Kuka muistaa HELLEKESÄN 2010? Suomessa oli silloin +37,2°C lämmintä
Heinäkuussa 2010 yhtä päivää lukuun ottamatta jokainen päivä oli hellepäivä. :D
Esim. Puumalassa +30 astetta meni rikki 12 päivänä.
Sää vain lämpeni ja 29.7.2010 Liperissä Joensuun lentoasemalla mitattiin jo +37,2°C. Muistan tämän päivän kuinka lämmin se olikaan.
Elokuussakin hätyyteltiin 34 asteen lämpötiloja.
Onneksi Suomessa on kuitenkin niin kuiva ilma, että +37,2°C ei tunnu oikeasti miltään verrattuna tropiikin 34 asteeseen. :)
Muistaako kukaan miten lämpimiä uimavedet olivat kesällä 2010?
Kommentit (1052)
Hyistana. Kuulostaa kamalalta.
Se oli ihana kesä. Uin iltaisin alasti, kun kukaan ei nähnyt. Ei tullut kylmä.
Muistan loppuelämäni.
Olimme lapseni kanssa kaksi viikkoa Porin Yyterissä hotellissa. Uskomattoman ihanaa oli.
Taisi olla elokuun puolta.
Vierailija kirjoitti:
Päällimmäiseksi jäänyt mieleen 2012 kylmä kesä.
Parasta
En muista. Paremmin muistan sateiset ja viileämmät kesät. Esim.1991 ja 2015 oli kivat vilpoiset kesät. En pidä helteistä.
Olin silloin (huokaus) nuori 15 v tyttö vielä. Poikakaverin kanssa käytiin myöhään iltaisin alasti uimassa, kun kukaan ei nähnyt. Oli kuuma vielä yölläkin ja viihdyimme vedessä tosi pitkälle yöhön. Se oli kaikkien aikojen kesä se.
Täällä ei vissiin kukaan käy töissä.
Itse olin koko kesän rakennustöissä. Haalarit. Kypärä. Turvakengät ja pitkähihainen paita päällä.
Raskasta ruumiillista työtä. Tervetuloa !
Vierailija kirjoitti:
Itse olin koko kesän rakennustöissä. Haalarit. Kypärä. Turvakengät ja pitkähihainen paita päällä.
olin lomalla nuo 2010 hirmuhelteet
Vierailija kirjoitti:
Joskus työläinenkin voi olla kesälomalla.
Se oli seksi helle silloin. Pääsin neitsyydestäni vaikka ei ollut sunnitelmissa silloin niin nuorena jo. Tuskin olisi päässyt käymään jos ei olisi ollut niin hemmetin kuuma silloin. Mut oli kuuma kesä siis kahdessaki mielessä...
Muistan että oli tosi lämmin ja viikkoja tai oliko kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun istuttiin Mannerheimintiellä ja pillun nesteet alkoi kiehumaan perseen alla ja poliisit nauroi ilmastoiduissa maijoissaan eikä tulleet edes nostelemaan meitä !
t. Elokapina / cityvihreät
Ei jaksettu.
t. konstaapeli koukku
Vierailija kirjoitti:
Muistan että oli tosi lämmin ja viikkoja tai oliko kuukausia.
Mutta olinko minäkin siellä?
-Matti
Oli kuumaa aikaa. Tämän kesän helteet on olleet normaaleja kesäkelejä vuoden 2010 helteisiin nähden.
Minkähänlaisia otsikoita nyt vedettäisiin ylellä jos meillä ois 37 asteen kelit. Sitä "tykitystä" ois surkuhupaisaa seurata. No ilmat on aina vaihdellu. Olisiko sääkartoilla edes niin punaisia sävyjä jäljellä. Nyt kun jo 20-astetta esitetään jonkinlaisena punavärinä sääkartalla.
Lahdessakin oli kesällä 2010 melkein 36 astetta. Virallinen mittaus oli 35,6 astetta.
Aika laimeaa on esim. 32 astetta siihen verrattuna.
Yli 37 astetta on Suomessa suomalaisille aika lämmin. Miettikääs, 30 asteen lämpötilasta mennään vielä yli seitsemän astetta kuumemmaksi!
Esikoinen syntyi huhtikuussa ja oli kyllä ihana kesä. Vauvan kanssa pääsi vaikka joka päivä rannalle ja olihan se helppoa kun pääosin sai olla vaipoissa ja hellehatussa.