Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi päiväkodin "tädit" ei meikkaa, pukeutuvat vain tunikoihin ja leggareihin? Aamuisin vastassa kalpeita/punottavia naamoja

Vierailija
12.01.2018 |

kaavuissa..

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunikat ja legginsit ovat selvästi jollekin palstalaiselle pakkomielle, koska niiden kamaluudesta on joka päivä täällä aloituksia.

Kysyjä on mies, joka viihtyy minihameessa ja tiukassa topissa - vuoden ympäri.

Vierailija
22/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä päiväkodissa lasten "uralla" oli vastassa usein nainen valkoisessa silkkipaidassa ja viimeisen päälle huoliteltuna. 

Tuntui vähän oudolta, mutta ihan hyvä hoitaja oli. En vain odottanut ihan tätä. Mietin kuinka tätä habitusta vahingoittamatta hoidetaan pikkuisten potatukset ja muu likainen työ. 

Eli mieluummin rento olemus ja vaatteet sen mukaiset. Hygieniaa parantavat huomattavasti koruttomat kädet ja lyhyet kynnet ilman lakkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin joskus kun vastassa on itsestään huoltapitämätön hoitaja että, miten jaksaa pitää lapsista huolta, enkä usko että kenenkään kasvoille jokapäivä oksennetaan

Vierailija
24/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niillä työtkin ala aika varhain, en mä ainakaan heräisi neljätä aamulla laittautumaan sitä varten, että lapset myöhemmin päivän mittaan lääppii meikit pois naamasta.

Vierailija
25/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kunnassa on sääntö, että lastentarhanopettajien täytyy olla työpäivä korkokengissä, minihameessa ja rakennekynsissä.

Tiedän ja on erikoinen sääntö. Korkokengillä on vaikea kävellä.

Terv Päiväkodin setä

Vierailija
26/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin meikkaan, vaikka olenkin päiväkodissa töissä. Meikki on tosi kevyt ja uskallan väittää, että kaikki eivät sitä edes huomaa. Myös vaatteeni ovat muutakin kuin kaapuja. Tietysti sellaisia vaatteita, joissa on hyvä olla lasten kanssa töitä tehtäessä.

Vierailija
27/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen päiväkodissa yksi 'täti' on usein sellaiset pakkelit naamassa, että useimmat ei meikkaa niin paljon juhliin tai yökerhoon edes. Pistää kyllä silmään enemmän kuin meikittömyys, eikä välttämättä hyvällä tavalla...

Mun lapsen päiväkodissa on myös yksi tällainen. Myös pukeutuminen on samaa tyyliä. Ei pipoa vaikka yli 10 astetta pakkasta. Paremmalta minusta näyttäisi tilanteeseen ja säähän sopivampi tyyli.

Vierailija
28/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meikkiä ja joustavat vaatteet sekä hiukset yleensä kiinni... mun työasu. Olen lastentarhanopettaja. Jaan ruokaa... en halua hiuksia lasten lautasille. Joustavien vaatteiden päälle helpompi vetää toppavaatteet pari kertaa päivässä. Joka päivä vaatekerta pesuun, kun hyvin usein joku pyyhkäissyt nenänsä hihaani tai likaiset kätensä mun selkääni... silkkipaita tuskin kestäisi tuossa pesurumbassa.

Ei hajusteita... korkeintaan miedon tuoksuista deodoranttia.

Olen kasvatusalan ammattilainen... en malli tai tekemässä vaikutusta tyylikkäällä ulkonäöllä.

Vierailija
29/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran päiväkodissa töissä ja olen aina ollut sellainen että olen meikannut sekä laittanut hiukseni. Pukeudun siististi. Olin siellä puolisen vuotta ja joka päivä tuntui siltä että oli jotenkin väärin näyttää huolitellulta. Muut työntekijät katsoivat vähän nyrpeinä. En silti muuttanut itseäni niiden takia. On totta että päiväkodissa työskennellessä tulisi pukeutua verkkareihin/leggareihin sekä pelkkään ripsariin jotta et vaan erotu harmaasta massasta. Mä olen enemmänkin sitä mieltä että päiväkodin työntekijä näyttää harmaalta varpuselta ollaakseen vanhemmille uskottavan lastenhoitaja.

Vierailija
30/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä meikkaan, mutta olen silti kalpea. Sori siitä.

Minä meikkaan hieman ja olen kalpea, koska se on kaunista. Tosin en ole mikään läski päiväkodin "täti."

Vierailija
31/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi sullakin kalpea ja punoittava naama jos itkisit edellisenä iltana itsesi uneen ajatellessasi, että aamulla täytyy taas mennä sinne töihin.

Jotkut kunnat määräävät, että hiukset on pidettävä kiinni ja meikit, korut ja kynsilakat pois. Silmienväriä eivät vielä toistaiseksi päätä.

Vierailija
32/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ole huolittelematon. Meikkaan joka päivä, vaikka työpäivä alkaisi klo 6:30. Teen meikkipohjan, kulmat, silmämeikin (luomiväri + ripset) ja laitan huulikiiltoa. Olen hoikka, vaaleat, pitkät hiukset.

Vaatteiden suhteen on sitten joustettava enemmän, tätä työtä ei voi tiukoissa farkuissa ja topissa tehdä. Mukavat siistit housut ja trikoo/neule.

Vierailija
33/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä meikkaan, mutta olen silti kalpea. Sori siitä.

Minä meikkaan hieman ja olen kalpea, koska se on kaunista. Tosin en ole mikään läski päiväkodin "täti."

Miksihän kommentoit tätä ketjua sitten? Todistaaksesi omaa paremmuuttasi? 

Se toimii paremmin vain omassa päässä.

Vierailija
34/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lastentarhanopettaja, ja meikkaan päivittäin töihin. Tykkään myös pukeutua nätisti ja siististi töihin, ja perusvaatetukseni töissä on neule/neuletakki + (joustavat) farkut-combo. Hiukset pidän yleensä kiinni.

Jokainen pukeutukoot töihin miten haluaa. En kuitenkaan ymmärrä mielipiteitä tyyliin "Mitä järkeä päiväkotiin pukeutua kivasti, ei lapsia kiinnosta miltä tarhantädit näyttävät". Miksei päiväkotityössä saisi pukeutua nätisti siinä missä toimistotyöntekijä tai vaateliikkeen myyjä? Ei ole olemassa ääripäitä urheiluvaatteet ja valkoinen silkkipaita, vaan siinä välillä on kaikenlaisia vaihtoehtoja.

Kotona nyhjään kollareissa ja huppareissa, ja jos vetelisin samoissa kledjuissa töissä, olisi tosi nuhjuinen olo. Tulee heti skarpimpi ja freshimpi olo kun pukee päälle jotain muuta kuin ne kotivaatteet.

Vierailija
35/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaavuissa..

Miksi niiden pitäisi meikata? 

Kukaan ei vastannut tähän kysymykseeni vielä, paitsi ne jotka ovat eri mieltä (ts. järkevät päikyn tädit). 

= provo

Vierailija
36/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumppaan ja leikin (ja sopivasti myös riehin) lasten kanssa päivittäin niin sisällä kuin ulkona - joustavat vaatteet tällöin sopivat/sopivimmat ylle.

ja meikannut en ole edes murrosiässä.

Lastenkin on kivempi muiskauttaa pusu poskelle, kun ei mitkään tökötit ole kemikaalikuormaa kasvattamassa pikku suukkosuussa.

T: punanaama ope

Mitä? Hyi, et oo tosissas?

Siis et kai tosissas väitä että päivähoidossa olevat lapset useinkin pussaa poskelle työntekijää?

Vierailija
37/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä meikkaan, mutta vaatteiden suhteen pitää ottaa huomioon että pitää nostella, kumartua, kyykistellä. Joku saattaa kaataa maidot päälle, tai kaataa keitot syliin. Joskus joku oksentaa päälle. Käytännössä mitä vaan voi lentää päivän aikana päälle, joten kovin kallista ei kannata päälle laittaaa. Tai epämukavaa. Korujen suhteen kannattaa myös olla tarkkana, yksi raivokohtaus ja joku vetää korvikset tai kaulakorut irti.

Mutta jokainen pukeutuneen tavallaan. Itselle kuitenkin pääasia lapset ei oma ulkonäkö.

Vierailija
38/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan ole huolittelematon. Meikkaan joka päivä, vaikka työpäivä alkaisi klo 6:30. Teen meikkipohjan, kulmat, silmämeikin (luomiväri + ripset) ja laitan huulikiiltoa. Olen hoikka, vaaleat, pitkät hiukset.

Vaatteiden suhteen on sitten joustettava enemmän, tätä työtä ei voi tiukoissa farkuissa ja topissa tehdä. Mukavat siistit housut ja trikoo/neule.

"Vaikka työpäivä alkaisi 6.30"

Monet ihmiset meikkaa töihin vaikka työpäivä alkaa paljon aiemmin kun 6.30.

Vierailija
39/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutukaa ja meikatkaa naiset kunnolla! Teidän ainoa velvollisuutenne tässä maailmassa.

Vierailija
40/47 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä,miksi laittautuisi sinne.T.täti päikystä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme