Mihin tarpeeseen/tarkoitukseen käytät tätä palstaa?
Kysymys tulikin otsikossa.
Vierailen päivittäin av:lla ja olen pohtinut syitäni käyttää palstaa. Minulla palsta tarjoaa oman, mutta kuitenkin tavallaan sosiaalisen, kuplan, yksityisen maailman 'todellisuuden' keskellä, jonne paeta hetkeksi, . Luen av:ta usein esim. aamuisin ennen työpäivää (olen vaativassa asiantuntijatyössä). Toisinaan olen tehnyt muutaman aloituksen ja saanut vastauksia/vertaistukea johonkin mieltä painavaan asiaan, mutta yleensä vain keskityn palstan lukemiseen.
Miksi sinä käyt av:lla?
Kommentit (94)
hihittelen ihmisten päättömille jutuille
Vihan purkuun, turhautumisen ilmaisuun.
Sama kuin ap:lla, hetki omaa yksityistä hupia kiireisen elämän keskellä! :)
En ikinä kehtaisi kertoa kenellekään tutulleni käyväni palstalla joka ikinen päivä..
Tulen katsomaan jos olisi joku hauska trolli mutta yleensä ne on tosi huonoja.
Kaksi tarkoitusta karkeasti jakaen: puhdas hupi ja viihde ja sitten se toinen eli haluan anonyymina mielipiteitä ja neuvoja johonkin oman elämän pulmaan.
Mulle tämä on lähinnä tirkistysaukko maailmaan, jollaisessa en itse eikä kukaan tuttavapiirissänikään elä. Jos jostain syystä on huono päivä, pari minuuttia palstalla riittää huomaamaan, että mun elämässäni on kaikki erittäin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vihan purkuun, turhautumisen ilmaisuun.
Miten teet tätä?
90% trollailua ja pöhköihin ketjuihin vastailua. 10% keskustelua asioista, joista ehkä nimellä ei voisi keskustella.
Vähän jakomielitautista on käyttöni. Sekä trollaan että keskustelen aidosti minua kiinnostavista ilmiöistä. Joskus samassa ketjussa molempia.
Vierailija kirjoitti:
Vähän jakomielitautista on käyttöni. Sekä trollaan että keskustelen aidosti minua kiinnostavista ilmiöistä. Joskus samassa ketjussa molempia.
Miten trollaatte? Ja ennen kaikkea miksi? :)
Ajankuluksi
Joskus kaipaan neuvoa ja vertaistukea
Joskus löytyy superhyvää keskusteluja
Vierailija kirjoitti:
Vastaus on:
Ruohonjuuritason yhteiskunnallinen vaikuttaminen.
Miksi?
Koska minua todellakin kyllästyttää se että monia asioita tehdään lähestulkoon tahallisesti väärin, ja olen myöskin varma että kirjoitteluni on tietyissä piireissä vaikuttanut, jopa korkeimmalla poliittisella tasolla, se on ollut luettavissa uutisista.
Kamalan hidasta hommaa toki, satoja viestejä saa kirjoitella, mutta niin se vaan menee että hiljalleen viesti menee perille kun se leviää.
Ja tietysti onhan se ihan kiva haastaa itseään että ajattelinko asian oikein, vai löytyykö parempiakin käsityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten trollaatte? Ja ennen kaikkea miksi? :)
No lähinnä heitän mielipiteitä jotka ei vastaa ollenkaan omiani. Joskus aivan övereitä ja toisinaan maltillista .
Saan jotain outoa huvia siitä miten muut keskustelijat reagoivat kommentteihin. Mitä tunnepitoisemmin, sitä hauskempaa.
Eli mammat, kaikki te trollaatte. Joku tiikerikakku ketju, kärjistätte tahallanne. Ero on kuinka vakavista aiheista voi trollata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus on:
Ruohonjuuritason yhteiskunnallinen vaikuttaminen.
Miksi?
Koska minua todellakin kyllästyttää se että monia asioita tehdään lähestulkoon tahallisesti väärin, ja olen myöskin varma että kirjoitteluni on tietyissä piireissä vaikuttanut, jopa korkeimmalla poliittisella tasolla, se on ollut luettavissa uutisista.
Kamalan hidasta hommaa toki, satoja viestejä saa kirjoitella, mutta niin se vaan menee että hiljalleen viesti menee perille kun se leviää.
Ja tietysti onhan se ihan kiva haastaa itseään että ajattelinko asian oikein, vai löytyykö parempiakin käsityksiä.
Et voi olla tosissasi!? :D
Asun ulkomailla, olen osa-aikatöissä eikä mulla ole ystäviä.
Kyllä, tämä on ehkä vähän surullista, mutta av-mammat ja trollit on mun parhaat/ainoat ystävät.
Taitaa olla Iltasanomien toimittajan aloitus.
Haluan herättää keskustelua yhteiskunnallisista tärkeistä asioista ja vaikuttaa omalta osaltani ruohonjuuritasolla. Esim. lasten hyvinvointiin liittyvissä asioissa.