Miksi päiväkodin "tädit" ei meikkaa, pukeutuvat vain tunikoihin ja leggareihin? Aamuisin vastassa kalpeita/punottavia naamoja
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Siinä työssä taitaa focus olla jossain muussa kun ulkonäössä.
Niinpä. Sit jos jossain päikyssä joku täti laittautuukin, niin eiköhän siitäkin vedä joku herneen nenäänsä.
"Kaamea meikkikotka. Katseleekojan vaa päivät pitkät ripsenpidennyksiään peilistä. Nämäkö ovat lasten roolimalleja." Ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä työssä taitaa focus olla jossain muussa kun ulkonäössä.
Niinpä. Sit jos jossain päikyssä joku täti laittautuukin, niin eiköhän siitäkin vedä joku herneen nenäänsä.
"Kaamea meikkikotka. Katseleekojan vaa päivät pitkät ripsenpidennyksiään peilistä. Nämäkö ovat lasten roolimalleja." Ja niin edelleen.
Joo tai sitten alkais valitus siitä kuinka päiväkodin täti päivät pitkät yrittää iskeä lasten isejä niissä meikeissään ja vaatteissaan :D
Lto:na pakko kommentoida vielä näihin "Ei ole mitään syytä laittautua töihin" ja "Tarhantädin työssä tärkeintä on huolehtia lapsista, ei keskittyä ulkonäköön"-tyylisiin kommentteihin:
Mä "laittaudun" töihin ihan oman itseni takia - mulle tosiaan tulee siitä skarppi ja freesi olo, ja siinä fiiliksessä on kiva lähteä töihin. Koska tosiaan kotona tulee oleskeltua meikittömänä leggareissa, kollareissa ja huppareissa, niin mulla olisi tosi nuhjuinen ja epämiellyttävä olo jos lähtisin samalla lookilla töihin. Ylipäätään en mihinkään laittaudu muiden ihmisten takia, vaan oman itseni. Eli en laittaudu töihin siksi, että menisin sinne esiintymään.
Lisäksi töihin laittautuminen ei vähennä työhön ja lapsiin keskittymistä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen lastentarhanopettaja, ja meikkaan päivittäin töihin. Tykkään myös pukeutua nätisti ja siististi töihin, ja perusvaatetukseni töissä on neule/neuletakki + (joustavat) farkut-combo. Hiukset pidän yleensä kiinni.
Jokainen pukeutukoot töihin miten haluaa. En kuitenkaan ymmärrä mielipiteitä tyyliin "Mitä järkeä päiväkotiin pukeutua kivasti, ei lapsia kiinnosta miltä tarhantädit näyttävät". Miksei päiväkotityössä saisi pukeutua nätisti siinä missä toimistotyöntekijä tai vaateliikkeen myyjä? Ei ole olemassa ääripäitä urheiluvaatteet ja valkoinen silkkipaita, vaan siinä välillä on kaikenlaisia vaihtoehtoja.
Kotona nyhjään kollareissa ja huppareissa, ja jos vetelisin samoissa kledjuissa töissä, olisi tosi nuhjuinen olo. Tulee heti skarpimpi ja freshimpi olo kun pukee päälle jotain muuta kuin ne kotivaatteet.
Olen täysin samoilla linjoilla kanssasi. Itse teen kehitysvammaisten parissa kolmivuorotyötä ja välillä työ on melko fyysistä ja joutuu eritteidenkin kanssa tekemisiin, perus ohjaustyön lisäksi. Olen aina tykännyt kauniista vaatteista ja meikata ja laittaa hiuksia. Töissä vietetään kuitenkin niin paljon aikaa päivässä, että kokisin sen erittäin ahdistavana ja masentavana, jos en voisi myös työaikana toteuttaa tätä puolta itsestäni ja näyttää itseltäni. Hieman olen miettinyt vaatteita niin, että ne on helposti pestävää materiaalia ja esim tosi isoja korvakoruja en uskalla töihin laittaa, mutta muuten kyllä pukeudun ja meikkaan töihinkin siististi. Minustakin jokainen saa toimia niin kuin haluaa, mutta joskus olen kyllä ihmetellyt miten vähän ihmiset taitavat välittää ja tykätä pukeutumisesta...80% työyhteisössämme ei juurikaan mieti pukeutumistaan sen kummemmin (esim trikoopaita+legginsit) tai meikkaa töihin. Välillä mietin että olisi kiva, jos työyhteisössä olisi enemmän "sielunsiskoja"...mutta jokainen tyylillään.
Miksi kukaan lasten kanssa meikkaisi? Jos lähtee jonnekin Helsingin keskustaan, voi vähän meikatakin. Tai jos on sellaisessa työssä, että on todella paljon ihmisten, siis aikuisten, kanssa tekemisissä. Olisi vähän outoakin jos päiväkodin tädit meikkaisivat. Kerran jollakin oli kuulemma moniväristä kynsilakkaa, se on mielestäni asiatonta. Vääriä arvoja lapsille. Wt-arvoja. Kynsilakka muutenkin on päiväkotityössä asiatonta.
Mä olen kalpea ja meikitön ope. Tänäänkin laitoin puhtaat vaatteet päälle ja WC käynnin yhteydessä huomasin et joku lapsi oli räkinyt Tai pyyhkinyt kätensä olkapäähäni. Ei kun putsaamaan sitä. Päiväkotiapulainen ollut Sairaana joten lattiat Pölyssä. Siellä istutaan lasten Kanssa lattialla. Jos oisin meikeissä ni joku sanois et yritän pokata jonkun isän.
Koska päiväkotityössä joutuu kyykkimään, istumaan lattialla ja kumartelemaan todella paljon. Farkut yms. on todella huonot siihen hommaan. Meikkiä jotkut käyttää jos haluavat. Tärkeintä on huolehtia lasten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista :)