Käyttekö uudessa suhteessa testeissä ennenkuin jätät kondomin pois vai luotatko mieheen?
Nimimm aina testien kautta vasta kumista luopuminen
Kommentit (31)
Luotan. Jos se olis hirveä pelimies jolla on ollut lukemattomia kumppaneita, niin siinä tapauksessa voisin pyytää käymään testeissä, mutta en muuten.
Vierailija kirjoitti:
mieheen voisin luottaa, mutta naiseen en.
Mistä voisit tietää jos se mies olisi luottanut aiempiin naisiinsa ja olisi tietämättään saanut jonkun taudin?
Vierailija kirjoitti:
Luotan. Jos se olis hirveä pelimies jolla on ollut lukemattomia kumppaneita, niin siinä tapauksessa voisin pyytää käymään testeissä, mutta en muuten.
En ole ikinä kenenkään naisen kuullut langenneen "pelimieheen", sen sijaan näihin "se vaan tapahtui" juttuihin useasti.
Miehille se "ei vaan tapahdu", vaan me tehdään se
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolitautiin ei tarvita lukuisia kumppaneita. Yksikin riittää.
Kyllä käyn testeissä ja haluan nähdä JA näyttää tulokset myös, pelkkä sanallinen tieto ei riitä. Jos vaikka joskus naisena haluaa lapsia, niin ei kannata riskeerata esim. melko näkymätöntä kondyloomatartuntaa, koska riski on aina olemassa. Monista muista taudeista puhumattakaan.
Ei se ole kummaltakaan pois tai huono juttu, jos molemmat ovat rehellisiä ja huolehtivat niin itsestä kuin siitä toisestakin edes sen verran, että käyvät reilusti testeissä.
Olen luottanut. Tosin enää tuskin olisin niin sinisilmäinen.
Missä te käytte testeissä ja miten?
Riippuu ihmisestä. Tapailen nyt naista, joka on myöntänyt harrastaneensa aikaisemmin aika riskialttiisti seksiä, joten haluaisin, että käymme testeissä ennen kondomin pois jättämistä. Tähän ei liity mitään moraalista paheksuntaa, vain ihan neutraalia ja tervettä itsesuojeluvaistoa.
Toisaalta en kyllä ole jättämässä kondomia pois, ennen kuin olen käynyt vasektomiassa ja saanut tulokset.
Jos en voi luottaa toiseen, en haluaisi aloittaa suhdetta. Jos ei luota ja vaatii testit, mikä takaa sittenkään sen, ettei toinen petä sen jälkeen ja hanki jotain tautia ja tuo sitä myös kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Missä te käytte testeissä ja miten?
Ihan terveyskeskukseen soitin ja kävin veri- ja virtsakokeissa labrassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos en voi luottaa toiseen, en haluaisi aloittaa suhdetta. Jos ei luota ja vaatii testit, mikä takaa sittenkään sen, ettei toinen petä sen jälkeen ja hanki jotain tautia ja tuo sitä myös kotiin?
Onko kyse luottamuksesta jos ei tiedä olevansa taudinkantaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä voisit tietää jos se mies olisi luottanut aiempiin naisiinsa ja olisi tietämättään saanut jonkun taudin?
lähinnä vittuilin asenteelliselle otsikolle.
Aina olen käynyt ja vaatinut sitä myös partneriltani. Viimeisen kanssa ei tosin tarvinnut, itse olin vastikään testattu ja partneri oli tavatessamme neitsyt (mukaanlukien ei-yhdyntäseksin).
Vierailija kirjoitti:
Typerä ajattelutapa. Miksi et voi osoittaa luotettavuuttasi ja käydä niissä testeissä? Jos olet ikinä harrastanut seksiä ilman kondomia saatat tietämättäsi sairastaa jotain sukupuolitautia.
age is just a number kirjoitti:
Aina olen käynyt ja vaatinut sitä myös partneriltani. Viimeisen kanssa ei tosin tarvinnut, itse olin vastikään testattu ja partneri oli tavatessamme neitsyt (mukaanlukien ei-yhdyntäseksin).
Sukupuolitaudit voivat tarttua ilman seksiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko, että miten? Kun nimenomaan mainitsin ei-yhdyntäseksin (so. genitaalialueiden koskettelun käsin tai suulla) jo? Mitä muita keinoja on - saunan lauteet vai? :)
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko, että miten? Kun nimenomaan mainitsin ei-yhdyntäseksin (so. genitaalialueiden koskettelun käsin tai suulla) jo? Mitä muita keinoja on - saunan lauteet vai? :)
Huulirasva, märkäpyyhe, bikinivahaus, solarium, tatuointi, lävistykset, jne