Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa yhteyden te-toimistoon?

Vierailija
12.01.2018 |

Jäin hiljattain työttömäksi, mutta sain melkein heti osa-aikaisen työn, josta yritän ilmoittaa te-toimistoon. Olen soittanut monta kertaa, mutta en pääse läpi. Jätin netissä viestin, tuli ilmoitus että otamme sinuun yhteyttä joskus parin viikon kuluttua (miten vastaan puhelimeen jos olen töissä?). Menin käymään paikan päällä: vartija sanoi et voi tavata virkailijoita.

Oletteko te saanut palvelua te-toimistosta ja miten?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa se on muillakin...

Vierailija
2/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteydenottopyyntö netin kautta

https://asiointi.mol.fi/omaasiointi/?kieli=fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli numero sille omalle ihmiselle, johon soitin jos oli asiaa. Jos ei vastannu, niin soitti kyllä takaisin.

Vierailija
4/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhteydenottopyyntöösi ei vastata, jätä viesti sahköpostilla oman aluuesi kirjaamon kautta, toimittavat viestisi sieltä oikealle ihmiselle, vaikka ei olisi vastaanottajaakaan eritelty. Saat kuittauksenkin lähetetystä viestistä. 

Yhteystiedot löytyvät Paikalliset TE-palvelut -välilehdeltä. Esim. Helsingin alue on Uusimaa ja osoite kirjaamo.uusimaa(at)te-toimisto.fi.

Itse olen laittanut tuota kautta, jos on kulunut viikkoja, eikä yhteydenottoon ole vastattu. Myös, jos tiedoissa on ollut virheellisiä merkintöjä tai jotain sellaista, jota ei voi Omien sivujen kautta korjata, enkä tosiaan ole päässyt läpi puhelimitse tai yht.ottopyyntöön ei ole vastattu.

Vierailija
5/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen yhteydenottopyynnön voi jättää aulan tyypillekin. Helpompi olisi oma asioinnin kautta ilmoittaa osa-aikatyöstäsi, sitä kautta lähtee automaattisesti tiedotelausunto maksajalle.

Vierailija
6/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän toimistossa on sovittu, että yhteydenottopyyntöön vastataan sitten, kun työnhaun aloitus on käsitelty. Eli virkailja katsoo, mille kolmesta palvelulinjasta asiakas kuuluu. Parhaimpana hetkenä päästään soittaan samana päivänä ja pahimmillaan menee viikkoja. Kun noita muitakin töitä on ja joskus jopa lomia. Nytkin olen saikulla, mutta sijaisia meille ei saada koskaan.

Vierailija
7/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa olisi ilmoittaa tuo netissä Oma asioinnissa, siellä on sellainen kohta kuin "ilmoita työnhaun muutoksesta". Voi kertoa aloittavansa osa-aikatyön, voi kertoa jättävänsä työnhaun voimaan ja edelleen etsivänsä kokoaikatyötä.

Harmillista, että työttömät eivät halua käyttää nettipalvelua, vaan haluavat tulla te-toimistoon henkilökohtaisesti kertomaan osa-aikatyöstä, äitiyslomasta tai muutosta toiselle paikkakunnalle.

Vierailija
8/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpointa olisi ilmoittaa tuo netissä Oma asioinnissa, siellä on sellainen kohta kuin "ilmoita työnhaun muutoksesta". Voi kertoa aloittavansa osa-aikatyön, voi kertoa jättävänsä työnhaun voimaan ja edelleen etsivänsä kokoaikatyötä.

Harmillista, että työttömät eivät halua käyttää nettipalvelua, vaan haluavat tulla te-toimistoon henkilökohtaisesti kertomaan osa-aikatyöstä, äitiyslomasta tai muutosta toiselle paikkakunnalle.

Mä tykkään nähdä asiakkaita ja kuulla hyviä uutisia. Mutta joskus harmittaa, kun tätä varten matkaavat kauempaa sitä kertomaan. Meidän seudulla bussiliput vähän kalliimpia kuin pk-seudulla... Niin, minulle pääsee suoraankin, aulahenkilö kysyy asiakkaan saapuessa whatsapilla, että otanko asiakkaan.

Numero 6

Vierailija
9/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko ilmoitettua asian netissä? Huomaa, että sinne voi tulla sun status "työssä" ja "ei tarvitse palvelua" eli sinulle ei välttämättä soitella, mutta työtarjouksia voi tulla.

Vierailija
10/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään nähdä asiakkaita ja kuulla hyviä uutisia. Mutta joskus harmittaa, kun tätä varten matkaavat kauempaa sitä kertomaan. Meidän seudulla bussiliput vähän kalliimpia kuin pk-seudulla... Niin, minulle pääsee suoraankin, aulahenkilö kysyy asiakkaan saapuessa whatsapilla, että otanko asiakkaan.

Numero 6

Missä on vanhanmallinen toimistokonsepti? Ei meillä ole aikoihin asiakkaita otettu vastaan kuin etukäteen sovitusti, koska pitää aina varata aulasta vastaanottotila, jossa keskustellaan. Omiin huoneisiin ei ole asiakkaita päästetty pariin vuoteen ja rauhallista keskustelutilaa on hankala järjestää tuosta vain.

Vierailija
11/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli numero sille omalle ihmiselle, johon soitin jos oli asiaa. Jos ei vastannu, niin soitti kyllä takaisin.

"Se oma ihminen"? En ole kuullutkaan, että minulla siellä olisi sellainen. 

Netin kautta olen jättänyt yhteydenottopyynnön, ovat sitten soittaneet. Aika vaikea sinne on kyllä saada yhteyttä otettua. Toivottavasti ei mitään pikaista asiaa tule.

Vierailija
12/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin äsken laittaa työnhaun sisään mol.fi:n kautta. Ei toiminut. Kentät jumitti. Voi mitä palvelua!

Tämä ei ollut ensimmäinen kerta.

Vierailija
13/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Numero 6

Missä on vanhanmallinen toimistokonsepti? Ei meillä ole aikoihin asiakkaita otettu vastaan kuin etukäteen sovitusti, koska pitää aina varata aulasta vastaanottotila, jossa keskustellaan. Omiin huoneisiin ei ole asiakkaita päästetty pariin vuoteen ja rauhallista keskustelutilaa on hankala järjestää tuosta vain.

Aika monessa paikkaa vielä. Tai on meillä yritetty siihen uudempaan, mutta fyysiset tilat ei anna periksi. Ja uusiin siirtyminen jäädytettiin heti, kun tuli tieto, että meidät lopetetaan. Meillä on pl2 nuorille vielä päivystyskin. Tuloksia tulee parhaiten näkemällä asiakkaat 🙂

Joskus ei ole huonetta käytössä, niin olen mennyt aulaankin asiakkaan kanssa keskustelemaan.

Vierailija
14/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin äsken laittaa työnhaun sisään mol.fi:n kautta. Ei toiminut. Kentät jumitti. Voi mitä palvelua!

Vikahan on palveluntarjoajassa, jos nettiyhteys ei toimi.

Vierailija
15/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se oma ihminen"? En ole kuullutkaan, että minulla siellä olisi sellainen. 

Netin kautta olen jättänyt yhteydenottopyynnön, ovat sitten soittaneet. Aika vaikea sinne on kyllä saada yhteyttä otettua. Toivottavasti ei mitään pikaista asiaa tule.

Jos olet "suoraan työmarkkinoille menevä", niin ei sinulla olekaan omaa virkailijaa. Minulla on asiakkainani erityisryhmä (n 300 asiakasta), joita yritän nähdä niin usein kuin pystyn. Heillä on minun suora numeroni ja sähköpostiosoite, ei tarvitse jättää yhteydenottopyyntöjä verkon kautta.

Vierailija
16/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koetapa te-palvelut.fi

Vierailija
17/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Numero 6

Miksi varata aulasta? Meillä huoneet outlookin kalenterissa. Etäpäivinäkin helppo tehdä varauksia.

Vierailija
18/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netti pelaa ihan hyvin, mutta ne mol:n kaavakkeiden kentät ei.

Tietyt kohdat vaan jumittuu.

Vierailija
19/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin eilen te palvelut numeroon, numero löytyy niiden sivuilta. Soitin heti klo 9 jälkeen ja jätin soittopyynnön.soitto tuli vasta klo 18. Niillä on nyt varmaan hirveä kiire, eikä munkaan asia selvinnyt. Olisivat palkanneet lisää väkeä kun toi aktivointi malli tuli niin nopeasti.

Vierailija
20/29 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netti pelaa ihan hyvin, mutta ne mol:n kaavakkeiden kentät ei.

Tietyt kohdat vaan jumittuu.

Missähän sivuilla nyt olet? Mol.fitä ei ole ollut enää vuosiin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan