Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen suuhygienisti, kysy jotain

Suuhygienisti
10.01.2018 |

Nää on niin hauskoja ja hyviä, tulee hyvää keskustelua aikaiseksi :)

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vielä töissä?

Vierailija
22/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen koulutusvalintaan, en haluaisi tehdä muuta. Olen tehnyt tätä 22 vuotta. Töitä löytyy varmasti, palkkaus 3000 tienoilla, riippuu työpaikasta.

Kaikki työ on joskus epämieluisaa, mutta hammaskivien irroittamisen jälkeen puhdas hammas ja terve ien on kaunis.

Jos spermassa ei ole happoja, se ei syövytä, en tosin ole koskaan kokeillut sitä ainetta pH-liuskalla, haluatko sinä kokeilla, sittenhän sen tietää.

Osaan kiinnittää retentiokaaren. Kerron alkavista sekä jo olevista karieksista = reikä.

Kiinnitän huomiota vinoihin hampaisiin samalla tavalla kuin kaikkiin hampaisiin = onko ne puhtaat.

Hammashoidon ammattilaisen luona kannattaa käydä säännöllisesti, suussa; ikenissä ja hampaissa tapahtuu muutoksia joita ei itse näe. Röntgenkuvat on paras tapa katsoa hampaiden väliin. Siis kannattaa käydä säännöllisesti hammastarkastuksissa.

Keltaista hammasluuta voi valkaista, valkaisuaineita on eri vahvuuksia ja niitä pidetään hampaan pinnalla eripituisia aikoja. Vain katsomalla hampaita voi määrittää vahvuuden ja tarvittavan ajan.

Omat hampaat ja ikenet on kunnossa; on ehjiä sekä paikattuja hampaita.

Fluori on ainoa aine joka kovettaa hampaan kiillettä; ehkäisee hampaiden reikiintymistä.

Kaikki suuhygienistit on koulutettu oikomishoidon tekemiseen, on eri asia tekevätkö sitä kaikki, minä en tee kuin akuuteissa tapauksissa.

En ole koskaan miettinyt missä jonkun suu on ollut tai mitä siellä on ollut.

Juu, ajattelin vastata niinkauan kunnes ketju katoaa jonnekin keskusteluavaruuteen.

Kyllä asiakkaalle pitää sanoa jos kasvoissa on likaa, se pitää pyyhkiä tai pyytää asiakasta itse pyyhkimään pois. Olet normaali. Jokaisella hammashoidon ammattilaisella on oma ns. käsiala ja sillä sitten mennään; joku ottaa ronskimmin ja joku toinen ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule ihan rauhassa, ei sitä hammashoidossa näe. Tosin, myös sukupuolitaudit tarttuu suun kautta, joten muista käyttää kondomia!

Kun kiille häviää hampaasta, sen voi ainoastaan suojata paikka-aineella.

Palkka noin 3000 tienoilla

Vierailija
24/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yhtä hiljainen ihmisenä kuin sinun "vastauksissakin"?

Maltti on valttia!

Vierailija
25/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä saa ientulehduksen pois?

Vierailija
26/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juomaveteen lisätään fluoria? Ei tietääkseni Suomessa mutta esim. Amerikassa.

Vierailija
27/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paha hammaseroosio cokiksen juomisesta. Lopetin cokiksen syksyllä ja olen nyt menossa hammaslääkäriin. Ovatko hampaani tällaiset nysät lopun iän vai muuttuuko enää mitenkään? Hammasimplantit?

Hampaita voidaan korjata paikka-aineella, muovilla. Ne voivat enää kulua enemmän mutta eivät kasvaa. Hammasimplantit on hyvä vaihtoehto, kallis. Hampaita ei poisteta kuin ihan viimeiseinä keinona, joten suosittelen hampaiden paikkaamista muovilla. Tai laittamalla kruunuja, mutta sekin on kallis vaihtoehto jos jokaiseen hampaaseen se pitäisi laittaa.

Vierailija
28/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Repimällä ikenet irti.

Vierailija
29/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vastaa meille?

Maltti on valttia, edelleen <3

Vierailija
30/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kauhean ronski vai hyvin hellä? Kävin ma puhdistuksessa, oli hellä ja kallis.

Vierailija
31/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikö toinen hygienisti kielesi?

Reps, tää oli hauska!

Vierailija
32/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vastaa meille?

Rupesi varmaan puhdistamaan omia tekohampaitaan. ;D

Heh, en omia mutta jonkun toisen tarvitsevan tekarit kyllä voisin!

Vierailija
33/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko vielä töissä?

En enää tältä päivältä, mutta muuten kyllä.

Vierailija
34/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miesten tai naisten suissa eroja puhtaudessa?

Vierailija
35/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ientulehdus johtuu ikenen pinnalla olevista bakteereista. Sen saa helposti pois harjaamalla huolellisesti hampaat ja puhdistamalla hampaiden välit. Netistä löytyy varmasti hyviä hampaidenharjaus-videoita.

Vierailija
36/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö suuhoitoja miehillekin?

Vierailija
37/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miesten tai naisten suissa eroja puhtaudessa?

Ei oikeastaan. Juuri julkaistussa tiedossa Suomessa on eroja eri asuinalueiden suunterveydessä. Mutta siihenkin on keino; terveydenhoitajat tekevät yhteistyötä hammashoidon ammattilaisten kanssa.

Vierailija
38/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blow job kirjoitti:

Teetkö suuhoitoja miehillekin?

Tarkoitatko tarkastuksia ja puhdistuksia, tottahan toki, molemmille sukupuolille ikää katsomatta.

Vierailija
39/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juomaveteen lisätään fluoria? Ei tietääkseni Suomessa mutta esim. Amerikassa.

Suomessa myös juomavedessä on alueellisia eroja, esim. kaivoissa voi olla paljonkin fluoria ihan luonnostaan. Fluori on aine, joka kovettaa hampaan kiillettä ja ehkäisee näin reikiintymistä.

Vierailija
40/52 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut hamppilääkäriltä suikkiin työtiloissa tai yhtynyt hammaslääkärintuolissa?

Utelias