Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en saisi käyttää tuoksuja?

Vierailija
12.01.2018 |

Minä nautin hyvistä tuoksuista. Käytän pyykätessäni paljon voimakkaasti tuoksuvaa pesuainetta ja huuhteluainetta, voimakasta deodoranttia sekä kallista, ja voimakastuoksuista pafryymiä.

Miksi minun täytyisi luopua tuoksunautinnoistani jonkun "hajuyliherkän" takia? Kaikki aistiyliherkät ovat ihmisiä, jotka eivät jostain syystä pidä tuoksuista ja valehtelevat saavansa niistä mitä mielikuvituksellisimpia oireita :D Idiootit, luuletteko oikeasti, että joku uskoo teitä?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen sitten tietää, mikä tuoksu on niin laadukas, ettei se aiheuttaisi oireita? Kai nyt joku euromäärä on, missä menee laadukkuuden raja (ja sen raja, ettei löyhkäisi vaan tuoksuisi).

Vierailija
42/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teita suomalaisia narisijoita!! Rakastan hyvia tuoksuja ja nykykotimaassani niita myos kaytetaan.

Tanaan kavin naislaakarin vastaanotolla. Tyylikas ja ihanaa parfyymia reilusti kayttava nainen. Kysyinkin hanelta, mita tuoksua han kayttaa ja yllatyksekseni sain kuulla, etta samaa, johon juuri olen itse ihastunut ja jota kaytan.

Missa hitossa ne hajusteherkat taalla luuraavat?! Yhtaan ei ole vastaan tullut 10 vuoden aikana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajusteita on käytetty tuhansia vuosia. Sekin tiedetään, että tuoksuilla voi "terapoida", esimerkiksi nostaa mielialaa. Siinä mielessä on väärin, että jotkut voivat määritellä toisen ihmisen olemaan käyttämättä mitään tuoksuja. Etenkin kun näitä allergikkoja on vain jotain 1/50000.

Tuoksuilla peitetään paskan hajua. Luontaisesti pahalta haisevat (eivät siis itse huomaa sitä) ajautuvat alitajuisesti käyttämään hajusteita.

Vierailija
44/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin ostamaan kerran jotain pyykinpesuainetta, joka tuoksui niin voimakkaasti, että oli pakko pyörittää pyykit uudelleen pelkässä vedessä.

Se haju maistui suussakin kun pyykkiä levitti kuivumaan.

Mies oli aamukiireessä ottanut sellaisen paidan päälleen, jota en ollut vielä huuhdellut ja oli kyllä tullut kuittailua työkavereilta.

Hajuveden käytönkin ymmärrän, mutta onko pakko lotrata niin paljon? ?

Vierailija
45/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan hajuvesiä ja muuta hyvältä tuoksuvaa, mutta jos menen vaikka elokuviin, missä istutaan pitkään samalla paikalla, vältän tuoksuja, jotta esitys ei mene kenelläkään pilalle hajuni vuoksi :) Mutta jos käytän maltillisesti hajuvettä ja liikun kaupungilla tms. niin en kyllä näe siinä ongelmaa. Yhtä lailla joku kissa-allerginen voi sitten reagoida vaatteissani kulkeutuvalle kissan hilseelle. Tai ties mille. Ihan joka mutkalle ei voi taipua.

Vierailija
46/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kun sitten vaatteet tuoksuvat kuin autohajustin ja vielä hajuvedet päälle ja mies häpeää tuoksuvia vaatteitaan muttei kehtaa sanoa.

Vierailija
47/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni allergikko on hakenut apua lääkäristä? Mitä neuvoja on saatu? Vai onko itse diagnosoitu?

Ihan perus inhaloitava astmalääke sekä nenäsuihke.

Neuvo välttää voimakkaita hajuja, suositeltavaa käyttää hengityssuojainta, jos on pakko olla tilanteessa jossa altistuu voimakkaille hajuille (mutta käytännössähän se on aika mahdotonta).

Ja huom. en ole allergikko vaan astmaatikko.

Vierailija
48/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kallis parfyymin pitää olla, että hajuherkät eivät saisi oireita? 

Chanel 5. Se on tehty naaraskissan kusesta.

Vierailija
49/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kallis parfyymin pitää olla, että hajuherkät eivät saisi oireita? 

Riippuu oireilijasta. Ei ole euromäärästä kysymys vaan laadusta, ja laatu valitettavasti maksaa. Laadukkaat tuoksut testattu paremmin, käytetty vähemmän allergisoivia raaka-aineita. Se näkyy hinnassa.

Ja kysymys ei ole vain laadusta vaan myös määrästä. Kunnon parfyymia pisara ranteisiin riittää. Huonoa suihkutellaan sinne tänne ja vielä pari kertaa kiellon päälle.

Vierailija
50/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että atsma on autoimmuunitauti.

Autoimmuunitauti tarkoittaa sitä, että elimistö reagoi johonkin sille vaarattomaan asiaan aktivoimalla immuunipuolustuksen.

Astma on siitä ikävä sairaus, että jokin ärsyke (vaikkapa se voimakas hajuste) aiheuttaa sen että tämä immuunipuolustuksen virhetoiminta supistaa keuhkoputkia siten, että ihminen on vaarassa tukehtua ilman avaavaa lääkitystä.

Paha kohtaus ei ohitu ilman useamman päivän sairaalahoitoa ja vahvoja lääkkeitä.

Hajusteallergia on yksilöllinen voinakkuudeltaan ja oireiltaan, mutta voi pahimmillaan olla hengenvaarallinen sekin.

Tai vaikka estää kokonaan oleskelun hajustettujen ihmisten seurassa.

Tykkään itsekin hajusteista, mutta enemmän tykkään siitä että en omalla toiminnallani pahenna toisen kärsimystä.

Valitsen tarkkaan missä seurassa ja kuinka voimakkaita hajusteita käytän.

Sitä kutsutaan toisten ihmisten huomioon ottamiseksi.

Siksi. Sitähän sä kysyit.

Sinä voit sitten itse päättää mitkä arvot ovat sinulle tärkeimmät.

https://yle.fi/uutiset/3-9263417

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä