Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen akateemisia kavereita tukossa kylään mitä tarjottavaa laitan etten vaikuta wt-vaimolta

Vierailija
10.01.2018 |

Jotai hienompaa pitäisi keksiä, mitä ruokajuomaksi tarjoan?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja hyvässä ruoassa, joka on tehty/ostettu kunnon raaka-aineista, samoin kuin tasokas viini, ei ole mitään vikaa tai hienostelua. Muista myös alkoton vaihtoehto. Ja raikas vesi sitruunalla/limellä/appelsiinilla maustettuna on myös ihan hyvä.

Jos haluat vaikeuskerrointa niin blinit ja sörsselit siihen on myös peukuttamisen arvoisia!

Se alkoton vaihtoehto on varmaan aika turha, jos kerran yliopistotyypit kyseessä ;)

Vierailija
22/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä pisteliäisyys akateemisesti koulutettuja vastaan kumpuaa? Vähän väliä vastaavia provoja palstalla. Voisiko joku, jolla hajua, avata perimmäistä syytä tällaisille aloituksille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellutkaan, että jotkut tarjoiltavat ovat akateemisia. Sinänsä hassua että michelin tähti kokit, jotka tekevät fine diningia työkseen, eivät ole akateemisia. 

Akateemisuus ei kokemukseni mukaan vaikuta mitenkään tarjoiluihin. Osa korkeasti koulutetuista tutuistani tarjoilee kaupan valmiita, osa hivenen laittaa jotain itse esim. voileipäkakkua tai karjalanpiirakoita. Ja muutama hifistelijä on myös, sitten kannattaa tarjolle laittaa ananaskirsikkaa, passionhedelmää, tuoretta viikunaa ja tehdä jotain super trendikästä ja terveellistä.

Vierailija
24/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ois uunilohi ja joku bulgur-miniluumutomaatti-korianteri-sitruuna-oliiviöljy-punaviinietikka-lehtikaali-salaattilisuke? Sen kanssa hyvä valkoviini ja oliivi-tomaatti-focaccia (löytyy joistain kaupoista/leipomoista valmiina) sekä oliivitapenade. Nam, itse tykkäisin ja todella helppo valmistaa. Jälkiruoaksi sitten kuohuviiniä ja macaronseja vaikkapa. Osta kunnon leipomosta. Tai lämmin omenapiirakka ja vaniljajäätelö/kastike esim vaahdotettuna.

Plääh, tuollaiset sapuskat jäävät syömättä. Älä ole tylsimys!

Toihan kuulosti tosi hyvältä, tuli nälkä!

Ihan perusruokaa, mikä tosta akateemisen tekee? Varsinkin kun kaikki ostetaan valmiina, foccaccia ja macaronsit. Akateemisuus mun mielestä kyllä aika kaukana tosta ehdotuksesta! Mikä nyt sit olis akateemista, en tiedä. Itse pyrkisin nyt ekana siihen, että itse valmistaisin ateriasta suurimman osan. No, meneehän tostakin lohi uuniin.

Ihan turha kerätä paineita valmistamalla itse, mikäli ei tosiaan harrasta moista muuten. Esim. Jostain pitopalvelusta saa ostettua kaiken valmiina. Mitä vähemmällä stressillä tommosta selviää sen parempi. Akateemisena en juuri keittiöhommia harrasta.

Vierailija
25/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne tulevat teille. Miehesi kutsui? Jotenkin tuosta aloituksestasi muodostuu mielikuva, kuin olisit jotain henkilökuntaa ja sinulle olisi ilmoitettu, että tulee illallisvieraita X henkilöä. 

Vierailija
26/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet miehen vieraille ruokaa? Alentavaa.

Vierailija
27/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin akateemiselta mieheltäni ja hän sanoi, että jos kutsu on kahville, hän haluaisi juuri nyt tiikerikakkua ja kinkkupiirakkaa..

Vierailija
28/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä pisteliäisyys akateemisesti koulutettuja vastaan kumpuaa? Vähän väliä vastaavia provoja palstalla. Voisiko joku, jolla hajua, avata perimmäistä syytä tällaisille aloituksille?

Tätä minäkin ihmettelen. Ihan arkisia ihmisiä ne/meakateemisen koulutuksen käyneet ovat/olemme.

Vierailija
29/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli kerran miehen ystävä kylään kuka on super tarkka ruoan suhteen ja syö vaa kaikkee hienoo ja trendikästä yms. paskaa . Ja stressasin ihan hirveesti että mitä sille voi tarjota ja googlettelin tuntikausia ja ja päätin et vitut että tarjoon sille just sitä mitä muutenki sinä päivänä syötäis ja lätkäsin pöytään makaroonilaatikon, vihersalaatin ja ketsuppipurkin. Ja se oli ihan fiiliksissä! Ku ei ees muistanu millon oli viimeksi syönyt makaroonilaatikkoa tai ketsuppia. Otti kolme kertaa lisää ja pakkasin vielä jämät mukaan.

Vierailija
30/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen työkavereista osa on vegaaneja.  Teen yleensä intialaista kasvisruokaa koska se on helppoa ja hyvää. Menee myös lihaa syöville hyvin alas. ( Me ollaan itse lihansyöjiä) Aasialaista ruokaa teen muutenkin usein mutta en kiinalaista enkä japanilaista. Riisiä en keitä ja useimmat akateemiset työelämässä olevat miehet tietävät nykyään että se sisältää runsaasti arsenikkia. 

Vierailija
31/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko ihmiset ihan tosissaan että jaatte ihmisiä eri kastiin koulutuksen ja muitten vastaavien asioiden kanssa? Sairasta hommaa elää noin. 

Vierailija
32/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa kiireesti hovimestari jostain vuokrafirmasta.

Kiillota sukuhopeat.

Hanki kaviaaria.

Tapa kilpikonna ja keitä se.

Käy kauppahallissa ja kerro akateemisista. Käy Alkossa ja kerro kaviaarista, kilpikonnasta, kauppahallin ostoksista ja akateemisista vieraista.

Mene kotiin ja anna hovimestarin hoitaa loput.

Vierailija
33/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palak paneer ja Indian dahl ovat sellaisia joista eivät lihansyöjätkään tajua ettei ollut lihaa ollenkaan;) Riisin sijaan lohkottua uunibataattia

Vierailija
34/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hemmetti - ei ole koskaan tullut mieleen, että akateemisille ja ei-akateemisille vieraille olisi pitänyt olla erilaiset tarjoilut.

Usein on ollut kutsuttuna kumpaakin lajia ystäviä samaan pöytäänkin. Mitenkäs sitten tarjoilut olisi pitänyt laittaa?

Vai lienenkö mokannut jo siinä, että eri "tason" ihmisiä olen kutsunut yhtä aikaa?

N54

Vierailija
35/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortillat, eri täytteitä pistät tarjolle. Juomaksi tarjolle olutta ja kivennäisvettä. Jälkiruuaksi mustikkapiirakka, vaniljakastike, kahvi ja tee

Vierailija
36/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä lajin akateemisia? Snobeja lienee lähinnä kauppiksissa ja oikiksissa, humanistit, IT-hemmot ja luonnontieteilijät taas eivät välitä pätkääkään mistään hienostelusta. Tee jotain perushyvää ja panosta muutamaan pulloon hyvää keskihintaista punaviiniä. Tai kysy mieheltä ovatko enemmän esim. pienpanimo-olutväkeä.

Vierailija
37/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrossa kananuggetteja, pirkkaketsuppia ja karjalaa

Vierailija
38/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä on meilläkin istunut useinkin yhtä aikaa pöydässä akateemista, AMK-koulutettua,amislaista ja ihan elämänkoululaistakin- kaikille maistunut yhtä lailla niin kulloinen ruoka (viimeksi taisi olla Lapin äijän keitto),viinit kuin seurakin.

Vierailija
39/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan akateemisia ja syötiin tänään eilistä nakkikastiketta, muusia ja porkkanaraastetta.

Vierailija
40/56 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin wt:tä kuin pelko siitä, että vaikuttaa olevansa alempaa sosiaalista kastia kuin on. Huoli pois! Akateemiset ihmiset eivät ole sen enempää hienostelijoita kuin muutkaan, tee sitä, mistä itse tykkäät.