Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka muistaa HELLEKESÄN 2010? Suomessa oli silloin +37,2°C lämmintä

Kun järvet kiehuivat
10.01.2018 |

Heinäkuussa 2010 yhtä päivää lukuun ottamatta jokainen päivä oli hellepäivä. :D
Esim. Puumalassa +30 astetta meni rikki 12 päivänä.
Sää vain lämpeni ja 29.7.2010 Liperissä Joensuun lentoasemalla mitattiin jo +37,2°C. Muistan tämän päivän kuinka lämmin se olikaan.
Elokuussakin hätyyteltiin 34 asteen lämpötiloja.

Onneksi Suomessa on kuitenkin niin kuiva ilma, että +37,2°C ei tunnu oikeasti miltään verrattuna tropiikin 34 asteeseen. :)

Muistaako kukaan miten lämpimiä uimavedet olivat kesällä 2010?

Kommentit (1052)

Vierailija
341/1052 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Minua kiusattiin äärimmäisen idiootilla tavalla ja olin heikossa hapessa.

Vierailija
342/1052 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin muistan sen kesän. Menimme naimisiin juuri sinä ainoana heinäkuun päivänä jolloin satoi vettä, tuuli ja oli kylmää. Tietenkin pidimme ulkona häät ja vieraat oli pukeutuneet liian vähän 😁 silloin ei naurattanut mutta nyt on kyllä jo ikimuistoista. Ehkä se oli sitten sitä "sade tuo onnea hääparille" 😂Terveisiä vaan tutuille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1052 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Tehtiin muuttoa. Oli aika kamalaa 😃

Vierailija
344/1052 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumimpana päivänä olin krapulassa. Olin varma että kuolen..

Vierailija
345/1052 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli järkyttävä kesä. Makasin sängyn alla tuulettimen kanssa ja itkin.

Sama täällä, vihasin sitä hellettä. Olisin voinut ampua auringon alas. Toivottavasti ei ole ikinä enää niin kuumaa kesää.

Vierailija
346/1052 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2014 ja 2010 kesät olin sattumalta niin masentunut etten käynyt lähes ollenkaan nauttimassa säästä ulkona. En siis muista.

Vierailija
347/1052 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin kesän 2010, Lahden seudulla oli uskomaton määrä hellepäiviä. Kuopukseni oli vajaan vuoden ikäinen ja aloin nukuttaa häntä päiväunille sisälle varjon puolen makuuhuoneeseen, koska parveke oli iltapäivästä kuin pätsi! Ulkoilimme paljon aamuisin ja iltaisin, mutta kuumimman iltapäivän vietimme isompien lasten kanssa siestaa sisällä kuopuksen päiväunien ajan. Tykkäsin lämpimästä kesästä!

Vierailija
348/1052 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole 2014 jälkeen helteitä tai edes lämpöä nähty, tuskin nähään tänäkään vuonna :(

Oletko istunut kellarissa koko toukokuun?????

Mittaushistorian kuumin toukokuu, toistakymmentä hellepäivää.

Et taida muuta tehdä kuin maata. Helle on nimittäin huono juttu työtä tekevälle.

Alastomuutta katsotaan työpaikoilla kieroon...

Vierailija
349/1052 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun järvet kiehuivat kirjoitti:

Heinäkuussa 2010 yhtä päivää lukuun ottamatta jokainen päivä oli hellepäivä. :D

Esim. Puumalassa +30 astetta meni rikki 12 päivänä.

Sää vain lämpeni ja 29.7.2010 Liperissä Joensuun lentoasemalla mitattiin jo +37,2°C. Muistan tämän päivän kuinka lämmin se olikaan.

Elokuussakin hätyyteltiin 34 asteen lämpötiloja.

Onneksi Suomessa on kuitenkin niin kuiva ilma, että +37,2°C ei tunnu oikeasti miltään verrattuna tropiikin 34 asteeseen. :)

Muistaako kukaan miten lämpimiä uimavedet olivat kesällä 2010?

Kyllähän silloin oli lämmintä, ainakin heinäkuussa.

Samalta kesältä muistan myös Venäjän metsäpalojen savun, joka kulkeutui ainakin Lappiin ja Keski-Suomeen asti. Lapissa itse asiassa myös pikkuisen tuntui nenässä se savun haju.

Vierailija
350/1052 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole 2014 jälkeen helteitä tai edes lämpöä nähty, tuskin nähään tänäkään vuonna :(

Suurin osa arvasi pieleen. Ennätyksellisen helteinen toukokuu.

Vierailija
351/1052 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kyllä tuon kuumuudeen erittäin hyvin, koska olin sillon vielä raskaana. Vaikka lämmöstä tykkään, niin sillon olin maailman onnellisin kun vähän viileni.

Sama!

Vierailija
352/1052 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko istunut kellarissa koko toukokuun?????

Mittaushistorian kuumin toukokuu, toistakymmentä hellepäivää.

Et taida muuta tehdä kuin maata. Helle on nimittäin huono juttu työtä tekevälle.

Alastomuutta katsotaan työpaikoilla kieroon...

Ennekun alat suu vaahdossa meuhkaamaan, niin kannattas kattoo millon viestit on lähetetty.

Vierailija
353/1052 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, mutta kesät-95, 2011 ja 2014 olivat kuumia. Tykkäsin viime kesästä, ei sitä lämpöä jaksa montaa päivää jos huitelee mittari yli +20.

Vierailija
354/1052 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan. Meillä helleputki päättyi kaupungin omaan juhlapyhään. Heti ilotulitusten jälkeen yöllä alkoi raju ukkosmyrsky joka kaatoi rannoilla ISOJA puita ja torilla katoksia lenteli ja laivojen torvet huutivat. Kovan tuulen jälkeen alkoi todella kova sade. Ambulanssit eivät päässeet sairaalanpihaan kun puita oli edessä. Ikinä en ole sellaista kokenut ja ihme ettei kukaan menehtynyt.

Savonlinna? Kävin katsomassa Olavin päivänä 2010 Figaron häät oopperajuhlilla ja kun tultiin ulos linnasta, myrsky riehui ja joku laiva oli törmännyt siltaan. Kova meininki.

Vierailija
355/1052 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulisi kuuma kesä tänä vuonna, kahteen vuoteen ei ole ollut ollenkaan kesää, kun niin kylmä

Vierailija
356/1052 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden kesä tullaan myös muistamaan pitkään. Eipä ole näin lämmintä ollut putkeen varmaan sitten vuoden 2011. Koskaan ei ole ollut niin lämmintä toukokuutakaan kuin tänä vuonna. Tämä juhannus oli  vähän viileämpi ja viime viikko oli tukalan sateinen ja lämmin, aikakin täällä Oulun seudulla. Muuten ollut kuumaa. 

Vierailija
357/1052 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisi jo sataa yhteensoittoon viikon.Nythän kaikki kasvit palaa karrelle.

Ruoho on kulottunutta, kellertävää täällä.  Vain muutamia vihreitä plänttejä.

Vierailija
358/1052 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan erittäin hyvin. Olin raskaana ja kärsin järkyttävästä pahoinvoinnista. Makasin päivät vaan sohvalla ja oksensin koko ajan. Odotin öitä että ois vähän viilempää ja hivenen helpompi olla. Tiputuksessa kävin pari kertaa kesän aikana.

Vierailija
359/1052 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Olin todella masentunut ja ulkona käydessä pidin aurinkolaseja ja itkin niiden takana. Ehkä oli lämmintä, ehkä ei. Toivottavasti sellaista kesää ei tule enää koskaan.

Vierailija
360/1052 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Helvetinmoinen hiki töissä ja kotona, taukoja ei kerennyt pahemmin pitää, öisin ei saanut nukuttua ja lopuksi Asta myrsky tuli, repi metän nurin ja vasta sitten alkoi helpottamaan. Pelkään tänä vuonna käyvän samoin.