Uskomaton kommunikaatio ja seksuaalinen kemia - mies ei tunne mitään romanttista
On hieman pettynyt olo, kun ystävä, jonka kanssa lopulta päädyttiin tapailemaan, sanoi, että rakastaa minua ja olen hänelle aikuisikänsä tärkein ihminen, jonka on tavannut. Hän ei kuitenkaan onnistunut kehittämään minua kohtaan romanttisia tunteita, vaikka alkoikin rakastamaan. Mitään "vikaa" meissä ei ollut... Kaikki oli ns. täydellistä molempien mielestä, kun keskusteltiin asiaa läpi. Seksi toimi, kommunikaatio toimi, aina oli hauskaa. Päätettiin jatkaa vain ystävinä tästä lähtien. Silti harmittaa, kun molemmat olisi nähneet tässä potentiaalia, mutta tunteita ei vain herännyt. Mies totesi, että ei halua satuttaa minua, jos tunteeni jatkaa vain kehittymistään ja hänen ei. Minä puolestani sanoin, etten tahdo jatkaa miehen kanssa, joka ei tunne samoin minua kohtaan.
Muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (25)
Mies on itserakas ääliö. Ei se siitä kummemmaksi muutu. Hänestä puuttuu todellisuudentaju ja nöyryys.
No ei nyt ihan samaa, mutta tiedän tunteen, kun se tunne ei vaan herää, vaikka kaikki edellytykset olisi. Itselläni on myös sellainen miespuolinen kaveri. Juuri minun silmääni viehättävän näköinen, siis yleiselläkin mittarilla tosi komea mies. Kiltti kuin mikä (oikeasti kiltti), hyväntahtoinen, huomioiva, ystävällinen, hauskaa seuraa. Ja tosi ihastunut minuun, mikä yleensä on ollut myös yksi tekijä mikä on kiinnostukseni herättänyt. Olisi ihan täydellinen poikaystävä. Ehkä, en tiedä, kun en ole saanut mitään romanttisia fiboja häntä kohtaan. Yritettiin tapailla (sänkyyn asti ei olla menty, en vaan pysty hänen kanssaan, kun ei herätä mitään intohimoja), ollaan vietetty aikaa yhdessä, aina on yhtä kivaa, mutta en vaan tunne mitään muuta kuin kaveruutta. Olen tästä kyllä ollut ihan rehellinen alusta asti ja hän vakuuttelee että se on ok. Nyt olen pitänyt vähän etäisyyttä, koska se hänen koiranpentumainen ihailu on hieman rasittavaa.
Mies rakastaa, muttei tunne romanttisia tunteita? Hä? Tarkoitatko rakkaudella nyt kiintymystä ja välittämistä ilman miehen ja naisen välisessä lähisuhteessa vallitsevia piirteitä?
Vierailija kirjoitti:
Mies rakastaa, muttei tunne romanttisia tunteita? Hä? Tarkoitatko rakkaudella nyt kiintymystä ja välittämistä ilman miehen ja naisen välisessä lähisuhteessa vallitsevia piirteitä?
Tarkoitan. Ei ole kyse romanttisesta rakkaudesta vaan ystävien välisestä rakkaudesta.
Mistä tämä kiikastaa, sitä en osaa sanoa. Ehkä en ollut miehelle se oikea, ehkä mies ei ollut tunteidensa puolesta saatavilla. Intohimoa ja tarvetta olla lähellä kyllä löytyi. Seksi oli ystävien välistä välittämistä, jolloin tahtoi tehdä vain hyvää toiselle. Olisin ymmärtänyt tämän tilanteen paremmin, jos seksi ei olisi lainkaan sujunut...
Seksuaalinen kemia? Onko himo nykyään seksuaalista kemiaa?
Rakkaus on sama kuin pidän sinusta panokaverina.
....?
Rakkautta on montaa muotoa, eikä niihin kaikkiin sisälly romanttinen tai seksuaalinen vetovoima. Itselläni on vähän tuollainen koiranpentu ihailusuhde erääseen mieheen ja kyllä mä näkisin että rakastankin häntä, koska tahdon hänelle pelkkää hyvää ja olen aidosti kiinnostunut hänestä ihmisenä. Mutta ei se 'kemia' välillämme ole kummankaan puolelta ole kiinnostusta parisuhteeseen tai seksiin.
Itsellä voi esimerkiksi jokin ulkonäön piirre, joka muistuttaa jostain, tehdä intohimosta mahdottoman. Yritin kerran tapailla naista, jolla oli kaverini piirteitä ulkonäössä (olivat kyllä jotain sukuakin), niin seksi oli aivan käsittämättömän vaikeaa. En kyllä oikeaa syytä ikinä naiselle kertonut, vaan jotain epämääräistä kemioista yms.
Lisätään vielä, että olin ennen aina pitänyt häntä ihan nättinä, mutta sitten intiimissä kanssakäymisessä jotenkin tilanne muuttui.
Keskusteltiin asia perinpohjin läpi miehen kanssa. Palatakseni vielä tuohon seksuaalinen kemia -asiaan, että välillämme oli todella vahva vetovoima ja olimme täysin samalla aaltopituudella niin arjessa kuin sängyssäkin. Tämä ei ole nyt vain yksipuolinen tuntemukseni, vaan mies otti asian oikeastaan itse esille, kun pohdittiin sitä, mikä aiheuttaisi romanttisten tunteiden puuttumisen. Kahden ihmisen välistä kemiaa meillä oli monessa tilanteessa, mutta ne eivät kehittyneet miksikään romanttiseksi.
Ap
No minä kyllä ihmettelen mikä on se romanttinen vire jota pitäisi olla?
Jos välittää, synkkaa ja seksi synkkaa. ..mikä ihme on mitä vielä tarvitaan parisuhteeseen? Ihan hämärältä kuulostaa. Oonko mä outo vai ootteko te. ..
Tapailun loppuminen ei kyllä sinänsä harmita, koska tiesin, että näin voi käydä, kun mies lähtee töidensä perässä maailmaa kiertämään. On siis hyvinkin liikkuvassa ammatissa. Suhde olisi vaatinut melko suuren riskin. Alitajuisesti taisin olla koko ajan valmiina luopumaan. Toisekseen ystävyyssuhteen ylläpitäminen on helpompaa etäisyydestä huolimatta verrattuna kaverisuhteeseen.
Ap
Tavallaan ymmärrän. Elämän varrella olen kohdannut ihmisiä, joiden kanssa minulla on synkannut aivan uskomattomalla tavalla, paremmin kuin yhdenkään parisuhdekumppanin kanssa koskaan. Seksuaalista vetovoimaa on ollut ja seksi on toiminut todella hyvin. He ovat olleet mielettömiä, olen rakastanut heitä, välittänyt, kiintynyt. Mutta mistä olen tiennyt, että se ei ole Sitä miehen ja naisen välistä rakkautta? Siitä, että olen edelleen ihastunut ihmisiin ulkopuolella. Kun ihastun johonkuhun todella, en voi ajatella ketään muuta.
Sen tunteen kyllä tunnistaa, kun alkaa rehellisesti miettiä, mitä tuntee. Tunnistaminen voi tietysti olla vaikeampaa nykyisenlaisessa maailmassa, jossa läheisyyttä ja seksiä harrastetaan kenen kanssa hyvänsä, friends with benefits on ihan normaali juttu ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
No minä kyllä ihmettelen mikä on se romanttinen vire jota pitäisi olla?
Jos välittää, synkkaa ja seksi synkkaa. ..mikä ihme on mitä vielä tarvitaan parisuhteeseen? Ihan hämärältä kuulostaa. Oonko mä outo vai ootteko te. ..
Tätä en minäkään tiedä. En saanut suoraa vastausta. Kysyin mieheltä kahteen otteeseen, että pitääkö hän minua vain kaverina. Hän väisti kysymyksen ja kertoi rakastavansa minua, mutta ei välttämättä pysty tarjoamaan enempää kuin mitä antaa minulle nyt. Samam vastauksen antoi, kun kysyin, että eikö hänellä ole mitään tunteita.
Ei kaiketi vain tahtonut sitoutua. Aikaa annoin mielestäni aivan tarpeeksi ja oltiin sillä asenteella liikkeellä, että katsotaan mihin johtaa. En etsi elämässäni parisuhdetta, mutta tämän miehen kanssa olisin nähnyt sen mahdollisena.
Ap
Minusta on hienoa, että voitte avoimesti puhua asioista. Mieshän vaikuttaa kiltiltä ja reilulta. Ei ketään voi pakottaa rakastamaan. Olen itse ollut elämässäni Rakastunut ehkäpä 1-2 kertaa. Miehiä, komeita ja vähemmän komeita, fiksuja ja ihania ihmisiä on ollut minuun ihastunut monia. Minä olen ollut moneen ihastunut enkä ole saanut kaikilta vastakaikua. Rakkaussuhde vaatii sen molemminpuolisen huuman. Sinussa, minussa, ystävämiehessäsi tai näissä miehissä, joista en ole ollut kiinnostunut romanttisesti ei ole mitään vikaa. Tarvitaan se tietty kahden ihmisen välinen juttu, että suhde syntyy. Sinun oikeasi on vielä jossain.
16 korjaa, kerään ei voi pakottaa rakastamaan romanttisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän. Elämän varrella olen kohdannut ihmisiä, joiden kanssa minulla on synkannut aivan uskomattomalla tavalla, paremmin kuin yhdenkään parisuhdekumppanin kanssa koskaan. Seksuaalista vetovoimaa on ollut ja seksi on toiminut todella hyvin. He ovat olleet mielettömiä, olen rakastanut heitä, välittänyt, kiintynyt. Mutta mistä olen tiennyt, että se ei ole Sitä miehen ja naisen välistä rakkautta? Siitä, että olen edelleen ihastunut ihmisiin ulkopuolella. Kun ihastun johonkuhun todella, en voi ajatella ketään muuta.
Sen tunteen kyllä tunnistaa, kun alkaa rehellisesti miettiä, mitä tuntee. Tunnistaminen voi tietysti olla vaikeampaa nykyisenlaisessa maailmassa, jossa läheisyyttä ja seksiä harrastetaan kenen kanssa hyvänsä, friends with benefits on ihan normaali juttu ja niin edelleen.
Tämä oli hyvin sanottu. Itse en saanut ikinä selville, mitä tunnetta mies oikein etsii, mutta en nähnyt järkeä alkaa nyhtämään tietoa ulos, kun tunnepuolen asioiden kuvailu voi olla yllättävänkin hankalaa. Olisi varmaan sanonut, jos olisi tiennyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä harrasta friends with benefits juttuja ja päinvastoin uskon tuon ihmeellisen rakastumisen odotuksen olevan osa samaa ilmiötä . Itsellä rakastuminen ei estä ihastumisista muihin . Sitoutuminen estää sen etten lähesty ihastuksiani .
Vierailija kirjoitti:
Itsellä rakastuminen ei estä ihastumisista muihin . Sitoutuminen estää sen etten lähesty ihastuksiani .
Eikö rakkautesi kohde ole sinulle edes alussa mitenkään erityinen? Voit olla ihastunut useaan eri ihmiseen samanaikaisesti, valita heistä "nyt vaan jonkun" ja päättää, että en lähesty enää muita, vaikka kovasti tekisi mieli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä rakastuminen ei estä ihastumisista muihin . Sitoutuminen estää sen etten lähesty ihastuksiani .
Eikö rakkautesi kohde ole sinulle edes alussa mitenkään erityinen? Voit olla ihastunut useaan eri ihmiseen samanaikaisesti, valita heistä "nyt vaan jonkun" ja päättää, että en lähesty enää muita, vaikka kovasti tekisi mieli?
Nimenomaan alussa ei ole erityinen vaan pikkuhiljaa tulee erityisemmäksi. Pohjana tälle on nuo asiat mitkä ap :n mukaan heidän suhteestaan löytyy. Ja jos sitoutuneena ihastun toiseen en mitenkään joudu pakottamaan itseäni olemaan lähestymättä. . annan tunteen olla ja nautin siitä ja ajattelen siitä ihmisestä että jos tilanne olisi toinen tutustuisin häneen paremmin .
MIes oli sinua tasokkaampi. Seuraavalla kerralla tiputat rimaa niin mies kiinnostuu sinusta.