Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks lääkärit epäilee jokikisellä hoikalla tytöllä aina syömishäiriötä?

Vierailija
09.01.2018 |

Olen hoikka ja liikunnallinen nainen. Liikun täysin liikkumisen ilosta, rakastan liikuntaa! Ja syön kyllä aivan normaalisti ja terveellisesti. Ei tosiaankaan mitään syömishäiriötä.

Sitten lääkärit motkottavat ja ohjaavat terkkarin tai ravitsemusterapeutin luo, joka taas toteaa kaiken olevan kunnossa. Olen käynyt kaksi kertaa terveydenhoitajalla ja kaksi kertaa ravitsemusterapeutilla lääkäreiden lähetteestä elämäni aikana.

Naurettavaa. Niin naurettavaa. Hoikalla ihmisellä ei voi olla mitään muuta ongelmaa kuin syömishäiriö ilmeisesti. Onko siis hoikkaa ja tervettä ihmistä olemassakaan? On alkanut oikein v*tuttaa enkä enää mene lääkäriin vaikka oikeasti olisi aihettakin. En halua mennä, koska ei ne siellä koskaan keskity olennaiseen.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa miksi, ilmeisesti siksi että ihminen on liian laiha, neropatti.

Mistähän se yleensä johtuu, siitä ettei ihminen syö tarpeeksi kulutukseen nähden.

Ihmettelen kyllä kovasti jos ihminen, jolla lihaksetkin on jo pois kuihtuneet, harrastaa mitään liikuntaa. Yleensä niin laiha ihminen millä jalat on suorat ohuet tikut ja käsivarret samoin, on senverran heiveröinen että tuskin kovin paljon jaksaa liikkua. Sisäelimethän sellasella ihmisellä surkastuu myös, eli ei se mikään leikin asia ole, jos on liian laiha. Sellasta ei kenenkään kannata ihailla.

Vierailija
22/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomessa naisen standardimitta on 160/80

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se yleensä johtuu, siitä ettei ihminen syö tarpeeksi kulutukseen nähden.

Ihmettelen kyllä kovasti jos ihminen, jolla lihaksetkin on jo pois kuihtuneet, harrastaa mitään liikuntaa. Yleensä niin laiha ihminen millä jalat on suorat ohuet tikut ja käsivarret samoin, on senverran heiveröinen että tuskin kovin paljon jaksaa liikkua. Sisäelimethän sellasella ihmisellä surkastuu myös, eli ei se mikään leikin asia ole, jos on liian laiha. Sellasta ei kenenkään kannata ihailla.

Hei neropatti, voi johtua myös ruoan imeytymishäiriöistä tai vaikka syövästä.

Vierailija
24/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla mitä se sinun "normaali syöminen" on, ja paljonko liikut.

Ei lääkärit turhanpäiten asiaan ole puuttuneet, kyllä niillä on pitkä koulutus takana ja harjaantunut silmä nähdä ihmisestä jo päälle monia asioita.

Vierailija
25/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, ja sinustako lääkäri ei saisi puuttua asiaan, kun näkee liian laihan ihmisen?

Vierailija
26/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykyää näkee paljon näitä laihoja läskejä. Jäänyt proteiinit syömättä ja lihaskunto nollisssa.

Niin, joillain kun on muutakin tekemistä kuin kytätä hauistaan.

Vierailija
27/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoikka ja liikunnallinen nainen. Liikun täysin liikkumisen ilosta, rakastan liikuntaa! Ja syön kyllä aivan normaalisti ja terveellisesti. Ei tosiaankaan mitään syömishäiriötä.

Sitten lääkärit motkottavat ja ohjaavat terkkarin tai ravitsemusterapeutin luo, joka taas toteaa kaiken olevan kunnossa. Olen käynyt kaksi kertaa terveydenhoitajalla ja kaksi kertaa ravitsemusterapeutilla lääkäreiden lähetteestä elämäni aikana.

Naurettavaa. Niin naurettavaa. Hoikalla ihmisellä ei voi olla mitään muuta ongelmaa kuin syömishäiriö ilmeisesti. Onko siis hoikkaa ja tervettä ihmistä olemassakaan? On alkanut oikein v*tuttaa enkä enää mene lääkäriin vaikka oikeasti olisi aihettakin. En halua mennä, koska ei ne siellä koskaan keskity olennaiseen.

Mikään ei ole muuttunut. Olin lukioikäisenä 44-kiloinen, pituutta 158 cm. Jouduin juoksemaan terkkarilla vuosikausia painokontrolleissa ja kauhea huoli oli anoreksiasta. Minulla oli koko ajan säännölliset kuukautiset. Söin aamupalan joka aamu, lounaan koulussa ja kotona oli aina lämmin ruoka illalla. Siitä huolimatta kuulin epäterveestä laihuudestani jatkuvasti. 

Nyt olen 58-kiloinen keski-ikäinen ja edelleen terve. (tämän palstan mukaan toki hirveä siiderivalas, jonka pitäisi laihduttaa 10 - 15 kiloa). 

Vierailija
28/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, ja sinustako lääkäri ei saisi puuttua asiaan, kun näkee liian laihan ihmisen?

Hei haista perse, logiikallasi jokainen maratoonari esimerkiksi on lääkärin palvelujen tarpeessa.

Tunge burgerii suuhun ja ole hiljaa.

Vierailija
29/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisuudesta. Anoreksia tappaa.

Vierailija
30/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei haista perse, logiikallasi jokainen maratoonari esimerkiksi on lääkärin palvelujen tarpeessa.

Kaikki maratoonarit ovat tarkassa lääkärinvalvonnassa, kuten muutkin urheilijat. 

Mutta nyt ei taidettu puhua urheilijasta, vaan "taviksesta" jonka alipainon lääkäri on havainnut ja asianmukaisesti halunnut sen selvittää, mutta ap näkee sen kiusantekona. 

Vierailija
31/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykyää näkee paljon näitä laihoja läskejä. Jäänyt proteiinit syömättä ja lihaskunto nollisssa.

Niin, joillain kun on muutakin tekemistä kuin kytätä hauistaan.

Ei se mitään hauiksen kyttäämistä ole. Tiedätkö miten vakavaa se on ku päästetää lihaskunto ihan nolliin. Jäystetää jotain salaatin kulmaa eikä ajatella terveyttä yhtää.

Vierailija
32/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki maratoonarit ovat tarkassa lääkärinvalvonnassa, kuten muutkin urheilijat. 

Mutta nyt ei taidettu puhua urheilijasta, vaan "taviksesta" jonka alipainon lääkäri on havainnut ja asianmukaisesti halunnut sen selvittää, mutta ap näkee sen kiusantekona. 

tämä

Vierailija
33/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ei vielä ymmärrä ettei terveys ole leikin asia, nelikymppiselle se on jo itsestään selvää että terveys on tärkein asia, ei ulkonäkö. kun keski-ikäsen keho luhistuu ja tulee vikoja, vaikka ei sitä edes kohtelis kaltoin.

Vähän kauhistuttaa jo se millasia nämä nykkyiset nuoret ovat keski-iässä, kun ovat joko anorektisia tai ylilihavia ja eivät liiku ollenkaan tai liikkuvat liikaa. Tuntuu ettei enää ole nuorta joka olisi sillai normaali elintavoiltaan, kuten mun sukupolvi oli. Mun sukupolvi toki joi ja tupakoi liikaa, mutta muuten kyllä syötiin ja liikuttiin ihan omin jaloin, ei kuskailtu ovelta ovelle tai ajeltu mopoautoilla ja töllötetty älylaattaa 24/7, sillon elettiin elämää, ei katsottu ruutua, paitsi töllöä iltasin.

n46

Vierailija
34/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin lääkärissä mahavaivojen takia. Lääkäri kirjoitti jotenkin näin  " Onhan tuolla kaulan seudulla laihtumista, mutta mahasta voisi vielä ottaa" .D Nauroin ihan helvetisti. Olin tuossa vaiheessa 166cm/60kg ja epäselv'ksi jäi, mikä siellä mahassa oli.

Vierailija
35/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin lääkärissä jossa kerroin painoni olevan 75 kg. pituus 168. Lääkäri ei meinannut uskoa koska kuulemma näytin 50-kiloiselta. Käski sitten laihduttamaan :D

Vierailija
36/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua sinakaan. Olin 161 ja 43kg. Sanoin että syön ja kukaan ei kyseenalaistanut.

Vierailija
37/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on, että lääkärit on täysin sokeita lihaksen määrällä. Suonet pullottaa ja silti on liikaa rasvaa.

Vierailija
38/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pääse eroon vanhanakaan tuosta jankutuksesta. Sitä tulee joka käänteessä: työtovereilta, naapureita ja varsinkin lääkäreiltä sen harvan kerran, kun olen tarvinnut. 

Olen vain luonnostani laiha. Syön ihan mitä mieli tekee. Mielitekoni ovat yleensä vain terveellisä. 

Kolme yli nelikiloista tervettä lasta olen tähän maailmaan saattanut, mutta sekään ei vakuuta. Koko aikuisikäni (raskauksia lukuun ottamatta) olen ollut alle 50-kiloinen. Kuukautiset ovat säännölliset vieläkin, vaikka olen yli 50-vuotias. 

Että kyllä pännii usein :( Bmi on on n. 16,5 ja on aina ollut. 

Vierailija
39/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät, että sinun ei ole pakko mennä sinne mihin lääkäri käskee sinun mennä jos kaikki on kerran oikeasti kunnossa? 

Vierailija
40/46 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä sinne lääkäriin, niin välttyy turhilta epäilyiltä. Minulle lääkäri ehdotti parin kilon hankkimista kun kävin muusta syystä vastaanotolla. Painoin 37kg ja olen 155cm pitkä. Painoa ei kysytty, eikä papereihin kirjattu mitään epäilyitä. Psykiatri oli kyllä jo ne epäilynsä kirjannut, valitettavasti. Ja tottahan se oli.