Miksi et kuulu kirkkoon?
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen siivoojana. Raadan ja juoksen ja tienaan silti vaan sen verran että juuri elän. Jää tuosta jotakin säästöönkin, mutta säästöt meneekin sitten autoon ym. pakollisiin hankintoihin.
En halua maksaa pienituloisena kirkollisveroa. Maksakoon ne joilla on kunnon palkat.
Siivoojat maksavat kirkolle veroa pienistä palkoistaan. Sitten kirkon papit ja piispat nostavat jumalattoman kovaa palkkaa, joka kustannetaan kirkollisverorahoilla.
kiltiltä näyttävät naispapit ovat juuri niitä saatanan kätyreitä jotka humanismilla yrittävät pilata lastenkin aivot ja tehdä lespolaisiksi
Vierailija kirjoitti:
Erosin 20-vuotiaana kirkosta. En usko uskontoihin, ev.lut. kirkko ei edustanut arvojani enkä kokenut, että haluaisin kuulua sellaiseen instituutioon. Lopullisen sysäyksen erolle antoi harrastuskaverini, joka eräässä harrastustapaamisessa teiniajan innolla puhui omasta uskostaan Jumalaan. Keskustelu alkoi ärsyttää sen verran, että kotiin päästyäni laitoin saman tien eroilmoituksen seurakuntaan.
Lapseni isä kuuluu kirkkoon. Kun lapsi syntyi, teimme yhteisen päätöksen olla kastamatta lasta. Lapsen ollessa n. puolivuotias seurakunnalta tuli isälle kirje, jossa muistutettiin, että lastamme ei ole vielä kastettu ja toivottiin, että kastamme lapsen. Se tuntui silloin melko tungettelevalta.
Miksi ymmärtämätön pieni lapsi pitäisi kastaa johonkin uskontoon tms?
Voin myös vapaa ehtoisesti uskoa joulupukkiin mutta en mä sen takia veroja maksa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin 20-vuotiaana kirkosta. En usko uskontoihin, ev.lut. kirkko ei edustanut arvojani enkä kokenut, että haluaisin kuulua sellaiseen instituutioon. Lopullisen sysäyksen erolle antoi harrastuskaverini, joka eräässä harrastustapaamisessa teiniajan innolla puhui omasta uskostaan Jumalaan. Keskustelu alkoi ärsyttää sen verran, että kotiin päästyäni laitoin saman tien eroilmoituksen seurakuntaan.
Lapseni isä kuuluu kirkkoon. Kun lapsi syntyi, teimme yhteisen päätöksen olla kastamatta lasta. Lapsen ollessa n. puolivuotias seurakunnalta tuli isälle kirje, jossa muistutettiin, että lastamme ei ole vielä kastettu ja toivottiin, että kastamme lapsen. Se tuntui silloin melko tungettelevalta.
Tietysti siksi, että saadaan uskontoon uusia jäseniä. Aikuisen käännyttäminen on vaivaalloista eikä helposti onnistukaan. Pikkuvauva ei tajua mistään mitään eikä pysty pistämään vastaan.
Ainoastaan halpamainen ihminen liittää viattoman ja puolustuskyvyttömän lapsensa mihinkään uskonlahkoon tai muuhunkaan ideologiaan.
Erosin, koska en usko. Lisäksi kaikki tuntemani uskovaiset ovat ilkeitä ja omahyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evankelisluterilainen kirkko osallistui myös saamelaisten jäännösten, mm. pääkallot esiin kaivamisen rotuopin innoittamana. Kirkko siis tuki, tai ainakin aktiivisesti hyväksyi, Eugeniikka pohjaiset rotututkimukset.
"Inarissa pidetyn Saamelaiset kirkossa -seminaarin päätöspuheenvuorossaan hän totesi: “On aika sanoa, että me kirkkona olemme tehneet väärin. Emme voi eritellä kaikkia ihmiselämän kirjoon liittyviä asioita. Jotkut teemat voimme nostaa pöydälle. Silloin ajattelen 1930[-luvun] aikoja, jolloin yhteiskunnassamme vieraan ideologian kannustamina olimme valmiita alistamaan saamenkansaa ja viemään eteenpäin etnisiä tutkimuksia, jotka ovat olleet nöyryyttäviä, alentavia. Tunnen häpeää niistä ajoista ja niistä vaiheista. Tahdon sanoutua niistä irti ja tahdon pyytää noita rikkomuksia anteeksi tämän viran haltijana.”
https://kaltio.fi/saamelaisten-jaanteet-ja-kirkon-rooli/
Lukekaahan koko tarina, niin ymmärrätte kirkon pohjattoman pahuuden. Kirkko ei joutunut näistä teoistaan mihinkään vastuuseen, vaikka saman aatesuuntauksen ihmisiä tuomittiin erittäin koviin rangaistuksiin Nyrbergissä. Suomessa kirkko pääsi kuin koira veräjästä. Kuinka saamelaiset tämän pystyvät antamaan anteeksi, sitä ihmettelen. Ehkä he ovat anteeksiannon suhteen kristillisimpiä kuin kristityt.
Tätä käsiteltiin myös eilisessä papisto tv-ohjelmassa saamelaispappi Mari Valjakan toimesta. Eipä tämä historian vääryys hänenkään uravalintaan vaikuttanut. Papiksi yhteisöön, joka on myötävaikuttanut esi-isien hautarauhan rikkomiseen. Millähaän tällaisen itselleen saa selitettyä niin, että kehtaa katsoa itseään peilistä?
Ehkä papiston elitistinen ja yläluokkainen asema ja kuukausittain tilille tärähtävä suuri palkka auttaa unohtamaan pappisssäädyn aiemmat hassuttelut kuolleiden saamelaisten jäännösten häpäisyssä. Kyllähän palkkapappi on aina palkkapappi ja palvelee auliisti kulloinkin vallitsevaa maallista yhteiskuntajärjestystä. On se valta ja mammona vaan niin mahtavaa, että ei sitä sovi riskeerata. On nämä palkkapapit kyllä melkoisia epeleitä. Oksettaa.
Kirkosta eronnut kirjoitti:
Olen kasteessa kirkkoon liitetty, mutta ollut ikäni skeptikko tai uskonnoton. Kuuluin kirkkoon lähinnä perinteiden vuoksi. Eli ristiäisten, häiden, hautajaisten jne.
Kun sitten olin itse menossa naimisiin, kirkko ei suostunut vihkimään minua, kastettua, rippikoulunkäynyttä ja kirkollisveronsa maksanutta jäsentään. Vain siksi, ettei vaimoni kuulunut kirkkoon.
En enää keksinyt yhtään syytä olla eroamatta.
Mikset käännyttänyt sitä vaimoasi kristityksi yleensä naiset kääntyy miehen uskoon ja sun tehtävä on kertoa evankeliumi olisi näitä huijaus avioliittoja vielä. Jos sun vaimo olisi rakastanut sua se olisi liittynyt kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti siksi, että saadaan uskontoon uusia jäseniä. Aikuisen käännyttäminen on vaivaalloista eikä helposti onnistukaan. Pikkuvauva ei tajua mistään mitään eikä pysty pistämään vastaan.
Ainoastaan halpamainen ihminen liittää viattoman ja puolustuskyvyttömän lapsensa mihinkään uskonlahkoon tai muuhunkaan ideologiaan.
Tarkoitatko nyt ympärileikkausta ja muita budhamunkkeja.
Läheisiä kuoli kuin "sieniä sateella" 15 vuotta sitten, silloin huomasin, että kirkolla ja uskolla ei ole minulle mitään annettavaa joten erosin kirkosta. Siitä asti olen pohdiskellut mihin uskoa ja mihin ei. ehkä se joskus selviää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luterilainen kirkko on osa väärän uskonnon maailmanmahtia eli Suurta Babylonia.
Käsittääkseni siellä saarnataan Jeesuksen sovitustyön vastaanottamisesta ainoana tienä pelastukseen. Onko sulla jotain muuta tietoa?
Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
Eli edelleenkään et pysty antamaan edes yhtä konkreettista esimerkkiä?
Mä voin sanoa olevani kaikkien näiden kommenttien keskellä ylpeä siitä, että kuulun kirkkoon ja olen siitä iloinen. Uskon Jumalaan ja Raamatun muuttumattomaan totuuteen. Kirkon toiminta vaatisi mielestäni lisää etenkin nuorisotyöhön panostamista ja jotenkin sen kehittämistä, että useampi nuori löytäisi vielä nykyäänkin mukaan toimintaan. Olen kokenut juuri etenkin nuorena monia unohtumattomia leirejä, tapahtumia ja hetkiä seurakuntien ja järjestöjen toiminnassa. Lisäksi kirkko järjestää perustoimintansa lisäksi muun muassa upeita konsertteja ja tuottaa monille kirkkoon kuulumattomillekin heille välttämätöntä diakoniatyötä. Muun muassa kaiken tämän toteutumiseen maksan mielelläni pienen pienen siivun tuloistani veroina.
Ap: Koska minulla on tieteellinen maailmankatsomus.
Vierailija kirjoitti:
Jumala tuhoaa väärän uskonnon Harmagedonin taistelussa ihan pian.
Ne taistelut käytiin jo tuolla Israelissa missä ne kaikki paikat on . Israelista löytyy gegenna haades sodoma Jordan nasareth genesaret magog goog siinai Siion Armageddon ja kaikki mutta älä nyt sotke muita valtioita siihen ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Läheisiä kuoli kuin "sieniä sateella" 15 vuotta sitten, silloin huomasin, että kirkolla ja uskolla ei ole minulle mitään annettavaa joten erosin kirkosta. Siitä asti olen pohdiskellut mihin uskoa ja mihin ei. ehkä se joskus selviää
Ei sitten tullut mieleen siellä hautajaisissa kuunnella papin puhetta ja miettiä mihin ihmisen sielu menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni siellä saarnataan Jeesuksen sovitustyön vastaanottamisesta ainoana tienä pelastukseen. Onko sulla jotain muuta tietoa?
Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
Ei jokainen, joka sanoo minulle: "Herra, Herra", pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Noin 30 vuotta sitten lähialueen papit mesosivat paikallisen lehden sivuilla kuinka homous on väärin ja syntiä. Ajattelin, että tällaisille jumalaa leikkiville ja muita tuomitseville en palkkaa maksa. Niinpä menin ja erosin kirkosta. Piti varta vasten käydä lappu täyttämässä asian tiimoilta, kun ei ollut nettiä.
Olen umpihetero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ympärileikattu uskontoon vauvana . Mieti nyt helvetti mitä oikeesti puuhaat ja ketä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jokainen, joka sanoo minulle: "Herra, Herra", pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Sinä Jeesuksen ja kristittyjen vihaaja opettele ensin se mikä on taivaallisen isän tahto sitä et tiedä.