Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin tarpeeseen/tarkoitukseen käytät tätä palstaa?

Vierailija
11.01.2018 |

Kysymys tulikin otsikossa.

Vierailen päivittäin av:lla ja olen pohtinut syitäni käyttää palstaa. Minulla palsta tarjoaa oman, mutta kuitenkin tavallaan sosiaalisen, kuplan, yksityisen maailman 'todellisuuden' keskellä, jonne paeta hetkeksi, . Luen av:ta usein esim. aamuisin ennen työpäivää (olen vaativassa asiantuntijatyössä). Toisinaan olen tehnyt muutaman aloituksen ja saanut vastauksia/vertaistukea johonkin mieltä painavaan asiaan, mutta yleensä vain keskityn palstan lukemiseen.

Miksi sinä käyt av:lla?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain tämä on viihdettä, osittain lievittää yksinäisyyttä. Paniikkihäiriön takia en juuri kät ihmisten ilmoilla, netin kautta voin olla sosiaalinen ahdistumatta.

Vierailija
22/94 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lukea vähän aikaa illalla, koska tämä auttaa nollaamaan pään ennen nukahtamista. Rentouttava iltarutiini. Jaksan harvoin kommentoida. En uskalla sängyssä lukea kirjaa, siinä voi mennä koko yö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin ap:lla, hetki omaa yksityistä hupia kiireisen elämän keskellä! :)

En ikinä kehtaisi kertoa kenellekään tutulleni käyväni palstalla joka ikinen päivä..

Minulla taas suunnilleen jokaikinen tuttuni tietää että käyn täällä, ja kerron heille vielä parhaat palat ääni väristen (ok, joskus analyyttisempääkin pohdiskelua palstan olemuksesta ja mahdollisista merkityksistä). En ole tainnut koskaan tehdä ensimmäistäkään aloitusta, ja vastaankin yleensä vain todellisiin (arvioni mukaan) kysymyksiin koulutuksen ja kulttuuriin alueilta - niistä sentään tiedän jotakin, josta voi olla hyötyä kysyjälle. Viime aikoina olen trollannut muutaman kerran, mutta silloin ketju on mielestäni ollut aika bisarri alunalkaen.

Vierailija
24/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollaan

Oksennan oman pahan oloni tänne toivoen edes poikkipuolista tukevaa sanaa, joka korvaisi oikean elämän puuttuvan tukiverkon.

Vierailija
25/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla Iltasanomien toimittajan aloitus.

Aloittaja muistuttaa olevansa "vaativassa asiantuntijatyössä". Iltasanomien toimittaja ei oikein tuohon kuvaukseen sovi. Mitäköhän arvoa tuonkin kertomisella muuten mahtoi aloittajan mielestä olla?

Vierailija
26/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen syntymän myötä tuli googlailtua kaikkea mahdollista vauvaan liittyen, ja melkein kaikki jäljet johtivat sylttytehtaalle, eli tänne aaveelle. Olin aika yksinäinen kotona, ja äkkiä tästä palstasta tuli jonkinlainen virtuaalinen korvike sosiaaliselle elämälle. Jos vaikka katsoin yksin jotakin ohjelmaa telkusta, piti samaan aikaan keskustella siitä täällä - koska ei ollut muitakaan keiden kanssa puhua. Vaikka täällä paljon trollailua ja pahan olon purkamista onkin, monissa ketjuissa on kuitenkin ollut ihan asiaakin, ja on ollut todella avartavaa lukea erilaisten ihmisten kirjoituksia. 

Itse en trollaa koskaan, en saisi sellaisesta yhtään mitään iloa. Ylipäätään kirjoitan vain asiajuttuja ja todenmukaisesti omastakin elämästä silloin kun kirjoitan, vaikka voisihan sitä satuilla mitä hyvänsä. 

Vierailija
27/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, jankkaaja vauhdissa.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus on:

Ruohonjuuritason yhteiskunnallinen vaikuttaminen.

Miksi?

Koska minua todellakin kyllästyttää se että monia asioita tehdään lähestulkoon tahallisesti väärin, ja olen myöskin varma että kirjoitteluni on tietyissä piireissä vaikuttanut, jopa korkeimmalla poliittisella tasolla, se on ollut luettavissa uutisista.

Kamalan hidasta hommaa toki, satoja viestejä saa kirjoitella, mutta niin se vaan menee että hiljalleen viesti menee perille kun se leviää.

Ja tietysti onhan se ihan kiva haastaa itseään että ajattelinko asian oikein, vai löytyykö parempiakin käsityksiä.

Et voi olla tosissasi!? :D

Vierailija
28/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaisuuteen ja bloggaajille nauramiseen

Vierailija
29/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat usein ilkeitä irl. Opiskelen argumentointia heidän ilkeyksiensä varalle. Eli täällä näkee melko tarkasti sen, mitä ilkeät ihmiset kestävät provosoitumatta tai jos he provosoituvat, niin minkä verran mihin saakka he kykenevät jatkamaan koittaessaan "laulaa vastapuolta suohon". Jolloin tiedän itse, milloin ehkä kannattaa lopettaa, tai milloin vastapuolella ei tule kuitenkaan olemaan mitään sanottavaa enää. Toki irl voidaan käydä pahemmin käsiksi henkilöön ja persoonaan kuin täällä, koska täällä ollaan anonyymejä.

Eli joo, melko tällainen synkkä harjoituskuvio menossa täällä.

Vierailija
30/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen todella pitkäveteistä työtä, jossa on pakko keskittyä asiaan n. 10 minuuttia kerrallaan. Sen jälkeen on mahdollisuus nollata pää, ja teen sen käymällä täällä. Kirjoitan tosi paljon lyhyitä kommentteja eri aiheisiin. Kommentin jälkeen palaan töihini, ja seurailen sitten päivän mittaan ketjuja, joihin olen kirjoitellut.

Jos teen aloituksia, mutta ne yleensä häviävät nopeasti, oli aihe mikä vaan. Viimeksi tein aloituksen liikuteltavien pientalojen puolesta, mutta sekin hävisi n. tunnin kuluessa.

Vierailija
31/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla Iltasanomien toimittajan aloitus.

Aloittaja muistuttaa olevansa "vaativassa asiantuntijatyössä". Iltasanomien toimittaja ei oikein tuohon kuvaukseen sovi. Mitäköhän arvoa tuonkin kertomisella muuten mahtoi aloittajan mielestä olla?

Se etten ole streotyyppiseksi mielletty 'av-mamma' ja silti käyn palstalla joka ikinen päivä. Ap

Vierailija
32/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollaus on näköjään tunnustettu, mutta kuka myöntää suoraan käyvänsä ilkeilemässä täällä ihmisille?

Se on anonyymipalstan kipein puoli, kun joku oikeasti on huonossa elämäntilanteessa, niin näkee tietynlaisten ihmisten tahallaan heittelevän multaa sinne kuoppaan.

Vierailija
33/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voi käydä katsomassa mikä nyt on tärkeää. Eli av on viihdepitoiset, mielipiteillä väritetyt uutiset. Tietää missä mennään. Esim. aktiivimallista voi lukea todelliset mielipiteet ja ihan hyviä näkökulmiakin.

Poistaa yksinäisyyden tunnetta kun voi "jutella". Ajankulua, ennenkaikkea sillä tavalla että onnistun välttelemään siivoukset ym elämän tylsyydet.

Muuten en ole somessa, joten teeveetä katsellessani katson mikä av-raati sanoo.

Vierailija
34/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus on:

Miksi?

Koska minua todellakin kyllästyttää se että monia asioita tehdään lähestulkoon tahallisesti väärin, ja olen myöskin varma että kirjoitteluni on tietyissä piireissä vaikuttanut, jopa korkeimmalla poliittisella tasolla, se on ollut luettavissa uutisista.

Kamalan hidasta hommaa toki, satoja viestejä saa kirjoitella, mutta niin se vaan menee että hiljalleen viesti menee perille kun se leviää.

Ja tietysti onhan se ihan kiva haastaa itseään että ajattelinko asian oikein, vai löytyykö parempiakin käsityksiä.

Et voi olla tosissasi!? :D

Kyllä kruunu on tosissaan: 

-nytkin ollemme Laura mainoksen katveessa

-homo ja narkkari Jari Sillanpäätä haukkumassa

-lääkärit on antikristuksesta ja hoitsut ainakin

-lihavuus johtuu kruunun mukaan sokerista, itseään kun katsoo niin voi todeta, että läskiä ja rasvaa vetämällä näyttää plussapallolle

-artistit ovat kaikki vaarallisia esimerkkejä sielunsa myyneistä (Alma, Chisu)

Tunnen tämän harhaisen itsekseen keskusteliajan entisestä elämästäni, hullu se oli silloinkin, nyt vielä pärähtänyt uskoon ja harhat päivittäisiä. 

Vierailija
35/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mites tämä kruunun mainostus näin putosi??? heh, heh. 

Vierailija
36/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan toivoton eskapisti. Uskon vakaasti, että olisin onnellisempi ilman palstaa.

Vierailija
37/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan palstalta tietoa siitä, miten elävät ja ajattelevat ihmiset, joiden elämä on toisenlaista kuin omani. Se siis laajentaa näkökulmaani maailmaan, tekee säröjä "kuplaan".

Pitkän seuraamisen jälkeen olen toki oppinut, että täällä puhutaan hanakammin negatiivisista asioista (oli aihe mikä tahansa). En siis usko että tämä palsta heijastaa jotakin keskivertosuomalaisuutta, olemme palstaa parempia. Yksinäisyys, avuttomuus, taípumus uhriutumiseen, katkeruuteen ja kateuteen ovat kuitenkin niin usein toistuvia sävyjä keskusteluissa, että sillä täytyy olla yleisempääkin merkitystä. 

Minua hämmästyttää se, että julmia ilkeyksiä palstalle kirjoittavat ihmiset eivät tajua miten julkinen paikka tämä on. Sanoisivatko he samat asiat samalla tavalla vaikka toiselle matkustajalle bussissa? Elleivät, niin miksi he sitten kirjoittavat törkeyksiään tänne? Tai sano niitä kasvokkain puolisolleen tai lapsilleen?

Saan myös jonkinlaista käsitystä suomen kielen kehityksestä ja siitä, mitkä tv-ohjelmat koetaan tärkeiksi. Saan ruokavinkkejä ja hyvää huumoria (sitä kyllä aika harvoin). Tiedän myös, että palstalla viihtyvät ihmiset hakevat maailmankuvansa Iltalehden nettipainoksesta, koska sinne johtavia linkkejä on useammin kuin muihin medioihin johtavia. 

Vierailija
38/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus on:

Miksi?

Jaahas, sinä siis olet syypää vihan nostattamiseen työttömiä vastaan ja olet vielä ylpeä siitä. Häpeäisit!

Vierailija
39/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus täältä löytää ihan oikeasti tietoa, ihan mistä asiasta vaan.

Mutta suurimmaksi osaksi tämä on ajanvietettä ja viihdettä kun ei jaksa tehdä mitään muuta. Ennen luin enemmän kirjoja mutta jotenkin en nyt jaksa niitäkään, joten tulee oltua tässä koneella, ja eipä muita oikein ole mitä täältä lukea kuin tämä palsta ja faceryhmät, usein ne faceryhmät toistaa samoja asioita jatkuvasti eli on tylsiä, täältä löytää joskus helmiä.

Vierailija
40/94 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihmiset avautuvat asioista, joista ei muuten ääneen puhuta eli palstailu avartaa. Paitsi tosi hyvien ystävien kanssa puhuttaisiin, mutta kun minulla ei niitä ole niin kuulen vain pintapuolisia asioita. Esim. seksielämä, kasvatusnäkymykset, perhesuhteet...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi