Hajusteherkkä lapseni kaverin äiti paasaa..
Lapseni kaverin äiti ei voi kuulema enää päästää lastansa meille, koska lapseni vaatteet muka tuoksuvat liikaa huuhteluaineelle. Tämä äiti valitti siitä hetki sitten, vaikka tuosta kyseisestä vaatteidenpesusta on aikaa pari päivää jo. Sanoin tälle äitille, että ehkä on tosiaan parempi, ettei tule kyläilemään, koska en jaksa tuollaista käsittämätöntä mutinaa. Muutoinkin pännii nämä "hajusteherkät ihmiset". Mikään pyykinhuuhteluaine ei kyllä tuoksu kahta päivää niin voimakkaasti, että ei voisi olla samassa tilassa.Älytöntä touhua sanon kyllä!
Kommentit (134)
Hyvä ja selkeä otsikko, näitä lisää!
No ei kai tuossa ole ongelmaa, hän sanoi ettei hänen lapsi voi tulla teille, ja sä et halua sitä lasta teille?
Eikös ole kivempi näin, kuin et olisi ollut kertomatta syytä ja sitten sun lapsi olis ihmetellyt kun kaveri ei ikinä tule käymään ja ollut surullinen. Nyt voivat leikkiä vaikka ulkona.
Ja kyllä, useimmat huuhteluaineet tuoksuvat todella vahvasti aina, jos itse käyttää niin ei sitä haista, hajuun totttuu samoin kuin vaikka käyttämänsä hajuveden hajuun. Joissakin kyläpaikoissa tuo haju tarttuu omiin vaatteisiin ihan vaan kyläilemällä hetken.
Jos itse pidät teidän huuhteluaineen tuoksusta, ei kai sulle ole ongelma se, et joku muu sen haistaa myös?
Luulen ettei tuo lapsen kaverin äiti mitenkään iloinen ole tilanteesta, ainakin itseä ottaa suunnattomasti päähän, kun mun eläinallergia rajoittaa lasten kyläilyjä joillakin kavereillaan.
Niin montako päivää te saippuahaisulit pidätte samoja vaatteita? Ei sillä saippuan löyhkällä kauaa peitellä lastenne lian hajua.
Raskausaikan mun hajuaisti kymmenkertaistui. Oksensin, kun haistoin pesuaineen. Kauheeta, jos kodissaan joutuisi moista kärsimään toistuvasti.
Ap kuule, läträämällä noilla huuhteluaineilla tarpeeksi kauan teet omasta lapsestasi hajusteyliherkän. Ei kukaan synny hajusteyliherkkänä, siihen sairastuu altistumalla homeille, kemikaaleille, ja juurikin niille hajusteille! Lapsesi kiittää jos saa astman. Ei todella ole helppoa vältellä hajuja ja savuja koko ajan.
Muiden mielestä ok pitää samoja vaatteita päiväkausia?
En ole hajusteyliherkkä, mutta täytyy sanoa että välillä ihmetyttää kuinka paljon ja mitä pyykinpesuaineita ihmiset lotraavat. Meillä taloyhtiön pesutupa on kellarissa 2 (tavallisen puisen, ei paksun emtallisen) oven takana, ja aina tietää milloin asukas X on käytnyt pyykillä kun pyykkiaineen haistaa kun avaa rapun oven. Haju jää myös koneeseen ja kuivaushuoneeseen ja tarttuu muidenkin pyykkeihin, ei kiva. Ja ennen kuin joku tulee kuittailemaan että hanki oma pesukone jos et kestä muiden hajusteita, niin eikö samaa voisi sanoa näille überhajustajille? Että jos haluaa käyttää niin vahvoja tuoksuja, niin miksi et hanki omaakonetta sen sijaan että epäkohteliaasti tartutat hajusi yleisiin tiloihin, laitteisiin ja muiden omaisuuteen?
Joskus myös kirppareilla ja ihmisten ilmoilla haisee joidenkin vaatteissa vahvasti joku pesu-/huuhteluaine. Siis niin että sen haistaa useamman metrin päähän. Toki jotkut lotraa hajuveden kanssa samalla tavalla.
Sähän ny oot innostunut näistä haisulijutuista :D Montako meinaat vielä tänä ehtoona vääntää tänne.
Vierailija kirjoitti:
Repesin!! 😂
Vierailija kirjoitti:
.
Heti tajusi kuka lapsista hajusteherkkä.
Olin aikoinani töissä kuntoutuslaitoksessa jossa pyykkikone oli ns. monikäyttötilassa. Asiakkaat pesivät itse pyykkinsä. Hajusteeton laitoskäyttöön tarkoitettu pyykinpesuaine oli heidän käytössään ( sama jota käytetään mm. vanhainkodeissa). Huuhteluaineiden käytö oli ehdottomasti kielletty! Kerran eräs asiakas kuitenkin käytti ja ilmeisesti annostelu oli runsasta! Haju oli hirveä. Kaikki ikkunat ja ovet auki. Meni pari päivää ennenkuin toiset asiakkaat pystyivät tulemaan siihen tilaan. Moni sai päänsärkyjä ja pahoivointeja. Eikä se ollut minullekkaan mukavaa. Se aineen maku säilyi pitkään suussa!
Heh. En ole hajusteherkkä mutta en pidä hajustettujen pesuaineiden hajusta.
Lapsillani on yksi kaveri, jonka vaatteet haisevat niin voimakkaasti niille pesuaineille, että kotiin tullessa jo ulko-ovella haistaa jos ko lapsi on meillä kylässä.
Mun ei tarvinnut kuin nukkua kaverillani pikkarit+toppi päällä, niin kotona pesuun laitettuna ne hajustivat koko koneellisen pyykkiä. Haju ei ole lähtenut vieläkään monen pesun jälkeen muutamista vaatteista.
Pyykinpesuaineen haju ei lähde vaatteesta, vaikka sen pesisi monta kertaa hajuttomalla pesuaineella. Pulverin hajuiset ihmiset harmittaa ja lapset säälittää.
Huuhteluaineen haju ei todellakaan katoa vaatteesta. Ap:n kaltaiset haisulit eivät osaa ottaa allergisia ihmisiä huomioon. Vaikkapa se huuhteluaineen haju aiheuttaa allergiselle sairastumisen moneksi päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aihe on jo hiukan kulunut .
Ei suinkaan, päinvastoin! Niin kauan, kuin on tällaista ymmärtämättömyyttä hajusteyliherkkiä ja allergisia ihmisiä kohtaan, tätä asiaa on syytä yhä enemmän tuoda kaikkien tietoisuuteen. Hajusteet ovat epäterveellisiä kaikille, myös ap:lle ja muille hajusteita kayttäville.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni siinä on hieman tunkkainen haju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni siinä on hieman tunkkainen haju.
Mutta tunkkainen haju ei aiheuta allergiselle sairastumista, niinkuin hajusteet. Tunkkainenkin on parempi, kuin keinotekoinen ja epäterveellinen hajuste.
Haluaa tehdä itsestään jotenkin erityisen eli aika tavallinen "minäminä" persoona.