Kokemuksia tempur sängyistä ?
Itsellä mietityttää tämä sänky et hankkisimmeko. Uusi sänky pitäis laittaa
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Tempur on ylihintainen. Miksei tule korvaavaa tuotetta markkinoille halventamaan hintoja. (Kuten vaikka crocseissa)
Onhan noita kopioita tosi paljon ja viskoelastisia vaahtomuoveja valmistaa tosi monta eri tehdasta ympäri maailman. Hyvät vaahdot kuitenkin on aika arvokkaita. Jos vertaat vaikka Familonin Tempur-kopiotyynyjen hintoja, niin ei ne juurikaan halvempia ole.
Sepä, että jos haluat ostaa viskoelastisen patjan niin voit kyllä löytää sen 30% noitten hinnasta, mutta ei se kyllä tule kestämään kun muutaman vuoden ja saattaa olla hyvin velttoa matskua. Halvoissa sängyissä käytetyt vaahtomuovit vaan kuoleutuu muutamassa vuodessa.
Liian kova ja kylmä. Tuntui kuin olisi koko yön maannut kovalla voimistelupatjatjalla. Näin ainakin reilu 50 kg painoisella. Villa petari keskihintaisessa sängyssä ja vartalotyyny toimivat paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osannut nukkua. Lisäksi patjat valuvat pois sängystä.
Nyt puhutaan Tempur-tuotteiden patjasta. Muut vaahtomuovipatjat eivät ole Tempuria.
Tempur-patja on sen verran painava että se ei voi valua pois sängystä.
Ohis meillä Tempurin koko vuodekokonaisuus ja kyllä erilliset 80 cm patjat liukuvat sängyn reunoilta ulos ja patjojen keskellä on 10 cm rako aamulla. Jos olisi yhtenäinen patja ongelmaa ei ehkä olisi. Tämän hintaluokan sängyssä olisi kyllä ollut kiva tietää asia etukäteen.
Laitoin viestiä asiasta Tempurin asiakaspalveluun, kun kysyivät tyytyväisyyttä. Ei vastausta. Muuten erinomainen sänky.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ollut Tempur-patjat (ilman petareita) sähkösäätöisessä sängyssä jo kymmenisen vuotta. Mulla on lisäksi Tempurin Millenium-tyyny. Ja siihen loppuivat omat sitkeät selkävaivani! Eli tykkään, on mulle aivan ihanteellinen ja tyynystäkin olen ihan riippuvainen.
Ainoa huono puoli on kuumuus kesäaikaan, Tempur-patja todella tuntuu varaavan lämpöä. Talvellahan se tietysti on ihan kivakin, kun sänky on lämmin.
Niin ja toinen huono puoli on tietysti se järjetön hinta, millä Tempur myy vaahtomuovia! Taitaa patjan suositeltu vaihtoväli olla jossain tässä kymmenen vuoden kieppeillä, eli alkanee antamaan vanhemmiten periksi. Hinnan takia kilpailija todella tarvittaisiin.
Lisäksi meillä mies ei tykkää nukua Tempurin patjalla, ei huolinut myöskään Millenium-tyynyä, jonka hänelle ostin. Niinpä meillä on mökillä laadukkaat, kovahkot joustinpatjat ja minä käytän siellä sitä miehelle ostamaani Tempurin tyynyä.
Moikka!
Hienoa kuulla että meistä on ollut apu selkävaivoihisi ja olet tyytyväinen!
Se on toki totta, että kun meidän TEMPUR-patjat on aika paljon tiiviimpää tavaraa kuin monen muun valmistajan vaahtomuovipatjat, niin ne myös varaavat lämpöä vaikka materiaali itsessään onkin avosoluista ja hengittävää. Meidän uuteen mallistoon on tullut paksumpiin patjoihin CoolTouch-ominaisuus ja se ihan oikeasti varaa lämpöä, mutta alle ruumiinlämmön lämpötiloissa, jolloin patja tuntuu viileämmältä.
Meidän takuuhan patjoilla on 15 vuotta pro rata, kun yleinen standardi alalla patjan käyttöiäksi on 7 vuotta. Jos joku luulee että patjamarkkinoilla ei ole kilpailua, niin voih, olisipa niin. Löytyy halvempaa vaihtoehtoa, kalliimpaa vaihtoehtoa, mutta kun parempaa saa etsiä, niin me toki nautitaan ostavien kuluttajien suosiosta :)
Vierailija kirjoitti:
Ohis meillä Tempurin koko vuodekokonaisuus ja kyllä erilliset 80 cm patjat liukuvat sängyn reunoilta ulos ja patjojen keskellä on 10 cm rako aamulla. Jos olisi yhtenäinen patja ongelmaa ei ehkä olisi. Tämän hintaluokan sängyssä olisi kyllä ollut kiva tietää asia etukäteen.
Laitoin viestiä asiasta Tempurin asiakaspalveluun, kun kysyivät tyytyväisyyttä. Ei vastausta. Muuten erinomainen sänky.
Pahoittelemme mikäli tällaista on tapahtunut. Ei ole normaalia ja en kyllä osaa sanoa miksi sinulle ei ole vastattu. Oletko yhteydessä meihin osoitteessa asiakaspalvelu@tempur.fi.
Mukavaa syksyä kaikille ja jos patjan hankinta on ajankohtaista, voi meiltä tilata kuvaston ilmaiseksi tääältä: https://fi.tempur.com/tilaa-tempur-kuvasto.html Kuvaston mukana tulee myös nukkumisergonomian kartoitusopas, joka auttaa teitä paitsi valitsemaan tulevan patjanne, myös nukkumaan paremmin nykyisellä patjallanne. Käytän tilauisuuden myös hyväkseni ja kutsun teidät käymään meidän myymälöissä, ajanvarauksella saa vip-palvelua ja lahjan :) http://www.sleepcenter.fi/varaa-aika/
Terveisin,
Tempur Aspa
Onko tää joku ylipainoisten selkäongelmaisten juttu? Terve ihminenhän nukkuu vaikka sillä 5e vaahtomuovipatjalla ilman ongelmia eikä tarvi monen tonnen tempureita.
Viime tammikuussa ostettiin tempur sänky ja en vaihtaisi. Patja vaati ehkä pari yötä totuttelua mutta ihan täydellinen sänky ollut. Tyynyt ostettiin samalla ja voin suositella. jotkut valittavat että olisi kuuma mutta edes tällä helle kesälllä en itse sänkyä kokenys mitenkään kuumaksi. Paras ostos ehkä ikinä ja tämä ei ollut maksettu mainos.
TempurAsiakaspalvelu kirjoitti:
Se on toki totta, että kun meidän TEMPUR-patjat on aika paljon tiiviimpää tavaraa kuin monen muun valmistajan vaahtomuovipatjat, niin ne myös varaavat lämpöä vaikka materiaali itsessään onkin avosoluista ja hengittävää. Meidän uuteen mallistoon on tullut paksumpiin patjoihin CoolTouch-ominaisuus ja se ihan oikeasti varaa lämpöä, mutta alle ruumiinlämmön lämpötiloissa, jolloin patja tuntuu viileämmältä.
Moikka taas!
Oli tullut jollekkin vähän epäselvyyttä niin tarkennellaan :) TEMPUR-matskulla ei siis ole erityisiä lämpöä varaavia ominaisuuksia, vaan kaikki materiaali vapauttaa ja varastoi energiaa (lämpöä) niiden lämpötilasta ja ympäristön lämpötilasta riippuen. Meidän CoolTouch-ominaisuus yli 27-asteen lämpötilassa imee iholta tuota lämpöenergiaa saaden patjan tuntumaan viileämmältä.
Terveisin,
Tempur Aspa
Olen nukkunut sohvalla Tempur-petarin ostosta lähtien. Muotoutuva petari tekee se, että painut siihen ja asennon vaihtaminen vaikeutuu. Helvetilliset selkäkivut joka yö. Tuon saat vaikka ilmaiseksi!
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin valuu tempur 10cm paksu sijauspatja pois sängystä. Se on painava ja kaksi ihmistä nukkuu siinä päällä. Aamulla patja roikkuu osittain toisella puolella sänkyä. En tajua. Oli pettymysostos. Pelkkä sijauspatja maksoi kuitenkin useemman satasen.
No positiivista on, että selkä ei oo kipeä ja nukun suht hyvin, mutta se tunne, että nukkuu kuopassa ei ole kiva. Tai jos toinen pyörii vieressä niin jostain syystä tempurin päällä heiluu itse enemmän vaikka ei pitäisi? Edellisen normi sijauspatjan päällä ei tätä ongelmaa.
En ostaisi jos nyt tietäisin millainen on.
Tuota Tempurilla ei kyllä mielestäni ole 10cm paksuja petareita vaan 7cm on paksuin ja se ei kaupasta muutamalla satasella irtoa vaan maksaa 800-1999€ riippuen petarin leveydestä. Inhottavaa kun ihmiset eivät tiedä mitä ovat ostaneet ja tulevat haukkumaan sitä toisen yrityksen tuotteena. Myös myyjillä pitäisi olla vastuu jos asiakas tulee kauppaan selvästi ostamaan Tempuria niin sanoo rehellisesti, ettei tämä ole aito Tempur vaan toisen yrityksen näkemys memoryform tuotteesta tjs. Eikä anneta ymmärtää toisin tai ei korjata asiakkaan luuloa. Asiakas arvostaa rehellisyyttä ja ei tuote hyllyyn jää jos se on hyvä.... Välillä tosin asiakas ei kuuntele tai ei edes vaivaudu ottamaan selvää, koska hänellä on niin vahva ennakkoasetelma mielessään. Jännä dilemma :)
Niin tosiaan itse olen tuleva asiakas ja en vielä tiedä millaisen Tempur patjan ostan ja siksi olenkin etsinyt käyttökokemuksia jo pitkään, mutta todella hämmentävää kun osa ihmisistä kehuu maasta taivaaseen ja osa haukkuu. Monesti negatiiviselle palautteelle syyksi on selvinnyt, että kyseessä ei olekkaan aito Tempur vaan halpa kopio. Parhaat luotettavat käyttökokemus palautteet on tullut siskolta ja sen mieheltä sekä kavereilta. Ovat olleet tyytyväisiä ja ei ole ollut täälläkään mainittuja ongelmia. Mutta, se mikä toimii heille ei välttämättä toimi meille siksi ison määrän rahaa laittaminen sänkyyn pelottaa...
Kova ja hinnassa kovasti ilmaa. Jyskyn vempur minusta paaljon mukavampi ja hintaa vain murto-osa.
Vierailija kirjoitti:
Kova ja hinnassa kovasti ilmaa. Jyskyn vempur minusta paaljon mukavampi ja hintaa vain murto-osa.
Lisäksi hiostaa sietämättömästi. Helteellä ei voi käyttää.
Tempur on ollut paras ostos koskaan! Nukun paremmin koska kumppanin kääntyily ei tunnu ollenkaan (meillä käytössä 180cm paksu patja kehikossa, ei petaria) ja kääntyilen itse vähemmän. Nukun paljon kyljellään ja monissa sängyissä kääntyilen ja heräilen monta kertaa yössä, tempurissa nukun kuin tukki. Selkäongelmat vähentyneet myös radikaalisti! Ollaan paljon pois omasta kodista, ja aina kun pääsee takaisin omaan sänkyyn, sen eron huomaa. Kumppanilla on levottomat jalat ja illat oli ihan kammottavat kun sänky heilui, Tempurissa saa heilutella rauhassa. En ole sitä sen hiostavammaksi kokenut kuin muitakaan. Nukun paremmin, levollisemmin ja ilman kolotuksia. Alkuun muistan että tuntui kummalliselta, mutta kun tottui niin ei enää halua muuta!
Meillä on 2 x 80 x 200 patjaa vierekkäin, kyllä joka yö herään siihen että olen patjojen väliin jäävässä "raossa". Jos harkitsette parisänkyä niin patjaksi ehdottomasto kokoleveä, EI kahta vierekkäin.
3v. ollut Tempur sänky + 7cm tempur petauspatja. Olen tyytyväinen enkä vaihtaisi pois. Auttaa tosiaan selkäongelmiin. Mutta jos tykkää joustavasta, upottavasta lullasta niin sitten sellaiselle tempur ei ole oikea valinta.
Kokemukseia on laidasta laitaan. Yleensä tavallista jyystöä, monta impotenttia ja muutama kunnon panomies. On niitä varmaan satoja.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää joku ylipainoisten selkäongelmaisten juttu? Terve ihminenhän nukkuu vaikka sillä 5e vaahtomuovipatjalla ilman ongelmia eikä tarvi monen tonnen tempureita.
Ja samainen Härmäläinen pärjää ihan hyvin Ladalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhutaan Tempur-tuotteiden patjasta. Muut vaahtomuovipatjat eivät ole Tempuria.
Tempur-patja on sen verran painava että se ei voi valua pois sängystä.Tempur VALUU pois sängystä!
Oikea ei valu minnekään, mutta jos käytät persaukisten mallia eli ohutta tempur sijaria normipatjan päällä niin voi ollakin. Oikea tempur painaa niin paljon ettei sitä aikuisena miehenä juuri nostele eikä siis valukaan. Suosittelen lämpimästi kuuden vuoden kokemuksella. Selkäkivut jäi taakse. Satsattiin parisänkyyn peittoineen ja tyynyineen 4k€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tempur-patja on sen verran painava että se ei voi valua pois sängystä.Tempur VALUU pois sängystä!
Oikea ei valu minnekään, mutta jos käytät persaukisten mallia eli ohutta tempur sijaria normipatjan päällä niin voi ollakin. Oikea tempur painaa niin paljon ettei sitä aikuisena miehenä juuri nostele eikä siis valukaan. Suosittelen lämpimästi kuuden vuoden kokemuksella. Selkäkivut jäi taakse. Satsattiin parisänkyyn peittoineen ja tyynyineen 4k€.
Ja tosiaan 2 erillistä 80cm patjaa on kyseessä eikä ole liikkunut aikuisten touhuissakaan.
Hei!
Meillä menossa jo "toinen setti" Tempurista. Ja mäkin voin kertoa, että sängyn vaihtamisen jälkeen myös mun selkäkivut loppuivat. Mä nukun yleensä aina mahallaan tai sitten kyljelläni. Mulla oli ennen ongelmia myös olkapäiden kanssa, kun nukuin normaalilla joustinpatjalla. Tempurin sängyssä patja "muotoutuu" eri tavalla, joten nyt ei olkapäätkään puudu, vaikka nukkuisin kyljelläni koko yön.
Ekalla kerralla ostettin (n. 10 v. sitten) 20 cm paksut patjat (2 x 80 cm) ja 160 cm leveä petari (5 cm). Ja joo, noi vanhat on todella painavat, eli ei ihan helposti yksinään siirrelty, siksi varmaan pysyi niin hyvin paikoillaan. Talvella patjat tuntu aluks kovilta, mutta kun oli siinä hetken makaillut niin oli aivan tarpeeks pehmonen. Kesällä patjat tuntu pehmosimmilta ja välillä otettiin sijauspatja kokonaan pois. Tyynyinä oli sekä normaaleja tyynyjä, että Tempurin omia tyynyjä (ja niillä on väliä, minkä kokoiset ne on, jos on väärän kokoinen niin niska puutuu). Koska nukun eniten mahallani, mulle sopi tuossa vanhassa sängyssä parhaiten ihan littanat normityynyt.
Viime vuonna ostettiin sellaset Tempurin North Adjustable -moottoroidut sängyt (2 x 90 cm mitkä kiinni toisissaan) ja Cloud - sijauspatja. Se sänky on ihana ku mulla on seisomatyö ni laitan aina illalla jalkopään ylös ennen ku alan nukkumaan, yöks lasken normi asentoon. Jalat ei ole yhtään niin väsyneet aamulla niinku ennen. Ja materiaali on selvästi kehittynyt. En sanoisi patjaa viileäksi; en nyt talvella, enkä kesällä. Mutta ei se ole myöskään kuuma. Mutta on selvästi "viileämpi" kuin nuo edelliset.
Ja nyt ostin itselleni myös sen apilan muotoisen tyynyn. Se todellakin sopii myös mahallaan nukkujalle. En enää vaihtele tyynyjä ollenkaan niinkuin ennen.
Ja on pakko kyllä vielä kehua Tempurin omia lakanoita, sekä sitä kosteuden kestävää aluslakanaa, että normaalia lakanaa ja tyynyliinoja (varsinkin sen apilan muotoisen tyynyn oma tyynyliina ihan ehdoton). Ne on todella hyvät ja ihanan tuntuset. Jos et voi ostaa sänkyä niin osta noi lakanat ja tyynyliinat, se kosteuden kestävä aluslakanakin tuntuu ohuemmalta, ku normaali puuvillalakana.
Eli jos tämä nyt yhtään auttoi, että onko Tempurin sängyt, patjat, tyynyt ja liinavaatteet hintansa arvoisia niin suosittelenpa sitten vielä "kaupan päälle" Porttipuiston Vepsäläistä. Saatiin todella hyvää asiakaspalvelua. Me ostettiin toi koko setti sieltä (tosin yhdet ylimääräiset lakanat suoraan Tempurilta, ja myös siellä todella hyvä ja nopea asiakaspalvelu). Me mentiin katselemaan reilusti edullisempaa pakettia, mikä sitten lähti mukaan. Laitettiin ulkovaatteet ja kengät "narikkaan", makailtiin erilaisilla sängyillä varmaan 3 tuntia, vaihdeltiin eri sängyissä erilaisia tyynyjä ja välillä myyjä kävi kysymässä voiko auttaa ja kun pyydettiin jotain niin auttoi ja lähti sitten pois ja antoi meidän rauhassa pötkötellä ja tunnustella miltä eri sängyt tuntuivat. Ostettiin koko setti Vepsäläisen tarjoamalla rahoituksella, joka on oikeasti kuluton ja koroton (valittiin maksuajaksi 5 vuotta).
Joten jos mietit, onko hyvä vai ei niin laita rennot vaatteet päälle, varaa aikaa ainakin pari tuntia ja mene sellaiseen kauppaan, missä on useita eri sänkymerkkejä ja malleja. Makaile 5-10 min/sänky eri asennoissa niin saat parhaan käsityksen miltä ne tuntuu. Sit vaan vertailet sänkyjä keskenään niin kauan ku oot varma, että joku niistä on paras. Niin me tehtiin ja ollaan 110% tyytyväisiä valintaan. Ja kaveritkin tykkää, kun ei myyty vanhoja patjoja, me siirrettiin ne vierashuoneeseen. :)
Tsemppiä sängyn valintaan!
t. Tiina
Meillä ollut Tempur-patjat (ilman petareita) sähkösäätöisessä sängyssä jo kymmenisen vuotta. Mulla on lisäksi Tempurin Millenium-tyyny. Ja siihen loppuivat omat sitkeät selkävaivani! Eli tykkään, on mulle aivan ihanteellinen ja tyynystäkin olen ihan riippuvainen.
Ainoa huono puoli on kuumuus kesäaikaan, Tempur-patja todella tuntuu varaavan lämpöä. Talvellahan se tietysti on ihan kivakin, kun sänky on lämmin.
Niin ja toinen huono puoli on tietysti se järjetön hinta, millä Tempur myy vaahtomuovia! Taitaa patjan suositeltu vaihtoväli olla jossain tässä kymmenen vuoden kieppeillä, eli alkanee antamaan vanhemmiten periksi. Hinnan takia kilpailija todella tarvittaisiin.
Lisäksi meillä mies ei tykkää nukua Tempurin patjalla, ei huolinut myöskään Millenium-tyynyä, jonka hänelle ostin. Niinpä meillä on mökillä laadukkaat, kovahkot joustinpatjat ja minä käytän siellä sitä miehelle ostamaani Tempurin tyynyä.