Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAAS tuli kieltäytyminen työpaikasta, ilmoitin työkkäriin. Mitä työttömälle tapahtuu?

Henkilöstöihminen
10.01.2018 |

Ainakin työkkärin virkailija teki puhelusta muistion ja lupasi käynnistää asiaan kuuluvat toimenpiteet liittyen työstä kieltäytyneeseen työnhakijaan.

Ihmetyttää nämä nykyajan työttömät, jestas sentään!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän mulle käy, kun olin jo lupautunut puhelunmyyntityöhön, mutta sainkin nyt toisen, koulutustani ja kokemustani paremmin vastaavan työpaikan? Uudessa työssä palkka on yli tuplasti parempi kuin tuossa puhelinmyyntiduunissa, mutta se alkaa noin kolme viikkoa myöhemmin kuin puhelintyö. En tietenkään aio kertoa työkkäriin tästä aiemmasta tarjouksesta mitään, vaan allekirjoitin jo sopimuksen paremnan työpaikan kanssa ja peruin huonomman tarjoukaen. Jos joku haluaisi minut tästä työpaikan hylkäämisestä käräyttää, niin menettäisinkö tukeni siltä ajalta, jollon tää surkeampi duuni olisi alkanut siihen päivään, jolloin parempi työ alkaa?

Vierailija
22/26 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdat olla paska työnantaja ja tarjoat paskaa palkkaa paskoilla eduilla? Kannattaisko näistä alottaa?

Kyllä ihmetyttää,  jos työkkäri on edes lähettänyt "tarjouksen" sinun työhösi, vaikka aina vaan kieltäydytään. Yleensä työntekijälle ei tule karenssia tiettyihin työpaikkoihin kieltäytyessä, koska siihen voi olla hyvä syy.

Sinun pitäisi katsoa peiliin, jos työntekijöitä ei ole tunkemassa ovista ja ikkunoista. Tarjoaisit inhimilliset työajat etkä aamulla klo 6-10 ja illalla klo 19-21. Jopa maatalouslomittajilla on järkevämmät työajat.

Et huutaisi etk v'ttuilisi työntekijöille, et vaatisi heiltä mahdottomia ja maksaisit TES:n mukaiset palkat ja antaisit vielä asianmukaiset vapaapäivät, työhöntulijoita riittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän mulle käy, kun olin jo lupautunut puhelunmyyntityöhön, mutta sainkin nyt toisen, koulutustani ja kokemustani paremmin vastaavan työpaikan? Uudessa työssä palkka on yli tuplasti parempi kuin tuossa puhelinmyyntiduunissa, mutta se alkaa noin kolme viikkoa myöhemmin kuin puhelintyö. En tietenkään aio kertoa työkkäriin tästä aiemmasta tarjouksesta mitään, vaan allekirjoitin jo sopimuksen paremnan työpaikan kanssa ja peruin huonomman tarjoukaen. Jos joku haluaisi minut tästä työpaikan hylkäämisestä käräyttää, niin menettäisinkö tukeni siltä ajalta, jollon tää surkeampi duuni olisi alkanut siihen päivään, jolloin parempi työ alkaa?

Sinulta pyydetään ensin selvitys siitä, miksi olet kieltäytynyt. Sen käsittelyssä menee oma aikansa, eli tuskin ehtii mitään karenssia tulla.

Vierailija
24/26 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin töissä ap:n edustamassa firmassa, mutta irtisanouduin.

Surkea työilmapiiri ja palkanmakdu takkuilee. Olen levittänyt sanaa eteenpäin.

Vierailija
25/26 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan mitään. Jos yrityksellänne on noin vaikea saada työvoimaa, olette luultavasti työkkärin mustalla listalla, eikä sanomisiasi noteerata. Olin työkkärissä töissä joskus ja tällaisia yrityksiä todellakin oli. Pitkälti puhelinmyyntialalta...näille ei tosin lähetetä osoituksia eikä anneta työkokeilijoitakaan.

Vierailija
26/26 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdat olla paska työnantaja ja tarjoat paskaa palkkaa paskoilla eduilla? Kannattaisko näistä alottaa?

Kyllä ihmetyttää,  jos työkkäri on edes lähettänyt "tarjouksen" sinun työhösi, vaikka aina vaan kieltäydytään. Yleensä työntekijälle ei tule karenssia tiettyihin työpaikkoihin kieltäytyessä, koska siihen voi olla hyvä syy.

Sinun pitäisi katsoa peiliin, jos työntekijöitä ei ole tunkemassa ovista ja ikkunoista. Tarjoaisit inhimilliset työajat etkä aamulla klo 6-10 ja illalla klo 19-21. Jopa maatalouslomittajilla on järkevämmät työajat.

Et huutaisi etk v'ttuilisi työntekijöille, et vaatisi heiltä mahdottomia ja maksaisit TES:n mukaiset palkat ja antaisit vielä asianmukaiset vapaapäivät, työhöntulijoita riittäisi.

Työnantajassa, jonka työntekijöiden saanti ylipäätään on pelkkien työttömien varassa, on paljolti vikaa. Miksi paikka ei houkuttele paikanvaihtajia ja vastavalmistuneita? Ai niin, pitää olla kokemusta ja paikanvaihtajat haluavat palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän