Ei työtöntä saa pakottaa hakemaan töitä!!!
Kommentit (17)
Jos ei halua tehdä töitä tulee olla perusoikeus olemassaolemiseen, asumiseen, ruokaan ja veteen. Sitten jos haluaa jotain ekstraa niin se on ihan oma asia. Kaikki tässä maassa eivät himoitse materiaalista omaisuutta. On tärkeämpiäkin arvoja kuin auto, talo ja kymmenen lasta.
No jos ei saa pakottaa työnhakuun, niin pitää myös ymmärtää että tuet lakkaa, jospa se motivoisi.
Mutta en kykene ymmärtämään sitä, että rangaistaan niitä jotka ahkerasti yrittävät saada töitä. Silloin ei tukiin pitäisi koskea.
Saa pakottaa. Pakotetaan jo nyt. Tai siis pakotettiin ennen aktiivimalleja. Tuleeko tämä sulle todella yllätyksenä?
Työttömyysturvan edellytyksenä on aktiivinen työn hakeminen ja osallistuminen Te-palvelujen rekrytointitilaisuuksiin. Lisäksi tarjotusta työpaikasta kieltäytyminen on tuonut karenssin niin kauan kuin minä muistan.
Etkö todellakaan tiennyt näinkin perusasiaa?
Jos nyt tarkoitat aktiivimalli kakkosta, niin eihän se työttömille ole sinänsä mikään ongelma. Tollokin osaa tuikata hakemuksen yhteen paikkaan per viikko, se laiskinkin.
Mutta kuka valvoo 200.000 viikottaista ja yli 10 miljoonaa vuosittaista työhakemusta? Mitäs työnantajat tästä tuumaavat. Mutta täähän ei sua haittaa, vaikka menee yhtälailla "sun verorahoista".
Olisit hyvin, hyvin helposti löytänyt kymmenen aloitustasi vastaavaa ketjua jos olisit osannut etsiä, jopa täältä etusivulta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua tehdä töitä tulee olla perusoikeus olemassaolemiseen, asumiseen, ruokaan ja veteen. Sitten jos haluaa jotain ekstraa niin se on ihan oma asia. Kaikki tässä maassa eivät himoitse materiaalista omaisuutta. On tärkeämpiäkin arvoja kuin auto, talo ja kymmenen lasta.
Joo, ja mä haluan pitää 70000 vuosiansioni ihan itse. Kun haluan auton talon ja 10 lasta. En halua ruokkia sua.
Vierailija kirjoitti:
Saa pakottaa. Pakotetaan jo nyt. Tai siis pakotettiin ennen aktiivimalleja. Tuleeko tämä sulle todella yllätyksenä?
Työttömyysturvan edellytyksenä on aktiivinen työn hakeminen ja osallistuminen Te-palvelujen rekrytointitilaisuuksiin. Lisäksi tarjotusta työpaikasta kieltäytyminen on tuonut karenssin niin kauan kuin minä muistan.
Jos nyt tarkoitat aktiivimalli kakkosta, niin eihän se työttömille ole sinänsä mikään ongelma. Tollokin osaa tuikata hakemuksen yhteen paikkaan per viikko, se laiskinkin.
Mutta kuka valvoo 200.000 viikottaista ja yli 10 miljoonaa vuosittaista työhakemusta? Mitäs työnantajat tästä tuumaavat. Mutta täähän ei sua haittaa, vaikka menee yhtälailla "sun verorahoista".
Olisit hyvin, hyvin helposti löytänyt kymmenen aloitustasi vastaavaa ketjua jos olisit osannut etsiä, jopa täältä etusivulta.
Voi ei. Kun laitat hakemuksen per viikko, saattaa jopa löytyä töitä! Voi Ei!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja mä haluan pitää 70000 vuosiansioni ihan itse. Kun haluan auton talon ja 10 lasta. En halua ruokkia sua.
En mä sun almuja halua. Olen itsekin töissä. Moni ei ole. Kaikki ihmiset eivät voi tehdä samanlaista työtä tässä maailmassa.
Toi oli kyllä paras "mitähän työnantajat tuumaavat hakemuksista" 😂 Oliskohan niitten homma käydä niitä hakemuksia läpi, jos kerta on rekry päällä.
Kun tapasin puolitutun yrittäjän ja kysyin, olisiko hänen firmassaan minulle mitään töitä, niin miten tuon olisin todistanut kenellekään? Vai eikö työn hakemista olekaan naamatusten kysely tai puhelimella soittaminen?
Vierailija kirjoitti:
Toi oli kyllä paras "mitähän työnantajat tuumaavat hakemuksista" 😂 Oliskohan niitten homma käydä niitä hakemuksia läpi, jos kerta on rekry päällä.
Entä jos mitään rekryä ei ole päällä? Pitääkö työnantajat velvoittaa vastaamaan myös avoimiin hakemuksiin?
Tietenkään ei saa pakottaa hakemaan työtä! Mutta jos ei hae työtä, ei tarvitse hakea myöskään työttömyystukea.
Minäkin hean duunia jos on sellainen fiilis. En muuten. Harvoin on sellainen fiilis tosin.
Palkkaa pitäisi pudottaa 3 kk välein 5 % jos ei vastaa tavoitteita, esim lääkäri paranna kaikkien potilaidensa sairauksia. Tavoitteiden tulee olla sellaisia ettei niitä voikaan saavuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kyllä ihan töissä. Olin reilun vuoden työttömänä kyllä, laitoin ekalla viikolla varmaan 50 hakemusta ja siitäkin säännöllisesti paljon enemmän kuin yksi per viikko. Silti ei todellakaan lähtenyt helposti, todella paljon hakijoita oli jokaikiseen paikkaan. Kaikista ei tietty ilmoitettu määrää, mutta sellainen 50-100 oli ihan normaali. Haastatteluissa tuli käytyä ehkä kymmenen kpl. Mutta onneksi työllistyin lopulta vakituiseen työhön ihan kokemustani ja koulutustani vastaavaan työhön. Kannatti hakea.
Silti toi malli on idioottimainen, koska TE-toimistolla ei ole resursseja. Kannattaa katsoa 20.30 uutiset, siinä tulee taas kerran parikin asiantuntijaa kertomaan miksi tää homma kusee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen periaatteessa pitkäaikaistyötön ja minulla on oikeus soviteltuun työttömyyskorvaukseen, mutta en sitä saa koska teen keikkatöitä, niin en todellakaan hae töitä. Siinä on se vaara että saan jonkun lyhyen määräaikaisen pätkän joka sekoittaa koko homman.
Vierailija kirjoitti:
Kun tapasin puolitutun yrittäjän ja kysyin, olisiko hänen firmassaan minulle mitään töitä, niin miten tuon olisin todistanut kenellekään? Vai eikö työn hakemista olekaan naamatusten kysely tai puhelimella soittaminen?
Tämä.
Kyllä pitää rauhassa antaa olla työtön. Ei saa pakottaa.