Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Patti rinnassa

Vierailija
10.01.2018 |

Kävin pari päivää sitten lääkärissä, joka laittoi lähetteen eteenpäin. Tänään soitettiin, mammografia-aika on perjantaina. Tässä sitä nyt odotellaan.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaminen on varmasti piinallista. Tsemppiä sinulle! Toivottavasti on jotakin hyvälaatuista ja toisaalta vaikkei olisikaan, nykyisin hoitotulokset ovat monessa tapauksessa erinomaisia.

Vierailija
2/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä. Oon istunut eilisen ja tämän päivän sisällä tekemättä juuri mitään. Ei oo sattumalta näille päiville töitä, vaikka hoitopäivät on lapsille varattukin. Olis ihana ilma ulkona, mutta en saa lähdettyä ulos.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko itse patin? Minkälainen se on? Liikkuva, muljuva? Pehmeä, kivikova? Tunnusteletko itse säännöllisesti

Vierailija
4/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko itse patin? Minkälainen se on? Liikkuva, muljuva? Pehmeä, kivikova? Tunnusteletko itse säännöllisesti

Sori, jotenkin ensin ymmärsin, että lääkäri löysi patin, mutta löysitkin ilmeisesti itse. Minkä kokoinen se on?

Vierailija
5/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä jotain siinä rinnassa tunsin, mutta ennen kaikkea rinta oli kipeä. Ei ole iso. En ole sitä kovasti tunnustellut, aika litteä se on. On myös imusolmuke turvoksissa kaulassa, sen takia varasin alunperin ajan.

Ap

Vierailija
6/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä jotain siinä rinnassa tunsin, mutta ennen kaikkea rinta oli kipeä. Ei ole iso. En ole sitä kovasti tunnustellut, aika litteä se on. On myös imusolmuke turvoksissa kaulassa, sen takia varasin alunperin ajan.

Ap

Täytyy toivoa, että kyse olisi jostakin tulehduksesta/tukkeumasta. Arkuus on yleensä hyvän merkki

Vierailija
7/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kova patti peniksessäni, joka kipeytyy kun sitä painelee, mutta sen tuntee vain peniksen ollessa erektiossa. Mitenpä menen tuollaista lääkärille näyttämään? Kokeilee, eikä tunne mitään ja käskee seuraamaan. Ei kiitos. 

Vierailija
8/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole rintasyöpää suvussa, joten kai se on melko epätodennäköistä, että mulla olisi se, kun imetyksistäkin on suht vähän aikaa. Mutta ei tämä silti kauhean mukavaa ole.

Ap

Vierailija
9/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kova patti peniksessäni, joka kipeytyy kun sitä painelee, mutta sen tuntee vain peniksen ollessa erektiossa. Mitenpä menen tuollaista lääkärille näyttämään? Kokeilee, eikä tunne mitään ja käskee seuraamaan. Ei kiitos. 

Kyllä lääkärikin ymmärtää erektion. Voit mennä näyttämään pattiasi lääkärille.

Vierailija
10/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole rintasyöpää suvussa, joten kai se on melko epätodennäköistä, että mulla olisi se, kun imetyksistäkin on suht vähän aikaa. Mutta ei tämä silti kauhean mukavaa ole.

Ap

Minusta tuntuu (mutta huom en ole lääkäri) että tuo voisi todella hyvin sopia maitotiehyen tukkeumaan etenkin, kun imetyksen lopetuksesta on tosi vähän aikaa. Tällainen tukkeuma voi olla todella kipeä ja muodostaa patin.

Vierailija
11/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minusta tuntuu (mutta huom en ole lääkäri) että tuo voisi todella hyvin sopia maitotiehyen tukkeumaan etenkin, kun imetyksen lopetuksesta on tosi vähän aikaa. Tällainen tukkeuma voi olla todella kipeä ja muodostaa patin.

On mulla 2 vuotta imetyksen loppumisesta. Se arkuus ja patti ovat tavallaan eri kohdissa.

Ap

Vierailija
12/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla fibroadenooma

Vierailija
13/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäystä äskeiseen eli itselläni monta vuotta ollut tuo fibroadenooma, hyvänlaatuinen ja voi kipeytyä/jopa kasvaa erityisesti ennen kuukautisia

Vierailija
14/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voi olla. Kohtahan se selviää.

Ap

Vierailija
15/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo syöpäkasvaimet ei kyllä yleensä arista

Vierailija
16/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se patin kohta ei olekaan arka, arkuus on toisessa kohdassa.

Ap

Vierailija
17/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista kipua? Mulla myös vasen rinta kipuillut jonkin aikaa, sellaista vihlontaa ym mutta pattia en (eikä mieskään) löydä. Lääkäreille olen maininnut kivuista (koska äidilläni oli rintasyöpä) mutta ovat vain vähätelleet ettei näin nuorella ole syöpää.

Vierailija
18/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vihloo vasen rinta ennen kuukautisia ja ovulaation aikoihin, oikea ei niinkään. Hormoneihin liittyvä juttu?

Vierailija
19/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kovin hyvin kuvailla kipua, mutta rinnassa tuntuu kipua painaessa ja välillä liikkuessa, joskus vihlaisee muutenkin. Siinä on nännin kohdalla sellainen kovempi kohta, joka ei ole kuitenkaan tuo patti, jonka lääkäri löysi. Mä en löytänyt sitä, se on litteä ja vaikea havaita, mutta tunsin sen kyllä, kun lääkäri osoitti oikean kohdan.

Ap

Vierailija
20/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lääkärikin ymmärtää erektion. Voit mennä näyttämään pattiasi lääkärille.

Ai meinaatko, että laitan penikseni erektioon ennen kuin näytän sitä lääkärille? En todellakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän