Miks lääkärit epäilee jokikisellä hoikalla tytöllä aina syömishäiriötä?
Olen hoikka ja liikunnallinen nainen. Liikun täysin liikkumisen ilosta, rakastan liikuntaa! Ja syön kyllä aivan normaalisti ja terveellisesti. Ei tosiaankaan mitään syömishäiriötä.
Sitten lääkärit motkottavat ja ohjaavat terkkarin tai ravitsemusterapeutin luo, joka taas toteaa kaiken olevan kunnossa. Olen käynyt kaksi kertaa terveydenhoitajalla ja kaksi kertaa ravitsemusterapeutilla lääkäreiden lähetteestä elämäni aikana.
Naurettavaa. Niin naurettavaa. Hoikalla ihmisellä ei voi olla mitään muuta ongelmaa kuin syömishäiriö ilmeisesti. Onko siis hoikkaa ja tervettä ihmistä olemassakaan? On alkanut oikein v*tuttaa enkä enää mene lääkäriin vaikka oikeasti olisi aihettakin. En halua mennä, koska ei ne siellä koskaan keskity olennaiseen.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Nuoret ei vielä ymmärrä ettei terveys ole leikin asia, nelikymppiselle se on jo itsestään selvää että terveys on tärkein asia, ei ulkonäkö. kun keski-ikäsen keho luhistuu ja tulee vikoja, vaikka ei sitä edes kohtelis kaltoin.
Vähän kauhistuttaa jo se millasia nämä nykkyiset nuoret ovat keski-iässä, kun ovat joko anorektisia tai ylilihavia ja eivät liiku ollenkaan tai liikkuvat liikaa. Tuntuu ettei enää ole nuorta joka olisi sillai normaali elintavoiltaan, kuten mun sukupolvi oli. Mun sukupolvi toki joi ja tupakoi liikaa, mutta muuten kyllä syötiin ja liikuttiin ihan omin jaloin, ei kuskailtu ovelta ovelle tai ajeltu mopoautoilla ja töllötetty älylaattaa 24/7, sillon elettiin elämää, ei katsottu ruutua, paitsi töllöä iltasin.n46
En juo enkä polta ollenkaan. Kävelyllä käyn päivittäin. Autoa en omista. Mutta kännykkää kyllä käytän, se on minun tapani elää elämää.
Hirveää kidutusta olisi ollut lukiossa jos ei olisi ollut kännykkää turvana. Mieluummin katsoin kännykkää välitunneilla enkä tuijotellut muita oppilaita. Kännykkä on paras apu vapaaehtoisesti kaverittomalle sos tilanteita pelkäävälle ihmiselle. Junassakin kännykkä tuo suuren helpotuksen, ei tarvitse ahdistua lähellä olevista ihmisistä vaan heidät voi sulkea ulkopuolelle.
Osa tekniikan vastustaja unohtaa nämä tosiasiat.
Vierailija kirjoitti:
Mee yksityiselle. Itse aloin käymään yksityisellä eikä elämäntapojani ole lainkaan kommentoitu, vaan oikeasti keskitytään aiheeseen.
Lääkäreiden mielestä olet aina liian hoikka tai liian lihava. Syöt huonosti tai nukut huonosti. Stressaat. Kaikki johtuu aina jostain näistä. Mitään ei suostuta tutkimaan kunnolla eikä potilaan omaa kertomusta uskota. Jokainen potilas tietää itse itsestään paremmin kuin lääkäri.
Olen näköjään harvinainen poikkeus. Lääkärit eivät ole ikinä kommentoineet minua liian lihavaksi tai hoikaksi. Yksi kyllä ultrassa kehui miten hyvin kohtu näkyy. Oli sitä mieltä ettei vatsassa ole ylimääräistä rasvaa joka huonontaisi näkyvyyttä.
Ovat tottuneet näkemään pelkkiä pullukoita,,, sama juttu itsellä miehenä kun en ole läskikasa vaan näkyvät lihakset niin heti varoittamassa stereoidien vaarasta ja kyselemässä mitä kaikkia aineita vedän... tsiisus...
Keskivertosuomalainen nuori ei taida elää paljokaan yli 40v vanhaksi kun meno on moinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret ei vielä ymmärrä ettei terveys ole leikin asia, nelikymppiselle se on jo itsestään selvää että terveys on tärkein asia, ei ulkonäkö. kun keski-ikäsen keho luhistuu ja tulee vikoja, vaikka ei sitä edes kohtelis kaltoin.
Vähän kauhistuttaa jo se millasia nämä nykkyiset nuoret ovat keski-iässä, kun ovat joko anorektisia tai ylilihavia ja eivät liiku ollenkaan tai liikkuvat liikaa. Tuntuu ettei enää ole nuorta joka olisi sillai normaali elintavoiltaan, kuten mun sukupolvi oli. Mun sukupolvi toki joi ja tupakoi liikaa, mutta muuten kyllä syötiin ja liikuttiin ihan omin jaloin, ei kuskailtu ovelta ovelle tai ajeltu mopoautoilla ja töllötetty älylaattaa 24/7, sillon elettiin elämää, ei katsottu ruutua, paitsi töllöä iltasin.n46
En juo enkä polta ollenkaan. Kävelyllä käyn päivittäin. Autoa en omista. Mutta kännykkää kyllä käytän, se on minun tapani elää elämää.
Hirveää kidutusta olisi ollut lukiossa jos ei olisi ollut kännykkää turvana. Mieluummin katsoin kännykkää välitunneilla enkä tuijotellut muita oppilaita. Kännykkä on paras apu vapaaehtoisesti kaverittomalle sos tilanteita pelkäävälle ihmiselle. Junassakin kännykkä tuo suuren helpotuksen, ei tarvitse ahdistua lähellä olevista ihmisistä vaan heidät voi sulkea ulkopuolelle.
Osa tekniikan vastustaja unohtaa nämä tosiasiat.
Ymmärrän kyllä sos.tilanteiden pelot, niistä itsekin olen kärsinyt.
Toi onkin melkein ainoa asia, mitä hyvää se laatantuijotus ihmisille tuo.
Mutta tarkotin nyt sitä että nuoret ei enää muuta teekään, kuin elää sen laatan kautta, poikkeuksia aina löytyy, mutta kyllä aika karulta näyttää tämä touhu. Mietin vain että missä rapakunnossa nämä nuoret on minun iässä, kun minäkin olen melkein jo invalidi vaikka nuorena söin hyvin ja runsaasti ja liikuin runsaasti. Nykyisten teinien ja parikymppisten (ja lapsien) keski-iästä tulee seuraamaan terveyskatastrofi.
Minun äitini on paljon parempikuntoinen ja terveempi kuin minä, hän on 71v.
Että tuntuu vain ihmisten terveys rapautuvan kokoajan, vaikka elinikä nousee. Tosin tämä nykynen nuoretn sukupolvi tuskin elää viisikymppisiksi noilla elintavoilla, en tiedä elänkö itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla mitä se sinun "normaali syöminen" on, ja paljonko liikut.
Ei lääkärit turhanpäiten asiaan ole puuttuneet, kyllä niillä on pitkä koulutus takana ja harjaantunut silmä nähdä ihmisestä jo päälle monia asioita.
Tämä.
Ei epäillyt. Painoindeksini oli tuolloin 16,5.