Miksi päiväkodin "tädit" ei meikkaa, pukeutuvat vain tunikoihin ja leggareihin? Aamuisin vastassa kalpeita/punottavia naamoja
Kommentit (47)
Ensimmäisessä päiväkodissa lasten "uralla" oli vastassa usein nainen valkoisessa silkkipaidassa ja viimeisen päälle huoliteltuna.
Tuntui vähän oudolta, mutta ihan hyvä hoitaja oli. En vain odottanut ihan tätä. Mietin kuinka tätä habitusta vahingoittamatta hoidetaan pikkuisten potatukset ja muu likainen työ.
Eli mieluummin rento olemus ja vaatteet sen mukaiset. Hygieniaa parantavat huomattavasti koruttomat kädet ja lyhyet kynnet ilman lakkaa.
mietin joskus kun vastassa on itsestään huoltapitämätön hoitaja että, miten jaksaa pitää lapsista huolta, enkä usko että kenenkään kasvoille jokapäivä oksennetaan
Eikö niillä työtkin ala aika varhain, en mä ainakaan heräisi neljätä aamulla laittautumaan sitä varten, että lapset myöhemmin päivän mittaan lääppii meikit pois naamasta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kunnassa on sääntö, että lastentarhanopettajien täytyy olla työpäivä korkokengissä, minihameessa ja rakennekynsissä.
Tiedän ja on erikoinen sääntö. Korkokengillä on vaikea kävellä.
Terv Päiväkodin setä
Minä ainakin meikkaan, vaikka olenkin päiväkodissa töissä. Meikki on tosi kevyt ja uskallan väittää, että kaikki eivät sitä edes huomaa. Myös vaatteeni ovat muutakin kuin kaapuja. Tietysti sellaisia vaatteita, joissa on hyvä olla lasten kanssa töitä tehtäessä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen päiväkodissa yksi 'täti' on usein sellaiset pakkelit naamassa, että useimmat ei meikkaa niin paljon juhliin tai yökerhoon edes. Pistää kyllä silmään enemmän kuin meikittömyys, eikä välttämättä hyvällä tavalla...
Mun lapsen päiväkodissa on myös yksi tällainen. Myös pukeutuminen on samaa tyyliä. Ei pipoa vaikka yli 10 astetta pakkasta. Paremmalta minusta näyttäisi tilanteeseen ja säähän sopivampi tyyli.
Ei meikkiä ja joustavat vaatteet sekä hiukset yleensä kiinni... mun työasu. Olen lastentarhanopettaja. Jaan ruokaa... en halua hiuksia lasten lautasille. Joustavien vaatteiden päälle helpompi vetää toppavaatteet pari kertaa päivässä. Joka päivä vaatekerta pesuun, kun hyvin usein joku pyyhkäissyt nenänsä hihaani tai likaiset kätensä mun selkääni... silkkipaita tuskin kestäisi tuossa pesurumbassa.
Ei hajusteita... korkeintaan miedon tuoksuista deodoranttia.
Olen kasvatusalan ammattilainen... en malli tai tekemässä vaikutusta tyylikkäällä ulkonäöllä.
Olin kerran päiväkodissa töissä ja olen aina ollut sellainen että olen meikannut sekä laittanut hiukseni. Pukeudun siististi. Olin siellä puolisen vuotta ja joka päivä tuntui siltä että oli jotenkin väärin näyttää huolitellulta. Muut työntekijät katsoivat vähän nyrpeinä. En silti muuttanut itseäni niiden takia. On totta että päiväkodissa työskennellessä tulisi pukeutua verkkareihin/leggareihin sekä pelkkään ripsariin jotta et vaan erotu harmaasta massasta. Mä olen enemmänkin sitä mieltä että päiväkodin työntekijä näyttää harmaalta varpuselta ollaakseen vanhemmille uskottavan lastenhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Mä meikkaan, mutta olen silti kalpea. Sori siitä.
Minä meikkaan hieman ja olen kalpea, koska se on kaunista. Tosin en ole mikään läski päiväkodin "täti."
Olisi sullakin kalpea ja punoittava naama jos itkisit edellisenä iltana itsesi uneen ajatellessasi, että aamulla täytyy taas mennä sinne töihin.
Jotkut kunnat määräävät, että hiukset on pidettävä kiinni ja meikit, korut ja kynsilakat pois. Silmienväriä eivät vielä toistaiseksi päätä.
Minä en ainakaan ole huolittelematon. Meikkaan joka päivä, vaikka työpäivä alkaisi klo 6:30. Teen meikkipohjan, kulmat, silmämeikin (luomiväri + ripset) ja laitan huulikiiltoa. Olen hoikka, vaaleat, pitkät hiukset.
Vaatteiden suhteen on sitten joustettava enemmän, tätä työtä ei voi tiukoissa farkuissa ja topissa tehdä. Mukavat siistit housut ja trikoo/neule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä meikkaan, mutta olen silti kalpea. Sori siitä.
Minä meikkaan hieman ja olen kalpea, koska se on kaunista. Tosin en ole mikään läski päiväkodin "täti."
Miksihän kommentoit tätä ketjua sitten? Todistaaksesi omaa paremmuuttasi?
Se toimii paremmin vain omassa päässä.
Olen lastentarhanopettaja, ja meikkaan päivittäin töihin. Tykkään myös pukeutua nätisti ja siististi töihin, ja perusvaatetukseni töissä on neule/neuletakki + (joustavat) farkut-combo. Hiukset pidän yleensä kiinni.
Jokainen pukeutukoot töihin miten haluaa. En kuitenkaan ymmärrä mielipiteitä tyyliin "Mitä järkeä päiväkotiin pukeutua kivasti, ei lapsia kiinnosta miltä tarhantädit näyttävät". Miksei päiväkotityössä saisi pukeutua nätisti siinä missä toimistotyöntekijä tai vaateliikkeen myyjä? Ei ole olemassa ääripäitä urheiluvaatteet ja valkoinen silkkipaita, vaan siinä välillä on kaikenlaisia vaihtoehtoja.
Kotona nyhjään kollareissa ja huppareissa, ja jos vetelisin samoissa kledjuissa töissä, olisi tosi nuhjuinen olo. Tulee heti skarpimpi ja freshimpi olo kun pukee päälle jotain muuta kuin ne kotivaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaavuissa..
Miksi niiden pitäisi meikata?
Kukaan ei vastannut tähän kysymykseeni vielä, paitsi ne jotka ovat eri mieltä (ts. järkevät päikyn tädit).
= provo
Vierailija kirjoitti:
Jumppaan ja leikin (ja sopivasti myös riehin) lasten kanssa päivittäin niin sisällä kuin ulkona - joustavat vaatteet tällöin sopivat/sopivimmat ylle.
ja meikannut en ole edes murrosiässä.
Lastenkin on kivempi muiskauttaa pusu poskelle, kun ei mitkään tökötit ole kemikaalikuormaa kasvattamassa pikku suukkosuussa.
T: punanaama ope
Mitä? Hyi, et oo tosissas?
Siis et kai tosissas väitä että päivähoidossa olevat lapset useinkin pussaa poskelle työntekijää?
Itse kyllä meikkaan, mutta vaatteiden suhteen pitää ottaa huomioon että pitää nostella, kumartua, kyykistellä. Joku saattaa kaataa maidot päälle, tai kaataa keitot syliin. Joskus joku oksentaa päälle. Käytännössä mitä vaan voi lentää päivän aikana päälle, joten kovin kallista ei kannata päälle laittaaa. Tai epämukavaa. Korujen suhteen kannattaa myös olla tarkkana, yksi raivokohtaus ja joku vetää korvikset tai kaulakorut irti.
Mutta jokainen pukeutuneen tavallaan. Itselle kuitenkin pääasia lapset ei oma ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan ole huolittelematon. Meikkaan joka päivä, vaikka työpäivä alkaisi klo 6:30. Teen meikkipohjan, kulmat, silmämeikin (luomiväri + ripset) ja laitan huulikiiltoa. Olen hoikka, vaaleat, pitkät hiukset.
Vaatteiden suhteen on sitten joustettava enemmän, tätä työtä ei voi tiukoissa farkuissa ja topissa tehdä. Mukavat siistit housut ja trikoo/neule.
"Vaikka työpäivä alkaisi 6.30"
Monet ihmiset meikkaa töihin vaikka työpäivä alkaa paljon aiemmin kun 6.30.
Pukeutukaa ja meikatkaa naiset kunnolla! Teidän ainoa velvollisuutenne tässä maailmassa.
Ei ole mitään syytä,miksi laittautuisi sinne.T.täti päikystä
Kysyjä on mies, joka viihtyy minihameessa ja tiukassa topissa - vuoden ympäri.