Minna Parikan kengät ihan jäätävän rumia
En ole ikinä Parikan designistä pitänyt, mutta kyllä nyt on ihan järkyttävä mallisto esim. nämä
https://www.minnaparikka.com/fi/candy-mule-blue-suede-fuchsia
Ei helv...
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on valkoiset pupukorvatennarit vaaleanpunaisilla pupuhännillä, oon tykänny niistä. Hyvät jalassa.
Sulla on varmaan myös "mies", joka kulkee vaaleanpunaisessa kylpytakissa, jossa on perseen kohdalla vaaleanpunainen töpöhäntä.
vituttaako elää tylsää ja merkityksetöntä elämää, kun vittuilet paskoilla servausyrityksilläsi muita? etkö uskalla laittaa jalkaasi kuin mustia tavallisia eccoja? :D t.eri
No ei vituta 😁
Teen parasta aikaa väitöstä keskustelupalstoista ja joskus tosiaan sörhäisen ampiaispesää, jotta saan enemmän materiaalia vaikka sinun vastauksestasi. Tiedän: Näin ei pitäisi toimia 😏
Oikeastiko jossain menee tuollainen aihe läpi? Onnea työllistymien kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Tyylittömiä ja ylihintaisia kenkiä. EN tykkää. Pidän jalkaystävällisistä kengistä, hintataso sama kuin Parikan kengissä. Mutta, jokainen tavallaan!
Parikan kengät ovat myös tosi jalkaystävälliset. En ole ainakaan kuullut kenenkään moittivan asiaa.
Jokainen tavallaan kuten sanoit :)
Niin sanoin, ja pysyn sanojeni takana. Parikan kenkämaloisto sopii varmasti nuorille, joilla ei ole vielä nivelrikkoa yms. vaivoja jaloissaan. Mitä tyyliin tulee, en pidä siitä. Tämä EI ole moite Minnan trendille: tämä on toteamus : makuja on monia & antaa kaikkien kukkien kukkia 💕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on valkoiset pupukorvatennarit vaaleanpunaisilla pupuhännillä, oon tykänny niistä. Hyvät jalassa.
Sulla on varmaan myös "mies", joka kulkee vaaleanpunaisessa kylpytakissa, jossa on perseen kohdalla vaaleanpunainen töpöhäntä.
vituttaako elää tylsää ja merkityksetöntä elämää, kun vittuilet paskoilla servausyrityksilläsi muita? etkö uskalla laittaa jalkaasi kuin mustia tavallisia eccoja? :D t.eri
No ei vituta 😁
Teen parasta aikaa väitöstä keskustelupalstoista ja joskus tosiaan sörhäisen ampiaispesää, jotta saan enemmän materiaalia vaikka sinun vastauksestasi. Tiedän: Näin ei pitäisi toimia 😏Oikeastiko jossain menee tuollainen aihe läpi? Onnea työllistymien kanssa...
Juu. Itse kun on tehnyt väitöskirjaa kvanttimekaniikasta, vähän hämmentää ajatus, että noinkin voi tehdä väitöskirjaa Suomessa.
kyllä ne NIIN RUMIA on ja kehtaan sen sanoa ihan samaa mieltä kuin tuolla ekana viestittäjällä
Ymmärtäisin nuo hinnat, jos valmistusmaa olisi Suomi ja itse tekis nuo. Mutta homma menee, että nimi kylkeen, valmistus tusinatehtaalla Espanjassa ja hinnasta menee 50e valmistukseen ja toimittamiseen.
Eräs puoli tuttu teki itse puisia platform tyylisiä korkkareita ja soljet ja pohjallinen oli aitoanahkaa ja niidenkin hinnat oli 200e luokkaa sisältäen kaiken sen materiaalin, käsityön, suunnittelun ja verot.
Vierailija kirjoitti:
kyllä ne NIIN RUMIA on ja kehtaan sen sanoa ihan samaa mieltä kuin tuolla ekana viestittäjällä
Kyllä kuka tahansa kehtaa sanoa mitä tahansa anonyyminä netissä, fiksuimmat vaan valitsevat asiallisen tyylin.
Hintaa en kyllä ymmärrä ja muutenkaan en niistä kyllä pidä ihan muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Itsellä kalleimmat kengät ovat olleet 120 euroa ja itse en voisi mitään yli 200 e kenkiin pistää.
