Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa yhteyden te-toimistoon?

Vierailija
12.01.2018 |

Jäin hiljattain työttömäksi, mutta sain melkein heti osa-aikaisen työn, josta yritän ilmoittaa te-toimistoon. Olen soittanut monta kertaa, mutta en pääse läpi. Jätin netissä viestin, tuli ilmoitus että otamme sinuun yhteyttä joskus parin viikon kuluttua (miten vastaan puhelimeen jos olen töissä?). Menin käymään paikan päällä: vartija sanoi et voi tavata virkailijoita.

Oletteko te saanut palvelua te-toimistosta ja miten?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin eilen te palvelut numeroon, numero löytyy niiden sivuilta. Soitin heti klo 9 jälkeen ja jätin soittopyynnön.soitto tuli vasta klo 18. Niillä on nyt varmaan hirveä kiire, eikä munkaan asia selvinnyt. Olisivat palkanneet lisää väkeä kun toi aktivointi malli tuli niin nopeasti.

Aktivialli ei kuulu vieläkään työkkäriin. Se on stmn tekele, käytännön asiat hoitaa maksaja. Virka-aika loppuu vähän neljän jälkeen eli mistähän sulle on soitettu..?

Vierailija
22/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin hiljattain työttömäksi, mutta sain melkein heti osa-aikaisen työn, josta yritän ilmoittaa te-toimistoon. Olen soittanut monta kertaa, mutta en pääse läpi. Jätin netissä viestin, tuli ilmoitus että otamme sinuun yhteyttä joskus parin viikon kuluttua (miten vastaan puhelimeen jos olen töissä?). Menin käymään paikan päällä: vartija sanoi et voi tavata virkailijoita.

Et ole tehnyt mitään väärää ottaessasi työn vastaan.

Olet tehnyt oman osasi kun olet yrittänyt soittaa. Älä yritä enää vaan keskity siihen työhösi jonka olet saanut. Ei haittaa vaikka työnhakusi on voimassa. Käyttäydy kuten työttömänä ja hae sitä vakityötä ja pidä työnhakusi voimassa. Soviteltua päivärahaa sitten haet säädetyn mukaan.

Ei kukaan voi rangaista sinua siitä että olet saanut työtä. Ei ainakaan pitäisi voida.

Vierailija
24/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin äsken laittaa työnhaun sisään mol.fi:n kautta. Ei toiminut. Kentät jumitti. Voi mitä palvelua!

Tämä ei ollut ensimmäinen kerta.

Vikahan on palveluntarjoajassa, jos nettiyhteys ei toimi.

Koetapa te-palvelut.fi

Mikä siellä ei toimi? Starttirahan kanssa on ollut ongelmia, mutta työttömäksi ilmoittautuminen sujui ihan hyvin. Nyt pitää tosin perua se ja ilmoitaa, että huijasin, en ole työtön.

Vierailija
25/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpointa olisi ilmoittaa tuo netissä Oma asioinnissa, siellä on sellainen kohta kuin "ilmoita työnhaun muutoksesta". Voi kertoa aloittavansa osa-aikatyön, voi kertoa jättävänsä työnhaun voimaan ja edelleen etsivänsä kokoaikatyötä.

Harmillista, että työttömät eivät halua käyttää nettipalvelua, vaan haluavat tulla te-toimistoon henkilökohtaisesti kertomaan osa-aikatyöstä, äitiyslomasta tai muutosta toiselle paikkakunnalle.

Mä tykkään nähdä asiakkaita ja kuulla hyviä uutisia. Mutta joskus harmittaa, kun tätä varten matkaavat kauempaa sitä kertomaan. Meidän seudulla bussiliput vähän kalliimpia kuin pk-seudulla... Niin, minulle pääsee suoraankin, aulahenkilö kysyy asiakkaan saapuessa whatsapilla, että otanko asiakkaan.

Numero 6

Missä on vanhanmallinen toimistokonsepti? Ei meillä ole aikoihin asiakkaita otettu vastaan kuin etukäteen sovitusti, koska pitää aina varata aulasta vastaanottotila, jossa keskustellaan. Omiin huoneisiin ei ole asiakkaita päästetty pariin vuoteen ja rauhallista keskustelutilaa on hankala järjestää tuosta vain.

Miksi varata aulasta? Meillä huoneet outlookin kalenterissa. Etäpäivinäkin helppo tehdä varauksia.

Meillä asiakasvastaanoton tilat on aulassa, ei mahduta kykkimään kalenteriin.

Vierailija
26/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette saaneet statukseksi "työnhaku voimassa" niin älkää koskaan katkaisko tätä. Ei koskaan.

Vierailija
27/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette saaneet statukseksi "työnhaku voimassa" niin älkää koskaan katkaisko tätä. Ei koskaan.

Totta.

"Omat sivut"on vähän kuin sähkötaulu ja työttömän historia sulakkeita. Tätä taulua ei ole syytä sörkkiä ja räplätä. Kun homma on saatu pelaamaan niin kannataa olla hengittämättä ja toivoa parasta. On vaikeuksien kerjäämistä itse mistään syystä lakkauttaa työnhakua. Sitten menee siihen arveluun ja ongelmaan että ei kai varmasti jääkaapin valo jää palamaan kun ovi on kiinni?

Vierailija
28/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpointa olisi ilmoittaa tuo netissä Oma asioinnissa, siellä on sellainen kohta kuin "ilmoita työnhaun muutoksesta". Voi kertoa aloittavansa osa-aikatyön, voi kertoa jättävänsä työnhaun voimaan ja edelleen etsivänsä kokoaikatyötä.

Harmillista, että työttömät eivät halua käyttää nettipalvelua, vaan haluavat tulla te-toimistoon henkilökohtaisesti kertomaan osa-aikatyöstä, äitiyslomasta tai muutosta toiselle paikkakunnalle.

Mä tykkään nähdä asiakkaita ja kuulla hyviä uutisia. Mutta joskus harmittaa, kun tätä varten matkaavat kauempaa sitä kertomaan. Meidän seudulla bussiliput vähän kalliimpia kuin pk-seudulla... Niin, minulle pääsee suoraankin, aulahenkilö kysyy asiakkaan saapuessa whatsapilla, että otanko asiakkaan.

Numero 6

Missä on vanhanmallinen toimistokonsepti? Ei meillä ole aikoihin asiakkaita otettu vastaan kuin etukäteen sovitusti, koska pitää aina varata aulasta vastaanottotila, jossa keskustellaan. Omiin huoneisiin ei ole asiakkaita päästetty pariin vuoteen ja rauhallista keskustelutilaa on hankala järjestää tuosta vain.

Miksi varata aulasta? Meillä huoneet outlookin kalenterissa. Etäpäivinäkin helppo tehdä varauksia.

Meillä asiakasvastaanoton tilat on aulassa, ei mahduta kykkimään kalenteriin.

Huono vitsi. Asiat vois tehdä helpomminkin, niin jäisi enemmän aikaa vaikka asiakkaille.

Vierailija
29/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tehnyt mitään väärää ottaessasi työn vastaan.

Olet tehnyt oman osasi kun olet yrittänyt soittaa. Älä yritä enää vaan keskity siihen työhösi jonka olet saanut. Ei haittaa vaikka työnhakusi on voimassa. Käyttäydy kuten työttömänä ja hae sitä vakityötä ja pidä työnhakusi voimassa. Soviteltua päivärahaa sitten haet säädetyn mukaan.

Ei kukaan voi rangaista sinua siitä että olet saanut työtä. Ei ainakaan pitäisi voida.

Häh? Mistä rangaistuksesta yhtäkkiä keuhkoat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi