkäs se nyt olisi jäänyt? Sulle riittää peräti 1 mielipide yleistykseen?

Mä himoitsen seitsemää kääpiötä. Revi siitä.

Ap pyysi neutraaleja kannanottoja ilman tuomitsemista, mutta miten se taas menikään? Lukekaa se aloitus ja vastatkaa siihen mitä kysytään!!! ei ap

Vierailija
12/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia ketjuja kun lukee niin ymmärtää miten kapea se ihannemiehen malli on.

Jos tulevaisuudessa voidaan muokata lapsen geenejä niin voisin käytännössä pystyä luomaan juuri sellaisen miehen jonka 100% naisista haluaisivat koska naiset edellyttävät mieheltä aina tiettyjä samoja ominaisuuksia.

Vierailija
13/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan naisten miesmaku monipuolinen. Yksi tykkää pitkästä, lihaksikkaasta ja komeasta, toinen pitkästä, lihaksikkaasta ja komeasta silmälaseilla, kolmas pitkästä, lihkaksikkaasta ja komeasta parransängellä.

Niin, minähän en mitenkään väitä edustavani kaikkia naisia. Minun mieheni eivät olisi ystäviäni sytyttäneet ja toisin päin.

En tykkää liian lihaksikkaista miehistä. Preferoin jopa hieman pehmeämmän olemuksen miehiä. Kiltteys ja älykkyys olleet minun rakkauksieni yhdistäviä tekijöitä. Yksi ollut rikas, yksi työtön, joku ollut laiha, toinen pulska, kolmas urheilullinen. Ystävällinen katse ollut kaikilla, ja uteliaisuus maailmaan, älykkyys (ei korreloi koulutuksen kanssa).

Ap

Vierailija
14/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, minähän en mitenkään väitä edustavani kaikkia naisia. Minun mieheni eivät olisi ystäviäni sytyttäneet ja toisin päin.

En tykkää liian lihaksikkaista miehistä. Preferoin jopa hieman pehmeämmän olemuksen miehiä. Kiltteys ja älykkyys olleet minun rakkauksieni yhdistäviä tekijöitä. Yksi ollut rikas, yksi työtön, joku ollut laiha, toinen pulska, kolmas urheilullinen. Ystävällinen katse ollut kaikilla, ja uteliaisuus maailmaan, älykkyys (ei korreloi koulutuksen kanssa).

Ap

"Liian lihaksikkailla" naiset tarkoittavat yleensä sellaista vartaloa, jota normaali mies ei voi koskaan ilman stereoideja edes saavuttaa, joten se siitä. Jenkki- ja aussiyliopistonaisilla toteutetussa tutkimuksessa 160/160 naisista preferoi vahvemman näköisiä miehiä. Kukaan ei preferoi työttömiä miehen, vaikka joku työttömän miehen kanssa saattaisi ollakin. Kyllä se "kaikkien" naisten suosikkimies vain nyt tuppaa olemaan kovin yhdenmukainen. 

Vierailija
15/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ihminen ilmaisee omat mieltymyksensä, ja se on heti "omg, naisilla on suppea miesmaku". Onko koskaan tullut mieleen, että jotta se miesmaku voisi olla laaja, naisista ON PAKKO löytyä myös sellaisia yksilöitä, jotka preferoivat pitkiä miehiä? Muutenhan ne kaikki tykkäis lyhyistä, ja taas voisi pitkät miehet itkeä, miten suppea naisten miesmaku on.

Vierailija
16/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on reilut 25 cm minua pitempi. Joskus tulee mieleen, että olisi pitänyt kokeilla seurustella miehen ,joka olisi ollut lähempänä mun omaa pituutta, kanssa. Varmasti olisi pussailu ja seksikin toisenlaista. Isosta koosta on monessa käytännön asiassa hyötyä. Yltää kaappien ylähyllylle, pystyy nostamaan mut syliin tai minne vaan jne. Mutta toisaalta sitten taas joissain tilanteissa tunnen itseni kovin pieneksi ja litistetyksi.

Vierailija
17/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

"Liian lihaksikkailla" naiset tarkoittavat yleensä sellaista vartaloa, jota normaali mies ei voi koskaan ilman stereoideja edes saavuttaa, joten se siitä. Jenkki- ja aussiyliopistonaisilla toteutetussa tutkimuksessa 160/160 naisista preferoi vahvemman näköisiä miehiä. Kukaan ei preferoi työttömiä miehen, vaikka joku työttömän miehen kanssa saattaisi ollakin. Kyllä se "kaikkien" naisten suosikkimies vain nyt tuppaa olemaan kovin yhdenmukainen. 

Varmasti, jos minulle tällainen katalogi näytettäisiin, valitsisinkin tietynlaisia miehiä, ja hintelät eivät olisi ykkösinä. Ihan samoin kuin miehet valitsisivat nuoria, pitkähiuksisia ja hoikkia naisia. Tutkimuksessa ei varmaaan kerrottu, kuka on fiksu, avarakatseinen, kiltti, v-mäinen, uskoton, empatiakyvytön..? Olisi vaikuttanut minun vastauksiini.

Minussakin on paljon vikoja, enkä näytä barbilta. En silti koe olevani kelpaamaton, vaikka toisinaan varmasti menee nätimmät oikealta ohi parisuhdemarkkinoilla.

Olen mielestäni pystynyt korostamaan positiivisia puoliani (iloisuus, hymy, nätit silmät, empaattisuus, avarakatseisuus, uteliaisuus) kompensoimaan asioita joita minusta puuttuu (hoikkuus, kauniisti ruskettuva iho, urheilullisuus, nuoren tytön sileä vartalo). Suosittelen samaa kaikille, naisille ja miehille!

Ap

Vierailija
18/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, 5 senttiä pidempi mies.. mitä ongelmaa siinä olisi edes voinut olla? Nykyään ei riitä enää edes pidempi mies? Pitää olla 20 senttiä pidempi?

Naisten vaatimukset on ihan älyttömiä.

Kaikki keskustelut eivät koske sinua. Vastaukseni oli suunnattu niille naisille, jotka näkevät ihan hemmetinmoisen ongelman siinä, että mies ei ole ainakin 30 senttiä pidempi. He ovat kokemukseni mukaan todella ahdasmielisiä ja pakkomielteisiä asian suhteen (kuten kaikki fetisistit), ja heille ajatus siitä, että minun mieheni oli vain 5 senttiä pidempi eikä se vaivannut minua, on varmaan mullistava ja jopa mahdotonta hyväksyä. En tehnyt lausuntoani sen puolesta, että miehen olisi pakko olla naista pidempi. Toi nyt vain oli lyhyin mies, josta voin kertoa omakohtaista kokemusta. (Ja ei, en ole koskaan antanut pakkeja itseäni lyhyemmälle miehelle. Älä ala itkeä.)

Miehillä on muuten aivan samanlaisia pakkomielteitä esim. naisten painon suhteen. Samoin kuin joidenkin naisten mielestä "miehen on pakko olla pidempi, ei se muuten ole mikään mies", monien miesten mieslestä "naisen on pakko olla miestä kevyempi, ei se muuten ole mikään nainen".

Tämä ei ole mikään sukupuolien taistelu. Ihmiset nyt vain yleisesti ottaen ovat hiton nirsoja ja keksivät älyttömiä pakkomielteitä itselleen. Mutta onneksi niissä pakkomielteissä on edes vähän vaihtelua.

Vierailija
19/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ihminen ilmaisee omat mieltymyksensä, ja se on heti "omg, naisilla on suppea miesmaku". Onko koskaan tullut mieleen, että jotta se miesmaku voisi olla laaja, naisista ON PAKKO löytyä myös sellaisia yksilöitä, jotka preferoivat pitkiä miehiä? Muutenhan ne kaikki tykkäis lyhyistä, ja taas voisi pitkät miehet itkeä, miten suppea naisten miesmaku on.

No kyllä tämä miehen pituuden merkitys parinvalinnassa on todistettu niin monin tutkimuksin, että en ymmärrä miten joku edes kehtaa alkaa vänkäämään vastaan. 

Vierailija
20/91 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?

En ole ikinä kuullut naisesta joka preferoisi lyhyitä miehiä..