Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön alkoholisti vela täällä, onko apuja mammat?

Vierailija
12.01.2018 |

Taas kumoan kaljaa ja roikun täällä palstalla kun sosiaalinen elämä on olematonta ja pitkän parisuhteen tilanne se ettei taloudellisesti ole järjellisesti ajateltuna fiksua tehdä lapsia :( Mulla on lähihoitajan tutkinto mutta kaikki työt menee (ihan te-toimiston virkailijalta kuultuna) tiskin alta ns. hyväveliverkostona ja sairaanhoitajaopiskelut keskeytyi kun en saa opintolainaa eikä töitä löydy. Mitä hittoa tässä tekee!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat samaa rataa. Hyvinhän sulla menee.

Vierailija
2/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan. Mut inhottaa olla elättinä ja ja etsiä päivään jotain sisältöä juomalla kaljaa. :(

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

You go girl!

Vierailija
4/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen jo ikäloppu (55). Kouluttauduin töiden toivossa 4 v. sitten lähihoitajaksi, jäädessäni pitkältä uralta työttömäksi. No, pari sijaisuutta tuli tehtyä, se siitä. Nyt työttömänä lojutaan kotona. Suhteita ei ole ja ikää liikaa. Masennus on ottanut valtaa, viiniä kuluu liikaa, tuntuu, että tyhjyys on täytettävä jollain. Nyt vielä tämä aktiivimalli ahdistaa lisää.

Vierailija
5/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule tänne niin täti ottaa sinut tissien väliin. Eiköhän sitten ala helpottaa!

Vierailija
6/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan. Mut inhottaa olla elättinä ja ja etsiä päivään jotain sisältöä juomalla kaljaa. :(

-ap

Opi olemaan sinut tuon inhotuksen kanssa. Eipä se ole keneltäkään kovinkaan paljon pois. Kun annat vain olla ja lopetat turhan stressaamisen niin mistäs sitä tietää, että vaikka saisit jonkun ajatuksen tehdä jotain muuta kuin litkiä olutta. Jos tuota ajatusta ei tule niin ei sekään mitään haittaa. Sitten vain jatkat litkimistä. Tärkein, korostan tärkein asia on, että et stressaa niin paljon.

Vierailija
7/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen jo ikäloppu (55). Kouluttauduin töiden toivossa 4 v. sitten lähihoitajaksi, jäädessäni pitkältä uralta työttömäksi. No, pari sijaisuutta tuli tehtyä, se siitä. Nyt työttömänä lojutaan kotona. Suhteita ei ole ja ikää liikaa. Masennus on ottanut valtaa, viiniä kuluu liikaa, tuntuu, että tyhjyys on täytettävä jollain. Nyt vielä tämä aktiivimalli ahdistaa lisää.

Kiitos vastauksestasi <3 

Kuvasit myös mun tilannetta täysin paitsi että itse olen vielä "nuori kolmekymppinen" (tunnen olevani vähintään muumio). Ei ole mitään järkeviä kursseja te-toimistolla, jotain rekkamiehen erikoistumiskoulutuksia vain. Paskaa. Kaikki on paskaa. Tai kaljaa.

-ap

Vierailija
8/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule tänne niin täti ottaa sinut tissien väliin. Eiköhän sitten ala helpottaa!

Kiitos! Varmaan tekis hyvää! <3

Vierailija
9/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää kaikki alkoholistit AA:han!

Vierailija
10/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Opi olemaan sinut tuon inhotuksen kanssa. Eipä se ole keneltäkään kovinkaan paljon pois. Kun annat vain olla ja lopetat turhan stressaamisen niin mistäs sitä tietää, että vaikka saisit jonkun ajatuksen tehdä jotain muuta kuin litkiä olutta. Jos tuota ajatusta ei tule niin ei sekään mitään haittaa. Sitten vain jatkat litkimistä. Tärkein, korostan tärkein asia on, että et stressaa niin paljon.

On se ilmeisesti, kun tuli ensin ideologisesti työttömät ja sitten aktiivimalli (mulla ei ole muuta kun aikaa lukea lehtiä moi). Mä kirjoitinkin tossa että hain sairaanhoitajakouluun ja pääsin ja opinnot keskeytyi koska en saa lainaa koska ei luottotietoja. Mitä mä muutakaan voisin opiskella kun ei ole niitä luottotietoja.. kirjat ja matkakulut vie aika tavalla rahaa saati sitten ihan eläminen, vuokrat ym. 

Ja jos joku kysyy niin kaljarahat on pois kaikista "harrastuksista" ja ruuasta.

-ap

Vierailija
11/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi <3 

Kuvasit myös mun tilannetta täysin paitsi että itse olen vielä "nuori kolmekymppinen" (tunnen olevani vähintään muumio). Ei ole mitään järkeviä kursseja te-toimistolla, jotain rekkamiehen erikoistumiskoulutuksia vain. Paskaa. Kaikki on paskaa. Tai kaljaa.

-ap

Sinä olet vielä nuori. Sinulla on mahdollisuuksia. Tiedät jo koulutuksesi kautta kanavat, mistä saat apua. Voit vaikka kouluttauttua lisää/vaihtaa alaa. Huomenna on uusi päivä. Toivon kaikkea hyvää sinulle. Voimia.

Vierailija
12/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

On se ilmeisesti, kun tuli ensin ideologisesti työttömät ja sitten aktiivimalli (mulla ei ole muuta kun aikaa lukea lehtiä moi). Mä kirjoitinkin tossa että hain sairaanhoitajakouluun ja pääsin ja opinnot keskeytyi koska en saa lainaa koska ei luottotietoja. Mitä mä muutakaan voisin opiskella kun ei ole niitä luottotietoja.. kirjat ja matkakulut vie aika tavalla rahaa saati sitten ihan eläminen, vuokrat ym. 

-ap

Niin kauan kun "jaksat" stressata noista mainitsemistasi asioista niin elämäsi pysyy suurella todennäköisyydellä kurjana. Jos annat toisten puheiden ja mielipiteiden lannistaa niin luultavasti omaat heikon itsetunnon ja pidät itseäsi herkästi arvottomana. Ei tarvitse rinnastaa omaa elämää toisten elämään. Sinulla on oma elämäsi. Se on ainut asia mitä muilla ei voi olla mitä sinulla on.

Vierailija
13/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi <3 

-ap

Sinä olet vielä nuori. Sinulla on mahdollisuuksia. Tiedät jo koulutuksesi kautta kanavat, mistä saat apua. Voit vaikka kouluttauttua lisää/vaihtaa alaa. Huomenna on uusi päivä. Toivon kaikkea hyvää sinulle. Voimia.

Kiitos. Arvostan. 

Ja olen hakenut apua ja saanut sitä. Se ei vain poista ongelmaa, että käy puhumassa jonkun kanssa. :( Tarvitsen työtä, rahaa ja arkea!

-ap

Vierailija
14/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat drinksua ja näpräät kikkeliäsi. Se on mukavaa.

Vierailija
15/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hipiksi Intiaan , ei rasita työttömän oravanpyörä

Vierailija
16/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Niin kauan kun "jaksat" stressata noista mainitsemistasi asioista niin elämäsi pysyy suurella todennäköisyydellä kurjana. Jos annat toisten puheiden ja mielipiteiden lannistaa niin luultavasti omaat heikon itsetunnon ja pidät itseäsi herkästi arvottomana. Ei tarvitse rinnastaa omaa elämää toisten elämään. Sinulla on oma elämäsi. Se on ainut asia mitä muilla ei voi olla mitä sinulla on.

Olin töissä ja sain tarpeeksi rahaa maksaa laskuni, eikä minua stressannut mikään. En käyttänyt liikaa alkoholia tai muutenkaan elänyt yli varojeni. Kaikki oli okei. 

Vasta sitten kun jäin työttömäksi, alkoi tämä lipitys ja kurjuus. Ei ole varaa mihinkään ja tuntuu ettei mikään vaihtoehto paitsi työ nosta tästä ylös. Ja työtä ei ole.

-ap

Vierailija
17/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat drinksua ja näpräät kikkeliäsi. Se on mukavaa.

Ei ole kikkeliä ja mieskin niin kyllästynyt ettei jaksa mun hiplailua :)

-ap

Vierailija
18/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene hipiksi Intiaan , ei rasita työttömän oravanpyörä

Tarttis ensin saada lentolippuun n. 400e jostain! Mä olen pitänyt sellaista salaista sukanvartta mut nyt olen alkanut ottaa kaljarahat sieltä.

-ap

Vierailija
19/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Täällä 50v. työtön lähihoitaja. Kyllä kieltämättä ottaa hermoon, kun työttömäksi jäädessäni joka tuutista toitotettiin, että kouluttaudu lähihoitajaksi. Saat valita työpaikkasi. Joopa joo. Pari lyhyttä sijaisuutta ja siinä ne työpaikat. Jos et onnistu luomaan suhteita tai uskallat kritisoida jotain asiaa, se on siinä. Alalla on pienet piirit. Alalla on vakiviroissa alkoholin ja lääkkeiden väärinkäyttäjiä. Työttömyys lähihoitajilla on korkea, vaikka asiasta ei puhuta muualla kuin liiton lehdessä. Koulutetaan liikaa, koska jokainen työtön työnnetään lähihoitajakoulutukseen. Lisäksi tuodaan ulkomailta halpoja hoitajia, esim. Attendon filippiiniläiset hoitajat. Vanhusten hoivapaikoissa liian vähän hoitajia, pää-asia tehdä voittoa veroparatiisifirmoille. Ei, ihme, että alalla on niin paljon päihdeongelmia.

Vierailija
20/28 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap. Täällä 50v. työtön lähihoitaja. Kyllä kieltämättä ottaa hermoon, kun työttömäksi jäädessäni joka tuutista toitotettiin, että kouluttaudu lähihoitajaksi. Saat valita työpaikkasi. Joopa joo. Pari lyhyttä sijaisuutta ja siinä ne työpaikat. Jos et onnistu luomaan suhteita tai uskallat kritisoida jotain asiaa, se on siinä. Alalla on pienet piirit. Alalla on vakiviroissa alkoholin ja lääkkeiden väärinkäyttäjiä. Työttömyys lähihoitajilla on korkea, vaikka asiasta ei puhuta muualla kuin liiton lehdessä. Koulutetaan liikaa, koska jokainen työtön työnnetään lähihoitajakoulutukseen. Lisäksi tuodaan ulkomailta halpoja hoitajia, esim. Attendon filippiiniläiset hoitajat. Vanhusten hoivapaikoissa liian vähän hoitajia, pää-asia tehdä voittoa veroparatiisifirmoille. Ei, ihme, että alalla on niin paljon päihdeongelmia.

Kiitos vastauksestasi. Tähän havahduin itsekin. Mulle sanottiin kanssa että "varma työpaikka" missä tahansa Suomessa. Yhtään vakisopparia en ole saanut, pitkiä sijaisuuksia kesäisin olen tehnyt mut muuten puhutaan päivistä tai viikoista ja nyt uudella paikkakunnalla ei sitäkään vähää. 

Tsemppiä sulle kanssa.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi