Miksi en saisi käyttää tuoksuja?
Minä nautin hyvistä tuoksuista. Käytän pyykätessäni paljon voimakkaasti tuoksuvaa pesuainetta ja huuhteluainetta, voimakasta deodoranttia sekä kallista, ja voimakastuoksuista pafryymiä.
Miksi minun täytyisi luopua tuoksunautinnoistani jonkun "hajuyliherkän" takia? Kaikki aistiyliherkät ovat ihmisiä, jotka eivät jostain syystä pidä tuoksuista ja valehtelevat saavansa niistä mitä mielikuvituksellisimpia oireita :D Idiootit, luuletteko oikeasti, että joku uskoo teitä?
Kommentit (50)
Senkus käytät! Ei sua voida estää.
Anna palaa, ap. Uskon että osaat paljon paremmin painaa hajuvesipullon nappia kuin keksiä provoja.
Kiinnostaa tietää millä hajuvesimerkillä on pesu- ja huuhteluaineita? Rakastan korkealaatuisia tuoksuja, mutta vihaan hajustettuja pesuaineita ja huuhteluaineita ja valitsen niistä aina tuoksuttomat.
Mua vituttaa kun en saa töissä käyttää hajuvesiä juuri näiden hajuyliherkkien takia. Ei istuta edes samassa huoneessa mutta valittavat miten käytävillä haisee hajuvesi. Voi vittu.
Vierailija kirjoitti:
Halausetäisyyden ulkopuolella sitä ei pitäisi haistaa.
Tuo riippuu ihan tuoksun "sillagesta" (mitä lie tuo on suomeksi, mutta miten pitkän vanan tuoksu jättää peräänsä). Eli syy ei ole välttämättä siinä että sitä olisi laitettu liikaa.
Kalliimmilla, nichetuoksuilla ja vuosikymmeniä markkinoilla olevilla on yleensä suurempi kantavuus kuin monilla nykyisillä muotitalojen tuoksuilla, jotka lähinnä yrittävät olla suututtamatta ketään.
Minäkin käytän tuoksuja. En jaksa sitä miten kaiken pitäisi olla mautonta ja hajutonta. Olen minäkin kissa -allerginen ja saan silmäoireita kissanomistajien lähistöllä vaan so what. Sen hetkensä silmät vuotaa ja kutisee, mutta miksi pilaisin oman päiväni juuttumalla henkisesti tuohon kokemukseen jäämällä rutkuttamaan.
Yritys hyvä, toteutus vähän huono. Kekkaa uusiksi.
Näin hajuallergisena voin sanoa ettei ole elo helppoa! Älkääkä unohtako astmaatikkoja ja muita hengitystiesairauksista kärsiviä! Määrä kasvaa koko ajan! Ehkä aloittaja tajuaa jos ja kun itse kohtaa em. Tuntuu kuin meitä pidettäisiin jotenkin "hulluina". Tuli mieleen takavuosina fibromyalgia, jota pidettiin mielisairautena!!! Nykyään tiedetään sen olevan ihan oikea sairaus
Mä kelpaan työpaikkani hajuallergikoille, koska meillä on kaikki pesuaineet tuoksuttomia, ja käytän kevyttä vesimäistä hajuvettä maltillisesti.
Mielestäni itse en ole allerginen, mutta tuntuu että nenäkarvat palaa ja päätä särkee, kun tietyt lasten kaverit meillä kylässä. Olen heidän äideilleen nätisti yrittänyt jutella asiasta, varsinkin kun yksi lapsistani on astmaatikko. En vain siedä sitä omon ja käryä, mutta näiden äitien mielestä pyykki ilman omoa ei tuoksu puhtaalle
Miksi vaatteiden pitäisikään haista saippualle?
Vierailija kirjoitti:
Käytät niitä väärin. Ehkä Porvoossa ei ymmärretä, ettei kallis parfyymi pääse oikeuksiinsa a) osana eri tuoksujen kakofoniaa ja b) liikaa lotrattuna. Halausetäisyyden ulkopuolella sitä ei pitäisi haistaa.
Tämä! Sata kertaa tämä!
Tuon jos ne haisuliinit muistaisi niin maailma olisi paljon parempi paikka.
Vierailija kirjoitti:
Mua vituttaa kun en saa töissä käyttää hajuvesiä juuri näiden hajuyliherkkien takia. Ei istuta edes samassa huoneessa mutta valittavat miten käytävillä haisee hajuvesi. Voi vittu.
Sehän on sinun valintasi. Jos käytät, saat tehdä minunkin työt. Jos et käytä, minä teen omat työni ja sinä omasi. Sitä en tiedä, onko sinulla liian vähän hommia, jos lisätöitä tahdot.
Hajusteita on käytetty tuhansia vuosia. Sekin tiedetään, että tuoksuilla voi "terapoida", esimerkiksi nostaa mielialaa. Siinä mielessä on väärin, että jotkut voivat määritellä toisen ihmisen olemaan käyttämättä mitään tuoksuja. Etenkin kun näitä allergikkoja on vain jotain 1/50000.
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin hyvistä tuoksuista. Käytän pyykätessäni paljon voimakkaasti tuoksuvaa pesuainetta ja huuhteluainetta, voimakasta deodoranttia sekä kallista, ja voimakastuoksuista pafryymiä.
Miksi minun täytyisi luopua tuoksunautinnoistani jonkun "hajuyliherkän" takia? Kaikki aistiyliherkät ovat ihmisiä, jotka eivät jostain syystä pidä tuoksuista ja valehtelevat saavansa niistä mitä mielikuvituksellisimpia oireita :D Idiootit, luuletteko oikeasti, että joku uskoo teitä?
Ei sinun tarvitsekaan. Kukaan ei voi pakottaa.
Mitä enemmän hajusteita välttelee, sen vähemmän niitä sietää. Kannattaisi siedättää itseään.
Harva on oikeasti niin allerginen, vaikka aitoja allergikkojakin on.
Suomessa tämä allergisuus vaikuttaa silti enemmän muoti-ilmiöltä. Etelä-Euroopassa kaikki on hajustettua vessapaprusta, roskapusseista ja kuukautissiteistä lähtien. On ollut jo vuosikymmeniä. Kukaan ei ole allerginen!
Tälleen pakkasella töihin kävellessä olen huomannut, että hajuvesi jää haisemaan pitkäksi aikaa ilmaan senkin jälkeen kun se haisuli on siitä lähtenyt. Olen astmaatikko ja saanut viime aikoina paljon kohtauksia nimenomaan pakkasen takia kun keuhkoputket ovat jo valmiiksi kovilla ja sitten altistuu hajuvesille ja tupakansavulle ym.
En ymmärrä miksi sitä hajuvettä pitää suihkia pullokaupalla? Minulla itselläni pesuaineet ja suihkugeelit, deodorantti ym. ovat hajustamattomia mutta juhlavampiin hetkiin mulla on myös ihan oikea parfyymi (ei mikään halpa markettituote). Suihkaisen sitä yhden painalluksen ilmaan ja kuljen hajuvesi”pilven” läpi nopeasti. Tällöin varsinainen iholle tuleva annos on hyvin pieni eikä todellakaan haise muille kuin korkeintaan halatessa. Eikä häiritse omaakaan nenää.
Kuinka moni allergikko on hakenut apua lääkäristä? Mitä neuvoja on saatu? Vai onko itse diagnosoitu?
Joku ongelmahan liikaa haisevilla on. Liikaa meikkaavilla ja liikaa juovilla yms.
Jos ihmiset ympärillä reagoivat, niin voi miettiä haluaako olla häiritsijä. Ei kukaan pultsariakaan halua haistella, vaikka oma Pieru ei niin häiritse.
Käytät niitä väärin. Ehkä Porvoossa ei ymmärretä, ettei kallis parfyymi pääse oikeuksiinsa a) osana eri tuoksujen kakofoniaa ja b) liikaa lotrattuna. Halausetäisyyden ulkopuolella sitä ei pitäisi haistaa.