Minna Parikan kengät ovat merkkikengiksi vielä aika kohtuuhintaisia. Kansainväliset design-merkit alkavat nykyään olla tuhannen dollarin hintaluokassa.
Saa sanoa, ettei pidä Minna Parikan kengistä ja olla vapaasti sitä mieltä.
On kuitenkin erittäin lapsellista vihjata, ettei muilla olisi oikeutta pitää hänen kengistään tai että jotkut käyttävät niitä vain statuksen takia. Mielipidettään ei ehkä kannattaisi myöskään perustaa yhteen kenkäpariin kuten pupunkorvakenkiin. Tämä pätee yleisestikin mielipiteiden muodostumiseen. Veikkaan, että monet täälläkin ovat nähneet ainoastaan avausviestin kengät ja puputennarit eikä heillä ole aavistustakaan esimerkiksi Parikan vanhemmasta tuotannosta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kanssa käsitä noiden suosiota.
Tää bloggaaja on ihan koukussa niihin ja jopa lapselleen ostaa niitä 😕https://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina/tyttaren-ensimmaiset-pari…
Ihminen voi olla koukussa paljon pöllömpäänkin kuin kenkiin. Ehkä sullakin on joku mielenkiinnon kohde, mitä muut ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Minna Parikan kengät ovat merkkikengiksi vielä aika kohtuuhintaisia. Kansainväliset design-merkit alkavat nykyään olla tuhannen dollarin hintaluokassa.
Merkkiä niissä ole kun nimi! Makia oli suomalainen vaatemerkki, mutta nykyisin turkkilainen vai pakistanilainen. Sama tuppaa olemaan muillakin "merkeillä". Maksan Dolce&Gabbanasta mielelläni, jos ne on Italialaista laatua, mutta valmistus jossain Bangladeshissa on vain täyttä ryöstöä, niin työntekijöiltä kuin asiakkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö sekin oo vähän huonosta itsetunnosta kertovaa jos pitää haukkua jotain mistä ei itse pidä🤔
Kuka sitä nyt sitä haukkuisi, mistä pitää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää bloggaaja on ihan koukussa niihin ja jopa lapselleen ostaa niitä 😕https://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina/tyttaren-ensimmaiset-pari…
Mikäs sua Nelliinan kenkäostoksissa tökkii? Tosi söpöt nuo lapsen glitteritennarit, ja vielä käytettynä ja halvalla saatu. Lapsillehan nuo pupunkorvat nimenomaan sopii. Olisin itsekin rakastanut tuollaisia 3-vuotiaana.
Ei varsinaisesti töki mikään. En vaan käsitä, että ostellaan kenkiä, joita säilytetään laatikoissa. Itse ostan kengät, jos tarvetta ilmenee.
Jos olet häntä yhtään seurannut, tiedät, että hän myös käyttää kenkiään eikä osta niitä vain koristeeksi. Laatikossa niitä säilytetään mm. siksi, että ne pysyvät hyvässä kunnossa käyttökertojen välillä.
"Minulla on ollut tapana ostaa itselleni joululahjaksi joka vuosi kengät..."
"En käytä näitä kenkiä..."
Älytöntä sanon minä.
Saahan niitä kenkiä ostaa, jos käyttää niitä ja pitää niistä. Aika monikin tällä palstalla ostelee itselleen vaikka mitä. En kyllä muista, että hän olisi koskaan sanonut, ettei hän käytä kyseisiä kenkiä mutta ei raaski kuitenkaan luopua niistä. Joitain kenkiä hän on kyllä sanonut käyttävänsä säästeliäästi.
Vierailija kirjoitti:
Ap taisit sohaista ampiaispesään, Parikan popoista kun ei tässä valtakunnassa saa lausua poikittaista sanaa. Niistä kuuluu tykätä ja ihan kaikkien, vauvasta vaariin, tulee huokaillen haaveilla pupunkorvakengistä. Samoin N- bloggaajan kulutustyylistä ei saa sanoa mitään , ei edes ihmetellen.
Ps. On ne Parikan laukutkin karmeita, etenkin sellainen iso muodoton möhkäle, jossa sellaiset piparkakkureunat.
Mitä ihmeteltävää hänen kulutustyylissään on?
Vierailija kirjoitti:
Parikan kengät tehty Espanjassa ja silti hintaa satoja euroja? Ymmärtäisin, jos niitä värkättäisiin täällä Suomessa.
Ihmiset eivät ymmärrä ollenkaan tällä palstalla, mitä vaatteiden ja kenkien tekeminen maksaa, jos ne tehdään vähänkin eettisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sua Nelliinan kenkäostoksissa tökkii? Tosi söpöt nuo lapsen glitteritennarit, ja vielä käytettynä ja halvalla saatu. Lapsillehan nuo pupunkorvat nimenomaan sopii. Olisin itsekin rakastanut tuollaisia 3-vuotiaana.
Ei varsinaisesti töki mikään. En vaan käsitä, että ostellaan kenkiä, joita säilytetään laatikoissa. Itse ostan kengät, jos tarvetta ilmenee.
Jos olet häntä yhtään seurannut, tiedät, että hän myös käyttää kenkiään eikä osta niitä vain koristeeksi. Laatikossa niitä säilytetään mm. siksi, että ne pysyvät hyvässä kunnossa käyttökertojen välillä.
"Minulla on ollut tapana ostaa itselleni joululahjaksi joka vuosi kengät..."
"En käytä näitä kenkiä..."
Älytöntä sanon minä.Saahan niitä kenkiä ostaa, jos käyttää niitä ja pitää niistä. Aika monikin tällä palstalla ostelee itselleen vaikka mitä. En kyllä muista, että hän olisi koskaan sanonut, ettei hän käytä kyseisiä kenkiä mutta ei raaski kuitenkaan luopua niistä. Joitain kenkiä hän on kyllä sanonut käyttävänsä säästeliäästi.
Ja asiasta sivuun, saa ostaa, vaikka ei pitäisikään. Minulla on tainnut olla yhteensä kuudet Parikan kengät. Ei yhtään pupunkorvia. Osa on kävelty loppuun ja roskissa, osa hyvin vähällä käytöllä, osa kohtuullisella käytöllä ja hyvin pitkään olleet käytössä. Eikä sinänsä kuulu muille, mitä rahoillani teen. Alkoholiin esim minulla ei rahaa kulu.
Oon nähnyt hienojakin (niitä peruskorkkareita, tosin korot usein aika korkeita) mutta joo kammotuksiakin on. Kuitenkin erottuu joukosta, siksi varmaan "kuuluisa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä matka lapsekkaasta hihi-suomidesignistä italialaiseen eleganttiin kenkädesigniin...
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että muodin ei pidä olla liian vakavaa. Minna Parikan varhaisemmissa mallistoissa on myös oikein elegantteja kenkiä. Myös italialaiset osaavat suunnitella kepeitä ja leikkimielisiä kenkiä.
Italialaisessa designissä pupukorvat löytyvät ainoastaan aamutossuista. Yleensä lasten aamutossuista.
Älä nyt niihin pupukorviin jumitu, aikuinen ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikan kengät tehty Espanjassa ja silti hintaa satoja euroja? Ymmärtäisin, jos niitä värkättäisiin täällä Suomessa.
Ihmiset eivät ymmärrä ollenkaan tällä palstalla, mitä vaatteiden ja kenkien tekeminen maksaa, jos ne tehdään vähänkin eettisesti.
Kengät ovat oikeasti työläs tuote. Tämän näkee esim siitä, että kun kulkee vaikka Usan Outlet-myymälöissä, löytää helposti eri merkkien hyvin halpoja nahkalaukkuja, jotka yksinkertaisimmillaan ovat vain muutama nahanpala ommeltuna yhteen.
Kenkiä noissa merkkien, esim Kate Spade, outletmyymälöissä ei ole koskaan. Koska kengästä ei ole yhtä helppoa tehdä sellaista helppoa halpisversioita kuin laukuista.
Ja siis erikseen ovat tietysti vanhoja mallistoja myyvät liikkeet, niissä on myös kenkiä.
Tykkään kyllä ihan niistä mutta hieman häiritsee se puputyttö-estetiikasta ammentava design! Että ollaanko tässä aikuisia naisia ollenkaan vai ikuiselle likaiselle 60-luvulle jämähtäneitä blayboy bunnyjä ja naislapsia!
t. feministi