Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin tarpeeseen/tarkoitukseen käytät tätä palstaa?

Vierailija
11.01.2018 |

Kysymys tulikin otsikossa.

Vierailen päivittäin av:lla ja olen pohtinut syitäni käyttää palstaa. Minulla palsta tarjoaa oman, mutta kuitenkin tavallaan sosiaalisen, kuplan, yksityisen maailman 'todellisuuden' keskellä, jonne paeta hetkeksi, . Luen av:ta usein esim. aamuisin ennen työpäivää (olen vaativassa asiantuntijatyössä). Toisinaan olen tehnyt muutaman aloituksen ja saanut vastauksia/vertaistukea johonkin mieltä painavaan asiaan, mutta yleensä vain keskityn palstan lukemiseen.

Miksi sinä käyt av:lla?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan kommentoivani ketjuihin, joissa käsitellään jotain mun omaa kipupistettä. Jotain terapiaa se kai on, kun kuvaan omaa kokemustani asiasta. Monesti kun luen muiden kommentin tai jopa omani, tulee joku oivallus siitä miten joku ihmissuhde on mennyt niin kuin meni. Käyn niitä traumaattisiakin asioita edelleen läpi vaikka joistakin on vuosia.

Joku hetkellinen vertaistukiryhmä.

Vierailija
42/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollaus on näköjään tunnustettu, mutta kuka myöntää suoraan käyvänsä ilkeilemässä täällä ihmisille?

Se on anonyymipalstan kipein puoli, kun joku oikeasti on huonossa elämäntilanteessa, niin näkee tietynlaisten ihmisten tahallaan heittelevän multaa sinne kuoppaan.

Mä joskus sanon ilkeästi ja provosoivasti, havahduttaakseni sitä ihmistä jollain lailla omasta sokeudestaa. eli asia on totta mutta sen asu on kärjistetty.

Joskus sitä turhautuu, kun vaikka hakattu ja alistettu ihminen edelleen puolustelee puolisoa tai vähättelee vaikutuksia lapsiin. Joskus ei enää kestä olla sanomatta suoraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen todella pitkäveteistä työtä, jossa on pakko keskittyä asiaan n. 10 minuuttia kerrallaan. Sen jälkeen on mahdollisuus nollata pää, ja teen sen käymällä täällä. Kirjoitan tosi paljon lyhyitä kommentteja eri aiheisiin. Kommentin jälkeen palaan töihini, ja seurailen sitten päivän mittaan ketjuja, joihin olen kirjoitellut.

Jos teen aloituksia, mutta ne yleensä häviävät nopeasti, oli aihe mikä vaan. Viimeksi tein aloituksen liikuteltavien pientalojen puolesta, mutta sekin hävisi n. tunnin kuluessa.

Tuontyyppinen asuminen on muuten varmaan yksi tulevaisuuden asumisen trendeistä. Kiitti vinkistä.

Vierailija
44/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama minkä joku jo mainitsi: oman kuplan puhkaisu. Täällä kuulee "kansan äänen". Nuoletuksista voi päätellä yleisen mielipiteen asiaan kuin asiaan. On samanaikaisesti sekä hauskaa että karmeaa tietää mitä muut miettii. 

ww

Vierailija
45/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys tulikin otsikossa.

Vierailen päivittäin av:lla ja olen pohtinut syitäni käyttää palstaa. Minulla palsta tarjoaa oman, mutta kuitenkin tavallaan sosiaalisen, kuplan, yksityisen maailman 'todellisuuden' keskellä, jonne paeta hetkeksi, . Luen av:ta usein esim. aamuisin ennen työpäivää (olen vaativassa asiantuntijatyössä). Toisinaan olen tehnyt muutaman aloituksen ja saanut vastauksia/vertaistukea johonkin mieltä painavaan asiaan, mutta yleensä vain keskityn palstan lukemiseen.

Miksi sinä käyt av:lla?

Kaikki tällä palstalla aikaansa viettävät tekevät vaativaa asiantuntijatyötä, mitä ihmettä se ikinä tarkoittaakaan. Terveisin talouspäällikkö, ei vaativaa asiantuntijatyötä, ihan vaan työtä

Vierailija
46/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän palstaa aikavarkaana, jotta välttyisin tekemästä mitään hyödyllisempää tai yleensä mitään hyödyllistä.

Vierailija
47/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja haluan keskustella välillä suomeksi. Tällä palstalla käy naisia ja miehiä, nuoria ja vanhoja, perheellisiä ja lapsettomia, pitkälle koulutettuja ja vähemmän koulutettuja, joten näkökantoja riittää laidasta laitaan. Se tässä palstassa kiinnostaa. Yhtään keskustelua en ole vielä aloittanut, mutta kohta saataan aloittaa:). Usein olen kuitenkin kommentoinut, ja itseänikin huvittaa, kuinka monenlaisista asioista.

Vierailija
48/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elämässä on tylsää ja kaverit jutustelee niukasti, niin tulen tänne lukemaan, kirjoittelemaan ja hihittelemään. Tämä on minulle siis sosiaalista viihdettä.

Vierailija
49/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata käyttää tätä palstaa siinä kuvitelmassa, että aloitukset, kommentoinnit ja peukutukset antaisivat totuudenmukaisen kuvan siitä mitä suomenkielellä viestivä väestö ajattelee.

Etenkin viime aikoina täällä on alkanut olla ihan häiritsevän paljon vale-ruohonjuuritason mielipidevaikuttamista.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Astroturfing

Täällä on kyllä myös ihan aitoa keskustelua, mutta jos tuo epäaito kirjoittelu vielä lisääntyy, tästä palstasta tulee aika ikävä paikka ja se saattaa näkyä kävijämäärissä.

Ei sellaista piilomainostusta tai mielipiteenmuokkausta jaksa pidemmän päälle vapaaehtoisesti lukea.

Joukossa on kuitenkin myös aitoja ja tärkeitä keskusteluja, harmi niiden vuoksi.

Vierailija
50/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi tehdä salaattia. Täällä pyörin ja kettuilen kettuilijoille. Asiallisille vastailen asiallisesti.

Nyt omatuntoa alkoi soimata. Ehkä menen järjestelemään asioita valmiiksi.

Sinkkumies

Vierailija
51/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmisen on hankala käsittää tätä, mutta joskus asioita voi tehdä ilman tarvetta tai tarkoitusta. Eli muuten vain pyörin koska voin.

Vierailija
52/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen todella pitkäveteistä työtä, jossa on pakko keskittyä asiaan n. 10 minuuttia kerrallaan. Sen jälkeen on mahdollisuus nollata pää, ja teen sen käymällä täällä. Kirjoitan tosi paljon lyhyitä kommentteja eri aiheisiin. Kommentin jälkeen palaan töihini, ja seurailen sitten päivän mittaan ketjuja, joihin olen kirjoitellut.

Jos teen aloituksia, mutta ne yleensä häviävät nopeasti, oli aihe mikä vaan. Viimeksi tein aloituksen liikuteltavien pientalojen puolesta, mutta sekin hävisi n. tunnin kuluessa.

Minäkin tykkään käyttää tätä palstaa ruohonjuuritason vaikuttamiseen.

Ajoitko aloituksellasi siis sitä, että kun pääomat liikkuvat vapaasti, niin ongelmaksi nousee nyt sitten työvoiman vähäinen liikkuvuus. Pienituloiset pätkätyöläiset olisi hyvä saada asumaan liikuteltaviin minikoteihin, jotta he voisivat yt:den jälkeen matkustella aina sinne missä milloinkin on kannattavinta teettää työtä. Työttömyyden pitkittyessähän heidät voisi lähettää kehitysmaihin asti kouluttamaan niiden asukkaita ja kommuuneihin asumaan, niinkuin joku toisaalla av:lla jo ehdottikin.

Monen pienituloisenkin unelmana on perheen perustaminen ja pysyvyys elämässä, kaikesta medioiden perhe- ja lapsivastaisesta sekä köyhien vastaisesta propagandasta huolimatta.

Ainiin, mutta monet ruohonjuurivaikuttajathan ovat jo pitkään täällä av:lla ehdotelleet, että lisääntyminen pitäisi sallia vain niille, joilla on siihen tarpeeksi varaa...varallisuusrajoista siihen ei ole tarkalleen vielä alettu puhua, eikä siitä, miten niiden muiden lisääntyminen estetään ihan käytännössä. Ehkä aloitetaan siitä, että niihin minitaloihin ei mahdu kuin yksi.

Nallelta taustatukea ideointiin...

http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/bjorn-wahlroos-voisimme-huutokaupat…

Vierailija
53/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkosuomalainen, asunut lähes koko ikäni ulkomailla muutamassa eri maassa. Tämä sivu on minulle ns. kurkistus suomalaiseen kulttuuriin, suomalaisten ajatuksiin ja juttuihin. Ja toimii kyllä erittäin hyvänä muistutuksena, miksi en ikinä Suomeen palaa :D

Vierailija
54/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn täällä ihmettelemässä miten kurjia, pahantahtoisia ja epämiellyttäviä ihmisiä yhteiskuntaamme kuuluukaan.

Vierailija
55/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan herättää keskustelua yhteiskunnallisista tärkeistä asioista ja vaikuttaa omalta osaltani ruohonjuuritasolla. Esim. lasten hyvinvointiin liittyvissä asioissa.

Oletko muuten huomannut samaa kuin minä, että suuri osa ruohonjuurivaikuttajista kannattaa nykyään erilaisia pakkoja ja sellaisten asioiden lailla kieltämisiä, jotka ovat tähän mennessä olleet sallittuja? Se saa minut ajattelemaan, että mikä ihmisiä nykyään vaivaa ?!

Tai ehkä minä sitten vain kuvittelen olevani joku uniikki lumihiutale, ja minun tarvitsisi tarkistaa omia asenteitani.

Joskus tämän palstan lukeminen saa minut myös pelkäämään, että olenkin wt. Ja se pelko saa minut yrittämään kovemmin kaikilla elämän osa-alueilla, etten vain paljastuisi sellaiseksi 😂

Vierailija
56/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kaipaan hetkiä irtaantua arjestani. Käyn täällä n. 1x viikossa lukemassa kermat päältä. Kirjoitan harvemmin, mutta tykkään ottaa kantaa noihin gallupeihin.

Vierailija
57/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttään blogijuoruja, erityisesti Mungis, Xenttu ja mutsisonemppu-keskustelut kiinnostaa

Vierailija
58/94 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollaan minkä sielu sietää.

Vierailija
59/94 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkukaan käytin sitä varten, kun olin raskaana ja sitten vauvavuosina tuli oltua tiivisti mammapalstalla. Se oli online missä tuli oltua. Nykyinen av-palsta on vaan sen irvikuva. Jos en keksi muuta surffattavaa, niin tulee kurkattua, kun toisinaan joku kysyy jotain järkevääkin. Aloitin - 06

Vierailija
60/94 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tylsyys voittaa ja Reddit on jo luettu läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän