Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajusteherkkä lapseni kaverin äiti paasaa..

Vierailija
12.01.2018 |

Lapseni kaverin äiti ei voi kuulema enää päästää lastansa meille, koska lapseni vaatteet muka tuoksuvat liikaa huuhteluaineelle. Tämä äiti valitti siitä hetki sitten, vaikka tuosta kyseisestä vaatteidenpesusta on aikaa pari päivää jo. Sanoin tälle äitille, että ehkä on tosiaan parempi, ettei tule kyläilemään, koska en jaksa tuollaista käsittämätöntä mutinaa. Muutoinkin pännii nämä "hajusteherkät ihmiset". Mikään pyykinhuuhteluaine ei kyllä tuoksu kahta päivää niin voimakkaasti, että ei voisi olla samassa tilassa.Älytöntä touhua sanon kyllä!

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteyliherkkiä ei ollut aiemmin, koska kyse ei ole hajusta. Tuo suomennos on ihan p*ska.

Asialla ei ole mitään tekemistä hajun kanssa. Kyse on kemikaaliyliherkkyydestä. Ja nykyisin ne hajut on tehty kemikaaleilla, myrkyllisillä sellaisilla. Määrät on sellaisia että "normaali" ihminen ei reagoi, mutta myrkkyjä ne on.

Kemikaaliyliherkät reagoi voimakkaasti myrkyllisiin kemikaaleihin ja hajusteita on nykyään niin paljon kaikkialla että se suomennettiin hajusteyliherkkyydeksi, vaikka asia ei liity siis hajuun mitenkään. Hajusteyliherkkä voi työskennellä esim. vanhusten hoidossa ja vaihtaa p*skavaippoja koko päivän. Se löyhkä ei haittaa kun on luonnon tuote. Kemikaalit on se ongelma.

Vierailija
42/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina miettinyt, mihin näitä haisevia pesu- ja huuhteluaineita tarvitaan? Onko teillä niin pinttyneitä vaatteita, ettei hajut normaalissa pesussa lähde, vaan ne pitää kemikaaleilla peittää? Meillä vaatteet ja muut tekstiilit on puhtaita ja hajuttomia normaalin pesun jälkeen.

No olen kuullut näiltä jotka ovat kokeilleet tuoksuttomia aineita ja palanneet takaisin hajustettuihin, että tuoksuttomista aineista jää pyykkiin tunkkainen haju.

Itse olen sitä mieltä, että tuo haju tulee siitä että pestään aina liian alhaisilla lämpötiloilla (40 ja alle) sekä liian pienellä vesimäärällä. Tuoksullisia aineita käyttäessä ei tuota hajua tietenkään huomaa, koska hajusteet peittävät alleen tuon tunkkaisen hajun.

Älä täytä konetta liian täyteen ja laita huuhteluaineeksi etikkaa, ei haise enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vuosia käynyt erilaisista syistä tukiperhelapsia ja suurin ongelma yhteistyössä on ollut nämä tuoksut.

Yhden ainoan perheen lapset eivät ole tyoksuneet huuhteluaineelle ja perheitä on ollut useita.

Rajoittaa toimintaa yllättävän paljon, kun päähän koskee lähes aina lasten kanssa ollessa.

Minulla ei ole näitä ongelma hajuste kokemuksia lähipiirissä muista kuin juuri näistä sosiaalista apua tarvitsevista perheistä eli pakko todeta, että liittyy tiettyyn elämänkoululaisten porukkaan paljolti tämä hajusteiden ylikäyttö

Vierailija
44/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin joskus 2000 luvulle asti comfort huuhteluainetta ja sitten tuon huuhteluaineen koostumus jotenkin muuttui ja haju oli aivan järkyttävä. Lakanat joissa olin ainetta käyttänyt, niissä ei pystynyt nukkumaan, haju oli niin voimakas ja järkyttävän pistävä. Heitin pullon roskikseen enkä sen jälkeen ole edes tarvinnut huuhteluaineita. Pyykinpesuaineena käytän hajustamatonta enkä milloinkaan mitään eko ohjelmia.

Vierailija
45/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina miettinyt, mihin näitä haisevia pesu- ja huuhteluaineita tarvitaan? Onko teillä niin pinttyneitä vaatteita, ettei hajut normaalissa pesussa lähde, vaan ne pitää kemikaaleilla peittää? Meillä vaatteet ja muut tekstiilit on puhtaita ja hajuttomia normaalin pesun jälkeen.

No olen kuullut näiltä jotka ovat kokeilleet tuoksuttomia aineita ja palanneet takaisin hajustettuihin, että tuoksuttomista aineista jää pyykkiin tunkkainen haju.

Itse olen sitä mieltä, että tuo haju tulee siitä että pestään aina liian alhaisilla lämpötiloilla (40 ja alle) sekä liian pienellä vesimäärällä. Tuoksullisia aineita käyttäessä ei tuota hajua tietenkään huomaa, koska hajusteet peittävät alleen tuon tunkkaisen hajun.

Älä täytä konetta liian täyteen ja laita huuhteluaineeksi etikkaa, ei haise enää.

Niin, mun pyykki ei haisekaan pahalta. Käytän tuoksuttomia pesuaineita.

Vierailija
46/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee jotenkin paha olo kun nään lihavia ihmisiä, että voisitteko ajatella muitakin ja laihduttaa, kiitos <3

Vierailija
47/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo tunkkaisuus tosiaan tule pesutavoista tai pesukoneesta. Pesukonetta kun ei sulje kosteana, ja pesee pari kolme kertaa vuodessa esim. sitruunahapolla, ei haise pyykit tunkkaiselle. Ongelmaa ratkaistaan siis ihan jollain muulla kuin ongelman poistamisella.

Vierailija
48/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aihe on jo hiukan kulunut .

Ja silti edelleenkin jotkut itsekkäät levittävät tahallaan lisättyjä hajuja muiden kiusaksi. Pahimpia ovat vesijuoksijat. Eivät käy suihkussa ja haisevat aivan järkyttävästi hajuvedelle ja hielle.

Vierailija
49/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajusteyliherkkiä ei ollut aiemmin, koska kyse ei ole hajusta. Tuo suomennos on ihan p*ska.

Asialla ei ole mitään tekemistä hajun kanssa. Kyse on kemikaaliyliherkkyydestä. Ja nykyisin ne hajut on tehty kemikaaleilla, myrkyllisillä sellaisilla. Määrät on sellaisia että "normaali" ihminen ei reagoi, mutta myrkkyjä ne on.

Kemikaaliyliherkät reagoi voimakkaasti myrkyllisiin kemikaaleihin ja hajusteita on nykyään niin paljon kaikkialla että se suomennettiin hajusteyliherkkyydeksi, vaikka asia ei liity siis hajuun mitenkään. Hajusteyliherkkä voi työskennellä esim. vanhusten hoidossa ja vaihtaa p*skavaippoja koko päivän. Se löyhkä ei haittaa kun on luonnon tuote. Kemikaalit on se ongelma.

Todella hyvä selitys asiasta!

Vierailija
50/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisevat pesuaineet ovat halvempia. Ei pidä syyllistää köyhiä, joilla ei ole varaa hajuttomiin pesuaineisiin.

Vierailija
51/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omo on haisevin. Omoboikotti!

Omo Color Sensitive on täysin hajuton.

Vierailija
52/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haju tulee siitä, kun on aiemmin käyttänyt noita myrkkypesuaineita. Niiden haju ei lähde pesussa, vaan muuttuu nimenomaan tunkkaiseksi. Eli se haju jota nämä ihmiset pitävät likaisena, on peräisin juuri niistä hajustetuista aineista. Kiva noidankehä siis, kun hajustettujen aineiden jäämien haju pitää peittää hajusteilla!

Vierailija
53/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteluaineista saa ihottumaa. Kehität lapsilles kosmetiikka-allergiaa. Aikuisena eivät voi käyttää mitään hajustettua.

Vierailija
54/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläessäni käyttänyt huuhteluainetta enkä ymmärrä, mihin sitä tarvitaan. Hajusteettomia pesuaineita olen käyttänyt siitä lähtien, kun ne tulivat markkinoille.

Puhdas vaate ei haise eikä tuoksu. Sen sijaan hyvin usein kun tapaa hajustetun ihmisen (asiakaspalvelutyössä), valitettavasti huomaa, että hajusteen alta puskee pesemättömyyden haju. Ilmeisesti hajusteen käyttäjän oma nenä turtuu, eivätkä ns. luonnolliset hajut enää erotu sen kemikaalin alta. Käyttäjä luulee, että vaate on puhdas kun se yhä tuoksuu "hyvälle".

Vierailija
55/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin montako päivää te saippuahaisulit pidätte samoja vaatteita? Ei sillä saippuan löyhkällä kauaa peitellä lastenne lian hajua.

Tässä melko hyvin tiivistyy se, miksi niin nopeasti herää epäilys että hajustepulmien taustalla on passiivis-aggressiivisuutta ja muuta piilevää ongelmaa. Hajusteherkkyys on psykosomaattisten ongelmien selkein merkki ja mitä nopeammin käy ilmi, sitä parempi.

Vierailija
56/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesu- ja huuhteluaineen lemu säilyy, säilyy ja säilyy tekstiileissä pesusta toiseen. Edes yksi tai kaksikaan pesua pelkällä vedellä tai hajusteettomilla aineilla ei poista tuota lemua. Olen joskus joutunut kesken yötä vaihtamaan vuodevaatteet, kun haju on ollut niin voimakas, että päätä alkoi särkeä ja silmiä kirvellä. Tämä tapahtui, kun olin laittanut pienen lirauksen hajustettua huuhteluainetta, kun pesin pitkään komerossa seisoneita ja mielestäni tunkkaiselta tuoksahtavia, harvemmin käytettyjä lakanoita ja tyynyliinoja. Kolmen pesukerran jälkeen lemu alkoi vähitellen haihtua.

Joku hämmästeli, käyttääkö joku useamman päivän samoja vaatteita. Kyllä käyttää päällysvaatteita sekä ulkoiluvaatteita. Ei neuleita viskata joka päivä koneeseen. Ja miksi täysin tahraton college pitäisi pestä joka päivä? Eri asia ovat alusvaatteet ja treenikamat. Mutta aloituksen mukulat eivät varmaankaan leikkineet alusvaatteisillaan, vai kuinka.

Joillakin ihmisillä on kummallinen käsitys, että pesuaineelle tuoksuva pyykki = raikkaalle ja puhtaalle tuoksuva pyykki. Me taloyhtiössämme kuivaamme kesäisin mahdollisuuksien mukaan pyykkimme ulkona ja joillakin on niin vahvasti haisevat pesu- ja huuhteluaineet, että heidän lakanoistaan ym. tarttuu jopa ulkona tuulessa tuo "raikas" lemu hajusteettomilla aineilla pestyihin pyykkeihin. Hyi hitto! 

Vierailija
57/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä pyykinpesuaineet haisevat hyvälle.

Vierailija
58/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan lukuisia muita kirjoittajia: tietyt pesuaineet ja huuhteluaineet haisevat kauhealle eikä se löyhkä lähde ellei pese vaatetta muutamaan kertaan hajusteettomalla pesuaineella 60 - 90 asteessa. Kauheita tuoksuja. Jotenkin pesuaineen ja huuhteluaineen merkki korreloi perheen tiettyä tasoa, on tullut huomattua. Ap katsoo nyt vaan peiliin ja lapsesi sitten leikkiin vastaavanlaisten kanssa.

Vierailija
59/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omo on haisevin. Omoboikotti!

Ja ariel!!

Vierailija
60/134 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taitaa olla hajusteherkkäherkkä. Ongelmansa sekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi