Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hittoa. TE toimiston mukaan en ole ollut vuoteen tytötön työnhakija ???

Vierailija
11.01.2018 |

Viime tammikuussa ilmoittauduin netiipalvelussa ja täytin kaikki tarvittavat tiedot sinne. En ole katsonut oma asiointi sivua sen jälkeen SIKSI, että sain töistä 1.5 vuoden irtisanomispaketin ja voi saada ansiosidonnaista vasta heinäkuussa tänä vuonna.

Koska en ole hakenut mitään päivärahaa, en ole katsonut TE:n omia sivuja kun minulle sanottiin, että työnhaku on voimassa toistaiseksi ja en todellakaan usko, että akateemiselle sieltä töitä löytyy. Itse olen kyllä hakenut koko ajan.

TE toimisto sanoi vaan "että se edellinen ilmoitus ei sit vissiin jostain syytä ole mennyt loppuun asti" vaikka minun mielestä meni ja täytin kaiken. Ei tullut mieleenkään ottaa scree shottia tms

Mitäs nyt. Jos ei ole vuoteen ollut työtön työnhakija TE toimistossa niin ei saa mitään rahaa....

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri kävi yhdelle mun asiakkaalle samat kehnot eli menetti ansiosidonnaisen. Eikä siihen ollut mitään harkintaa tai lieventäviä seikkoja.

Asiakkaan lapsi sairastui ja sitä hoitaessa unohtui uusia työnhaku. Kului liikaa aikaa ja kun tuli uudestaan nostamaan työnhakua voimaan piti vaan todeta, että pitkäksi meni.

Eikä tosiaan auttanut vaikka toimitti eri todistuksia lapsensa sairastumisesta. Niin se vaan meni.

Siis oli yli 6 kk ajan niin sekaisin, ettei muistanut koko työttömyyttään?

Juu, joku tässä ei täsmää... Maksaja määrittelee tuöttömyysturvan, ei työkkäri. Eli työkkäri tekee lausunnon sinne, minne asiakas pyytää eikä tarvi papruja esitellä.

No tässä on käynyt ilmeisesti niin ettei ap ole laittanut ensimmäistäkään hakemusta päivärahasta kassaan. Se olis pitänyt tehdä heti kun työsuhteen päättymisestä kulunut 2 vkoa vaikka onkin saanut tukipaketin tai ns. kultaisen kädenpuristuksen. Ja tietty hyvä ilmoittautua heti työkkäriin.

Siinä ekassa päivärahapäätöksessä tehdään ns. jaksotus tukipaketin summalle miltä ajalta ei saa sitten sitä päivärahaa eli ei välttämättä täysin sama päivämäärä miltä ajalta se tukipaketti on vaikka yleensä lähellä sitä. Tämän jaksotuspäätöksen päivämäärä sitten ilmoitetaan työkkäriin. Pitää myös käydä tehdä työnhakusuunnitelmat sun muut työkkärin vaatimat jutut että olisi ns. työnhakijana vaikka ei vielä oikeutettu päivärahaan

Mutta kun ap ei ole tätä tehnyt eikä myöskään tehnyt muuta kuin ilmoittautunut työkkäriin työttömäksi mutta ei päivärahaa saavaksi hakijaksi on tuo 6 kk kulunut kaikessa rauhassa ja nyt ap on päätynyt työmarkkinoiden ulkopuolella olevaksi ei ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan oikeutetuksi henkilöksi, jonka pitää täyttää työssäoloehto uudelleen saadakseen ansiosidonnaista.

Vierailija
122/131 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri kävi yhdelle mun asiakkaalle samat kehnot eli menetti ansiosidonnaisen. Eikä siihen ollut mitään harkintaa tai lieventäviä seikkoja.

Asiakkaan lapsi sairastui ja sitä hoitaessa unohtui uusia työnhaku. Kului liikaa aikaa ja kun tuli uudestaan nostamaan työnhakua voimaan piti vaan todeta, että pitkäksi meni.

Eikä tosiaan auttanut vaikka toimitti eri todistuksia lapsensa sairastumisesta. Niin se vaan meni.

Juu, joku tässä ei täsmää... Maksaja määrittelee tuöttömyysturvan, ei työkkäri. Eli työkkäri tekee lausunnon sinne, minne asiakas pyytää eikä tarvi papruja esitellä.

No tässä on käynyt ilmeisesti niin ettei ap ole laittanut ensimmäistäkään hakemusta päivärahasta kassaan. Se olis pitänyt tehdä heti kun työsuhteen päättymisestä kulunut 2 vkoa vaikka onkin saanut tukipaketin tai ns. kultaisen kädenpuristuksen. Ja tietty hyvä ilmoittautua heti työkkäriin.

Siinä ekassa päivärahapäätöksessä tehdään ns. jaksotus tukipaketin summalle miltä ajalta ei saa sitten sitä päivärahaa eli ei välttämättä täysin sama päivämäärä miltä ajalta se tukipaketti on vaikka yleensä lähellä sitä. Tämän jaksotuspäätöksen päivämäärä sitten ilmoitetaan työkkäriin. Pitää myös käydä tehdä työnhakusuunnitelmat sun muut työkkärin vaatimat jutut että olisi ns. työnhakijana vaikka ei vielä oikeutettu päivärahaan

Mutta kun ap ei ole tätä tehnyt eikä myöskään tehnyt muuta kuin ilmoittautunut työkkäriin työttömäksi mutta ei päivärahaa saavaksi hakijaksi on tuo 6 kk kulunut kaikessa rauhassa ja nyt ap on päätynyt työmarkkinoiden ulkopuolella olevaksi ei ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan oikeutetuksi henkilöksi, jonka pitää täyttää työssäoloehto uudelleen saadakseen ansiosidonnaista.

Tästä pitäisi työnantajankin informoida työntekijää kun tukipaketti annetaan ettei tällaista tilannetta pääse tapahtumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työttömänä vuodesta 2013 lähtien. Ensimmäisen kerran koskaan minulle soitettiin TE-toimistosta joulukuussa 2017. Tämä soitto johtui siitä ”soitetaan kolmen kuukauden välein”-systeemistä, joka kohdallani alkoi lokakuun lopussa olleen infotilaisuuden ja sen myötä laaditun työllistymissuunnitelman jälkeen.

Tätä ennen kukaan ei ole TE-toimistosta halunnut minua nähdä tai soittaa. Ainoa työntekijän näkeminen oli kesällä 2013 kun piti ilmoittautua työttömäksi hlökohtaisesti TE-toimistossa.

Toki käskyjä hakea heidän haluamiaan työpaikkoja, ns. ”työtarjous” on Oma-asiointiini tullut (alle 5kpl koko työttömyysaikana). Olen luonnollisesti hakenut kaikkia, vaikka suurimmasta osasta niihin minulta puuttuu työpaikkailmoituksessakin mainittu, vaadittu pätevyys.

Juu ei mullekaan ole tullut kuin 2 soittoa vuodesta 2013 lähtien. Siinä välissä olen ollut 6 kk työllistämistukipaketilla töissä mitta esim. viime vuonna voimaan tullut 3 kk välein tapahtuva ”haastattelu” ei vissiin koske mua kun ei ole soiteltu.

Me ollaan näin eriarvoisia me työnhakijatkin. Kun olet yli 50 ei soittele työnantajat kun olet paikkaa hakenut eikä työkkärin virkailijatkaan mutta hirmu aktiivinen pitäis itse olla vaikka joka päivä näkee käytännössä kuinka ”ei haluttu” sinne työmarkkinoille on.

Vierailija
124/131 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellähän on ollut jo pitkään, ainakin kahden vuoden ajan ilmoitus työnhaun voimassaolosta, mikä on 3kk kerrallaan ja itselleni tuli kyllä työttömänä ollessa s-postiin saakka ilmoitukset työnhaun erääntymisestä aina kun 3kk oli kulunut.

Jos olet unohtanut 3kk jälkeen käydä aktivoimasssa työnhaun uudelleen, niin oma moka. Kannattaa niitä sivuja muutenki käydä tarkastamassa siltä varalta jos siellä jotain häikkää on tai aktivointisuunnitelmia tullut hyväksyttäväksi, ei pidä ikinä vain olettaa mitään vaan pelata varman päälle, varsinkaan työkkärin suhteen tai ylipäänsä minkään toimeentuloon liittyvän suhteen, valitettavasti.

Onko niitä jotka käy ihan itse aktivoimassa työnhaun 3 kk välein. Eikö se ole työkkärin virkailija joka sen aktivoi. Toisilla kuten mulla se päivämäärä muuttuu ihan itsekseen ei mitään puhelinsoittoa edes. Välillä pitää itse pyydellä sitä yhteydenottoa että edes jotain palvelua saisi ja voisi kysellä edes koulutuksista.

Vierailija
125/131 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei uusi, tulee selvityspyyntö. Mihin se mahtoi kadota?

Mikä uusi? Selvityspyyntö?

Vierailija
126/131 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellähän on ollut jo pitkään, ainakin kahden vuoden ajan ilmoitus työnhaun voimassaolosta, mikä on 3kk kerrallaan ja itselleni tuli kyllä työttömänä ollessa s-postiin saakka ilmoitukset työnhaun erääntymisestä aina kun 3kk oli kulunut.

Jos olet unohtanut 3kk jälkeen käydä aktivoimasssa työnhaun uudelleen, niin oma moka. Kannattaa niitä sivuja muutenki käydä tarkastamassa siltä varalta jos siellä jotain häikkää on tai aktivointisuunnitelmia tullut hyväksyttäväksi, ei pidä ikinä vain olettaa mitään vaan pelata varman päälle, varsinkaan työkkärin suhteen tai ylipäänsä minkään toimeentuloon liittyvän suhteen, valitettavasti.

Onko niitä jotka käy ihan itse aktivoimassa työnhaun 3 kk välein. Eikö se ole työkkärin virkailija joka sen aktivoi. Toisilla kuten mulla se päivämäärä muuttuu ihan itsekseen ei mitään puhelinsoittoa edes. Välillä pitää itse pyydellä sitä yhteydenottoa että edes jotain palvelua saisi ja voisi kysellä edes koulutuksista.

Ei ole. Asiakas ei voi verkossa uusia hakuaan.

Vierailija
127/131 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Asiakas ei voi verkossa uusia hakuaan.[/

Juuri näin. Työnhakija ei itse aktivoi työnhakuaan joten eipäs nyt anneta väärää tietoa mikä ei pidä paikkaansa.

Työnhakijan velvollisuus on laittaa vain työnhaku vireille mutta työkkäri pitää sitä vireillä jos työnhakija ei sitten katkaise syystä tai toisesta työnhakuansa.

Ap pn laittanut työnhaun vireille mutta työkkäri ei ole sitä pitänyt vireillä. Tuo 2 vaiheiden työnhaun aloitus tuli voimaan viime vuoden kesällä ja ap oli jo vuoden alussa aloittanut työnhaun joten ei varmaan siitä syystä tökkinyt.

Kysymys kuuluu miksi työkkäri ei ole sitä uusinut vaikka ap on ollut työnhakijana ja ilmoittanut ”toivottavasti” että saanut tukipaketin joka kestää xx.xx.xxxx saakka. Miksi työkkäristä ei ole edes soitettu ja kyselty tilannetta silloin kun työnhaun uusinta ajankohtaista? Tätä se palvelu työkkäristä sitten on tänä sähköisen palvelun aikana. Bravo!

Vierailija
128/131 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Asiakas ei voi verkossa uusia hakuaan.[/

Juuri näin. Työnhakija ei itse aktivoi työnhakuaan joten eipäs nyt anneta väärää tietoa mikä ei pidä paikkaansa.

Työnhakijan velvollisuus on laittaa vain työnhaku vireille mutta työkkäri pitää sitä vireillä jos työnhakija ei sitten katkaise syystä tai toisesta työnhakuansa.

Ap pn laittanut työnhaun vireille mutta työkkäri ei ole sitä pitänyt vireillä. Tuo 2 vaiheiden työnhaun aloitus tuli voimaan viime vuoden kesällä ja ap oli jo vuoden alussa aloittanut työnhaun joten ei varmaan siitä syystä tökkinyt.

Kysymys kuuluu miksi työkkäri ei ole sitä uusinut vaikka ap on ollut työnhakijana ja ilmoittanut ”toivottavasti” että saanut tukipaketin joka kestää xx.xx.xxxx saakka. Miksi työkkäristä ei ole edes soitettu ja kyselty tilannetta silloin kun työnhaun uusinta ajankohtaista? Tätä se palvelu työkkäristä sitten on tänä sähköisen palvelun aikana. Bravo!

Ymmärsit väärin. Ap ei välittänyt tehdä ilmoitusta loppuun eikä lukenut ohjeita. Työkkäristä ei voida soittaa, kun ei ole ollut siellä asiakkaana. Nyt siitä kiukuttelee ja yrittää etsiä syntipukkia muualta.

Vierailija
129/131 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei uusi, tulee selvityspyyntö. Mihin se mahtoi kadota?

Mikä uusi? Selvityspyyntö?

Jos ei uusi työnhakua sovitulla tavalla eli 2017 alussa se oli tavallisesti käynti te-toimistossa tai vastaaminen te-toimiston soittoon (niitä tulee vähintään 2 kpl ja välissä vielä tekstari, että hei, on yritetty tavoitella), niin saa selvityspyynnön eli tiedustelun siitä, onko edelleen työnhakijana ja miksi ei ole toiminut sovitusti.

Vierailija
130/131 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa valitettava tilanne - ymmärrän täysin AP:n perustelut eli kun luuli että asia kunnossa niin miksi ottaisi yhteyttä. Ja samalla - onhan tuo virhe TE-toimiston sääntöjen kannalta. Juuri tällaisten takia tämä nykysysteemi on ihan järjetön. Sitä Oman asioinnin sivua pitäisi tosiaan seurailla ainakin pari kertaa kuussa siltä varalta että tulee joku yllättävä ajastettu tehtävä. Ei niistä välttämättä muuta kautta tiedoteta, mutta tuet menevät alta yhdestäkin virheestä.

Kyllähän siitä informoidaan työttömäksi ilmoittautumisen yhteydessä, että Oma Asiointi on kanava, jonka seuraamisessa täytyy olla aktiivinen. Kannattaisi oikeasti lukea ne ohjeet ihan ajatuksen kanssa, ennen kuin ruksittaa lukeneensa ja hyväksyvänsä ehdot.

Vierailija
131/131 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap:n asiassa on käynyt?

Menetitkö oikeuden ansiosidonnaiseen nyt?

Onko te-toimiston it-väki tutkinut sen sun vuoden takaisen ilmoittautumisen netissä että jäikö se viimeistely vajaaksi vai miksi sun työnhaku ei ole ollutkaan voimassa?

Kumman syyksi tämä virhe nyt kaatui- sun vai te-toimiston? Arvaan kyllä vastauksen mutta kiinnostaa, että miten tosissaan ap omaa asiaansa hoitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä