Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies käyttäytyy lapsellisesti ja uhkaa erolla

Vierailija
13.01.2018 |

Jatkuva riita seksistä ja ei jaksaisi tällaista pelleilyä elää. Ollaan siis jo varttuneempi pariskunta (yli nelikymppisiä) ja mies edelleen vonkaa seksiä jopa useita kertoja viikossa. Itse voisin olla vaikka lähes täysin ilman, mutta olen suostunut silloin tällöin seksiin. Olen yrittänyt vähentää miehen seksihimoa olemalla täysin passiivinen seksin aikana tai vaihtoehtoisesti vältellyt tilanteita joka voisi johtaa seksiin. Tunnenkin ahdistusta kun näen jo miehen kehonkielestä, että taas minua tullaan ahdistrlemaan. Minulla on siis henkilökohtainen metoo koko ajan päällä.

Nykyisen mirhen käytös on mennyt jo lapsellisuuden puolelle ja alkanut uhkailla avioerolla, vaikka sinoa ongelma meidän liitossa on erilaiset seksitarpeet. Kuvittelin jotenkin että miesten lähestyessä viittä kymmentä, alkaa myös seksihalut loppua tai ainakin kyky mrnnä, mutta niin vain tuo äijä haluaa tikata kuin teiniaikoinamme. Mikä neuvoksi? Erota en halua.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puoliso hyvin selvästi ja pitkällä aikavälillä ilmoitti, ettei enää halua minua seksuaalisesti, muuttui avioliitto järkiliitoksi, jota suoritetaan projektina kunnes lapset isoja. Kun nuorin poika lähti armeijaan, hain eroa. Puoliso ei sitten olisikaan halunnut erota, en ymmärrä mitä hän halusi, loppuelämän tylsyyttä ja jatkuvaa turhautumista? Omaisuus meni puoliksi. Osittain lämpimät muistot pitkästä avioliitosta, mutta nyt olen tyytyväinen elämääni.

Vierailija
42/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on sairasta porukkaa! Se että suhteessa ei ole seksiä ei tarkoita että pitää erota. Teidän maailmankuva on täysin vääristynyt ja on paljon parisuhteita, jotka voivat hyvin vaikkei niissä ole seksiä. Seksillä ahdistelu on vain niin arkipäivää, että jopa naiset pitävät sitä normaalina pariduhteena.

#metoo

Mutta halukas osapuoli saa sitten oikeuden hakea seksinsä avioliiton ulkopuolelta. Eikö niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on sairasta porukkaa! Se että suhteessa ei ole seksiä ei tarkoita että pitää erota. Teidän maailmankuva on täysin vääristynyt ja on paljon parisuhteita, jotka voivat hyvin vaikkei niissä ole seksiä. Seksillä ahdistelu on vain niin arkipäivää, että jopa naiset pitävät sitä normaalina pariduhteena.

#metoo

Seksitön parisuhde on normaali ja terve parisuhde vain jos seksittömyys sopii molemmille. Mutta jos taas yhtäkkiä toinen vain ilmoittaa, ettei seksiä enää harrasteta vaikka kumppani olisi halukas, ei ole normaalia. Samoin jos yhtäkkiä ilmoittaa puolison halukkuuden olevan "ahdistelua".

Kyllä minäkin hyvin pian miettisin eroa, jos mies yhtäkkiä kieltäytyisi seksistä, kokisi sen ällöttävänä ja aloitteet ahdisteluna. Mitä järkeä sellaisessa suhteessa enää olisi, kun itse seksiä haluan.

Jos ei ole kiinnostusta seksiin, niin etsi puoliso joka jakaa tuon ajatusmaailmasi. Muista kertoa uudelle puolisoehdokkaalle alusta asti, että sinulle sopisi parhaiten seksitön liitto, niin vältyt saamasta halukkaampaa puolisoa.

Vierailija
44/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään sinun ei tarvitse harrastaa seksiä, jos se sinua ahdistaa. 

Ihan uteliaisuudesta: mitä tämä suhde antaa sinulle? Miehesi kannalta suhteenne nimittäin ei kuulosta tällä hetkellä kovin antoisalta, enkä puhu ainoastaan seksin vähyydestä. Mieshän tulee hyvin usein torjutuksi, ja nekin kerrat, kun seksiä olisi, osoitat selkeästi hänelle passiivisuudella ja vetäytymisellä, että sinua ei voisi vähempää kiinnostaa seksi miehesi kanssa. Mikä miehelle ei siis näyttäydy välttämättä pelkästään haluttomuutena seksiin, vaan haluttomuutena Häntä itseään kohtaan. Se on pidemmän päälle todella uuvuttavaa ottaen huomioon, että kyseessä pitäisi olla rakastava parisuhde. 

En usko, että ongelma ratkeaa sillä, että antautuisit vain useammin seksiin passiivisella tavallasi. Toisaalta se ei ratkea silläkään, että miehesi nyt vain lopettaisi "lapsellisuutensa" ja "kasvaisi aikuiseksi" - huomaatko, kuinka alentuvasti suhtaudut asiaan, joka selvästi on miehellesi hyvin kipeä? Onko sinulla oikeasti mielenkiintoa yrittää yhdessä korjata tätä ongelmaa miehesi kanssa? Ennustan suhteellenne huonoa, jos teillä ei ole halua yrittää kohdata ja ratkaista ongelmia yhdessä, vaan molemmin odotatte, että toinen nyt vain muuttuisi mieluiseksi. Ja toisaalta se, jolla tätä tahtoa olisi, ei pysty sitä tekemään yksin. 

Minun neuvoni on, että nostakaa miehesi kanssa kissa pöydälle ja keskustelkaa, ja hakeutukaa parisuhdeterapiaan; nämä asiat ovat joskus aika vaikeita ratkaista ilman apua. Mutta jos vain tukeudutte väsytystekniikkaan ja odotatte toisen taipuvan, tuloksena on vain kaksi rikkinäistä ihmistä, mahdollisesti lisää parisuhdeongelmia ja ehkä aikanaan ero. 

Vierailija
45/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halunnut enää miestäni, koska hän ei tehnyt mitään muuta kuin vinkui seksiä. Mutta minä en jäänyt vain valittamaan tilannetta ja erosin. 

Vierailija
46/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan, nuorempanakaan, itse nauttinut seksistä tai pitänyt seksiä tärkeänä? Kuulostaa provolta, mutta kai tällaisiakin ihmisiä voi olla jotka eivät ymmärrä että seksi on merkityksellistä ja tärkeä osa parisuhdetta monille ihmisille.

Vierailija
47/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva riita seksistä ja ei jaksaisi tällaista pelleilyä elää. Ollaan siis jo varttuneempi pariskunta (yli nelikymppisiä) ja mies edelleen vonkaa seksiä jopa useita kertoja viikossa. Itse voisin olla vaikka lähes täysin ilman, mutta olen suostunut silloin tällöin seksiin. Olen yrittänyt vähentää miehen seksihimoa olemalla täysin passiivinen seksin aikana tai vaihtoehtoisesti vältellyt tilanteita joka voisi johtaa seksiin. Tunnenkin ahdistusta kun näen jo miehen kehonkielestä, että taas minua tullaan ahdistrlemaan. Minulla on siis henkilökohtainen metoo koko ajan päällä.

Nykyisen mirhen käytös on mennyt jo lapsellisuuden puolelle ja alkanut uhkailla avioerolla, vaikka sinoa ongelma meidän liitossa on erilaiset seksitarpeet. Kuvittelin jotenkin että miesten lähestyessä viittä kymmentä, alkaa myös seksihalut loppua tai ainakin kyky mrnnä, mutta niin vain tuo äijä haluaa tikata kuin teiniaikoinamme. Mikä neuvoksi? Erota en halua.

Susta on lapsellista, että mies uhkaa/haluaa erota kun seksi loppuu? Ellet tiennyt miehet menevät naimisiin / ovat suhteissa pääasiassa vain seksin vuoksi yleensä. Itse myös menin naimisiin pääosin seksin takia. Jos ilman seksiä voisin elää tyytyväisenä, olisin tuhat kertaa mielummin yksin kuin missään suhteessa. 

Vierailija
48/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tuon ikäisiä enkä edes muista kuinka kauan viimeisestä yrityksestä on. Olisiko pari vuotta? Sitä ennenkään seksiä ei ollut joka vuosi. Viimeksi kun jotain yritystä oli, yhdynnästä ei kuitenkaan tullut mitään koska mies ei pystynyt. Ollaan kai molemmat sitten tyydytty tähän tilanteeseen. 

Aina olen seksiin suostunut kun mies on halunnut, mutta ne kerrat on vaan olleet harvassa ensimmäisten vuosien jälkeen. Monta vuotta meillä oli kvartaaliseksiä, eli ehkä kerran kolmessa kuussa, mutta sitten harveni siitäkin. Pussailua ja halailua ja mukavaa yhdessäoloa meillä sentään vielä on.

Vierailija
49/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi kieltää toiselta ihmiseltä seksuaalisuutta tai seksiä. On törkeää, että sen kieltää täysin toiselta ja kun toinen haluaa niin syytetään seksuaalisesta ahdistelusta.

Seksi on perustarve siinä missä ruoka ja juoma. Kaikki eivät sitä kaipaa, mutta ne ketkä kaipaa niin se kaipuu on tärkeä eikä sitä vo mitätöidä.

Kun tapasin mieheni, hänellä ei ollut seksiä pariin vuoteen. Muutenkaan hänellä ei ole ollut naisia ennen minua kuin pari yhdenillan juttua ja mieheni oli yli 30. Aktiivinen seksielämä muutti hänen elämäänsä sekä psyykkisesti että fyysisesti. Hän on kertonut, että kärsi paljon jännitystiloista, aggressioista ja ylipäätään turhautumisesta. Seksillä on valtava merkitys miehen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin - naisenkin.

Jos et puolisolle halua seksiä tarjota etkä ole valmis myöskään asiaa ratkaisemaan ja hoitamaan niin et voi myöskään kieltää häntä toteuttamasta itseään muualla. Se on moraalitonta ja törkeää ja vaikuttaa siltä, ettet häntä rakasta etkä ajattele asiaa hänen kannaltaan.

Saimme kaksi lasta ja olemme olleet hyvin onnellisia. Olen antanut miehelle luvan toteuttaa itseään myös muualla jos sen tarpeelliseksi kokee, koska en halua, että jään hänen ainoaksi seksuaaliseksi kumppaniksi. En usko, että se on erityisen piristävää. Haluan että hän on onnellinen eikä koe, että parisuhde tarkoittaa lupumista. Itse olen kyllä kokenut tarpeeksi miehiä ennen häntä enkä kaipaa edes muualle. Olemme hyvin onnellisia edelleen ja meillä on hyvä seksielämä.

Vierailija
50/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jotenkin naiset on nyt pinnalla tämän "ei se seksi ole niin tärkeää parisuhteessa" juttunsa kanssa. Jos ei se sulle ole tärkeää niin se on fine mutta älä päätä sen toisen puolesta onko se hänelle tärkeää vai ei. Parisuhteessa on joo muutakin kuin se seksi mutta jos toinen halukas ja toinen ei niin ei se toinen voi vain yksipuolisesti päättää ettei suhteessa ole enää seksiä ja vinkua ettei erota. Sun pitää päättää annatko, eroatko vai saako mies haluamansa joltain muulta ja te ootte edelleen yhdessä.

Tosi simppeliä.

Vierailija
51/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on edes olla suhteessa, jos ei halua seksiä? Mikä sellaisen suhteen pointti on? Ap, hommaa itselles vaikka kämppäkaveri ja anna sen miehen etsiä joku seksuaalisesti aktiivisempi nainen elämäänsä.

t. miehensä pihtaamisesta kärsivä nainen

Vierailija
52/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika pitkältihän se on biologiaa että naisella seksihalut hiipuu iän mukana kun lapset on tehty. Haluttomana harrastettu seksi on kivuliasta ja epämiellyttävää. Seksiin pakottaminen ja painostaminen vie loputkin halut ihan pakkasen puolelle.

Jos miestä parisuhteessa kiinnostaa vain seksi eikä naisen henkiset/emotionaaliset tarpeet, hän on ahdistelija.

Täälläkin miesten vastaukset noudattaa samaa kaavaa: naisen velvollisuus on haluta seksiä yhtä paljon kuin miehensä. Törkeää alistamista.

Itsekin olen kuullut monta kertaa nuo erouhkaukset vähäisen seksin takia, vaikka nyt kuitenkin kerta viikkoon pannaan. Aina olen sanonut että tiedät missä ovi on, vaan ei ole uhkauksiaan toteuttanut.

Vertaisin kyllä asioita että seksin puute on ilmeisesti ihan yhtä kamala asia kuin seksiin pakottaminen. Jospa pariskunnat osaisivatkin tulla toisiaan vastaan tässä asiassa. Mies usein pilaa mahdollisuutensa vonkaamalla ja haukkumalla jos ei saa.

Vierailija
53/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ei voi vaatia seksiä jos toinen ei halua, muttei voi vaatia seksittömyyttä, jos toinen ei halua.

Jos ap (ja muut samasta ongelmasta kärsivät) haluaa pelastaa liittonsa

a) menette seksuaali/parisuhdeterapeutille miettimään halujenne kohtaavuutta

b) keskustelette kompromissin esim seksiä kerta viikkoon, muina aikoina pelkkää hellyyttä

c) annat luvan käydä hakemassa seksi muualta

Vierailija
54/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on ehkä paras vaihtoehto. Seksi on monelle tärkeä osa elämää ja parisuhdetta, eikä se asia varmaan muutu miehesi kohdalla.  Jos et halua seksiä, sinun täytyy joko antaa miehellesi lupa pettää sinua tai antaa hänelle ero jos seksi tuntuu sinusta niin pahalta.

Vierailija
55/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina naisen pitää alistua miehen vaatimukseen. Sp:n ei ole mikään pakko harrastaa seksiä, eikä mies sitä voi vaatia. Niin kuin kirjoitit, #metoo on näyttänyt että naisten ei pidä alistua miesten seksuaaliselle ahdistelulle edes avioliitossa.

Ei aloittajan tarvitse mihinkään alistua. Mutta jos parisuhteessa ei osapuolten toiveet toteudu ja toinen (tai molemmat) selvästi kärsivät siitä niin voi olla hyvä harkita eroa. Tai miettiä yhdessä mitä tilanteelle voisi tehdä.

Vierailija
56/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä jotenkin naiset on nyt pinnalla tämän "ei se seksi ole niin tärkeää parisuhteessa" juttunsa kanssa. Jos ei se sulle ole tärkeää niin se on fine mutta älä päätä sen toisen puolesta onko se hänelle tärkeää vai ei. Parisuhteessa on joo muutakin kuin se seksi mutta jos toinen halukas ja toinen ei niin ei se toinen voi vain yksipuolisesti päättää ettei suhteessa ole enää seksiä ja vinkua ettei erota. Sun pitää päättää annatko, eroatko vai saako mies haluamansa joltain muulta ja te ootte edelleen yhdessä.

Tosi simppeliä.

Ihmiset haluaa parisuhteelta eri asioita. Yksi haluaa elämänkumppanin, toinen haluaa rakastajan ja intohimoa. Kannattaa etsiä rinnalle ihminen joka haluaa samoja asioita.

Vierailija
57/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi kieltää toiselta ihmiseltä seksuaalisuutta tai seksiä. On törkeää, että sen kieltää täysin toiselta ja kun toinen haluaa niin syytetään seksuaalisesta ahdistelusta.

Seksi on perustarve siinä missä ruoka ja juoma. Kaikki eivät sitä kaipaa, mutta ne ketkä kaipaa niin se kaipuu on tärkeä eikä sitä vo mitätöidä.

Kun tapasin mieheni, hänellä ei ollut seksiä pariin vuoteen. Muutenkaan hänellä ei ole ollut naisia ennen minua kuin pari yhdenillan juttua ja mieheni oli yli 30. Aktiivinen seksielämä muutti hänen elämäänsä sekä psyykkisesti että fyysisesti. Hän on kertonut, että kärsi paljon jännitystiloista, aggressioista ja ylipäätään turhautumisesta. Seksillä on valtava merkitys miehen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin - naisenkin.

Jos et puolisolle halua seksiä tarjota etkä ole valmis myöskään asiaa ratkaisemaan ja hoitamaan niin et voi myöskään kieltää häntä toteuttamasta itseään muualla. Se on moraalitonta ja törkeää ja vaikuttaa siltä, ettet häntä rakasta etkä ajattele asiaa hänen kannaltaan.

Saimme kaksi lasta ja olemme olleet hyvin onnellisia. Olen antanut miehelle luvan toteuttaa itseään myös muualla jos sen tarpeelliseksi kokee, koska en halua, että jään hänen ainoaksi seksuaaliseksi kumppaniksi. En usko, että se on erityisen piristävää. Haluan että hän on onnellinen eikä koe, että parisuhde tarkoittaa lupumista. Itse olen kyllä kokenut tarpeeksi miehiä ennen häntä enkä kaipaa edes muualle. Olemme hyvin onnellisia edelleen ja meillä on hyvä seksielämä.

Olen samaa mieltä että seksi kuuluu toimivaan parisuhteeseen ja on monelle henkisesti tärkeää, mutta ei se nyt herranjestas mikään perusoikeus ole. Tuolla logiikallahan raiskaaminenkin olisi vain perustarpeiden tyydyttämistä.

Vierailija
58/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en kaipaa seksiä paljonkaan, mutta ymmärrän kyllä sen, että jos toinen haluaa ja toinen ei niin homma ei oikein toimi. Siinä aina jompi kumpi joutuu alistumaan eli joko toinen harrastaa "pakolla" seksiä tai sitten toinen jää ilman. Ei minustakaan seksiä tarvitse kokoajan.  Vähän kyllä itseäni pelottaa jos joskus saan sellaisen kumppanin joka haluaa seksiä tosi usein. Toisaalta voihan tämä omakin kiinnostus seksiin vielä muuttua ja vaikuttaahan se kumppaninkin käytös tosi paljon ja tietysti omakin millaista se seksi on. Jotkut ihmiset vaan ovat siinäkin mielessä kiinnostavampia. Itsellä on vielä se ikävä asia, että seksi on aika kivuliasta minulle, ehkä se tästä helpottaa.Tämä on nyt tällaista nuoren ihmisen höpinää jolla ei paljon kokemusta vielä näistä asioista ole.

Vierailija
59/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö,höpö. Seksi ei ole perustarve, koska ei sen puutteeseen kuole. Ja omia käsiä voi käyttää jos ei kestä.

Vierailija
60/74 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat lapsia.

He kyllästyvät nopeasti.

Haluavat olla vapaita menemään. Ihan tavallista. Anti mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan