Mihin tarpeeseen/tarkoitukseen käytät tätä palstaa?
Kysymys tulikin otsikossa.
Vierailen päivittäin av:lla ja olen pohtinut syitäni käyttää palstaa. Minulla palsta tarjoaa oman, mutta kuitenkin tavallaan sosiaalisen, kuplan, yksityisen maailman 'todellisuuden' keskellä, jonne paeta hetkeksi, . Luen av:ta usein esim. aamuisin ennen työpäivää (olen vaativassa asiantuntijatyössä). Toisinaan olen tehnyt muutaman aloituksen ja saanut vastauksia/vertaistukea johonkin mieltä painavaan asiaan, mutta yleensä vain keskityn palstan lukemiseen.
Miksi sinä käyt av:lla?
Kommentit (94)
Kulutan aikaa.
Harjoittelen suomenkieltä. Opin uusia sanoja ja lauseita ja sanontoja. (Viimeksi monta uutta termiä humalassa olemiselle.)
Tutustun suomalaisiin ja suomalaisuuteen. En kyllä usko, että puoletkaan näistä mielipiteistä olisi totta. Jotain täältä kuitenkin saa irti.
Etelä-Amerikassa olen usein uutispimennosta Suomen uutisista. Jos täällä lukee jotain mielenkiintoista tai huolestuttavaa käyn yleensä Ylen ym. sivuilla lukemassa tarkemmin. AV:lla ollaan nopeasti tietoisia kaikista uutisista!
En tee täällä yleensä poliittisia tai yhteiskunnallisia aloituksia. Enkä oikein vastailekaan sellaisiin. Luen kyllä. Minun työ on sen verran masentavaa, että keskityn vapaa-aikana mielummin ei niin vakaviin aiheisiin. Kielitaitoni rajoittaa myös aika paljon sitä, mistä voin puhua.
En käy ihan joka päivä, mutta olen mielestäni AV-mamma siinä missä moni muukin.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Olen myös ulkosuomalainen ja käyn täällä silloin tällöin lukemassa Suomen kuulumisia. Harvemmin kuitenkaan itse osallistun keskusteluihin.
Käyn palstalla päivittäin, välillä montakin kertaa. Työpäivän aikana en niinkään, ellei sitten ole joku kiinnostava ketju, jota seuraan.
Pakoa arjesta tämä on. Palstailen, jos en jaksa lukea kirjaa tai olla perheenjäsenten kanssa. Samalla käyn facebookissa, instassa ja luen Ylen uutisia.
Ajankuluksi käytän, välillä yritän etsiä apua ja vastauksia kysymyksiin, kuitenkaan minulle ei IKINÄ KUKAAN vastaa ja suutun, jolloin menen trollailemaan muille keskusteluille tai vastailen itselleni ja leikin, että muut on vastannut.
Miksi mulle ei ikinä vastata, vaan laitetaan nuoli ja häivytään :(
Se etten ole streotyyppiseksi mielletty 'av-mamma' ja silti käyn palstalla joka ikinen päivä. Ap[/quote] Lisäksi täällä on mielenkiintoisia keskusteluja aina välillä.
Tämä palsta on valtakunnan ykkösfoorumi ja mielipidevaikuttaja. Tosiasiassa kaikki poliittiset päätökset tehdään oikeasti tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut toistakymmentä vuotta sidottuna neljän seinän sisälle, usein ainoa keskustelukumppani oma puoliso viikkoihin. Kun löysin palstan, löysin myös jonkinlaisen yhteyden muihin ihmisiin, heidän ajatuksiinsa, kokemuksiinsa ja tunteisiinsa. Minua ei haittaa, vaikka osa tarinoista olisi keksittyjä. Ne kuitenkin vastauksineen kertovat paljon.
Olen myös alkanut opettelemaan uudelleen kommunikointia muiden kanssa. Puolison kanssa puhuminen on niin erilaista kuin vieraiden. Puolison kanssa puoli sanaa riittää, joskus pelkkä katse, ja tiedämme, mitä toinen ajattelee. Täällä täytyy ilmaista itseään aivan toisin, ja siinä minulla on opettelemista.
En ole täällä niinkään ihmetellyt trolleja tai ilkeilijöitä, vaan sitä, miten heikko luetun ymmärtämisen taito jollain voi olla. Esim. joku ehdottaa ongelmanratkaisua X johonkin ongelmaan A, niin heti joku on huutamassa luuletko, että X ratkaisee ongelman B. Jne.
Tai sitten se, että kysyjällä on ongelma, mutta ei tiedä mikä sen ratkaisi, eli ei edes sitä, mitä kysyä, mutta kuvailee ongelmaa. No, joku ehdottaa siihen ratkaisua ja se ei auta aloittajaa, joka sanookin tämän "auttajalle", niin "auttaja" suuttuu, koska hänhän antoi ratkaisun.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Ajankuluksi käytän, välillä yritän etsiä apua ja vastauksia kysymyksiin, kuitenkaan minulle ei IKINÄ KUKAAN vastaa ja suutun, jolloin menen trollailemaan muille keskusteluille tai vastailen itselleni ja leikin, että muut on vastannut.
Miksi mulle ei ikinä vastata, vaan laitetaan nuoli ja häivytään :(
Täällä oli kerran googlen kilpailija Kookle joka vastaili kysymyksiin. Se oli ihan hauska ketju. Harmittavaa, että et häneltä kysynyt.
Olin jo, että google nyt korvattu, mutta sitten virheellistä tietoa tuli tältä hakupalvelimelta joten palasin googleen.
Etsin kiinnostavia ja hauskoja keskusteluita, koska täällä on lahjakkaita ja fiksuja kirjoittajia.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys tulikin otsikossa.
Vierailen päivittäin av:lla ja olen pohtinut syitäni käyttää palstaa. Minulla palsta tarjoaa oman, mutta kuitenkin tavallaan sosiaalisen, kuplan, yksityisen maailman 'todellisuuden' keskellä, jonne paeta hetkeksi, . Luen av:ta usein esim. aamuisin ennen työpäivää (olen vaativassa asiantuntijatyössä). Toisinaan olen tehnyt muutaman aloituksen ja saanut vastauksia/vertaistukea johonkin mieltä painavaan asiaan, mutta yleensä vain keskityn palstan lukemiseen.
Miksi sinä käyt av:lla?
Hyvin samat syyt ja tilanne kuin ap:lla. Asuin ja tein töitä vuosia ulkomailla, olen paluumuuttaja. Suomi ja suomalaiset ja myös minä itse muutuin ollessani maailmalla. Sopeutuminen takaisin on ollut työlästä enkä koe onnistuneeni siinä yrittämisestä huolimatta kovin hyvin.
Käyn av:lla lähes päivittäin aamuisin ja usein iltaisin, katsomassa puheenaiheita ja lähinnä lukemassa. Työni on varsin itsenäistä asiantuntijatyötä (suunnittelua ja jossain määrin toteutuksen ohjausta) ja vaatii keskittymistä, jonka vuoksi en seuraa käytännössä mitään mediaa, roiku missään palstoilla tai surfaa somessa, se kaikki häiritsee keskittymistä. Sähköpostia luen ja vastailen tärkeimpiin kahvi- ja ruokataukojen jälkeen. Työtunteja kertyy viikossa 40-50 vuodenajasta riippuen, kun huomioidaan myös kotona työhön liittyvät posteihin vastaamiset ja puhelut. Työtunteihin ei lasketa omaehtoista alan seuraamista ja ammattikirjallisuuden lukemista.
En ole tehnyt omia avauksia av:lle kun yhden käden sormilla laskettavan määrän koko parin vuoden aikana kun olen täällä käynyt. Kommentoin hyvin harvakseen ja koko ajan asialinjalla pysyen. En trollaa, olen käyttänyt verkkoa yli 30v ja tunnistan trollit varsin hyvin. En vaivaudu vastailemaan trolleille, alanuolta saatan painaa avattuani otsikon ja vaihdan saman tien toiseen aiheeseen.
AV on kai minulle jonkinlainen ikkuna tavallisen suomalaisen ihmisen ajattelumaailmaan. En ole kovin paljon työelämän ulkopuolella tekemisissä muiden kanssa, joten näen täältä yleisiä puheenaiheita ja saan samalla aihetta ajatella muutakin kuin työn ja oman elämän ympärillä pyöriviä asioita.
Yritan yllapitaa suomen kielen taitoani kun paivittaisessa elamassa ei ole ketaan muuta joka sita osaisi. Vaikeata se kuitenkin on koska kieli on niin rappioitunut etta saa oikein hampaitaan kiristella. Englantia tyonnetaan joka valiin vaihtelevalla menestyksella vaikka aivan kayttokelpoinen suomalainen sana on olemassa. Ja viime aikoina on alkanut nakya saksan sanajarjestyksia, omituista ja huvittavaa.
Ulkosuomalainen.