Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen suuhygienisti, kysy jotain

Suuhygienisti
10.01.2018 |

Nää on niin hauskoja ja hyviä, tulee hyvää keskustelua aikaiseksi :)

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut hamppilääkäriltä suikkiin työtiloissa tai yhtynyt hammaslääkärintuolissa?

Utelias

Useinkin, mutta ei siitä nyt enempää.

Vierailija
42/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hoitanut paperittomia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut hamppilääkäriltä suikkiin työtiloissa tai yhtynyt hammaslääkärintuolissa?

Utelias

Joka kahvitauolla.

Vierailija
44/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt hammashoidossa noin seitsemän vuotta sitten. Olisiko tärkeää mennä poistattamaan hammaskivi? Pitäisikö mennä suoraan suuhygienistille hoitamaan kyseinen asia, vai pitäisikö käydä hammaslääkärillä tarkistuttamassa hampaiden kunto kun en epäile reikiä?

Vierailija
45/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Utelias

Hhhhhmmmm, en muistaakseni... eikä tuo hoitotuoli nyt niin houkutteleva siihen hommaan edes ole...

Vierailija
46/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt hammashoidossa noin seitsemän vuotta sitten. Olisiko tärkeää mennä poistattamaan hammaskivi? Pitäisikö mennä suoraan suuhygienistille hoitamaan kyseinen asia, vai pitäisikö käydä hammaslääkärillä tarkistuttamassa hampaiden kunto kun en epäile reikiä?

Voit mennä kummalle haluat. Molemmat poistavat hammaskiven ja katsovat onko reikiä tai limakalvomuutoksia. Jos haluat röntgenkuvia, tällä hetkellä vain hammaslääkärit voivat määrätä ne, mutta lakiin on tulossa muutos.

Vierailija
47/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaskivi pitää poistaa itse heti kun sitä tulee. Ei se niin mene että keräät sitä vuosia ja sitten meet poostaa. Hyi heltetti

Vierailija
48/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hoitanut paperittomia

Olen kyllä käynyt kuuntelemassa aiheesta SPR:n tilaisuudessa, mutta en ole.

Vierailija
49/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammaskivi pitää poistaa itse heti kun sitä tulee. Ei se niin mene että keräät sitä vuosia ja sitten meet poostaa. Hyi heltetti

En kyllä rupea itse raaputtelemaan hampaitani kun en niin hammastietoinen ole. 

Tuo seitsemän vuotta sitten oli viimeinen tarkistus ennen aikuisuutta, kun se oli vielä ilmaista, muuten ei olisi näin pitkää väliä tullut. Koskaan ei ollut mitään ongelmia hampaiden kanssa joten en tajunnut että hammaskiveä kertyy ja se pitää poistaa.

Vierailija
50/52 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä rupea itse raaputtelemaan hampaitani kun en niin hammastietoinen ole. 

Tuo seitsemän vuotta sitten oli viimeinen tarkistus ennen aikuisuutta, kun se oli vielä ilmaista, muuten ei olisi näin pitkää väliä tullut. Koskaan ei ollut mitään ongelmia hampaiden kanssa joten en tajunnut että hammaskiveä kertyy ja se pitää poistaa.

Ei hammaskiveä pysty itse poistamaan kokonaan joka paikaista. Hammaskivi myös kerääntyy ikenen alle joka sitten alkaa irrottmaan hammasta. Tutkimusten mukaan joka kolmannelle on ientulehdus. Ientulehdus on tulehdus ikenessä ja koska ikenessä on sama verenkierto kuin koko kropassa, bakteerit leviävät ympäri kehoa.

Vierailija
51/52 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nice

Vierailija
52/52 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotko usein "EI"? SUUHYGIESTINI SANOI EI