Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en saisi käyttää tuoksuja?

Vierailija
12.01.2018 |

Minä nautin hyvistä tuoksuista. Käytän pyykätessäni paljon voimakkaasti tuoksuvaa pesuainetta ja huuhteluainetta, voimakasta deodoranttia sekä kallista, ja voimakastuoksuista pafryymiä.

Miksi minun täytyisi luopua tuoksunautinnoistani jonkun "hajuyliherkän" takia? Kaikki aistiyliherkät ovat ihmisiä, jotka eivät jostain syystä pidä tuoksuista ja valehtelevat saavansa niistä mitä mielikuvituksellisimpia oireita :D Idiootit, luuletteko oikeasti, että joku uskoo teitä?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nautin hyvistä tuoksuista. Käytän pyykätessäni paljon voimakkaasti tuoksuvaa pesuainetta ja huuhteluainetta, voimakasta deodoranttia sekä kallista, ja voimakastuoksuista pafryymiä.

Miksi minun täytyisi luopua tuoksunautinnoistani jonkun "hajuyliherkän" takia? Kaikki aistiyliherkät ovat ihmisiä, jotka eivät jostain syystä pidä tuoksuista ja valehtelevat saavansa niistä mitä mielikuvituksellisimpia oireita :D Idiootit, luuletteko oikeasti, että joku uskoo teitä?

Ihan turhaan kyllä käytät kallista parfyymiä. Ei sitä kukaan aisti, sillä pesuaineen löyhkätuoksu peittää alleen kaiken muun. Lähestymisesi havaitsee sokeakin sadan metrin päästä, vaikka painat niska kyyryssä vastatuuleen.

Taannoinen naisystäväni oli juuri kataisesi. Käytti rutkasti laatuparfyymejä, mutta pesuaineen hajusta hänet tunnettiin ja hänelle naureskeltiin. Hänen kanssaan kun rakasteli, niin ei edes pillussa ollut muuta tuoksua ja makua kuin pesuaine, kun pikkareista imeytyi ihoon. Haju tarttui minuunkin. Kaverit tiesi aina, milloin oltiin naitu. Varovasti hänelle kerroin omotyttö nimestä ja muusta. Ihan hillityn raivokphtaus o!i seurauksena. Hän kun halusi tuoksua puhtaalle. Kehotin olemaan tuhlaamatta hajuvesiin. Tämä pesuainelöyhkä oli yksi syistä, miksi jätin hänet. Mikään hajuyliherkkä en ome, mutta tota hajua en kestänyt.

Mutta käytä kainin mokomin, jos pesuaineen haju on sinusta ihana etkä piittaa siitä, miten se leimaa sinut joksernkin vähä-älyiseksi naiseksi.

Vierailija
22/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin käytän tuoksuja. En jaksa sitä miten kaiken pitäisi olla mautonta ja hajutonta. Olen minäkin kissa -allerginen ja saan silmäoireita kissanomistajien lähistöllä vaan so what. Sen hetkensä silmät vuotaa ja kutisee, mutta miksi pilaisin oman päiväni juuttumalla henkisesti tuohon kokemukseen jäämällä rutkuttamaan.

Entäs jos hengityksesi menee niin jumiin, että tarvit ambulanssin ja sairaalakäynnin. Etkö silloinkaan ruikuttaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin itse nuorempana hajuvesiä, mutta muistan, kuinka silloinen miesystäväni totesi kerran, että hän pitää paljon enemmän omasta luontaisesta tuoksustani kuin hajuvesistä, joita tuhannet muutkin naiset käyttävät. Minusta se oli kivasti ajateltu ja sanottu.

Minulla on miespuolinen työkaveri, joka lotraa pahanhajuista partavettä niin, että koko työpaikka haisee. Minusta se on melkeinpä sama asia kuin jos hän haisisi voimakkaasti hieltä. Kyllä työkavereitakin pitää ajatella sen verran, ettei pakota heitä haistelemaan voimakkaita hajuja, joista itse ehkä tykkää mutta muut eivät.

Vierailija
24/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten myös näitä "allergisia" ja "yliherkkiä" jotka terrorisoivat muita kieltämällä käyttämästä mitään hajusteita tai jopa luettelevat minkä merkkistä shampoota, suihkusaippuaa, pyykkipulveria yms saa käyttää. Tämäkin on yksi kiusaamisen muoto. Kyllä se vaan niin on että maailmaan mahtuu kaikenlaisia hajuja ja se ei todellakaan pyöri tämän yhden mielihalujen mukaan.

Vierailija
25/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni allergikko on hakenut apua lääkäristä? Mitä neuvoja on saatu? Vai onko itse diagnosoitu?

Selvitä nyt ensin, mitä eroa on allergialla ja yliherkkyydellä.

Vierailija
26/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän hajusteita välttelee, sen vähemmän niitä sietää. Kannattaisi siedättää itseään.

Harva on oikeasti niin allerginen, vaikka aitoja allergikkojakin on.

Suomessa tämä allergisuus vaikuttaa silti enemmän muoti-ilmiöltä. Etelä-Euroopassa kaikki on hajustettua vessapaprusta, roskapusseista ja kuukautissiteistä lähtien. On ollut jo vuosikymmeniä. Kukaan ei ole allerginen!

Oletko sinä keuhkosairauksien erikoislääkäri?

Vierailija
27/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ne hajumyrkyt imeytyvät iholtasi verenkiertoosi. Loppuu hajusaaste, kun olet arkussa.

Vierailija
28/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolesta saat vaikka uittaa itsesi hajuihin, mutta älä ihmettele jos kanssaihmiset alkaa huutelemaan kadulla rumasti sinulle jotain haisulivenakkoa....

Vierailija
29/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin käytän tuoksuja. En jaksa sitä miten kaiken pitäisi olla mautonta ja hajutonta. Olen minäkin kissa -allerginen ja saan silmäoireita kissanomistajien lähistöllä vaan so what. Sen hetkensä silmät vuotaa ja kutisee, mutta miksi pilaisin oman päiväni juuttumalla henkisesti tuohon kokemukseen jäämällä rutkuttamaan.

Entäs jos hengityksesi menee niin jumiin, että tarvit ambulanssin ja sairaalakäynnin. Etkö silloinkaan ruikuttaisi?

Voisin jo ruikuttaa mutta en silti yrittäisi kieltää toisilta kissan omistamista.

Vierailija
30/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutama lause astmaatikolta. Kaikki tuoksut eivät aiheuta yhtä voimakkaita oireita, vähiten haittaa on laadukkaista (ja valitettavasti kalliista) merkeistä. Jos altistun satunnaisesti näille, en oireile tai oireilu on hyvin pientä. Jos joudun jatkuvasti olemaan tilassa, jossa tekstiilit pesty tuoksuvilla pesuaineilla, oireilu on voimakasta. Siitä selviän jonkun aikaa astmalääkkeilläni. Ongelma on kuitenki se, että jatkuva altistus ei suinkaan sierrätä kestämään kemikaaleja, vaan laskee reagointikynnystä, jolloin saan oireita jo niistäkin tuotteista, mistä aikaisemmin en saanut.

Olen myös allerginen kissoille. Jos voin huonosti jatkuvien kemikaalialtistusten takia, reagoin myös kissoihin voimakkaammin.

Nyt olen ollut poissa työelämästä jonkin aikaa. Koska omassa kodissani ei käytetä mitään tuoksutuotteita, en tarvitse lääkkeitä. Nyt kestän jopa niitä haisevia pesuaineita esim. kylässä käydessäni.

Vierailija
31/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni allergikko on hakenut apua lääkäristä? Mitä neuvoja on saatu? Vai onko itse diagnosoitu?

Lääkärin diagnoosi. Neuvot: -Käsketty mahdollisuuksien mukaan vältellä kemikaaleja. -Jatkuvasti käytettävät lääkkeet. -Tarvittaessa ambulanssi.

Vierailija
32/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin jo ruikuttaa mutta en silti yrittäisi kieltää toisilta kissan omistamista.

En minäkään kiellä omistamasta hajuvesipulloa.

Vierailija
33/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, asutko hometalossa ja yrität peittää pesuaineilla homeenhajua?

Vierailija
34/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään kiellä omistamasta hajuvesipulloa.

Enkä kissanhilseisissä vaatteissa liikkumista kodin ulkopuolella.

Vierailija
35/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole allerginen, mutta voimakkaasta hajustelöyhkästä tulee mieleen, että ihminen yrittää peitellä jotain omaa hajuaan.

Vierailija
36/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuitenkin haistelisin vaikka kukkasilta tuoksuvaa tyyppiä pukuhuoneessa, kuin voimakkaalta hieltä haisevaa 🤔 Tai persevaolta haisevaa.

Vierailija
37/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän oikein hyvin, että monet nauttii tuoksuista. Itsekin pidän joistain hajuvesistä todella paljon, ihania on paljon.

Mutta en millään pysty käsittämään miksi kukaan haluaa haista pyykinpesuaineelle? Ei mene mun jakeluun. Ja pienet lapsetkin katkuaa niille kammotuksille. Koko kämppä pitää tuulettaa, kun lapsilla käy vieraita.

Kaikkein pahinta kun jotkut kuorruttaa itsensä useilla eri tuoksuilla, tulos on semmoinen kakofonia että oksettaa. Kyllä siinä kallis tuoksu menee hukkaan, kun se pohjustetaan jollain omolla.

Vierailija
38/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kallis parfyymin pitää olla, että hajuherkät eivät saisi oireita? 

Vierailija
39/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kuitenkin haistelisin vaikka kukkasilta tuoksuvaa tyyppiä pukuhuoneessa, kuin voimakkaalta hieltä haisevaa 🤔 Tai persevaolta haisevaa.

Niin mutta kun olen allerginen kukkaistuoksulle, en hielle tai persevaolle.

Vierailija
40/50 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kallis parfyymin pitää olla, että hajuherkät eivät saisi oireita? 

Riippuu oireilijasta. Ei ole euromäärästä kysymys vaan laadusta, ja laatu valitettavasti maksaa. Laadukkaat tuoksut testattu paremmin, käytetty vähemmän allergisoivia raaka-aineita. Se näkyy hinnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän